Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Henkiinherätetty D10
1
fatgonzo
20.04.2012 04:11:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin ilmoittanut kaverilleni että etsin mahdollisimman huonoa teräskielistä kitaraa, jota voisi rauhassa hakata sadekelillä tai lainata runsaasti alkoholia nauttineille leirinuotiolaisille. Kitaraa jonka en odottaisi elävän kesän yli. Eilen tuli sitten puhelu että täällä saattaisi olla juuri sopiva soitin siihen tarkoitukseen. Kaula oli kuulemma niin vino että ei siitä enää hyvää soitinta saisi. Kieliä ei myöskään kuulemma ollut miesmuistiin kitarassa ollut.
 
Ensimmäinen asia joka pisti silmään oli Groverin virityskoneisto, ja labelia vilkaistuani totesin että kyseessä on 1997 valmistettu Washburn D10. Joten pulitin 20€ ja otin kepin matkaan. Kaula oli todellakin näkyvästi vääntynyt, mutta kyseessä oli pelkkää reliefiä, eli joku oli ilmeisesti älynnyt avata kaularaudan ennen kielien poistamista vuosikausiksi. Tänään kävin sitten ostamassa pari puuttuvaa osaa, pistin koko pelin palasiksi ja korjasin osat, raapustelin sormijuustot otelaudasta pois, pistin kepin takaisin läjään ja ajattelin jakaa lopputuloksen täällä. Kaulan säätö on vielä meneillään, mutta on todellakin yllättävän hyväsoundinen kitara. Intonaatio kusee (tosi vähän) mutta se on työn alla.
 
Eli tässäpä 20€ löytö: http://dl.dropbox.com/u/72854528/D10/index.html
 
Ylimmät nauhat ovat ottaneet vähän kyytiä, olettaisin että kitara on kaatunut pariin otteeseen kielien ollessa paikallaa. Haittaa hyvin vähän. Kaikinpuolin se kuitenkin on ihan kelpo kunnossa.
 
Ja nyt tämän postauksen noloimpaan osioon. Voisitteko viisaammat kertoa että mikä tälle olisi sopiva myyntiarvo? Itse etsin vähän muunlaista soittokamaa tällä hetkellä joten mielellään luopuisin.
 
Luotan viisauteenne ja kiitän jo etukäteen. :)
 
korvaoo
20.04.2012 09:22:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elä nyt ihan varauksetta luota mun sanoihin, mutta mitä muistelen ja netistä äkkiä googlasin, niin tuo on aikansa halpis, joskin hyvä semmoinen ja hintaa sillon joskus ollut noin tonnin tai vähän reilu niissä paremmissa rahoissa. Näemmä samaa sarjaa vieläkin kaupan muutamaan sataseen. Tiedä sitten jos tuossa on aidot grooverit niin saattaahan tuosta latin kaks pyytää jo noiden takia, mutta tokko tuosta mikskään äkkirikastumisen välikappaleeks on :)
 
kaikki paitsi on turhaa.
viisi_kitaraa
20.04.2012 11:37:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eiköhän tuosta saa n. 50-70e (jos saat sen kaulan säädettyä)
 
Huolettomaksi nuotiokitaraksi muuten käy hyvin tämä halpis, joka on hintaansa nähden yllättävän hyvä. Kunhan siitä ensin säätää mm. kieliä alemmaksi:
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbcg45.htm
 
fatgonzo
20.04.2012 22:21:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taidat olla ihan oikeassa, korvaoo. Kävin Washburnin saitilla juttelemassa kepistä (100-200$ kertoivat käytettyjen hinnaksi). Yllättävää kyllä, kitarassa on todellakin hyvä soundi. Lieviä intonaatio-ongelmia on vielä ja kielet liian korkealla mutta hoidan kyllä kepin kuntoon. Kaulassa action-ongelma ei onneksi ole, joten eikun tallaa madaltamaan.
 
Tämä on ensimmäinen akustinen jota huollan/säädän. Ei mene ihan niin varmuudella kuin sähkökitaran kanssa ja täytyy muistaa pitää nöyrä asenne jottei tämä päädy saunan uuniin.
 
viisi_kitaraa: Hyvä vinkki, kiitos. Thomannilla oli hot deals-osastolla joku alle kuudenkybän Squierin teräskielinenkin nyt. Ulkonäöltään voittaa tämän HB:n, mutta ei kyllä hinnaltaan.
 
korvaoo
21.04.2012 09:34:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ai niin tokihan sie voit mulle sen myydä, sanotaan vaikka 100% voitolla :D
 
kaikki paitsi on turhaa.
fatgonzo
22.04.2012 23:20:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerkisin itse asiassa jo heittää huuto.nettiin sekä tänne ilmoitukset, ja 97€ on tarjottu. Ei huono diili kumpaankaan suuntaan, tykkään itse ainakin kovasti tuon soundista. Mutta kun itse tarvitsen vähän toisenlaista soittokamaa niin saa tämä lähteä kävelemään. Parilla kybällä joku nuotiokitara mieluummin jostain. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «