veneficus: Itselläni on PayPal ollut käytössä jo vuosikausia, ja hieman harmittaa ettei sen käyttö ole levinnyt laajemmin Suomeenkin. Maksun tekeminen onnistuu pelkän mailiosoitteen perusteella, tilinumeroita ei tarvitse vaihdella ja koko homma toimii kuin se kuuluisa junan vessa. eBay-ostosten maksuun tuota tulee enimmäkseen käytettyä, tai ylipäänsä ulkomailta jotain tilattaessa. Jos (ja kun) se huono kokemus sattuu omalle kohdalle, niin kannattaa muistaa, että Paypal ottaa homman hoitaakseen, jos prosessi pyöräytetään käyntiin ennen kuin maksutapahtumasta on kulunut 45 vuorokautta. Sama koskee myös Ebayta. Luottokunta voi ottaa asian hoitaakseen myös tämän jälkeen, ilmeisesti tapauskohtaisesti. Nimimerkillä läheltä liippasi. |
tippitappi 23.04.2012 23:08:42 (muokattu 23.04.2012 23:20:18) | |
---|
No ei ollu ihan loppuunasti ajateltuja noi mun kommentit,mut kannattaako siihen nyt sitte "takertua" Oli kai asiassa jotain ajatustaki? Ja siks toisekseen se PayPal tili voidaan laittaa kiinni,jos joku huijaa todistettavasti sitä kautta. Eli se huijari joutuu vaihtamaan pankkia (ehkä aluks tiliä) ja ne loppuu aika äkkiä täältä Suomesta kesken. Omiani lainaan. Ehkä semmosella sällillä on kymmenen kaveria kenen tilejä voi käyttää,mut ei nekään viitti semmosta kovin kauaa jelpata,kuka jää kiinni joka kaupasta tai bisnes ei muuten suju. Pelkästään se,et vaikeuttaa sitä hommaa ja lisää vähän kiinnijäämisriskiä tiputtaa niistä osan pois. Ja ne kaverit muuten lukee näitä samoja viestejä ja keskusteluja,ja nauraa päälle... Eikä tosiaan se pesäpallomailan kans oven takana heiluminen ei auta kuin ehkä sitä kyseistä ihmistä. Eli ei uskalla kusettaa enää sitä. Muitten kohdalla jatkuu sama meininki. |
tippitappi 23.04.2012 23:46:33 | |
---|
Nyt niitä naurattaa ja huvittaa aikas paljon,siis näitä lukiessa. Mut kyllä siinä hymy hyytyy,jos ei enää onnistukaan niin helposti... Mut siihe vaaditaan semmonen "yhteinen" päätös,et millä tavalla vastedes hoidetaan ne kaupat. Olkoon se sitte minkälainen vaan. |
ODE 24.04.2012 19:31:16 | |
---|
Mulla on torilla ostoilmoitus parista ämyristä ja "Kenneth laitilasta" lähetti tekstarin ja pyysi antamaan tarjouksen myymistään ämyreistä. Numero näkyi puhelimessani ilman +358-maakoodia kuten pitäisi, joten soitin numeroon. Eipä kukaan vastannut. Kenneth laitilasta tarjos meitsillekin juuri äsken Orangen kaappia pre-paid liittymästä reilusti halvempaan hintaan kun mitä ilmoituksessani olen lupautunut maksamaan. Ei oikeen innostunut kun ehdotin ennakolla+avaamisoikeudella lähettämään. Mikä helvetti näitä vaivaa.. www.cultofendtime.com DEATH METAL |
Jucciz 24.04.2012 19:45:37 | |
---|
ODE: Mikä helvetti näitä vaivaa.. Ei sen tartte iso vika olla kun se on päässä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
harryk 24.04.2012 20:23:34 | |
---|
ODE: Kenneth laitilasta tarjos meitsillekin juuri äsken Orangen kaappia pre-paid liittymästä reilusti halvempaan hintaan kun mitä ilmoituksessani olen lupautunut maksamaan. Ei oikeen innostunut kun ehdotin ennakolla+avaamisoikeudella lähettämään. Mikä helvetti näitä vaivaa.. Minulla oli ostoilmoitus Gibsonin Classic 57 tallamikistä ja samanlainen juttu ainakin tässä vaiheessa Laitilan osalta. Tein mielestäni järkevän tarjouksen ja nyt ihmettelen mitä tapahtuu. Yleensä jos joku oikeasti haluaa myydä jotain ja joku haluaa maksaa siitä tolkullisen hinnan, pitäisi hommien hoitua nykyaikana aika nopsaan tahtiin. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
Terry Pantheras 25.04.2012 00:20:47 | |
---|
Joo, nyt on prepaid-Kenneth esiintynyt kuulemma myös vaasalaisenakin... *kvarts* |
harryk 26.04.2012 09:13:15 | |
---|
Eipä ole Laitilan Kennethistä kuulunut enää mitään ja Gibsonin Classic 57 tallamikki jäi näköjään saamatta. Ihmettelen edelleenkin mikä järki on tarjota olematonta tavaraa ja lähetellä asian tiimoilta useita tekstiviestejä jos homma päättyy näin. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
Laulava Kylätohtori 26.04.2012 09:18:54 | |
---|
harryk: Eipä ole Laitilan Kennethistä kuulunut enää mitään ja Gibsonin Classic 57 tallamikki jäi näköjään saamatta. Ihmettelen edelleenkin mikä järki on tarjota olematonta tavaraa ja lähetellä asian tiimoilta useita tekstiviestejä jos homma päättyy näin. Kenneth Laitilahan oli tarjonnut myös Texas Heateja Terrylle (jos nyt oikein muistan?). Kumma, ettei se tarjonnut niitä mulle, vaikka mullakin oli kaiuttimien ostoilmoitus ja asun ihan Laitilan vieressä noutoetäisyydellä..... Mutta tosiaan, vaikuttaa taas joltain avohoitopotilaalta.... San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano... |
Terry Pantheras 26.04.2012 09:36:36 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kenneth Laitilahan oli tarjonnut myös Texas Heateja Terrylle (jos nyt oikein muistan?). Kumma, ettei se tarjonnut niitä mulle, vaikka mullakin oli kaiuttimien ostoilmoitus ja asun ihan Laitilan vieressä noutoetäisyydellä..... Mutta tosiaan, vaikuttaa taas joltain avohoitopotilaalta.... Näin tapahtui. 70:llä ois lähtenyt pari, eli aika pirun halvalla. Homma sai varmistuksen siinä vaiheessa kun pyytämäni kuvat jäi saamatta, ts. yhteydenpito lakkasi siihen. Varmistuksen siis siitä, että kyseessä on mitä todennäköisimmin huijari tai joku muu kädetön, jonka kanssa ei tee mieli tehdä mitään kauppaa. *kvarts* |
etteperi 16.09.2012 00:17:16 | |
---|
Nimellä Joonas Salminen / Imatra kusetti eurot hätäiseltä pedaalikaupoissa. Epäilykset heräsi (paketin viipyessä n. viikon matkalla, ilman luvattua postin seurantakoodia) tilinumerolla googlatessa. Rikosilmoitus tehty, suosittelen muillekin, jos tulette huijatuiksi. Heppu näemmä saanut jo yli vuoden kakun aiempien kuprujen perusteella. |
Mandarax 16.09.2012 09:48:17 | |
---|
etteperi: Nimellä Joonas Salminen / Imatra kusetti eurot hätäiseltä pedaalikaupoissa. Epäilykset heräsi (paketin viipyessä n. viikon matkalla, ilman luvattua postin seurantakoodia) tilinumerolla googlatessa. Rikosilmoitus tehty, suosittelen muillekin, jos tulette huijatuiksi. Heppu näemmä saanut jo yli vuoden kakun aiempien kuprujen perusteella. Pistätkö tilinumeron vielä viestin perään niin ehkäpä seuraava potentiaalinen kusetusyritys tyssää kun numero löytyy guuglatessa huijarinvaroituskeskustelusta. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
Imper 16.09.2012 16:24:14 | |
---|
Mä oon pari kertaa kiusannut kyseistä tyyppiä kun oon tajunnut sen huijariksi!:) Se on hauskaa touhua. Antaa mennä kauppojen loppuun asti ja sanoo "että maksoin sulle tilille jo" vaikkei oikeasti maksanutkaan ja sitten se kyttäilee tiliään pari kolme päivää turhaan!:D Ja sitten voi laittaa toimitusosoitteeksi huijarin asuinkaupungin poliisitalon! No joo, lapsellista, mutta kerran kun meinasin mennä ton jäbän retkuun niin oon päättänyt antaa vähän opetusta. Everyone is a per-son |
randyr 16.09.2012 20:48:56 | |
---|
"Mikael rovaniemeltä" tarjoili just alesis multimixiä numerosta +35846 8481864. Paljastui huijariksi pikku viestittelyn jälkeen. Kehoitin hankkimaan kunniallisen työn ja lopettamaan kusetukset. |
the-Antero 16.09.2012 21:15:46 | |
---|
randyr: "Mikael rovaniemeltä" tarjoili just alesis multimixiä numerosta +35846 8481864. Paljastui huijariksi pikku viestittelyn jälkeen. Kehoitin hankkimaan kunniallisen työn ja lopettamaan kusetukset. Sami Sinisalo kyseessä. Viestitteli mun kanssa ehx micro synthistä. Oli kuulemma se punainen versio jossa virranjako muihin pedaaleihin. Wah toiminnosta ei osannut kertoa mutta takuuta on vielä kaks vuotta ja vuosi sitten oli ostanut musamaailmasta. 50€ tarjosin, ois halunnut 80€ mutta 55€ oli ok koska oli saanut pedaalin kaveriltaan lahjaksi. Sanoin että maksoin rahat ja postittamaan osoitteeseen Pasilanraitio 11 00241 HELSINKI Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
blaekie 16.09.2012 21:26:38 (muokattu 16.09.2012 21:30:05) | |
---|
Se on kyllä jännä miten nää samat vesselit pystyy vuodesta toiseen jatkuvasti tekemään näitä pikkuhuijauksia. Poliisi sen kun levittelee karvaisia käsiään, ja nilkki taputtaa. the-Antero: ...Sanoin että maksoin rahat ja postittamaan osoitteeseen Pasilanraitio 11 00241 HELSINKI Juu kiva idea, mutta taitaa kaverilla ns. monta viehettä vedessä samaan aikaan, ja jos johonkin ei iske, ehkäpä joku puupää tarjoaa mahdollisuuden toiseen. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
bimbi 16.09.2012 21:33:30 | |
---|
Mikael Rovaniemeltä yritti minuakin. Sitäkin kai huijattu kun ei suostunut laittamaan VHT:n nuppia matkahuoltoon jälkivaatimuksella, ei ole kuulemma aina noudettu... :) |
Räkkipeli 16.09.2012 22:15:08 | |
---|
bimbi: Mikael Rovaniemeltä yritti minuakin. Sitäkin kai huijattu kun ei suostunut laittamaan VHT:n nuppia matkahuoltoon jälkivaatimuksella, ei ole kuulemma aina noudettu... :) Joo, jokainen näistä huijareista on aina "tullut huijatuiksi" ennestään, ja täten ei postiennakko käy. |
naavanka_ 16.09.2012 22:23:19 | |
---|
Räkkipeli: Joo, jokainen näistä huijareista on aina "tullut huijatuiksi" ennestään, ja täten ei postiennakko käy. Harmi sinänsä että osaavat jo ajatella noinkin pitkälle kertomalla omaa tarinaa. Muutamat kaupat menny itellä puihin kun en oo suostunu postiennakolla lähettämään juurikin sen takia että on muutaman kerran joku urpo jättänyt pakettinsa hakematta. |
Gabe 17.09.2012 00:16:28 | |
---|
naavanka_: Harmi sinänsä että osaavat jo ajatella noinkin pitkälle kertomalla omaa tarinaa. Muutamat kaupat menny itellä puihin kun en oo suostunu postiennakolla lähettämään juurikin sen takia että on muutaman kerran joku urpo jättänyt pakettinsa hakematta. Kannattaa pyytää parikymmpiä etumaksuna postikuluihin. Tämä karsii hupiostelijat. Ja ostajan kannalta riski ei ole myöskään suunnattoman suuri. Kyllä huijarit yleensä hoksaa kun vain on tarkkana. " Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. "
- Keith Richards - |