Aihe: Jalkapallokeskustelu III
1 2 3 4 544 45 46 47 48371 372 373 374 375
ruusteri
21.04.2012 23:02:20 (muokattu 21.04.2012 23:03:17)
Ziggy Bubba: Täysin ansaittu voitto Realille... Aivan älyttömän hyvää puolustamista - Virkkunen mietti musta vähän liikaa Barcaa tossa kohtaa. Noin aktiivista puolustamista harvoin näkee. Barcalla ei ollut yhtään tilaa, en ihmettele että maalit jäi yhteen.

Kyllä vain. Messi saatiin aika hyvin pidettyä kurissa. Barcelona on hävinny kaksi kertaa putkeen viimeksi vuonna 2009. Lisää mielenkiintoa tiistain peliin Chelseaa vastaan.
"Damn good coffee, and hot!"
Ziggy Bubba
21.04.2012 23:05:06

ruusteri: Kyllä vain. Messi saatiin aika hyvin pidettyä kurissa. Barcelona on hävinny kaksi kertaa putkeen viimeksi vuonna 2009. Lisää mielenkiintoa tiistain peliin Chelseaa vastaan.

Melkein voisin nähdä tässä yhden aikakauden lopun, just ton Barcan dominoinnin. Zämppärin finaali voi tietty vielä kaiken muuttaa, mutta epäilen. Finaalissa on tän päivän jengit ja Barca häviää, ikävä kyllä.
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
konnamatti
21.04.2012 23:07:27
Vittu miten munatonta peliä. Oli jo toisen kerran niin ansaittu tappio.
Sergei Fallinen
21.04.2012 23:08:03 (muokattu 21.04.2012 23:09:41)
Joo ei hyvältä (tai no hyvältä toki, mutta ei ihan loistavalta) näytä tulevaisuutta ajatellen. Taitaa Guardiolakin lopettaa ainakin jos ei sitä suurinta pyttyä tule joten "aikakauden loppu" kävi itelläkin mielessä.

Tää oli kyl paljon paskempi kuin Chelsea-peli joka oli Barcalta tuloksesta huolimatta ihan hyvä. Tello oli ihan pyllystä, Messi ja Iniesta ei tuntunu pärjäävän millään. Puolustus kusi.
konnamatti
21.04.2012 23:22:56
Sergei Fallinen: Joo ei hyvältä (tai no hyvältä toki, mutta ei ihan loistavalta) näytä tulevaisuutta ajatellen. Taitaa Guardiolakin lopettaa ainakin jos ei sitä suurinta pyttyä tule joten "aikakauden loppu" kävi itelläkin mielessä.

Tää oli kyl paljon paskempi kuin Chelsea-peli joka oli Barcalta tuloksesta huolimatta ihan hyvä. Tello oli ihan pyllystä, Messi ja Iniesta ei tuntunu pärjäävän millään. Puolustus kusi.

Oli kyllä tylsin klassikko mitä olen nähnyt. Maalipaikkoja ja hurlumheitä ihan liian vähän.
DJKaaos
21.04.2012 23:32:22
Liigamestaruus on varmasti mennyt ja CL on erittäin epävarma, mutta en mä tota Barcan tilannetta näe mitenkään dramaattisena. Laskukäyrä ja hiipuminen ovat kiistattomia, mutta joukkueen perusta on niin hyvässä kunnossa ja kilpailutilanteen vaatimat kesähankinnatkin varmaan saadaan tehtyä velkavuoresta huolimatta, että eiköhän sieltä ensi kaudella tulla taas ja kunnolla. Guardiolasta nyt ei koskaan ota mitään selvää, mutta povaan hänen jatkavan, vaikka tällä kaudella kävisi miten tahansa.
Minä olen minä.
Ziggy Bubba
21.04.2012 23:36:44 (muokattu 21.04.2012 23:36:58)

DJKaaos: Liigamestaruus on varmasti mennyt ja CL on erittäin epävarma, mutta en mä tota Barcan tilannetta näe mitenkään dramaattisena. Laskukäyrä ja hiipuminen ovat kiistattomia, mutta joukkueen perusta on niin hyvässä kunnossa ja kilpailutilanteen vaatimat kesähankinnatkin varmaan saadaan tehtyä velkavuoresta huolimatta, että eiköhän sieltä ensi kaudella tulla taas ja kunnolla. Guardiolasta nyt ei koskaan ota mitään selvää, mutta povaan hänen jatkavan, vaikka tällä kaudella kävisi miten tahansa.

Ainakin tämä dominointi musta loppu tähän matsiin - ellei sitten CL-finaali tuo muutoksen tähän tarinaan. Finaalissa on musta, tappioista huolimatta saletisti tän päivän jengit.
DJKaaos
21.04.2012 23:59:55
Ziggy Bubba: Finaalissa on musta, tappioista huolimatta saletisti tän päivän jengit.

Olen vähän samoilla linjoilla, mutta en ole kuitenkaan Barcasta aivan saletti. Chelsealla on hyvät mahikset mennä finaaliin - varsinkin jos sattuvat tekemään maalin. Ehkä siipeensä saanut Barca kuitenkin näyttää kotonaan, että mikä noiden joukkueiden oikea ero on.
Minä olen minä.
carlos
22.04.2012 00:00:59 (muokattu 22.04.2012 00:04:37)
Onko ihmiset katsoneet muita tän kauden Barcan pelejä, kun nyt yhtäkkiä niin moni povaa tilanteen olevan lähes katastrofi?

Onhan se epätyypillistä, että otetaan parin viikon aikana kaks kertaa takkiin, mutta eipä keskiviikon pelissä ontunut kuin lähinnä viimeistely - kun taas kelssi sai häkkinsä osittain hyvän tuurin saattelemana ja onnistui sitten puolustustyöskentelyssään loistavasti. Kyllä siellä Barcan jätkillä oli ainakin 6 paikkaa (Sanchez 2, Cesc 2, Pedro, Busquets), joista olis kassi pitänyt tehdä, mutta kun ei paikoista heitä sisään niin taululle jää pyöreät 0 tehtyä maalia. Semmoista se fudis näyttäis olevan! Onneks näissä on kaks osaottelua, niin tuurin vaikutus vähenee ja todellinen taito pääsee paremmin framille.

Tänään Barca ei ollut parhaimmillaan. Xavi oli varmaan ryypännyt kelssitappion myötä suruunsa, eikä ollut todellakaan elementissään. Hyvän maalipaikankin pystyi hassaamaan. Thiago siinä vieressä ei ole lähellekään niin pallovarma - vaikka onkin hyvä hyökkäyssuuntaan - että keskikentän peli olisi lähtenyt missään vaiheessa rullaamaan. Tellolla oli intoa enemmän kuin taitoa, Cesciä olisin toivonut jo puoliajalta sisään. Kova paikka laittaa junnut sisään, mutta kaipa Pep tietää, miksi 91-syntyneet jantterit pelaavat klassikossa lähes täydet minuutit. Real taas onnistui luutimaan pallon munkilla alussa sisään, sitten puolusti kurinalaisesti ja tasurin jälkeen sai aivan liian nopeasti taas johtomaalin. Harmi, että just Crisulle pelattiin pallo, sillä kukaan toinen realin janttereista ei siitä paikasta olis häkkiä tehnyt. Hattua nostan kuitenkin sille, ettei Real todellakaan lähtenyt alussa puolustelemaan, vaan ekan vartin pyöritti omaa peliään. Siinä mallia niille joukkueille, jotka alusta asti hakevat pelkkiä vastaiskumaaleja Barcaa vastaan. ("no muttakun se on ainut mahdollisuus". Ei ole.)

Liigamestaruuden suhteen ollaan samassa tilanteessa kuin alkuvuodesta, eli turha tässä narista - ei se mestaruus tähän matsiin kaatunut. Helpompi niitä pisteitä olis ollu ottaa Osasunalta tai Getafelta.
Tiistain mestareiden liigan matsia odotellessa!

E: On kuitenkin hauska huomata, miten paljon porukkaa puhuttaa Lontoon "kuuma" derby klassikon rinnalla ;) Hyvin sai kelssi lepuutettua avainpelaajiaan, mikä näkyi kyllä otteessa. Ja samaan syssyyn on todettava, että koko valioliigassa järkevin hankinta tälle kaudelle oli Cahillin osto Chelseaan. On kyllä hyvä pelaaja ja täyttänyt ainakin omat odotukseni monin kerroin!
by the grace of God
rockjihad
22.04.2012 00:07:19
Ziggy Bubba: Finaalissa on musta, tappioista huolimatta saletisti tän päivän jengit.

Ootko niin saletti asiasta, että oot valmis lyömään siitä vetoa?
DJKaaos
22.04.2012 00:23:48
carlos: On kuitenkin hauska huomata, miten paljon porukkaa puhuttaa Lontoon "kuuma" derby klassikon rinnalla ;)

Lähtökohtaisesti nämä kamppailut nyt ei oikein ole vertailukelpoisia. Mestaruuspanoksella ladattu clasico vs. Lontoon derby, jossa taistellaan ynnä muut-sijoituksista.
Minä olen minä.
Ziggy Bubba
22.04.2012 00:40:35

rockjihad: Ootko niin saletti asiasta, että oot valmis lyömään siitä vetoa?

No en ehkä, mutta selkeä kutina on kyllä :) Mitä ite veikkaat?
rockjihad
22.04.2012 00:54:26 (muokattu 22.04.2012 01:03:54)
Ziggy Bubba: No en ehkä, mutta selkeä kutina on kyllä :) Mitä ite veikkaat?

Mä veikkaan, että Mynikkä menee finaaliin vierasmaalien turvin häviämällä 4-3 Madridille ja että Chelsea bussittaa itsensä onnella jatkoon 0-0 tasurilla ottelussa, jossa tolpat kolisee ja palloa putsataan maaliviivalta ja Leijonasydän saa punasen loppuhetkillä.

Sitten tietty finaalissa Saksa taas luonnollisesti voittaa.

Harmi, jos et suostu vedonlyöntiin, siellä ois vielä kesä-Soinia ja isänmaa-Oinosta avatar-kuvaan tarjolla.

Tänäänhän vissiin varmistu, että Millwall-Soini jatkaa vielä ainakin viikon ajan hymyilyään Blackkiksen avatarissa.
TheBlackestEye
22.04.2012 11:06:01
rockjihad:

Tänäänhän vissiin varmistu, että Millwall-Soini jatkaa vielä ainakin viikon ajan hymyilyään Blackkiksen avatarissa.

Näin on. Naurettavan helppo loppuohjelma ja muuta.
carlos
22.04.2012 12:54:42
DJKaaos: Lähtökohtaisesti nämä kamppailut nyt ei oikein ole vertailukelpoisia. Mestaruuspanoksella ladattu clasico vs. Lontoon derby, jossa taistellaan ynnä muut-sijoituksista.

Ynnä muuta-sijoituksilla on kuitenkin melkoinen merkitys siihen, ketkä englantilaisista kuvittelevat pelaavansa tsämppäriä ens kaudella.
by the grace of God
DJKaaos
22.04.2012 13:10:34
carlos: Ynnä muuta-sijoituksilla on kuitenkin melkoinen merkitys siihen, ketkä englantilaisista kuvittelevat pelaavansa tsämppäriä ens kaudella.

Näinhän sen pitäisi olla, mutta eiköhän Chelsean eilinen ilme kertonut, että missä ne ajatukset tällä hetkellä on. Jos kilpakumppania pitää tolle clasicolle hakea, niin varmaan vappuaaton Manchesterin derby olisi sopivampi.
Minä olen minä.
Tuomas.
22.04.2012 14:39:18
Kertoi Ronaldon tuuletus aika paljon jätkästä. Vittu mikä pelle. Ja lopun makoilut. Kesti hassusti vähän aikaan arpoa pystyykö jatkamaan kun tilanteen aiheuttama ei-kontakti löi sankarin maahan. Onneksi nousi sitten taistelijan elkein vielä pelaamaan. Saatana.

Joo, olihan barcelona aseeton sitä kuudentoista viivalta alkavaa sumppua vastaan. Rispektit siitä kyllä, hyvin puolustettu. En ymmärrä tota Tellon valintaa. Jos Sanchez kerran oli kunnossa niin miksei aloittanut? Tosi pirteä ollut koko kauden. Cuencakin olisi ollut parempi valinta. Vituttaa eritoten Mourinhon onnistuminen. Ja Chedira tekee tollasen maalin.
rockjihad
22.04.2012 15:09:07
Tuomas.: Kertoi Ronaldon tuuletus aika paljon jätkästä. Vittu mikä pelle. Ja lopun makoilut. Kesti hassusti vähän aikaan arpoa pystyykö jatkamaan kun tilanteen aiheuttama ei-kontakti löi sankarin maahan. Onneksi nousi sitten taistelijan elkein vielä pelaamaan. Saatana.

Mikäs siinä tuuletuksessa oli vikana? Ja se loppuhetkien verkkaisuuskin on ihan ymmärrettävää, kun ottaa tilanteen huomioon. Tuomarin tehtävä siihen on puuttua, jos katsoo sen ajanpeluuksi, mutta pelaajalta ihan normaali tapa toimia tossa tilanteessa.
DJKaaos
22.04.2012 15:34:47
Tuomas.: Kertoi Ronaldon tuuletus aika paljon jätkästä. Vittu mikä pelle.

Miten musta jotenkin tuntuu, että olisipa se tuulettanut miten tahansa, niin se olisi ollut silti pelle siinä vitutuksen kuohuissa, jonka se maali sai aikaan.

Ja lopun makoilut. Kesti hassusti vähän aikaan arpoa pystyykö jatkamaan kun tilanteen aiheuttama ei-kontakti löi sankarin maahan. Onneksi nousi sitten taistelijan elkein vielä pelaamaan. Saatana.

Tämmösestä toiminnasta en ollut ennen eilistä ottelua kuullutkaan... Hävetköön tosiaan.

Rockjihad, keksi joku veto, josta mä voin "voittaa" itselleni tämän arvokkuutta ja isäm maallisuutta uhkuvan kuvan avatar-kuvaksi:

http://yle.fi/ecepic/archive/00090/penttioinonen_90107b.jpg
Minä olen minä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)