E: Kai se on toimiva, eihän DW sitä muuten markkinoisi. Onko kyse nyt siis virpan "kiristyspalikasta" joka on poikkileikkaukseltaan kolmio? "If music is dying, musicians are killing it."
-Mike Patton |
markkuliini 18.04.2012 21:36:07 | |
---|
ostany: Onkos kellään kokemusta tuosta DW:n 3-asentoisesta butt platesta? Mulla on. Hyvä idea, mutta itsellä nuo säädöt on yleensä niin hienovaraisia, että tuntui että tuossa on nuo pykälät liian kaukana toisistaan. Kun keskimmäinen on normaalissa soittokireydessä, niin tiukempi oli sit liian tiukka mihinkään järkevään ja löysemmällä matto rallatti liikaa. Jollekin muulle tuo voi toki olla just hyvä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
ostany 18.04.2012 22:42:41 (muokattu 18.04.2012 22:48:21) | |
---|
markkuliini: Mulla on. Hyvä idea, mutta itsellä nuo säädöt on yleensä niin hienovaraisia, että tuntui että tuossa on nuo pykälät liian kaukana toisistaan. Kun keskimmäinen on normaalissa soittokireydessä, niin tiukempi oli sit liian tiukka mihinkään järkevään ja löysemmällä matto rallatti liikaa. Jollekin muulle tuo voi toki olla just hyvä. Näin mä vähän ajattelinkin. Toisaalta tuo palikka ei olis ainakaan jenkeissä hinnalla pilattu, jos jostain saisi ostettua. Meneeköhän samoihin reikiin, kuin DW:n perusversio? EDIT: -Dr.DW- Tästä on kyse: http://memphisdrumshop.com/index.ph … =product_info&products_id=12243 |
JGroover 19.04.2012 00:07:29 | |
---|
ostany: Näin mä vähän ajattelinkin. Toisaalta tuo palikka ei olis ainakaan jenkeissä hinnalla pilattu, jos jostain saisi ostettua. Meneeköhän samoihin reikiin, kuin DW:n perusversio? EDIT: -Dr.DW- Tästä on kyse: http://memphisdrumshop.com/index.ph … =product_info&products_id=12243 Mä kyllä tykkään todella paljon tosta butt platesta ja erityisesti koko MAG-systeemistä. Jos joku sana kuvaa tuota MAG-throw offia ylipäätään, niin käyttömukavuus. Ymmärrän kyllä hyvin myös Markkuliinin kannan tuohon toiseen päähän. Se ei oo toisaalta mikään hienovarainen, ite oon käyttänyt vaan kahta kireintä säätöä. Ero on aika iso mutta mun mielestä se saa ollakin mikäli haluaa soundiin eroa live-tilanteessa. Kyllä menee samoihin reikiin kun se DW:n perusversio. Itekin päivitin Edgeen tuon MAG:n, kun siinä jostain syystä tuli karvalakkinostin mukana. |
Speedy 19.04.2012 00:32:45 | |
---|
Tuota.. kuka keksi rumpusetin? =) Warren "baby" Dodds? "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Kailis 19.04.2012 11:17:11 | |
---|
Speedy: Tuota.. kuka keksi rumpusetin? =) Warren "baby" Dodds? Ei kukaan. Vaudeville teattereissa kasattiin varmaan ensimmäiset setit ja ensimmäiset kokeilut basaripedaaleilla (Dee Dee Chandler) olivat n. 1890, mutta oikeastaan nykyisten settien malli on jäljitettävissä aikaan jolloin rumpalit istuutuivat ja Ludwig & Ludwig Co. patentoi ensimmäisen toimivan pedaalin 1909. reaper666: PS. En itse ole mikään HRCaffejen ystävä mutta kannatan tätä ehdottomasti. Koska tämä on taas yksi askel eteenpäin saamaan Suomea kohti sivistystä. |
majuku 19.04.2012 12:31:49 | |
---|
markkuliini: Mulla on. Hyvä idea, mutta itsellä nuo säädöt on yleensä niin hienovaraisia, että tuntui että tuossa on nuo pykälät liian kaukana toisistaan. Kun keskimmäinen on normaalissa soittokireydessä, niin tiukempi oli sit liian tiukka mihinkään järkevään ja löysemmällä matto rallatti liikaa. Jollekin muulle tuo voi toki olla just hyvä. Sama homma, ei mitään oikeaa käyttöä sille mutta toimii. Sen sijaan se mankkukahva toisella puolella on aivan loistava. Ostin vanhan deltankin tilalle sellaisen ilman sitä kaasukahvaa.. - It's business in the front and party in the back - |
markkuliini 19.04.2012 12:55:44 | |
---|
majuku: Sama homma, ei mitään oikeaa käyttöä sille mutta toimii. Sen sijaan se mankkukahva toisella puolella on aivan loistava. Ostin vanhan deltankin tilalle sellaisen ilman sitä kaasukahvaa.. Paitsi en mä siitäkään pidä, kun tykkään pitää mattoa poikittain itseeni nähden, ja nostajaa haitsun puolella ja tuo tulee jonkin verran enemmän rummusta ulospäin kuin norminostin. Tuo tuntui mulla hinkkaavan koko ajan housun punttia. :D Mutta istun jalat suht. kapealla. Muuten tuo on loistava nostin, mun mielestä idea on oikein hyvä, harmillisen leveä mulle vaan. 13" rumpuun ottaisin kyllä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Deino 20.04.2012 15:36:12 (muokattu 20.04.2012 15:42:04) | |
---|
|
VeKrio 20.04.2012 16:46:03 (muokattu 20.04.2012 16:47:35) | |
---|
Deino: Noista jompikumpi, tai jotain oleellisesti parempaa? Oleellisesti parempaa, luulen ma. Kysy RstoUlta onko sillä se ferromangaani Sonor Phonic 6,5" vielä tallessa. Mä ostin sen siltä aikoinaan, mut ku diggaan matalemmista niin laitoin myyntiin. Se osti multa sen takas. :) Se on paras kuuspuolikas mitä oon soittanut. Tosta mun vanha soolo jossa se on medium-vireellä, soittopaikka on korkean nuorisotilan lava. http://www.youtube.com/watch?v=3l88tXHZ100 Pitäis lähtee parinsadan huitteilla. Ruuvit niitä Sonorin outoja talttapääruuvarilla toimivia, mutta tuntui aika jäykiltä, joten luulis vireen pysyvän sullakin. Mulla pysyi ainakin, ja osaan soittaa kovaa. Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä. |
Bobana 20.04.2012 18:06:51 | |
---|
Mulla on joutilas Ferro 14 x 6.5". Mites? : ) Ai nyvvai??! |
Jarmando 22.04.2012 15:07:07 | |
---|
Tutulta kuullostaa... Sain eilen kopsautella pari tuntia lainarummuilla ja niissä oli sellainen grafiitinharmaa Sonor-badgella varustettu 14/6,5" virveli, joka painoi aivan järjettömän paljon ja soi KOVAA. En älynnyt lueskella badgesta tarkempia numerotietoja. Mahtaisiko olla juuri tuo ferro? Minkä hintaluokan rummusta on kyse? Kurjaa olla niin älykäs, että käsittää, ettei ole kauhean älykäs. |
Bobana 22.04.2012 16:10:09 | |
---|
Jarmando: Tutulta kuullostaa... Sain eilen kopsautella pari tuntia lainarummuilla ja niissä oli sellainen grafiitinharmaa Sonor-badgella varustettu 14/6,5" virveli, joka painoi aivan järjettömän paljon ja soi KOVAA. En älynnyt lueskella badgesta tarkempia numerotietoja. Mahtaisiko olla juuri tuo ferro? Minkä hintaluokan rummusta on kyse? Oliko siis rumpu harmaa vai badge? Jos on kromattu rumpu ja harmaa badge niin aika todennäköisesti oli Phonic eli Ferro virppa. Kalvovalinnat vaikuttaa paljon myös möykkään. Ai nyvvai??! |
Kailis 22.04.2012 16:22:19 | |
---|
sellainen grafiitinharmaa Sonor-badgella varustettu Jos kielioppi on oikein niin rumpu on harmaa ja Sonor-badgella varustettu. Muutenhan se olisi sellainen grafiitinharmaalla Sonor-badgella varustettu. pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
janneto 22.04.2012 17:03:36 (muokattu 22.04.2012 17:05:25) | |
---|
Jarmando: Tutulta kuullostaa... Sain eilen kopsautella pari tuntia lainarummuilla ja niissä oli sellainen grafiitinharmaa Sonor-badgella varustettu 14/6,5" virveli, joka painoi aivan järjettömän paljon ja soi KOVAA. En älynnyt lueskella badgesta tarkempia numerotietoja. Mahtaisiko olla juuri tuo ferro? Minkä hintaluokan rummusta on kyse? Eihän tämä ole se Steve Smith joka oli kaupan jossain vaiheessa? Edit. Se onkin 14x5,5 ja kromattu.. www.captaincougar.net |
Jarmando 23.04.2012 11:00:37 | |
---|
Juu, rumpu oli tummahko ja kiiltävä pinnaltaan. Kullanvärinen badge. En usko, että olisi ollut sellainen kirkas kromattu, mutta voihan valaistuskin tehdä tepposensa? Omistajan pikakuvauksessa vilahti: vanha ja teräs. Itsellä huomiota herätti se paino, koskaan ikinä milloinkaan en ole noin painavaa yksittäistä rumpua nostanut. Jos tuollainen joskus itselle tulee, niin lainaan rahat laulajalta ja kehotan keikkareissuilla sitä raahaamaan omat romunsa. Täytyypä katsella, josko toistamiseenkin "joutuisimme" lainaamaan heidän soittokämppäänsä, niin katson tarkemmin. Ja joutua, meinaa vain sitä että oma on pahasti kesken, hävettää. Kurjaa olla niin älykäs, että käsittää, ettei ole kauhean älykäs. |
fnb112 24.04.2012 18:40:18 | |
---|
Terves. Meikäläisellä on ollut tapana ostaa aina jotain hauskaa itselleen näin kevään korvilla. Viimevuoden löytö oli vanhemmanpuoleinen Acrolite ja tänävuonnakin aattelin pitäytyä snarelinjalla. Olen haeskellut jotain erilaista tohon Ludwigin rinnalle ja eikö tänään vastaan tullutkin tuo torilla myynnissä oleva 14x12" marssirumpu. Olisi ainakin erilaisuutta kerrakseen setin jatkeena ja mukavan massiivinenkin vielä. Kokemusta kuitenkaan yli kuus tuumasista virpuloista ei ole. Miltähän moinen kuulostais muun setin seassa? Olisiko kellään mitään ääninäytettä isoista snareista settisoitossa? Niin ja entä viritys: joku kaveri tiesi kertoa, että tuollaisten rumpujen viritys eroaisi jotenkin normaalista käytännöstä. Onko näin, vai puhuiko omiaan? Etukäteen kiittäen: Janne |
VeKrio 24.04.2012 20:29:11 (muokattu 24.04.2012 20:30:17) | |
---|
fnb112: Terves. Meikäläisellä on ollut tapana ostaa aina jotain hauskaa itselleen näin kevään korvilla.... En ossoo auttaa tohon varsinaiseen kysymykseesi. Vaan sanon, että jos yhtään nappaa niin osta se Pearl Smitty Smith -virveli pois. Mä etsin omaa virppaani aika pitkään ja kun sain ton settiini, niin se oli siinä. Soitan yleensä medium-vireellä ja se toimii tautisen hyvin siinä. Erittäin monikäyttönen rumpu. Botneakin piisaa, ja kupari on jotenkin sivistyneempi kuin teräs tai messinki. Ei mitään ärsyttäviä zingejä äänessä. Hardware toimii myös. Mun maku on kyl aina ollut alle kuustumaset virpat. Jotenki niissä on vaan se rapsu tollasessa mediumvireessä, mitä ei syvemmissä oo. Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä. |
WideAwake 25.04.2012 22:09:17 (muokattu 25.04.2012 22:09:39) | |
---|
Mitä mieltä ihmiset on Yamahan suoravetotuplista? Ite en oo koskaan polkassu. Tottakai testailen ensin, kun kerta saman kylän miehellä myynnissä. Mutta yleisiä mielipiteitä tässä haeskelen. Onko tyyppivikoja yms? |
Duro 25.04.2012 22:13:24 | |
---|
WideAwake: Mitä mieltä ihmiset on Yamahan suoravetotuplista? Ite en oo koskaan polkassu. Tottakai testailen ensin, kun kerta saman kylän miehellä myynnissä. Mutta yleisiä mielipiteitä tässä haeskelen. Onko tyyppivikoja yms? Vanhemmissa malleissa oli tuplapedaalien osalta muistaakseni välitangoissa vikoja. Uudemmissa malleissa en vastaavista vioista ole lukenut. Tuntumasta ite joka tapaukses tykkäsin. Hyvin samantyylinen Demon Driven kanssa. Suoravetopedaaleista molemmat semmosia mitä ite käyttäisin ellei Speed Cobrat olis paremmat ;P Tilipitappituppitappi |