Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bugera 1990
1
epipepic9
30.12.2011 18:01:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko kellään kokemuksia tästä, kun ei oikeen löydy keskusteluista tietoa kyseisestä. Onko soundint suht ok? Missä tämmösiä ois kaupan ku thomannilla ei kyseistä löydy? Paljonko maksaa?
 
Fenton
30.12.2011 18:23:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/ … kokauppa/product_details.php?p=2003
 
trih
30.12.2011 20:34:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomann möi omansa pois hintaan 200€ ja risat, koska tuosta tulee/on tullut uusi kehittyneempi Infinium-versio lisäherkuilla markkinoille:
http://www.bugera-amps.com/EN/products/1990-INFINIUM.aspx
Samaan hintaan kun jossain myydään vanhaa saa kohta uutta.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Vainottu
02.01.2012 19:44:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

epipepic9: Oisko kellään kokemuksia tästä, kun ei oikeen löydy keskusteluista tietoa kyseisestä. Onko soundint suht ok? Missä tämmösiä ois kaupan ku thomannilla ei kyseistä löydy? Paljonko maksaa?
 
Mulla on tuo ollut muutaman kuukauden käytössä ja tykkään kyllä. Yllättäen hyvinkin Marshallmainen saundi. Mun mielestä tuossa on mukavan erotteleva saundi ja muutenkin yllättävän hyvä hintaisekseen. Olen soitellut tuolla niin kuolemametallia kuin rokkenrolliakin ja kyllä tuosta saa saundit ruuvattua moneen hommaan. Paljon tuosta löytyi kommenttia ettei särö riitä moderniin metalliin, mutta enpä kyllä tätä väitettä allekirjoita. Ainakin vielä on noin 1/3 gainista jäänyt käyttämättä.
 
Köyhän miehen JCM:n pestin hoitaa hienosti. Tuo maksoi muistaakseni 289€ juurikin thomannilta.
 
epipepic9
03.01.2012 14:22:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista! Nyt näyttäisi olevan tulleen taas thomannin listoille, lisäerä vissiin tulossa, sitä infinium mallia :)
 
M. Uusikko
22.04.2012 08:38:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko joku selventää että mitä eroa on Bugera 1990 ja Bugera 1990 Infiniumilla. Itellä löytyy tuo viimeksi mainittu, muttaku vertaa sen soundia vaikka youtubesta ku kattelee 1990:n soundeja ni ei se kuulosta yhtään niin hyvältä.
 
tsimiz
22.04.2012 12:37:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M. Uusikko: Voisko joku selventää että mitä eroa on Bugera 1990 ja Bugera 1990 Infiniumilla. Itellä löytyy tuo viimeksi mainittu, muttaku vertaa sen soundia vaikka youtubesta ku kattelee 1990:n soundeja ni ei se kuulosta yhtään niin hyvältä.
 
Eipä niissä taida muuten juurikaan eroja olla, mutta tossa 1990 Infinium:ssa on tuo "INFINIUM Valve Life Multiplier Technology", eli ilmeisesti säätelee putkien biasit automaattisesti ja ilmottelee jos pitää putkia vaihtaa etc.
 
"Soitan, koska soitattaa." -Juha Torvinen
M. Uusikko
22.04.2012 17:21:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuten miten paljon kaappi sitten vaikuttaa siihen soundiin? Niin ku jo aiemmin sanoin, ni tolla mun 1990 Infiniumilla saa just ja just säröt johonki Deep Purpleen (hyvä jos siihenkään). Mutta sitte muut sanoo että vetävät metallia ja semmosta tällä samalla laitteella...
 
Umas
22.04.2012 18:19:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M. Uusikko: Muuten miten paljon kaappi sitten vaikuttaa siihen soundiin? Niin ku jo aiemmin sanoin, ni tolla mun 1990 Infiniumilla saa just ja just säröt johonki Deep Purpleen (hyvä jos siihenkään). Mutta sitte muut sanoo että vetävät metallia ja semmosta tällä samalla laitteella...
 
