Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Neuvoa täydellisen chinan etsimiseen? (Gerry Brown -linkki)
1 2 3
VeKrio
11.04.2012 04:37:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on pakko aloittaa ketju, koska olen jo semisti turhautunut asian äärellä. Mun symbaalimerkki on selvästikkin Bospohorus ja oon löytänyt sieltä kaikki mieluisat saundit, joita oon etsinytkin. Nyt nostan kädet pystyyn ja totean, notta jetsulleen hyvää kiinanpeltiä ei löydy. Eivät vaan osaa, EVO EVO. Se vois olla myös swish, ehkäpä. Nykyisenä käyttiksenä on ollut kaksikymppiä maksanut Turkish swish 18" joka oli leikattu sivustansa 15 sentin matkalta kolmen sentin syvyydeltä, mutta on nyt alkanut repeämään niin, että saundi on jo liian kuollut.
 
Suurin ongelma chinoissa tuntuu olevan se, että ne soi liian lujaa, tai sit en vaan osaa soittaa. Toi rikkinäinen swish toimi just siksi, kun se ei tullut yli koskaan. Käytän sitä fifti fifti komppaamiseen ja aksentteihin, joten mikään joko tai vehje ei oikein skulaa.
 
Mielessäni on tarkalleen yksi saundi jota rakastan, ja joka on tässä Gerry Brownin pätkässä kultavissa kunhan menee linkkiin. Lätty on aika iso, varmaan yli 20" joku Sabianin china tai vastaava. En tiä mallia, mutta tää toimii, voi olla joku swishkin ehkäpä? http://youtu.be/YHe4j1laUGY?t=1m28s
 
Bossella on yksi Special 3 -sarjan 18" kiina, joka on aika lähelle, mutta vähän liian rupinen ja roskapurkin kannen kuuloinen: http://www.symbaalit.fi/uploads/230811k/q18sp3chi1100c.mp3
 
Olisko viisaat kanssakävijät jotakin hyvää vinkkiä? Enää merkillä ei kauheesti ole väliä.
 
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
totomiettinen
11.04.2012 09:27:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VeKrio: Nyt on pakko aloittaa ketju, koska olen jo semisti turhautunut asian äärellä. Mun symbaalimerkki on selvästikkin Bospohorus ja oon löytänyt sieltä kaikki mieluisat saundit, joita oon etsinytkin. Nyt nostan kädet pystyyn ja totean, notta jetsulleen hyvää kiinanpeltiä ei löydy. Eivät vaan osaa, EVO EVO. Se vois olla myös swish, ehkäpä. Nykyisenä käyttiksenä on ollut kaksikymppiä maksanut Turkish swish 18" joka oli leikattu sivustansa 15 sentin matkalta kolmen sentin syvyydeltä, mutta on nyt alkanut repeämään niin, että saundi on jo liian kuollut.
 
Suurin ongelma chinoissa tuntuu olevan se, että ne soi liian lujaa, tai sit en vaan osaa soittaa. Toi rikkinäinen swish toimi just siksi, kun se ei tullut yli koskaan. Käytän sitä fifti fifti komppaamiseen ja aksentteihin, joten mikään joko tai vehje ei oikein skulaa.
 
Mielessäni on tarkalleen yksi saundi jota rakastan, ja joka on tässä Gerry Brownin pätkässä kultavissa kunhan menee linkkiin. Lätty on aika iso, varmaan yli 20" joku Sabianin china tai vastaava. En tiä mallia, mutta tää toimii, voi olla joku swishkin ehkäpä? http://youtu.be/YHe4j1laUGY?t=1m28s
 
Bossella on yksi Special 3 -sarjan 18" kiina, joka on aika lähelle, mutta vähän liian rupinen ja roskapurkin kannen kuuloinen: http://www.symbaalit.fi/uploads/230811k/q18sp3chi1100c.mp3
 
Olisko viisaat kanssakävijät jotakin hyvää vinkkiä? Enää merkillä ei kauheesti ole väliä.

 
Näin äkkiseltään kuunneltuna tuohan on todella lähelle. Hämmentävän lähelle :) Jos merkki tuntuu omimmalta minä kyllä ottaisin tuon.
 
-I like my sugar with coffee and cream-
totomiettinen
11.04.2012 09:32:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

totomiettinen: Näin äkkiseltään kuunneltuna tuohan on todella lähelle. Hämmentävän lähelle :) Jos merkki tuntuu omimmalta minä kyllä ottaisin tuon.
 
Edit. No joo tässä Special 3:ssa ei soi ihan niin selvästi mikään yksittäinen sävel tai sitten se haihtuu hiukan tuon "roskan" alle.
 
-I like my sugar with coffee and cream-
kincy
11.04.2012 11:45:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linkin soundi muistuttaa minun korvaan paljon Zildjianin Z-Custom 18" soundia. Kyllä, ihan oikeasti. Ei kannata tuon Z-Custom nimen antaa hämätä. Samaa soundia ois myös A-Custom 18" tai 20" chinoissa. Suosittelen edes testaamaan.
 
VeKrio
11.04.2012 14:58:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Linkin soundi muistuttaa minun korvaan paljon Zildjianin Z-Custom 18" soundia. Kyllä, ihan oikeasti. Ei kannata tuon Z-Custom nimen antaa hämätä. Samaa soundia ois myös A-Custom 18" tai 20" chinoissa. Suosittelen edes testaamaan.
 
Kiitti kommenteista. Nimenomaan se Bossen roska hiukan häiritsee, ja ilman volumen testaamista en ehkä uskalla investoida, vaikka monta sieltä oonkin tilannut suoraan näytteitten perusteella. Ne on oikeesti kuvaavia. Haluaisin enempi että siinä on simppeli kliini saundi, niinkuin Gerryn kiinassa.
 
Zildjianit pitää tsekata, kiitos.
 
Lisää vaan tulemaan!
 
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
Speedy
11.04.2012 15:01:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VeKrio: Kiitti kommenteista. Nimenomaan se Bossen roska hiukan häiritsee, ja ilman volumen testaamista en ehkä uskalla investoida, vaikka monta sieltä oonkin tilannut suoraan näytteitten perusteella. Ne on oikeesti kuvaavia. Haluaisin enempi että siinä on simppeli kliini saundi, niinkuin Gerryn kiinassa.
 
Zildjianit pitää tsekata, kiitos.
 
Lisää vaan tulemaan!

 
Itse olen innostunut nimen omaan china osastolla byzancen extra dry malleista.. No innostunut myös tavallisista.. Ja byzanceista ylipäätäänkin..:) ostaisin semmosen jos china tarviisin..
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
kincy
11.04.2012 15:21:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sabianin AAX sarjasta vois myös löytyä tuota kirkasta soundia. Esmes 18" ja siitä ylöspäin vois toimia.
 
Lahtari
11.04.2012 18:43:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Sabianin AAX sarjasta vois myös löytyä tuota kirkasta soundia. Esmes 18" ja siitä ylöspäin vois toimia.
 
18" Aax ompi parhautta.
 
I am a scholar and a gentleman...and probably a pervert too
Muovinen
11.04.2012 20:11:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: Itse olen innostunut nimen omaan china osastolla byzancen extra dry malleista.. No innostunut myös tavallisista.. Ja byzanceista ylipäätäänkin..:) ostaisin semmosen jos china tarviisin..
 
Itsekin innostuin Byzance-chinoista Meinlin ääninäytteiden perusteella, mutta en valitettavasti oo päässy niitä livenä todistamaan :( Kuulostaa vähän siltä, että etsit samanmoista china-soundia kuin minäkin. Melekonen savotta...
 
-General Petrovsky
keitiiem
11.04.2012 20:30:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: Itse olen innostunut nimen omaan china osastolla byzancen extra dry malleista.. No innostunut myös tavallisista.. Ja byzanceista ylipäätäänkin..:) ostaisin semmosen jos china tarviisin..
 
Mä oon myös samanmoisia kuunnellut (kuolannut) netistä jo pidemmän aikaa. Tosin mun kuuntelut ei oo rajottunut ainoastaan chinoihin vaan se jatkuu extra dry haikkoihin, rideihin, ja jopa crasheihin. Crashit on omanlaisiaan ja vaatii kaveriks kyllä "normaalimpiakin" crasheja, mutta tyylikkäästi käytettynä on nuo mahtavia, etenkin isommat, +20" lätyt! Byzance kuuntelut johti siihen, että ostin byzance benny greb signature 14" sand haikat ja 20" sand riden. Sattupas vielä sopivan painoset yksilöt, ah! Sori offtopic!
 
helma29
19.04.2012 16:27:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chinat ovat aika jänniä symbaaleita; varsinkin, kun ne soivat totaalisen erilailla itse rumpalille ja yleisölle.
 
Rokkikeikoilla (=lue yleensä) minulla on 20 tuumainen china, ns. natural; valmistaja Saluda. Hyvin samantyyppinen, kuin esim. Wuhan tai Stagg.
 
Tuntuu, ettei kuulu oikein itselle, mutta keikkanauhoituksia kuunnellessa sihahtelee oikein nätisti.
 
Joskus minulla oli Paiste 1000-sarjan 16 tuumainen Rude china ja oli oikeinkin pehmeä.
 
Onkohan vielä china crashejä myynnissä jollakin valmistajalla? Muistaakseni Meinl:llä oli joku Dragon crash tai jotain, se oli kanssa aika miellyttävä tuttavuus.
 
/ Pappa
 
Ammattilaisen ja harrastelijan erottaa ainoastaan tilipussista, ei välttämättä aina siitäkään.
Bobana
19.04.2012 18:10:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Sabian AAX china 20" ja on melko tumma mutta aika hiljainen koostaan huolimatta. Aika washy etten sanoisi.
 
Ai nyvvai??!
VeKrio
19.04.2012 20:33:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bobana: Mulla on Sabian AAX china 20" ja on melko tumma mutta aika hiljainen koostaan huolimatta. Aika washy etten sanoisi.
 
Onkstää myynti-ilmoitus? :) Ymmärrän, jos ei.
 
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
Bobana
20.04.2012 00:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VeKrio: Onkstää myynti-ilmoitus? :) Ymmärrän, jos ei.
 
Ööö siis ei ole...
On hyvä pelti jota olin suosittelemassa... : )
 
Ai nyvvai??!
VeKrio
20.04.2012 00:36:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bobana: Ööö siis ei ole...
On hyvä pelti jota olin suosittelemassa... : )

 
Vähänniinko arvelinkin.
 
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
Hakki
20.04.2012 11:57:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos liika roska haittaa niin kannattaa käydä kuuntelemassa Paisteen soundroomissa noita kalliimman pään chinoja ja swishejä. Joku Signature thin china tai traditionals swish voisi osua lähelle. Näin mutuna.
 
while(true) {play(metal);}
VeKrio
20.04.2012 16:28:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakki: Jos liika roska haittaa niin kannattaa käydä kuuntelemassa Paisteen soundroomissa noita kalliimman pään chinoja ja swishejä. Joku Signature thin china tai traditionals swish voisi osua lähelle. Näin mutuna.
 
Traditionals 18" swish aika jees. Tänks.
 
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
Totofan
20.04.2012 21:47:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaisin että myös vanhemmat Zildjianin Swishit tai Pangit vois olla aika lähelle tota sun hakemaa soundia. Ainakin kuulostais kovasti että sieltä suunnalta voisi löytyä sopiva.
 
I am surrendering to the gravity and the unknown.
ammattimies97
10.05.2012 07:24:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kato sabianin uusia holy chinoja.
 
jazzmies
10.05.2012 08:20:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ammattimies97: Kato sabianin uusia holy chinoja.
 
Pienempi on parempi, mutta HH Thin Chinese 18" on vieläkin parempi. Testattu on rinnakkain, kun aikeenani oli vaihtaa Thin Holyyn. Ei vaihtunut!
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «