Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vintage web-kaupat
1
merlyone
23.04.2012 18:50:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellään kokemuksia web-kaupoista jotka myy vintagekamaa? Suosituksia?
 
Oon Ebayta selaillut tässä mutta mites jos tilaa suoraan online kaupoista. Paypal ottaa jonkun prosentin ainakin välistä.
 
Tämmönen tuli vastaan jenkeistä.
 
http://www.hazelshould.com
 
Hienoja peltejä heillä ainakin. Suomesta noiden saanti tuntuu olevan kovasti kiven alla. Mites tuo jenkeistä tilaus? Pk:t+alv(23%) peltien lisäksi. Tuleeko muita maksuja?
 
tänx.
 
JanneO
24.04.2012 08:13:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

merlyone: ....
Hienoja peltejä heillä ainakin. Suomesta noiden saanti tuntuu olevan kovasti kiven alla. Mites tuo jenkeistä tilaus? Pk:t+alv(23%) peltien lisäksi. Tuleeko muita maksuja?
 
tänx.

 
Eli maksat tuotteen hinnasta + postikuluista tullauksen ja alvin.
 
hansakemanelius
24.04.2012 10:01:39 (muokattu 24.04.2012 10:05:30)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Eli maksat tuotteen hinnasta + postikuluista tullauksen ja alvin.
 
Tullia menee vasta kuin tullimaksun määrä on vähintään 10 euroa.
Muistaakseni instrumenteista menevä tulliprosentti on 3,2 joten vasta yli 312 euron
hinnasta menee tullia. Alv:n kohdalla sama juttu, eli alle 10 euron alvia ei laskuteta mutta muuten USA:sta tehtäviin ostoksiin tulee aina tuo 23 %.
Ja kuten Janne tuossa totesi, alv ja tulli lasketaan ostohinnan ja lähetyskulujen yhteissummasta.
Olen itse tilannut USA:n eBay:stä peltejä useamman kerran, myös nimimerkiltä "hazelshould", joka hoiti homman oikein hienosti.
 
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
JanneO
24.04.2012 11:05:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hansakemanelius: Tullia menee vasta kuin tullimaksun määrä on vähintään 10 euroa.
Muistaakseni instrumenteista menevä tulliprosentti on 3,2 joten vasta yli 312 euron
hinnasta menee tullia. Alv:n kohdalla sama juttu, eli alle 10 euron alvia ei laskuteta mutta muuten USA:sta tehtäviin ostoksiin tulee aina tuo 23 %.
Ja kuten Janne tuossa totesi, alv ja tulli lasketaan ostohinnan ja lähetyskulujen yhteissummasta.
Olen itse tilannut USA:n eBay:stä peltejä useamman kerran, myös nimimerkiltä "hazelshould", joka hoiti homman oikein hienosti.

 
Totta, tullia tulee jotakuinkin kun ostoksesi + rahdin arvo yli 50€. Kun puhuit symbaaleista niin oletin että ne on heti tuon summan yli. Rummuissa tulli on varmaankin tuo 3,2% ja rummun osissa 2,7€.
 
markkuliini
24.04.2012 11:07:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Totta, tullia tulee jotakuinkin kun ostoksesi + rahdin arvo yli 50€. Kun puhuit symbaaleista niin oletin että ne on heti tuon summan yli. Rummuissa tulli on varmaankin tuo 3,2% ja rummun osissa 2,7€.
 
Ei kun alv:ia tulee silloin kun kun ostos + rahti on about yli 50€.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
24.04.2012 11:27:09 (muokattu 24.04.2012 11:28:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä kerran pojat;
http://tullau.tuu.fi/
Toi laskee himpun alakanttiin, eli kandee laittaa 5% tullimaksuksi.
Taaloilla raja menee n. 54$:ssa (41€).
 
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
JanneO
24.04.2012 11:28:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Ei kun alv:ia tulee silloin kun kun ostos + rahti on about yli 50€.
 
Tietysti... montahan sammakkoa vielä suuhun mahtuu?
 
Alle 50€ ostokset eivät monasti jää edes tulliin.
 
Kailis
24.04.2012 11:31:36 (muokattu 24.04.2012 11:40:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alle 50€ ostokset eivät monasti jää edes tulliin.
 
En luottaisi. Ja se kympin lisämaksu kirpaisee just tuollaisissa pikkuostoksissa missä menee juuri ja juuri rajan yli. Ei voi tietenkään suositella, mutta monet myyjät laittavat pakettiin niin pienen hinnan ettei jää haaviin. Mulle tuli just äänirasia, joka Suomessa maksaa 350-500€. Hong Kongista 230€, paketissa oli 24,99$ hinta.
 
EDIT
 
Se on 45€ se raja.
 
EDIT II
 
Prkl. 43€ itse asiassa.
https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html
Toi 45€ on lahjalähetyksille.
 
pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan:
merlyone
24.04.2012 18:37:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa, kiitos vastauksista! Pääasia että luottamus saatiin ainakin tuohon hazelshould:iin ja ylipäänsä uskaltaa tilaa sieltä. Joka tapauksessa pellit tulee halvemmaksi tilaa tuolta rapakon toiselta puolelta missä tavaraa riittää yllin kyllin kuin metsästää täältä suomesta tai euroopasta missä ne on kiven alla. Jos nyt ikinä sattuu vastaan edes tulemaankaan...
 
Hinnaksi tulee joka tapauksessa melkein 300 euroa(pk+tullimaksu+alv mukaanlukien) niin hyvä tehdä hieman taustatutkimusta ettei lähde ostaa sikaa säkissä.
 
MxS
25.04.2012 02:19:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

merlyone: Hienoa, kiitos vastauksista! Pääasia että luottamus saatiin ainakin tuohon hazelshould:iin ja ylipäänsä uskaltaa tilaa sieltä. Joka tapauksessa pellit tulee halvemmaksi tilaa tuolta rapakon toiselta puolelta missä tavaraa riittää yllin kyllin kuin metsästää täältä suomesta tai euroopasta missä ne on kiven alla. Jos nyt ikinä sattuu vastaan edes tulemaankaan...
 
Hinnaksi tulee joka tapauksessa melkein 300 euroa(pk+tullimaksu+alv mukaanlukien) niin hyvä tehdä hieman taustatutkimusta ettei lähde ostaa sikaa säkissä.

 
Terve,
 
Ma oon pari krassia tilannu tuolta hazelshouldilta ja hyvin on palvelu pelannu. Tilausvahvistus ja vastaukset kysymyksiin on tullu suunnilleen muutamassa minuutissa. Ma oon tosin tilannu tanne jenkkeihin enka meren yli. Kannattaa huomioida, etta silla on (ainaki aiemmin ollu) vermeistaan jarjestaan pari kymppia halvemmat hinnat siella omalla saitilla kuin ebayssa eli kannattaa sielta hazelshould.comista tilata.
 
"Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «