Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Elementin troubleshoottaus
1
fatgonzo
23.04.2012 00:28:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on tuollainen Sheffield 12" kitaraelementti joka on päällisin puolin ehjä, mutta ei pelaa. Jäi Peavey Banditistä yli kun vaihdoin kaverille siihen Eminence Guitar Legendin tilalle.
 
Nyt se sattui vastaan tuolla ullakon romukasassa ja rupesin miettimään että olisiko sitä mitään mahdollisuutta saada vielä toimimaan? Toisinsanoen miten pystyisin jäljittämään missä vika piilee?
 
Minulla ei ole hajuakaan asiasta, joten neuvoja arvostaisin kovasti.
 
Antti1
23.04.2012 00:41:58 (muokattu 23.04.2012 00:42:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liittimet ja johtimet ensin tarkistuksen alle. Sen jälkeen voit painella kartiota kevyehkösti sisäänpäin. Kuuluuko tai tuntuuko jonkinlaista rahinaa, tai tuntuuko kenties jonkinlainen poikkeuksellisen kova vastus? Minkälaisissa olosuhteissa tuo on hajonnut ja miten se ilmeni?
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
fatgonzo
23.04.2012 01:10:28 (muokattu 23.04.2012 01:12:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liittimet ja johtimet näyttävät olevan ok. Ruiskin jopa vähän R-10 vaikka en tiedä mitä se olisi edes potentiaalisesti voinut tässä tapauksessa tehdä. Kartiota painaessa ei tunnu erityisen kovaa vastusta, eikä kuulu mitään rahinaa tai sellaista.
 
Niin ja en tiedä mistä tämä alkoi. Kaveri oli kuulemma pitänyt kylmässä ulkovarastossa vahvistinta talven yli ja ei sen jälkeen toiminut. Luulen että siinä syypää.
 
himppe
23.04.2012 08:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fatgonzo: Toisinsanoen miten pystyisin jäljittämään missä vika piilee?
 
Kokeile yleismittarilla elementin liittimistä, meneekö signaali puhekelan läpi. Siis ihan sillä piippitoiminnolla. Jos piippausta ei kuulu, puhekela on poikki. Puhekelan voi periaatteessa vaihtaa, mutta on erittäin työläs operaatio eikä onnistu ihan jokaiselta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «