Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähkörummuttelu ja studiointi
1 2
Erska88
14.04.2012 20:00:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro! Aattelin hommaa sähkikset omaan akun tehtaaseen toimimaan midityökaluna.
Onko sillä väliä homaanko halppikset vaikka milleniumit tms. kun tarkotuksena on pistää midillä protariin ja hoitaa äänipuoli ezdrummerin kautta? Ajattelenko jotain ihan palturia tai onko jotain seikkoja mitä pitäisi ottaa huomioon? Tarkotus ois helpottaa elämää sillä kun ei tarttis käyttää grooveja tai klikkailla ristikkoon palikoita, kun ei aina reeniksellekkään jaksa mennä mikittään rumpuja. Ajatus kuulostaa niin mukavalta että vois naputella rummut ja korjailla fiboja sit manuaalisesti ja säästää vaivaa ja samalla sais ehkä vähän humaanimmat digirummut.
 
rintapek
14.04.2012 20:32:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erska88: Moro! Aattelin hommaa sähkikset omaan akun tehtaaseen toimimaan midityökaluna.
Onko sillä väliä homaanko halppikset vaikka milleniumit tms. kun tarkotuksena on pistää midillä protariin ja hoitaa äänipuoli ezdrummerin kautta? Ajattelenko jotain ihan palturia tai onko jotain seikkoja mitä pitäisi ottaa huomioon? Tarkotus ois helpottaa elämää sillä kun ei tarttis käyttää grooveja tai klikkailla ristikkoon palikoita, kun ei aina reeniksellekkään jaksa mennä mikittään rumpuja. Ajatus kuulostaa niin mukavalta että vois naputella rummut ja korjailla fiboja sit manuaalisesti ja säästää vaivaa ja samalla sais ehkä vähän humaanimmat digirummut.

 
Sinänsähän tohon käy mikävaan. Mutta jos aiot soittaa ööh... rumpumaisesti, niin kandeis kattella semmoinen setti, missä ridessä on kupu ja kantti, kaksialueinen krässi, mielummin kaksi semmoista, haitsupolkusin, joka ymmärtää muutakin kuin auki/kiinni ja kelvollisella tatsilla (lue oikealla kalvolla varustettu)12" 2/3- alueinen virveli.
 
One kind of music only - the good kind
Ukko
14.04.2012 20:48:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Sinänsähän tohon käy mikävaan. Mutta jos aiot soittaa ööh... rumpumaisesti, niin kandeis kattella semmoinen setti, missä ridessä on kupu ja kantti, kaksialueinen krässi, mielummin kaksi semmoista, haitsupolkusin, joka ymmärtää muutakin kuin auki/kiinni ja kelvollisella tatsilla (lue oikealla kalvolla varustettu)12" 2/3- alueinen virveli.
 
Sitäpaitsi halpiksissa on tiettyjä ongelmia. Kaikki iskut eivät välttämättä välity eteenpäin jne....
 
COVS jäsen nro 6
Erska88
15.04.2012 19:30:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kiitos! Eli siis niinkuin oikeastaan kaikissa musahommeleissa. ÄLÄ OSTA HALPAA! Olen nykyään noudattanu aika pitkälle tota ja olen tyytyväinen. Osasisko joke heittää jotain sanotaan vaikka "kelvollinen" kategoriaa tohon ez miditummutteluun? Hintaluokka pyörii jossain vaikka 500e liepeillä jos sillä saa jotain kohtuullista. No ei ainakaan tietysti omien rumpuaivojen suhteen saa ku jotain paskaa perus milleniumia mutta aattelin että ehkä rumpujen omat samplet yms. tuntuma ei oo niin tärkee jos pääasiallinen toiminta tapahtuu DAWissa? Ehkä eniten mietityttää tosiaan toi hihat ja ehkä vähän snare vaikken mitään funkkighosteilua sinällään tarttekka. Pääasiassa jotain perusrummuttelua iskelmästä drumkit from hell kikkailuun.... Kiitti jos jollain on jotain kokemuksia tai vinkkejä kun ei oo tosiaan kokemusta sähkäreistä midityökaluna. Omistin joskus roland TD4KWt mutta myin pois. Aattelin että en ehkä tarttis ihan niin kallista vehjettä tähän touhuun....
 
Erska88
15.04.2012 19:34:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oisko toi mistään kotosin ko tarkotukseen vai pysynkö vaan edelleenkin poissa milleniumeista?
http://www.thomann.de/fi/millenium_mps600_professional_mesh_set.htm
 
Erska88
16.04.2012 18:24:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu ei perkele emmä lähe tolle millenium linjalle. taidan ostaa ton Alesiksen DM10 setin http://www.thomann.de/fi/alesis_dm10_studio_edrum_kit_bundle.htm
Siinä on ainakin kovin kehuttu noita midi-ominaisuuksia ja voi ostaa sitten rahapäivänä lisää vaikka lättyjä settiin... ittessäänhän toi kuulostaa mun korvaan aikasen kuralta niinku 90 rossaa sähkörummuista mutta EZdrummerin kautta aika asiallinen vissiin.
Onks EZdrummer paras rumpusofta vai onks jotain muita mullistavia kun ei oo muista kokemuksia? Hienoo eka satsata akustisten rumpujen äänityksiin ja sit haaveilla sähkörummuttelusta :D Nooh joskus 2km matka reenikselle on liikaa plus äänitysromujen raahaminen päälle :S
 
Ukko
16.04.2012 19:29:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erska88: Kiitos kiitos! Eli siis niinkuin oikeastaan kaikissa musahommeleissa. ÄLÄ OSTA HALPAA! ..
 
Ei se ole noin yksiselitteistä.
 
COVS jäsen nro 6
Ukko
16.04.2012 19:30:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erska88: Onks EZdrummer paras rumpusofta vai onks jotain muita mullistavia kun ei oo muista kokemuksia?
 
Ei lähellekään parasta.
 
COVS jäsen nro 6
Erska88
17.04.2012 04:30:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ei olekaan noin yksiselitteistä mutta törkeesti yleistämällä voi ajatella että hyvä ja halpa ei mahdu samaan tuotteeseen, mutta jossei n*****ta pilkkua ja jos kerta ezdrummer on kaukana parhaasta niin kysyinkin että mitä parempia kun ei ole muista tosiaan kokemusta? Auttaa paremmin kun kertoo esim omista kokemuksista tai vuodattaa viisaamman tietota tyhmälle joka kysyy. trollaukset yms. kekkeruuseilut voi kirjottaa sit vaikka jollekkin toiselle foorumille jos sellainen obsessio löytyy... Esim iltasanomien keskustelupalsta on hyvä paikka.
 
Mr. Johnny
17.04.2012 08:30:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Superior Drummer on EZdrummerista ikäänkuin seuraava ja parempi versio. Käy katsomassa se ainakin. Samoin esim. Steven Slate Drums on myös erittäin hyvä. Addictive drums kolmantena esimerkkinä. Mutta ei EZdrummer musta ole ollenkaan huono. Kyllä sillä kelpaa soitella. Superior drummerissa(kuten myös Steven Slatessa) on enemmän mahdollisuuksia äänen käsittelyyn.
 
Erska88
17.04.2012 12:26:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos! Täytynee lähtee noihin tutustumaan. Toi onki aika rassaavaa ku kaikki biisit kuulostaa tyylisuunnastaan huolimatta suurin piirtein samalta ku ei ole toi muokkaaminen niin mahdollista tuolla EZllä. Nooh kohta pääsee eroon ainaki copypastepalikkatetriksestä midieditorissa :)
 
Antti1
17.04.2012 14:58:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Johnny: Superior drummerissa(kuten myös Steven Slatessa) on enemmän mahdollisuuksia äänen käsittelyyn.
 
Mä en tiedä missä EZ nykyään menee, mutta ilmeisesti siitäkin saa reititettyä äänen kanavakohtaisesti ulos sekkariin? Jos näin, niin eipä SSD:n uusimmassa versiossa kovasti enempää enää ole mitään säätömahdollisuuksia. Kontaktin katoamisen myötä lähti myös suurin osa kaikista säädöistä pois, joskin soundien parantumisen myötä lähti myös suurin osa säätämisen tarpeista pois. Ei sillä, etteikö niitä hinkattua tulisi, jos jotain julkaisukelpoista meinaa mokomalla tuottaa.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Mr. Johnny
17.04.2012 16:13:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites se itse soittimen mikseri osio? Olenko ymmärtänyt väärin vai onko siinä kuitenkin paremmat mahdollisuudet vaikuttaa soundiin? Siis verrattaessa EZiä superiorin kanssa? SSD mulla on myös mutta siihen olen aika pintapuolisesti tutustunut.
 
Antti1
17.04.2012 16:44:32 (muokattu 17.04.2012 16:50:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Johnny: Mites se itse soittimen mikseri osio? Olenko ymmärtänyt väärin vai onko siinä kuitenkin paremmat mahdollisuudet vaikuttaa soundiin? Siis verrattaessa EZiä superiorin kanssa? SSD mulla on myös mutta siihen olen aika pintapuolisesti tutustunut.
 
Superiorissa on vähän enempi nappuloita joo, mutta kuten todettu, niin mä olen ainakin ihan pihalla EZ:n uusimmista mahdollisuuksista. Samplepaketteja noihin ainakin löytyy aivan pirusti, jos ei halua ite kamalasti ruuvata. Mulla oli Superiorista vanha versio, mutta myin sen lisenssin jo aikapäiviä sitten eteenpäin. Kovin raskas oli ja ei se nyt loppupeleissä sit kuitenkaan soundannut niin järjettömän megahyvältä. Toisaalta, ei soundannut yhtään mikään muukaan siihen maailman aikaan. Tää rumpupuoli on softissa saanut lisää eloisuutta viimevuosina aivan merkittävästi mun mielestäni.
 
Mä en oo nyt käytännön syistä päivittänyt SSD:tä ennen tätä iltaa aivan uusimpaan versioon, kun en halunnut mitään odottamattomia ongelmia ennen projektin valmistumista. Täytyy katsoa mitä siinä on mukanaan tullut, mikseriosioon tuli joitain pieniä muutoksia käsittääkseni. Eipä tässä nelosessa kuitenkaan kovin ihmeitä säädellä: attack, sustain, release, volume (monestakin kohtaa, vähän eri asioita ja päällekäisiäkin), pan, tune, pari muuta dynamiikan hallintaan liittyvää juttua, vaiheenkääntö ja bleedisäädöt. Minkäänlaisia efektejä siinä ei pysty lätkimään mukaan ja noi dynamiikan käsittelytkään eivät periaatteessa liity kompressioon mitenkään. Aika laihat on siis mahdollisuudet, kyllä se käsittely täytyy tehdä ton plugarin ulkopuolella tavalla tai toisella.
 
E: Oli hyvin lyhyt ja yksinkertainen operaatio toi päivitys. Eipä näemmä mitään radikaalia soundin vääntöön vaikuttavaa muutosta tullut, mikseri on hyvin pitkälti samaa kamaa siis edelleen.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Ukko
17.04.2012 17:16:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erska88: Joo ei olekaan noin yksiselitteistä mutta törkeesti yleistämällä voi ajatella että hyvä ja halpa ei mahdu samaan tuotteeseen, mutta jossei n*****ta pilkkua ja jos kerta ezdrummer on kaukana parhaasta niin kysyinkin että mitä parempia kun ei ole muista tosiaan kokemusta?
 
Mulla on BDF2. Ainoo haitta (ja myös hyvä)puoli siinä on se että miksaaminen on sillä samanlaista kuin oikean äänitetyn rummuston miksaus. Äänikirjaston laajuus sillä on parhaimmillaan laajennuksien myötä satoja gigatavuja. Ja valmiita midigrooveja löytyy tuhansittain, jos niitä tarvii. Tsekkaa www.fxpansion.com
 
COVS jäsen nro 6
Aki
24.04.2012 04:05:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun mä etin softaa pari vuotta sitten niin luonnollisuus oli mulle tärkeintä. Siksi Addictive Drums oli oikeastaan ainut konkreettinen vaihtoehto. Olen ollut hyvin tyytyväinen, joskin välillä tuumin että tomeillekin tekisi hyvää kahden käden iskut. Tuossa on siis vain normal ja rim.
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
JPQ
24.04.2012 07:46:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä en tiedä missä EZ nykyään menee, mutta ilmeisesti siitäkin saa reititettyä äänen kanavakohtaisesti ulos sekkariin? Jos näin, niin eipä SSD:n uusimmassa versiossa kovasti enempää enää ole mitään säätömahdollisuuksia. Kontaktin katoamisen myötä lähti myös suurin osa kaikista säädöistä pois, joskin soundien parantumisen myötä lähti myös suurin osa säätämisen tarpeista pois. Ei sillä, etteikö niitä hinkattua tulisi, jos jotain julkaisukelpoista meinaa mokomalla tuottaa.
 
Kyllä saa. ja lisäksi totean että varsinkin Vintage Rock lisäosana (Jazz löytyy itseltä myös) olen hyvinkin tyytyväinen itse kun testaisin addictive drumsia en tykännyt yhtään Slate ja nämä ezdrummer ja superior drummer on minusta ehkä parhaat (Superior drummer oli vaan aloitukseen turhan tyyris jotenkin vaa ntuntuu että tulee tonneja jos ostaa laatuna kaikki soundit ja se taas kestää tuloillani kauan no helposti menis varmaan 3000euroa noin tonni orkkaan,rumpuihin puolitonnia,pianoihin kolmasosatonni,ja synasouneihn loput...,). En ole vaan vielä ehtinyt kappaleita ja tehdä halpaa en suosittel itsellä on Roland Juno-G ja sen koskettimisto tuottaa joskus satunnaisen voimakkuuden säveliä tuntuis oletan myös muu halpa midi rauta voi olla ongelmallista joten vaikka itse olen sortunut halpaa rautaa en suosittele.
ps. jotain parempaa varmaan pitää joskus hankkia eri juttu koska ja mitä jne siis Juno-G kohteen tilalle.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
24.04.2012 07:48:57 (muokattu 24.04.2012 08:04:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Mulla on BDF2. Ainoo haitta (ja myös hyvä)puoli siinä on se että miksaaminen on sillä samanlaista kuin oikean äänitetyn rummuston miksaus. Äänikirjaston laajuus sillä on parhaimmillaan laajennuksien myötä satoja gigatavuja. Ja valmiita midigrooveja löytyy tuhansittain, jos niitä tarvii. Tsekkaa www.fxpansion.com
 
Myös se että tuo niitä harvoja softia jotka kaatuneet ekan 15minuutin aikana kun testasin. myös guin tekstin koot muistelen osin hankalaksi ja olihan tuo iso paketti aikoinaan kun aattelin mutta nykyään ei tunnu enään siltä kun tajuaa paremmin miten paljon nyanssit vaatii. ja itselle ainakin usein olisi työlästä viivalata soundi just oikeaksi en ole vielä ehtinyyt tutustua miten rumpuja miksetaan aiheeseen hyvä jos saisi edes jotain kivan kuuloista ezdrummer ja muilla (ni komplete 7 ja logicin (jälkimäisen haitsuista tykkään joihinkin käyttöihin) lähinnä) seteillään tehtyä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
mrallu666
24.04.2012 20:32:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Ostin tossa hetken aikaa sitten Alesis IoDock äänikortin:
http://www.thomann.de/fi/alesis_io_ … id=f141cb4a3d59a409f48edf80ecd3c46e
Kokeilin äänittää sillä Alesis Dm6
http://www.thomann.de/fi/alesis_dm6_edrum_kit.htm
sähkörumpujani, mutta virveli ja toinen etutomi kuuluvat hyvin vaimeasti, jos edes ollenkaan.
 
Laitin 3,5mm-1/4" kaapelilla rumpujen outputista äänikortin toiseen line in-kanavaan. Kun laitan piuhan outputista kaiuttimiini kaikki rummut kuuluvat normaalisti.

Helppiä! -Aleksi
 
Aki
24.04.2012 22:34:38 (muokattu 24.04.2012 22:35:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mrallu666: Ostin tossa hetken aikaa sitten Alesis IoDock äänikortin:
http://www.thomann.de/fi/alesis_io_ … id=f141cb4a3d59a409f48edf80ecd3c46e
Kokeilin äänittää sillä Alesis Dm6
http://www.thomann.de/fi/alesis_dm6_edrum_kit.htm
sähkörumpujani, mutta virveli ja toinen etutomi kuuluvat hyvin vaimeasti, jos edes ollenkaan.
 
Laitin 3,5mm-1/4" kaapelilla rumpujen outputista äänikortin toiseen line in-kanavaan. Kun laitan piuhan outputista kaiuttimiini kaikki rummut kuuluvat normaalisti.

 
Meneekö sulla ehkä balansoitu mono ja balansoimaton stereo sekaisin? Käytätkö balansoitua vai balansoimatonta piuhaa? Ja ethän käytä kuulokelähtöä?
 
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «