Aihe: Before The Dawn - uusi alku
1 2 3
reaper666
20.04.2012 11:58:31
Vaihtovirta: Kyllä se ainakin iteltä löytyy tuon sivun alhaalta..?

Juu mut siinä lukee just tolleen.. No enpä olis halunnutkaan kuunnella kun Deadlightin jälkeen kaikki on kuulostanut samalta.
Vaihtovirta
20.04.2012 12:06:47
reaper666: Juu mut siinä lukee just tolleen.. No enpä olis halunnutkaan kuunnella kun Deadlightin jälkeen kaikki on kuulostanut samalta.

No helvata ite kuuntelen tuon linkin takaa tota levyä nyt kolmatta kertaa..:) Ja voisi sanoa että kyllä tämänkin tunnistaa dawniksi, mutta on tässä jotain eriäkin vaikka verrattuna kolmeen edelliseen albumiin. En tiiä johtuuko se sitten juuri noiden clean-laulujen puutteesta vai uudesta rumpalista, mutta kyllä tämä ainakin itelle maistuu.
reaper666
20.04.2012 12:22:29
Vaihtovirta: No helvata ite kuuntelen tuon linkin takaa tota levyä nyt kolmatta kertaa..:) Ja voisi sanoa että kyllä tämänkin tunnistaa dawniksi, mutta on tässä jotain eriäkin vaikka verrattuna kolmeen edelliseen albumiin. En tiiä johtuuko se sitten juuri noiden clean-laulujen puutteesta vai uudesta rumpalista, mutta kyllä tämä ainakin itelle maistuu.

Nyt se tuli! Ihan ok tuntuis olevan so far!
janezki_
10.01.2013 20:32:11
Saukkonen lopettaa kaikki bändinsä (mukaanlukien Before the Dawn) ja perustaa uuden bändin nimeltä Wolfheart johon ilmeisesti keskittyy jatkossa. Haastis aiheesta:

http://kaaoszine.fi/wolfheart-interview-2013/

Melkoinen pommi!!! Jotenkin ristiriitaiset tuntemukset kun suosikkibändit pistetään mullan alle. Mutta uusi bändi kuulostaa Saukkoselta ja silloin se toimii loistavasti. Olen silti hämmentynyt...
Mie oon vaan basisti...
Fantasmic
10.01.2013 21:05:11
Kattotaanhan nyt kauanko tuota kestää. Tosin Saukkonen on ihan älyttömän lahjakas ja tuottelias kaveri. Melkein kaikista miehen bändivirityksistä olen pitänyt ja varmasti jokaiselta levyltä on löytynyt tosi ässää tavaraa.
Ainoa ongelma tuossa jatkuvassa levyjen pukkaamisessa on ollut se että ne kaikki kuulostaa kuitenkin tosi paljon Saukkoselta, paikoitellen myös toisiltaan.

Biisimateriaali on ollut myös häilyvää. Siinä missä jokaisella levyllä on älyttömän hienoa materiaalia, on niissä myös aina tylsät hetkensä.
Ei siis huonot vaan tylsät. Miten tämä uusi nyt sitten näytteiden perusteella eroaa vaikkapa viimeisestä BTD-levystä? Jaa-a... :D
saastara
10.01.2013 22:01:15
Katos. Mun hukka on julkkis.
Hitler used Telefunkens.
yannara
22.04.2014 23:09:30

Jooh, BTD on ollut mun elämän sisältö jo vuodesta 2007 kun vahingossa eksyin Nosturin keikalle, vaikka en silloin tykännyt kovinkaan rankasta musasta. BTD oli avaus death metalliin, sen jälkeen aloin kuunnella Inflamesia ja muita MDM bändejä. Mutta Saukkonen oli ja on edelleenkin ykkönen. Jotenkin siinä miehessä ja äänessä on semmosta tyyliä, mitä ei löydy keneltäkään muulta. Mulla on aina ollut ykkösbändi, joka vuosien aikana vaihtunut näin: Metallica->Godsmack->Machine Head->Before The Dawn. Tää on sitten jäänyt pidemmäksi aikaa.

Muita vastaavia bändejä tiedän Ghost Brigade, In Mourning ja ajemmin mainittu Insomnium. Nyt uutena Rain Of Acid (https://www.youtube.com/watch?v=QO8-2stKIUg) jossa näkyy BTD/Saukkosen vaikutukset.

Itse olen harjoitellut soittaa rytmiosuuksia Disappear, Faithless, Deathstar, ja Gahenna. Wrath ja Deadsong ei oikein lähde. Mikäli on vinkata mitä muita helpohkoja rytmi-riffejä kannattaa BTD tuotannosta kokeilla, niin antakaa tulla vaan.

ps. toivottavasti keskustelu jatkuu vaikka bändi lopetti.
hemuli_rokkari
23.04.2014 12:06:06
Itse aloitin perehtymisen vasta kuukauden BTDn hajoamisen jälkeen ja kyllä teki lähtemättömän vaikutuksen! Vuoden soinut yllättävän säännöllisesti mun korviin (varsinkin Deadlight), mikä siis on muiden diggaamieni bändien kohdalla harvinaista.
Mulla on psykoosi päällä
Lifelover
04.05.2021 14:07:42
Huom! Olet kirjoittamassa yli 2568 päivää vanhaan aiheeseen!

Tääkin bändi on näköjään taas aktivoitunut.

Uusi biisi: https://www.youtube.com/watch?v=iD38Na7gPOU
No love for killer babies
Herrah
05.05.2021 10:57:04
Saukkonen on kiertänyt ringin ja perustanut tässä välissä 9 bändiä jotka soittaa melodista death metallia palatakseen alkulähteille soittamaan melodista death metallia
seppo69
05.05.2021 11:16:22
Herrah: Saukkonen on kiertänyt ringin ja perustanut tässä välissä 9 bändiä jotka soittaa melodista death metallia palatakseen alkulähteille soittamaan melodista death metallia

Popilta tuo biisi ennemmin kuulosti kuin death metallilta.
Lifelover
05.05.2021 11:26:03
Musta se kuulosti ihan Before the Dawnilta.
Herrah
05.05.2021 13:41:28
seppo69: Popilta tuo biisi ennemmin kuulosti kuin death metallilta.

Oletko ikinä kuunnellut melodista death metallia? Sehän on hevimaailman poppia.
Duro
05.05.2021 14:14:12
Herrah: Oletko ikinä kuunnellut melodista death metallia? Sehän on hevimaailman poppia.

Jaa eikö se olekaan enää metalcorea se poppi?
Prönts.
ttpp44
05.05.2021 14:49:55
Herrah: Oletko ikinä kuunnellut melodista death metallia? Sehän on hevimaailman poppia.

Suurin piirtein kaikki hevihän on nykyään populaarimusiikkia eli ns. mainstreamia, kaikilla tasoilla.
ttpp44
05.05.2021 16:17:29
Lifelover: Musta se kuulosti ihan Before the Dawnilta.

Kuuntelin äsken ja kyllä on niin 110% juuri sitä mitä BtD on aina ollut, että meni jo vähän överiksi. Kuulosti siltä, että bändi coveroi itseänsä. Tuossa oli joka ikinen elementti sitä samaa vanhaa ja taattua, sanoituksia myöten.

Olisin itse toivonut edes ripausta jotain uutta. Makuasiahan tämä on täysin, monethan nimenomaan arvostavat sitä, että bändi pysyy tyylilleen ja soundilleen uskollisena.
Lifelover
05.05.2021 20:02:17
ttpp44: Kuuntelin äsken ja kyllä on niin 110% juuri sitä mitä BtD on aina ollut, että meni jo vähän överiksi. Kuulosti siltä, että bändi coveroi itseänsä. Tuossa oli joka ikinen elementti sitä samaa vanhaa ja taattua, sanoituksia myöten.

Olisin itse toivonut edes ripausta jotain uutta. Makuasiahan tämä on täysin, monethan nimenomaan arvostavat sitä, että bändi pysyy tyylilleen ja soundilleen uskollisena.

Veikkaanpa, että toi kitaroiden simppeli äänivallivyörytys ja Eikindin laulu on just ne elementit joita porukka odottaa. Ja nehän sieltä löytyi.
Herrah
05.05.2021 22:01:22 (muokattu 05.05.2021 22:01:27)
ttpp44: Suurin piirtein kaikki hevihän on nykyään populaarimusiikkia eli ns. mainstreamia, kaikilla tasoilla.

Ei ole
seppo69
06.05.2021 12:21:27

En näköjään ja en siis tätä bändiä ole koskaan ennen kuullut. Aika pihalla olen kyllä myöskin eri genreistä, että eipä siinä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)