Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tuottaminen ja sovittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Omien sovitusten jakaminen
1
Dkn_
23.04.2012 01:51:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Olen alkanut miettiä, jos jakaisin omia sovituksiani muiden tekemiin kappaleisiin Internetissä ilmaiseksi.
 
Voinko joutua tästä minkäänlaisiin ongelmiin?
 
Entä miten tilanne muuttuisi, jos pyytäisin maksua sovituksista?
 
jannu
23.04.2012 02:19:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sinulla sovitusluvat niihin kappaleisiin?
 
Dkn_
23.04.2012 11:52:14 (muokattu 23.04.2012 11:54:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Onko sinulla sovitusluvat niihin kappaleisiin?
 
Tätä juuri mietinkin. Olen tehnyt omassa rauhassa kotosalla sovituksia muiden kappaleisiin omaksi iloksi ja harjoituksena. En ole kysellyt lupaa tähän keneltäkään, enkä ole aiemmin julkaissut näitä missään.
 
Numb
23.04.2012 12:15:40 (muokattu 23.04.2012 12:16:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dkn_: Tätä juuri mietinkin. Olen tehnyt omassa rauhassa kotosalla sovituksia muiden kappaleisiin omaksi iloksi ja harjoituksena. En ole kysellyt lupaa tähän keneltäkään, enkä ole aiemmin julkaissut näitä missään.
 
Et voi ilman lupaa julkaista muitten kappaleita. Etkä voi julkaista omia sovituksiasi muitten kappaleista ilman sovituslupaa, vaikka lupa julkaista olisikin.
 
Omaksi iloksi ja harjoitukseksi saa toki sovittaa ilman lupaa :)
 
Terv. Kikki Hiiri
Dkn_
23.04.2012 14:36:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos selventävistä vastauksista!
 
Näiden perusteella oletan, ettei omia sovituksia saa myöskään itse esittää esimerkiksi Internetissä ilman sovituslupaa?
 
Hanuriin
24.04.2012 15:28:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dkn_: Kiitos selventävistä vastauksista!
 
Näiden perusteella oletan, ettei omia sovituksia saa myöskään itse esittää esimerkiksi Internetissä ilman sovituslupaa?

 
Sitähän se tarkoittaa. Toisaalta juutuubihan on pullollaan luvattomia sovituksia milloin mistäkin, esim kaikki cover-biisithän ovat periaatteessa sovituksia. Että ota siitä sitten selvää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «