Aihe: Efekti ongelma
1
The Duke
05.11.2002 19:20:28
Käytän DOD:n FX75C flangeria mutta sen soundi on todella "tunkkainen". Itse flanger efektiä ei esiinny juuri ollenkaan..Mistä tämä voisi johtua?
Piuhat pitäisi olla kondiksessa ja pedaali on ostettu hiljattain uutena.
Vai vaikuttaako säröpedaalin paikka tässä tapauksessa?
Eli siis kannattaisko laittaa ensin vai jälkeen flangerin..?
Kiitos...
hemmo
05.11.2002 21:03:51

Käytän DOD:n FX75C flangeria mutta sen soundi on todella "tunkkainen". Itse flanger efektiä ei esiinny juuri ollenkaan..Mistä tämä voisi johtua?)

Patteri loppu?

Piuhat pitäisi olla kondiksessa ja pedaali on ostettu hiljattain uutena.
Vai vaikuttaako säröpedaalin paikka tässä tapauksessa?
Eli siis kannattaisko laittaa ensin vai jälkeen flangerin..?
Kiitos...

Hm, kokeile ihan rauhassa järjestystä. Mulla on skittalaudassa särö ennen modulaatioefektejä ja bassolaudassa päinvastoin. Sillä on merkitystä.
Dumb
05.11.2002 22:20:21

DOD FX75C flanger

Mulla on samanlainen pedaali ja se ainakin toimii ihan hyvin. Itseasiassa sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia koskaan. Virtaa se on saanut aina muuntajasta. Mulla se on myös ollut aina ennen säröä ja asiansa on ajanut.

Tonhan voisi joskus ottaa vaikka lautaan takaisin ja tehdä Line6:n modulaatioboksin flanger-soundin tilalle jonkun muun, esim. tremolon. Sitten vaan lähtisi Mesan kanavanvaihtajan paikka laudasta, mutta täytyy kuitenkin kokeilla...
Dumb
05.11.2002 22:25:10

Ja niin, jos flangeri on ennen säröä, ei efekti kuulu aivan yhtä selkeästi kuin särön jälkeen. Kokeile pistää toi flangeri särön perään ja väännä se level-nappi täysille niin pitäisi kuulua kunnolla. Jos ei, niin palauta kauppaan ja vaadi uusi tilalle tai jotain.

Jos kiinnostaa niin mun säädöt oli melkein aina näin:
Level: täysillä
Speed: klo. 11.00
Depht: täysillä (tai ainakin melkein)
Regen: klo. 11.30
BaariMikko
06.11.2002 01:02:58

Mikäli virta tulee patterista, kannattaa kokeilla uudella patterilla ennen kuin alkaa tekemään hätäisempiä johtopäätöksiä. Tämä myös, vaikka patterin vaihdosta ei olisi kauankaan: itselle on pari kertaa käynyt niin, että soittohommat ovat hetkeksi keskeytyneet ja kun parin tunnin päästä sitten on palannut sorvin ääreen, purkista on kuulunut pelkkiä epämääräisiä pörinöitä. Helposti saattavat purkit jäädä kiireessä päälle, ja patteri kuluu loppuun.
Omien kokemusten perusteella vaikuttaisi oireet juuri siltä, että virta ei riitä: yleensä pedaali kuin pedaali alkaa kuullostaa tunkkaiselta ja heikolta em. tilanteessa. Toisaalta vika voi olla virtalähteessäkin: esim. DLX Musicissa ainakin joskus kaupattiin varsinaisia romulaatikoita, jotka kosahtivat alta aikayksikön.

Toinen syy voisi tietysti olla se, että pedaali on ennen säröä, mutta toisaalta Dumb totesi ko. purkin skulaavan niinkin päin.

Eli summa summarum: tarkista virtalähde, oli se sitten mikä hyvänsä, ja kokeile vaihtaa pedaalien järjestystä. Jos vielä sittenkin soi huonosti, ei muuta kuin nyrkkiä kaupan tiskiin.
kivi
06.11.2002 09:52:27
Flangereita, kuten choruksia ja delaytakaan ei samoilla pattereilla paljon yli tuntia ajeta - ovat sen verran virtarohmuja. Eli mitä todennäköisimmin patteri on tyhjentynyt jo kaupassa, jos on ollut yksikin testaaja. Ihan tavallinen tilanne, eikä kenenkään syytä - tuosta ei kannata valittaa.

Hanki uusi patteri, ja ala säästää kunnolliseen virtalähteeseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)