Aihe: Muskelikas päätevahvistin (Stereo)
1 2 3
Terry Pantheras
18.04.2012 19:58:34
pekurides: Periaatteessa vois ajatella että siinä kaksi 50watin nupikkaa yhdesä tai sitten 100watin nupopi... toisaalta ihan perustouhua laitettu vaan räkkiin ja saapi stereona kivasti ping-pongdelayt pyörimään.

Nuo 2x100w päätteet taas tuntuisi oikeasti saundaavan massiivisemmalta ja vissiin tätä fiilistä hiukan haettiin ja ne tuntuu mielestäni isommalta vaikka ihan samalla äänenpaineella mennään, se alakerran botne varmaan tulee esiin paremmin isommalla headruumilla luulisin...
Toisaalta voisin tommosen kyllä itellekkin ottaa, keikkahommissa tuommonen 2x100w turhan reilu, ite olen käyttänyt sitä toista kanavaa vain "back-uppina" jos toiselta puolen putket kössähtää.... mutta ei pöllömpi funktio sekään!

yksi randallin 2x50w pääte mulla oli kanssa joitain kuukausia lainassa ja se oli aika näppärä myös mutta edelleen VHT omaan makuun toimi paremmin.

MESAn voicing kyllä kiinnostaisi kokeilla.... eikös uudemmissa mesan "simulclass"? päättäreissä saapi ihan midi-ohjauksella niitä päätteen asetuksi lennosta vaihdella?
tai ainakin jollain polkimella.

Itse asiassa mun aikomus ajaa kahta eri saundia kahdella eri etusella stereopäättäriin ja stereokaappiin. Toinen kliinimpi ja tiukempi saundi ja toinen rankempi ja härskimpi pörinä, toinen toista tukien.

Ymmärrän kyllä tuon 50/100 w eron, onhan se 100 w jotenkin muhkumpi ja isompi vaikka ois sama volataso kuin 50:ssä. Muttamutta, mitä luultavimmin pärjäisin oikein mainiosti 50:llä ja tuo kaksi erilaista saundiakin tuonee jo omaa leveyttä kokonaisuuteen. KT88:t ois vaan se mitä haluaisin testiä tohon mun juttuun...
*kvarts*
Terry Pantheras
18.04.2012 20:54:23
JuSu: Torilla ois Lee Jacksonia: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=629281

Etunen vaan kiertoon, jos ei oo itsellä tarvetta.

JuSu

Jaa onko tuo vähän niinkuin Velocity?
*kvarts*
Antti1
19.04.2012 02:45:35
Terry Pantheras: Jaa onko tuo vähän niinkuin Velocity?

Uudempia Velocityja kannattaa sit muuten testata niin, että käännät päättäristä ensitöiksesi volat aivan täysille. Soundaa todella paljon paremmalta, kuin pienemmälle säädettynä. Lähtee keskiäänien honotus veks ja hyvän oloista alapäätä tulee aivan eri mitalla. En osaa kuitenkaan sanoa, että voiko tätä yleistää vanhoihin malleihin.
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Tinippa84
19.04.2012 06:57:09

Terry Pantheras: Kyllähän tuo KT88:lla varustettu pääte ois varmaan just sitä mitä haen, myöskin speksien perusteella mitä olen lukenut ja googlaillut.

Jeps, VHT:n KT88 pääte on agressiivinen ja jytkyä piisaa. Pomminvarma vekotin. Putkirumbassa voi sitten kokeilla 6550:t kuten itse tein.
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
spacemonkeyevolution
19.04.2012 09:59:10
Terry Pantheras: Jaa onko tuo vähän niinkuin Velocity?

Njoo, onhan se trankku kanssa jos siltä kannalta lähtee miettimään. Mutta huomio tuossa että sitä ei voi sillata. Ja polttelee sulakkeet jos ei kuormaa kanavassa ole. Ihan ok pääte kumminkin, melko kirkassoundinen vrt. moneen muuhun trankkuun.
JuSu
19.04.2012 10:04:49
spacemonkeyevolution: Njoo, onhan se trankku kanssa jos siltä kannalta lähtee miettimään. Mutta huomio tuossa että sitä ei voi sillata. Ja polttelee sulakkeet jos ei kuormaa kanavassa ole. Ihan ok pääte kumminkin, melko kirkassoundinen vrt. moneen muuhun trankkuun.

Ei muuten kyllä ainakaan mulla tai kaverilla kummankaan yksilö poltellut sulakkeita, vaikkei ollut kuorma kuin toisessa kanavassa.

Kirkkassoundisen allekirjoitan kyllä. Esim. vanha Velocity 120 oli selkeästi tummasoundisempi kuin Lee Jackson.

Hyvä pääte munstakin tuo, tosin about samaan hintaan saa uuden Velocity 300:nkin.

JuSu
spacemonkeyevolution
19.04.2012 10:20:12
JuSu: Ei muuten kyllä ainakaan mulla tai kaverilla kummankaan yksilö poltellut sulakkeita, vaikkei ollut kuorma kuin toisessa kanavassa.

Hmm. Itsellä teki juurikin noin että poltti sulakkeen siitä kanavasta missä kuormaa ei ollut. Olin yhteydessä lee jacksoniin ja sieltä ohjeena oli että pidä vaan kuormaa molemmissa kanavissa. Liekkö sitten joku tietyn valmistuserän ongelma, vai oliko mulle tosiaan sattunut niin susilaite vaan muuten? Noh, anyway, ehkä sitten olin yksin ongelmani kanssa vaikka muistelen että saatu vastaus sieltä olisi antanut ymmärtää että ei ole pelkästään mun laitteesta kyse.
spacemonkeyevolution
19.04.2012 10:29:02
JuSu: Hyvä pääte munstakin tuo, tosin about samaan hintaan saa uuden Velocity 300:nkin.

Onko nuo uudet velot millaisia? Verrattavissa soundillisesti vanhoihin? Mulla joskus 120:nen ja 300:nen olivat ja tavallaan tykkäsin niistä enemmän kuin esim. tuosta sp-1000:sta, koska olivatten jotenkin enempi kitaralle suunnattuja, kun tuo sp-1000 oli kaikessa kirkkaudessaan vähän semmoinen hifimpi. Vaikkei se huono juttu tietynlaiseen menoon ole, mutta velot toimivat kokonaisuudessaan paremmin. Anyway, kaikki trankut lähti ekan putki laitteen tultua melko äkkiä, vaikka silloin aikoinaan halusinkin toivoa että trankut toimisivat itselle riittävän hyvin hintansa, kokonsa, vähempien huoltojen, putkiremppojen jne. takia.
Burn
19.04.2012 10:33:32

Ite täytyy kans liputtaa VHT:n/Fryetten puolesta. Omistan Fryetten 2502:n, enkä aio myydä kyseistä kikkaretta mistään hinnasta. Laitteesta saa irti helvetin isoa ääntä, mutta hallitusti. Korkeintaan vaihdan 2902:n, kun nuo KT88:t tarjoavat enemmän hönkää.
Terry Pantheras
19.04.2012 12:05:45
Olen jo sen verran noihin putkareihin pauloontunut, että tuskinpa tällä(kään) kertaa trankkumaailmaan lähden.

Vaihtoehdot alkais olemaan tässä:

VHT/Fryette 2-50-2 (EL34:t) tai 2-90-2 (KT88)
Mesa 2:50 tai 2:90
Villinä (todella) korttina hirviömäinen Mesan Strategy 500

Bubbling under:
Exef 50/50 (6L6/EL34)
*kvarts*
maxillaris
19.04.2012 15:14:55 (muokattu 19.04.2012 15:16:14)
Terry Pantheras: Olen jo sen verran noihin putkareihin pauloontunut, että tuskinpa tällä(kään) kertaa trankkumaailmaan lähden.

Vaihtoehdot alkais olemaan tässä:

VHT/Fryette 2-50-2 (EL34:t) tai 2-90-2 (KT88)
Mesa 2:50 tai 2:90
Villinä (todella) korttina hirviömäinen Mesan Strategy 500

Bubbling under:
Exef 50/50 (6L6/EL34)

Tietenkin tuo Mesan strategy. Ajelet röyhkeästi neljää Marshallin kaappia sadalla watilla per komero ja seisot itse tukevasti leveässä haara-asennossa ;D
Terry Pantheras
19.04.2012 16:45:48 (muokattu 19.04.2012 16:46:51)
maxillaris: Tietenkin tuo Mesan strategy. Ajelet röyhkeästi neljää Marshallin kaappia sadalla watilla per komero ja seisot itse tukevasti leveässä haara-asennossa ;D

Tai sitten tuntisin itseni todella pieneksi... ;)
*kvarts*
SPolis
19.04.2012 18:19:29

Randall RT2/50 olis varmasti ominaisuuksiltaan varteenotettava vaihtoehto. Tehtiinkö nämä nyt Koreassa, joka tapauksessa pitäis näkyä ainakin hinnassa.

http://www.sweetwater.com/store/detail/RT250
http://www.coronaskies.com
Terry Pantheras
19.04.2012 19:12:07
SPolis: Randall RT2/50 olis varmasti ominaisuuksiltaan varteenotettava vaihtoehto. Tehtiinkö nämä nyt Koreassa, joka tapauksessa pitäis näkyä ainakin hinnassa.

Hitto kun "kaikki" on discontinued...
*kvarts*
Terry Pantheras
19.04.2012 23:44:54
_Tony_: VHT 2100 & 2150: Molemmissa hyvät ja monipuoliset soundit, ja headroomia riittää. Aivan liian isoja, 4RU korkeita ja painavat kuin synti. En suosittele.

VHT 2902 ja 2502: Melkein yhtä hyvä kuin yo mutta huomattavasti järkevämmän kokoinen ja painoinen. Suosittelen.

Mesa 2:90 ja 50/50: Hyviä vahvistimia, mutta värittävät soundia huomattavasti. Jos tätä Mesan ominaissoundia ei ole hakemassa niin näitä ei voi suositella. Toimivat parhaiten Mesan etuasteen kanssa.

Engl 920/50: Erittäin hyvä vahvistin. Parempi kuin Englin uudemmat 840/50 ja 830/50. Näitä löytyy joskus käytettynä Saksan ebaysta ~500€:n hintaan. Headroomia piisaa samalla tavalla kuin VHT:ssakin. Suosittelen.

Peavey 50/50. Erittäin hyvä soundinen ja halpa vahvistin. Headroom tuskin riittää sulle, joten en suosittele.

Kiitos! Homma alkaa selkiintyä. Onkin jo yksi 2902 hollilla - VHT aikainenkin vielä, vaikka ihan sama mulle mitä siinä lukee...
*kvarts*
pekurides
20.04.2012 21:12:54 (muokattu 20.04.2012 21:16:00)

SPolis: Randall RT2/50 olis varmasti ominaisuuksiltaan varteenotettava vaihtoehto. Tehtiinkö nämä nyt Koreassa, joka tapauksessa pitäis näkyä ainakin hinnassa.

Tuo on muuten pirun näppärä peli, siihen saapi heittämällä oikeestaan mitä tahansa putkia ja bias säätö etupaneelissa yleismittarilla!

Sitten tuon kanssa sai jänskästi niitä kanavia sekoitella vaikee selittää... kun ei muista itsekkään.

Tommonen just oli lainassa ja tuli kokeiltua el34,kt66,6l6gc ja kt88 putkia.

edit: En tiiä miten MESAt pitää biasoida mutta VHT:n voipi myös aika jänskästi biasoida kanavakohtaisten sulakkeiden kautta ,tuleepi suoraan virrat mittarille!
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
Terry Pantheras
20.04.2012 23:04:26
pekurides: edit: En tiiä miten MESAt pitää biasoida mutta VHT:n voipi myös aika jänskästi biasoida kanavakohtaisten sulakkeiden kautta ,tuleepi suoraan virrat mittarille!

Onko tuo ominaisuus myös 2902:ssä? Ois aika jees... :)

Tulipas tänään modattua kaappi stereoksi siten, että kytkimellä saa myös vipusteltua takaisin monoksi ja kaikki ämyrit peliin.
*kvarts*
_Tony_
21.04.2012 10:29:01
Tuo on biasointi etupaneelista, sulakkeiden kautta, jne on niin marginaalinen hyöty että minun mielestä sen ei pitäisi vaikuttaa vahvistimen valintaan millään lailla.

Tosiasia on kuitenkin se että kun putket vaihdetaan niin kotelo täytyy jotenkin avata. Se on säätö sen jälkeen sisällä vai etupaneelissa on aivan samantekevää.

Biasointi ei ole sellainen säätö jota silloin tällöin uudelleen säädellään. Kun se on kerran saatu kohdalleen niin siihen ei kosketa.
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
Terry Pantheras
21.04.2012 11:22:53
_Tony_: Tuo on biasointi etupaneelista, sulakkeiden kautta, jne on niin marginaalinen hyöty että minun mielestä sen ei pitäisi vaikuttaa vahvistimen valintaan millään lailla.

Juu, ei vaikuta valintaan. Vahvasti näyttäis nyt tosiaan siltä, että VHT 2902 löytyi sopuhintaan...

Tosiasia on kuitenkin se että kun putket vaihdetaan niin kotelo täytyy jotenkin avata. Se on säätö sen jälkeen sisällä vai etupaneelissa on aivan samantekevää.

Biasointi ei ole sellainen säätö jota silloin tällöin uudelleen säädellään. Kun se on kerran saatu kohdalleen niin siihen ei kosketa.

Näinhän se on. Tykkään availla, tutkia ja räplätä kaikkea muutenkin, niin eipä ole haitaksi.
*kvarts*
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)