Ei kaappi särön määrään vaikuta. Millä mikeillä soittelet? Kyllähän tuosta gainia pitäisi löytyä...r
 
Möö
madcow2
22.04.2012 18:23:42 (muokattu 22.04.2012 18:24:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M. Uusikko: Muuten miten paljon kaappi sitten vaikuttaa siihen soundiin? Niin ku jo aiemmin sanoin, ni tolla mun 1990 Infiniumilla saa just ja just säröt johonki Deep Purpleen (hyvä jos siihenkään). Mutta sitte muut sanoo että vetävät metallia ja semmosta tällä samalla laitteella...
 
Paljonko sulla on volumea käytössä? Toi on kuitenkin 120w putkinuppi, että ihan pienellä äänenpaineellä ei irtoo jytää =)
 
Möö. Koti on mun stage.
Michi
22.04.2012 18:52:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuosta vehkeestä saa jo pienellä volumella hyvää särösoundia ulos. Toimiva mastervola on. Mun mielestä jo sillä ykköskanavalla vetää Purplet ja kakkosen särön pitäis kyllä riittää hyvinkin modernimpaankin hard rockiin, boostin kanssa varmasti metallinkiin. Onkohan sulla kaikki kunnossa Bugerassa..?
 
-Up The Irons!-
Umas
22.04.2012 19:05:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko putkistossa häikkää?
 
Möö
M. Uusikko
22.04.2012 21:41:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kaappi särön määrään vaikuta. Millä mikeillä soittelet? Kyllähän tuosta gainia pitäisi löytyä...r
Lähinnä tarkoitin, että miten paljon kaappi vaikutta siihen, minkälainen ääni sieltä tulee ulos. Koitin myös sellaista, että laitoin nupin mahdollisimman cleanille ja koitin sitten multiefektistä saada paremmat säröt, mutta edelleen soundi oli jotenkin vajaa.
 
Laulava Kylätohtori
22.04.2012 21:51:03 (muokattu 22.04.2012 21:53:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M. Uusikko: Lähinnä tarkoitin, että miten paljon kaappi vaikutta siihen, minkälainen ääni sieltä tulee ulos. Koitin myös sellaista, että laitoin nupin mahdollisimman cleanille ja koitin sitten multiefektistä saada paremmat säröt, mutta edelleen soundi oli jotenkin vajaa.
 
Vaikuttaa todella paljon...
 
Eli jollain elementeillä ei ole ilmeisesti edes mahdollista saada tiukkaa hevisäröä, vaikka olisi mikä vahvistin. Ja toisin päin jne. jne.
 
Neuvoisin kokeilemaan eri kaapeilla/elementeillä ennen kuin pistät vahvistinta vaihtoon...
 
Mikä kaappi/mitkä elementit sulla nyt on?
 
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
M. Uusikko
23.04.2012 15:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä kaappi/mitkä elementit sulla nyt on?
Bugeran 412H-BK. Just huomasinki että ne jotka soittaa noissa youtuben videoissa eri kaapeilla ni kuulostaa jo paljon paremmalta. Eli siitä tämä "vajaa" soundi mahdollisesti johtuu. Kiitti paljo neuvoista! :)
 
Tympee Huttunen
23.04.2012 16:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tosta pitäisi säröt irrota ihan millä tahansa kaapilla ja pienellä volalla. Nuppi on luultavasti rikki. Kai takuu on vielä voimassa?
 
M. Uusikko
23.04.2012 16:30:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nupissa/kaapissa mitään vikaa ole, tuo kaappi vaan on Bugeran halvin malli eikä vaan sovi oikein metallin/raskaamman rokin soittoon.
 
Oisko kellään mitään hyviä ehotuksia kaapiksi, josta sais ennenkaikkea sooloihin hyvän "iskevän" soundin mutta että rytmitki kuulostas hyviltä. Varmaan 2 x 12 riittäs mainiosti. ja ei mielellään kovin kallis.
 
Umas
23.04.2012 16:34:57 (muokattu 23.04.2012 16:35:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl mää ny vähän luulen että siellä on etuaste putki mäsänä
 
Möö
Antti1
23.04.2012 19:30:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Umas: Kyl mää ny vähän luulen että siellä on etuaste putki mäsänä
 
Tai sitten on taas miljoonannen kerran kyse siitä, että käyttäjä on kokematon ja kuvittelee tarvitsevansa aivan perkeleesti säröä yhtään mihinkään. Se saattaa oikeasti jopa kuulostaa siltä, jos ei ole kokemusta siitä miten möly levylle oikeasti päätyy. Been there done that.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «