Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Mustang tremolon ja bridgen säätäminen
1
hotsipumi
23.04.2012 22:08:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelma/ ominaisuus:
 
Hommasin juuri vasurin Fender Mustang 69RI kitaran. Osaatteko valaista, mistä alan säätämään/tutkimaan kyseisen kitaran tremoloa/ bridgeä, koska se rämisee (resonoi) todella paljon soitettaessa. Myöskin vireessä pysyminen vibraa käytettäessä vaikka vain kevyesti saa kitaran epävireiseksi. Koitin netistä tutkia, mutta ei löytynyt selkeää vastausta (tai ohjeita).
 
Tossahan tuo bridge on löyhästi kahdessa montussa ja pääsee liikkumaan ja liikkuukin kampea heiluttaessa (lienee ominaisuus) eli voiko/ kannattaako sitä "lukita". Luulisi, että se ei koskaan palaudu tismalleen siihen kohtaan, missä kohtaa hienovireen säädöt ovat tehty ja siitähän epävire ainakin aiheutuu.
 
Tremolon jouset olen asettanut tremolon tapeissa olevalle keskimmäiselle "jousiuralle". Uria on kolme molemmissa tapeissa, joista valita. Kielisietti on .10 paksuinen, mutta tulen vaihtamaan ne .11-settiin eli miten minun pitää huomioida se säädössä?
 
Jos nyt jotain käyttökelpoista vinkkiä pystyisitte antamaan.
 
Vasurina kaikki on toisin
varakeef
23.04.2012 22:19:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hotsipumi:
Tossahan tuo bridge on löyhästi kahdessa montussa ja pääsee liikkumaan ja liikkuukin kampea heiluttaessa (lienee ominaisuus) eli voiko/ kannattaako sitä "lukita". Luulisi, että se ei koskaan palaudu tismalleen siihen kohtaan, missä kohtaa hienovireen säädöt ovat tehty ja siitähän epävire ainakin aiheutuu.

 
Heilumisesta on vain hyötyä, Mustangin vibratalla on nerokas. Minusta vaati kyllä 12-paksuisen setin.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
hotsipumi
24.04.2012 19:19:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Heilumisesta on vain hyötyä, Mustangin vibratalla on nerokas. Minusta vaati kyllä 12-paksuisen setin.
 

 
Onko muuta setup-vinkkiä, jota koittaa? Yritän kuitenkin ensin vielä .11-setillä.
 
Vasurina kaikki on toisin
jaakkor
25.04.2012 06:49:55 (muokattu 25.04.2012 06:52:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hotsipumi: Onko muuta setup-vinkkiä, jota koittaa? Yritän kuitenkin ensin vielä .11-setillä.
 
Tallapalojen vaihto auttoi kielten räminään minulla tämän tallan kanssa (itse käytin sitä jazzmasteriin)
http://www.warmoth.com/Modified-Mustang-Bridge-Chrome-P616C700.aspx
 
Buzz stopin asennus tietysti auttaa myös kielten räminään.
 
Edit: niin ja en tiedä puhuinko nyt ohi aiheen. Itse siis puhuin kielten rämisemisestä enkä siitä miten vibransaa paikalleen.
 
hotsipumi
12.08.2012 11:40:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Heilumisesta on vain hyötyä, Mustangin vibratalla on nerokas. Minusta vaati kyllä 12-paksuisen setin.
 
.11 setti kiinni ja samalla vaihdettu luusatula. Bridgen jämäytin foliokääreellä paikoilleen. Sikarituubin laskin niin matalalle, että kielten ja tremololevyn väliin jäi pari milliä vain rakoa. Nyt vire pysyy loistavasti. Ainoastaan kampi on nyt itselleni hiukan liikaa ylöspäin. Eli sitä tarvii taivuttaa, kun sikarituubin ei voi enää koskea.
 
Happy with that!
 
Vasurina kaikki on toisin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «