Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: genz benz vahvistimet
1
poland
18.04.2012 13:56:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tästä merkistä kellään kokemuksia?
Testasin juuri tänään kyseistä merkkiä puolivahingossa, 2 kertaa 10 combo, ja vaikutti erittäin mukavalta tuttavuudelta.
 
helperi
18.04.2012 15:48:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu löytyy kokemusta GBE 1200:sta kolmisen kuukautta. Shuttle-sarjasta ei minulla kokemusta, mutta uskoisin että soundimaailmassa paljon samaa.
 
Elikkäs soundihan tuossa GBE:ssä on ainaskin sellainen transparentti kuten arvioinneissa lupaavatkin. Jonkin verran sellaista yläpääkorostusta havaittavissa, mutta ei mitään mitä ei ruuvaamalla saa muutettua. Eq on mun mieleen ja olen itseäni miellyttävän (ja siis omille keihäille/speduille sopivan) soundin löytnyt melko miedoin asetuksin eli hyvin pieniä leikkauksia/korostuksia olen käyttänyt. Nyt kun vielä laitoin nupin alle ebs:n neo410:n alakaapiksi neo 212:n niin on toiminut paketti loistavasti.
 
Vaikka noita Genzejä pidetään sellaisina hifi-osaston nuppeina niin itse en ole sitä varsinaisesti tällä nuppivalinnalla hakenut. Enemmänkin sellaista värittämätöntä meininkiä, millä pääsisi soittimen oma soundi parhaiten esille ja että headroomia löytyy. Ehkä se sitten on hifiä, tiedä häntä. Putkinuppeja ja hybridejä soitelleena olen nyt tuohon kokonaisuuteen kaikkine komponentteineen erittäin tyytyväinen.
 
Tuossa GBEssä on kaksi kanavaa (täysin trankku ja etusputkella varustettu). Yleensä vetelen molemmat kanavat päällä, "putki"kanava hieman isommalla. Siinä
putkella varustetussa kanavassa on jo lähtökohtaisestikin volan taso vähän isompi jostain syystä. Kyseessä on kuitenkin ominaisuus eikä mikään tuon yksilön vika koska samoja huomioita ovat muut verkossa kirjoitelleet.
 
Noita shuttlejahan on moneen lähtöön nykyisin ja niitä kovasti kehuttu, mutta omia kokemuksia ei niistä ole. Laadukkaan oloisia pelejä on ainakin tämän 3kk kokemuksella, enkä netissäkkään ole törmännyt että joku olisi valitellut jostain tyyppivioista. Nyt joku ampeg-putki-aivo sitten tulee ja sanoo että katsotaan 40 vuoden päästä. No katsotaan vaan, suurella jännityksellä odotan...
Etvi
18.04.2012 17:05:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Shuttle 6.0-12T löytyy. Äänekkäämmissä jutuissa nuppi irti kombovirityksestä ja 2x12-neox kaapin päälle. Hyvin neutraali soundi, joka toistaa uskollisesti basson omat nyanssit. Vielä ei ole myöskään tullut tilannetta vastaan, jossa ei olisi tuon tehot riittänyt. Ostin silti kuitenkin pääasiassa roudattavuutta ajatellen, enkä ole kyllä hetkeäkään katunut. Pahaa sanottavaa ei Genz Benzistä ainakaan vielä ole. Aika näyttää, miten kestäviä ja luotettavia laitteita nämä pidemmän päälle ovat.
 
"Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?"
lostcontrol
04.05.2012 18:31:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime kesän lopulla hommasin GBE750:n ( http://www.genzbenz.com/?fa=detail&mid=1994&sid=422&cid=95 ), kun sattui saamaan esittelykappaleen puoleen hintaan. Sitä ennen käytössä oli Ashdownin MAG-sarjan nuppi+kaapit, ja sitä ennen Hartken nuppikaappiläjä.
 
Hyvältä vehkeeltä vaikuttaa edelleen, ei ole pahaa sanottavaa. Komppailen helperiä, ainakin omasta mielestäni toi antaa kummemmin värittelemättä ulos sen mitä sisään pusketaan. EQ:n puolelle ei ole tarvinnut pahemmin koskea, paitsi hyvin pientä tasapainotusta Ampegin 2x15" -kaapin takia. Runsaat liitännät ja säätömahdollisuudet. Ainoa haitta lienee tuon kyseisen mallin paino, eli ainakin toi gbe750 on raskas kuin synti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «