Aihe: Säröä
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Carpenter
26.04.2012 02:52:08
nro5: Harkitsisin esim. Tech21 Red ripperiä tai Source audion bassosäröä, jos tarkoitus on selviytyä yhdellä pedaalilla. Zvexin Mastotron saattaa myös miellyttää.

Jees, täytyy tutustua noihin tarkemmin! EBS octabass multa löytyy jo eli yksinkertaisempi särökin riittää. Joku blend-tyyppinen säätö olisi tosiaan pedaalissa hyvä olla, jolla saa miksattua puhdasta signaalia sekaan. Sansampilla saa kyllä mietoa "putkisäröä", mutta isommalla säröllä se kuulostaa aika huonolta.
Jos soitan väärin, se on jazzia. - Iiro Rantala
Epi
29.05.2012 16:28:50

Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
Jakkeko
31.05.2012 08:34:07

Epi: Tästä:

http://www.mpamp.com/pedal/pedals-bbbod.htm

Tästä ois kiva kuulla muidenkin mielipiteitä. Kuulostaa klipeissä pirun hyvältä, kaveri tuollaista on kuskannut pitkään mukanaan ja tykkää, mutta itse en ko. purkista saa bändisoittoon sopivaa säröä.
rokrokpoprok
J.Hollström
31.05.2012 12:25:52
Jakkeko: Tästä ois kiva kuulla muidenkin mielipiteitä. Kuulostaa klipeissä pirun hyvältä, kaveri tuollaista on kuskannut pitkään mukanaan ja tykkää, mutta itse en ko. purkista saa bändisoittoon sopivaa säröä.

Mulla oli. En digannut. Liian tyrni peli, säröä tuli niin saatanasti ja botne hävis jo alkukierroksilla.

Tässä mun tekemä youtubenäyte aiheesta.
http://www.youtube.com/watch?v=rviPDPyfZqI&feature=plcp
Johannes_t
31.05.2012 12:32:10

EBS Multidrive on hyvä purkki. Kolme eri särötyyliä, simppelit säädöt ja toimivat soundit.
J.Hollström
31.05.2012 12:35:53
Johannes_t: EBS Multidrive on hyvä purkki. Kolme eri särötyyliä, simppelit säädöt ja toimivat soundit.

Ainoa purkki joka on jäänyt mulle käyttöön. Muut on lähteneet kiertoon. Tosin kaikkia maailman säröjä en oo testannut.
pkuukas
31.05.2012 17:01:01

HBE Hematoma on ollut tosi hyvä mun käytössä. Reunasäröstä aikamoiseen räimintärosoon.
TurpaLarva
31.05.2012 17:46:32
Onkos kukaan kokeillut Darkglass El. b3K:ta? Kaasuttais.
Rulliz
31.05.2012 21:44:16
TurpaLarva: Onkos kukaan kokeillut Darkglass El. b3K:ta? Kaasuttais.

Hankin tuommoisen tuossa jokin aika sitten. Syrjäytti omassa käytössä Sansampin BDDI:n. Hevihommiin on kyllä omiaan ollut tuo pedaali. Blend-säätö tuo mukavasti monipuolisuutta ja pedaalista saa pienestä murosta aina villasukkafuzziin asti pörinää. Boostikytkin antaa kivasti lisäattackia jos esim. passiivibassolla soittelee. Säröön tässä saa kolme eri "sävynsäätöä": Grunt, Raw tai namiska keskelle, joka on ilmeisesti noiden kahden säädön välimuoto. Itse suosin tuota raw-säätöä, gruntin ollessa melko fuzztyyppinen. Vaikken ole kaikkia maailman säröjä kokeillu niin uskallan kyllä suositella tätä. Monipuolinen kapistus pienessä paketissa.
http://www.myspace.com/retaliationsyndicate
J.Nikkanen
31.05.2012 22:08:58
Jos kohdille osuu Seymour Duncan SFX-03 niin kannattaa testailla ehdottomasti basson kanssa. 4-kielisen kanssa ok, femman B-kielessä joitain ongelmia mutta kelpo peli kyllä. Lämmintä ja mietoa rosoa, toki rankempaakin saa mutta sirkkelit ja rotat tuosta purkista uupuu.
TurpaLarva
01.06.2012 10:37:47
Rulliz: Hankin tuommoisen tuossa jokin aika sitten. Syrjäytti omassa käytössä Sansampin BDDI:n. Hevihommiin on kyllä omiaan ollut tuo pedaali. Blend-säätö tuo mukavasti monipuolisuutta ja pedaalista saa pienestä murosta aina villasukkafuzziin asti pörinää. Boostikytkin antaa kivasti lisäattackia jos esim. passiivibassolla soittelee. Säröön tässä saa kolme eri "sävynsäätöä": Grunt, Raw tai namiska keskelle, joka on ilmeisesti noiden kahden säädön välimuoto. Itse suosin tuota raw-säätöä, gruntin ollessa melko fuzztyyppinen. Vaikken ole kaikkia maailman säröjä kokeillu niin uskallan kyllä suositella tätä. Monipuolinen kapistus pienessä paketissa.

Tässähän alkaa ihan sukat pyörimään jaloissa ja viissenttiset polttelemaan taskunpohjia. Taitaapa tuo b3k ja multidrive eksyä tänä kesänä kokeiluun.
Jakkeko
02.06.2012 10:09:12

J.Hollström: Mulla oli. En digannut. Liian tyrni peli, säröä tuli niin saatanasti ja botne hävis jo alkukierroksilla.

Ok. Vähän samoilla linjoilla olen. Sellasta pikku ODtä tosta ei meinaa löytyä millään (tai on ainakin tukkosen kuulonen jos löytyy) ja sitten kun säröytyy enempi, niin bassosta häviää se basso kokonaan. Aikoinaan testasin EBSää hetken, mutta en sillon tykännyt... Nyt harkitsen vaihtavani tuon BBBOn taas EBSään. Ehkä se "the särökin" vielä joku päivä löytyy. Vedin tuossa yhdet treenit modatulla Bossin DS-1:sellä... Sekin voisi olla, jos buustaisi matalia taajuuksia esim. Sonic Stompilla.
rokrokpoprok
pekezu
04.06.2012 12:28:09

Jakkeko: Ok. Vähän samoilla linjoilla olen. Sellasta pikku ODtä tosta ei meinaa löytyä millään (tai on ainakin tukkosen kuulonen jos löytyy) ja sitten kun säröytyy enempi, niin bassosta häviää se basso kokonaan. Aikoinaan testasin EBSää hetken, mutta en sillon tykännyt... Nyt harkitsen vaihtavani tuon BBBOn taas EBSään. Ehkä se "the särökin" vielä joku päivä löytyy. Vedin tuossa yhdet treenit modatulla Bossin DS-1:sellä... Sekin voisi olla, jos buustaisi matalia taajuuksia esim. Sonic Stompilla.

Mun mielestä MultiDriven paras ominaisuus on se, että se "särösoundi" on oikeesti ainakin mun asetuksilla tosi mieto. Se lyttää signaalia ja korostaa ainakin mun setupissa keskiääniä(tai leikkaa muita, miten vaan), joten mulla se on lähinnä boosterina keikalla. Tai kakkossoundina, joka polkaistaan päälle kun vedetään kovaa.

Siitä saa myös hyvät funkkipierut, active-modella se toimii mun mielestä paremmin myös passiivipelien kanssa. Jotenkin tarkempi säätää.
Jakkeko
14.06.2012 21:35:38

pekezu: Mun mielestä MultiDriven paras ominaisuus on se, että se "särösoundi" on oikeesti ainakin mun asetuksilla tosi mieto. Se lyttää signaalia ja korostaa ainakin mun setupissa keskiääniä(tai leikkaa muita, miten vaan), joten mulla se on lähinnä boosterina keikalla. Tai kakkossoundina, joka polkaistaan päälle kun vedetään kovaa.

Siitä saa myös hyvät funkkipierut, active-modella se toimii mun mielestä paremmin myös passiivipelien kanssa. Jotenkin tarkempi säätää.

Professori lähti ja Multidrive tuli tilalle... Eipä ole vielä harmittanut. Hieno OD soundi ja microamppi eteen (ellei halua säätää välissä) niin alkaa säröäkin löytymään. Minä tykkään.
rokrokpoprok
Rämppy
16.06.2012 18:12:16
nro5: Harkitsisin esim. Tech21 Red ripperiä tai Source audion bassosäröä, jos tarkoitus on selviytyä yhdellä pedaalilla. Zvexin Mastotron saattaa myös miellyttää.

Onko red ripperistä kellään kokemuksia? Irtoaako myös toimiva "perussärö" härömpien säröjen lisäksi?
En sitten malttanut olla sanomatta.
nro5
17.06.2012 15:20:32
Rämppy: Onko red ripperistä kellään kokemuksia? Irtoaako myös toimiva "perussärö" härömpien säröjen lisäksi?

Kaupassa testaamani perusteella irtoaa kyllä. Youtubesta löytyy klippi, jossa alussa perussäröä esim. http://www.youtube.com/watch?v=B80nhfguO2M
packman
17.06.2012 16:32:02

Alkuperäiseen kysymykseen kommenttina, kun tätä ehdotusta ei ole tullut vastaan: T-Rex Bass Juice. Erittäin miellyttävää basso-fuzzia laidasta laitaan ja mukana tuikitärkeä mix-potikka.
Maisteri
18.06.2012 13:39:53 (muokattu 18.06.2012 13:42:52)
Kovin montaa säröpurkkia en ole edes testannu, joten kauhean monipuolista asiantuntemusta erilaisten purkkien luonteista ei ole. Boss ODB-3:n ja Bad Monkeyn olen omistanu. EBS Multidrivea jonkin verran musakaupassa testannu.

Yhteinen ongelmallinen nimittäjähän kaikilla oli toki tämä monille niin tuttu, että sitä muhevaa bottomia söivät kovasti. Etenkin sitten kun vähänkin oikeaa säröä/rosoa väänsi. Taisipa Monkey syödä ihan "nolla-asetuksillakin" kun periaatteessa kitarapedaali on. EBS:n "botne-syönnistä" nyt ei ihan niin vahvaa havaintoa, kun en kunnolla omilla vehkeillä testannu, muttei siinäkään toki säröt olleet mitään oikeaan putkirosoon verrattuna.

Tuli noista suht vähistä pedaalitestauksista varma fiilis, että oikea erillinen putkivahvari pitää olla, jos ihan kunnon särösaundin haluaa. No, löytyi noin 3v. sitten todella mainio vanha noin 30-40W Voima-keskusradioputkikone, jossa löytyy lämpimästä pikkurososta oikein rouheaan, raaempaankin putkisäröön. Semmoista makeaa middle-pörinäähän se toki on, eikä tuossa yksinään tietenkään teho ja alakerta mihinkään riitä, oli kaappi mikä tahansa. Mutta JCM 800:n kaverina (josta siis puhdas botnesaundi) tuota olen käyttänyt säröttimenä, erilaisilla kaappikombinaatioilla. Nyt on Marsun 412-bassoloota JCM-nupille, ja vasta löydetty kompaktin kokoinen, jämäkkä vanha 1x12 Peavey-laulukaappi Voima-vahvarille, johon laitettuna vanha kunnon Celestion G12H100 (sama kuin tuon 412-Marsun elementit). Tuolla setupilla tuntuu nyt irtoavan se makein saundi.

On tässä olemassa suht tuoreena hankintana myös 6-kanavainen 120W Sound City PA-putkinuppi (-73), jossa siis mahdollista myös jakaa puhdas saundi ja pedaalein muokattu/särötetty saundi eri kanaviin, ja näin välttää botnen häviäminen. Tuo odottaa vielä ihan kunnollista testiä, koska on juuri putkikuusikon mätsäyksessä / huollossa tuo kone. Oikein pedaalein ryyditettynä tuostakin varmasti saa oikein kivoja ja monipuolisia särösaundikombinaatioita. Ja sikäli helpompi tämä, kuin tuo em. bi-amp systeempi, ettei toista nuppia ja kaappia tarvi roudata.

Mutta jos on intoa kokeilla bi-amp meiningillä rouheaa pienehköä putkinuppia sopivaan kaappiin ajettuna, isomman perus botne-vahvarisysteemin kaveriksi, suosittelen erittäin lämpimästi. On se saundi sitten kumminkin ihan eri kuin "pelkkä säröpurkki" -meiningillä.
http://www.myspace.com/thegeorgedoubleuse http://www.thegeorgedoubleuse.com
Johannes_t
18.06.2012 13:49:43

Maisteri, miten pedaali voi syödä bassotajuuksia, jos se ohittaa bassotaajuudet?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)