Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kaijutinelementtien valinta?
1
ämhoo
20.04.2012 07:19:13 (muokattu 20.04.2012 07:24:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs sain tuossa tylsyyksissäni vision että rakentaisin itse sellasen 2x12 kaapin mutta johdotusta opetellessani tuli vastaan tämmöinen ongelma(?). sähkötekniikka kun ei ole omia vahvoja puolia niin rupesi nuo ohmi määrät mietityttämään.
Elemeteiksi olen jo valinnut celestionin vintage 30 ämyrit mutta kummat pitäisi tilata? 8 ohmiset vai 16 ohmiset.
sen verran tiedän kyllä että 8 ohmia rinnakkain kytkettynä on 4 ohmia ja sarjaan 8 ja 16 ohmia rinnakkain 8 ja sarjaan 32. joten kysymys siis yksinkertaisuudessan.
Kummat kajarit ja sarjaan vai rinnakkain.
koko härpäkettä tulisi ohjastamaan orangen dual terror nuppi.
 
http://www.orangeamps.com/dual-terror/ tuossa vielä tarvittaessa linkki dual terrorin tietoihin
 
uusiipe
20.04.2012 12:29:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kummat vaan eli
- 2 kpl 8 ohmista sarjassa kytketään 15 ohm kaiutinlähtöön
- 2 kpl 16 ohmista rinnan kytketään 7 ohm kaiutinlähtöön.
 
Omasta mielestäni 16 ohmin kaiuttimet jotenkin soivat enemmän tubemaisesti, mutta se ei perustu mihinkään faktaan, vaan omaan päänsisäiseen tuntemukseen, joka tietysti voi olla merkki muustakin...
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
ämhoo
20.04.2012 15:23:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo no toi nyt auttaa kyllä valintaa aikalailla että kiitoksia paljon.
Tarkotus siis ois tosiaan tehä kopio orangen PPC212 suljetusta kaapista ja sivuilla on ilmotettu kaapin indepenssiksi 16 ohmia ja kun tiedoissa kerrotaan vaan että sielä on kaksi tuollaista celestionin kaijutinta mutta ei sitä onko ne 16 vai 8 ohmisia.
ei nääs ole nuo sähköjutut vahvimpia puolia ja joku osaava voi ehkä miettiä että mitä hellsvettiä mä yritän oikeen sopertaa mutta jos joku osaa suoraa vastata että mitä sielä on sisällä niin olisin todella kiitollinen.
 
sitten vielä jos joku osaisi sanoa mistä saisi tilattua kaikki nämä kahvat, kulmapalat, jakit yms. kerralla kun ei jaksaasi monesta eri paikasta tilailla niin olis hianoo.
 
Sotahippi
20.04.2012 16:41:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos 2x12 kaappi on 16 ohmia niin itse elementit ovat 8 ohmisia.
 
http://www.uraltone.com/kauppa/index.php
 
ämhoo
20.04.2012 17:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo no ton tarinoinnin jälkeen vissiin sain jotakin eloa aivotoimintaan kun samaan tulokseen tulin itekkin ja kieltämättä tuli lievästi tyhmä olo mutta kiitos tuosta linkistä
 
KoskPaavo
20.04.2012 17:45:25 (muokattu 20.04.2012 17:45:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Impedanssi on oikea termi, independenssi on se jota mulla ei enää ole,
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
ämhoo
20.04.2012 19:13:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no ilmeisesti kirjotusvirheestä huolimatta joku onnistui asian ymmärtämään kuitenkin
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «