Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Markbass pedaalit??
1
janroknorway
17.04.2012 10:58:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tee..
 
Olisiko kenelläkään täällä kokemuksia markbassin distorsore ja chorus / flanger pedaaleista?? Onko nuista siis mihinkään, hinnan puolesta luulisi olevan aika laadukkaita. Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä ennenku ostaa ja kun lapissa asun niin eipä ole juuri kokeilu mahollisuutta missään!! Kiitosta jo etukäteen..
 
Dropped C
17.04.2012 11:51:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tosta Distorsoresta on omaa makuun lähteny hyvät turinat. Siinä on vaan ihan liikaa namiskuukkeleita. Itse totesin filtteri -ja kompuraominaisuudet täysin turhiksi omaan käyttöön.
 
janroknorway
17.04.2012 13:42:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Kyllä tosta Distorsoresta on omaa makuun lähteny hyvät turinat. Siinä on vaan ihan liikaa namiskuukkeleita. Itse totesin filtteri -ja kompuraominaisuudet täysin turhiksi omaan käyttöön.
 
Kiitoksia paljon vastauksesta. :) Osaatko muuten sanoa että vaikuttaako tuo distorsoren sisällä oleva putki paljoa saundiin? kun itellä hieman putkisärö tyylinen saundi olis hakusessa.
 
J.Hollström
17.04.2012 16:06:53 (muokattu 17.04.2012 16:10:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janroknorway: Kiitoksia paljon vastauksesta. :) Osaatko muuten sanoa että vaikuttaako tuo distorsoren sisällä oleva putki paljoa saundiin? kun itellä hieman putkisärö tyylinen saundi olis hakusessa.
 
Distorsore on ollut käytössä, mutta se "miten paljon putki vaikuttaa soundiin" kysymykseen ei pysty vastaamaan. Mun mielestä noilla yhden etuasteputken virityksillä ei tee efekteissä mitään. Tokihan se soundiin vaikuttaa, mutta mitään putkisäröä noista ei saa ulos.
 
Muuten ko. värkki vaikutti kyllä ihan toimivalta konseptilta, ja varsinkin puhtaan ja sen efektoidun soundin balanssinsäätö oli fiksu ominaisuus, vaikkakin se särö siihen puhtaan soundin sekaan tuntui vähän päälleliimatulta ja irralliselta. Ne filtteröinnit oli myös toimivia, ainakin paperilla tuntuu järkeviltä toiminnoilta (eli kun ei särötetä koko kaistaa).
 
En oo ihan kaikkia maailman säröjä kokeillu, mutta kyllä toi yksi toimivimmista on ollut, jos ko. vehkeellä on oikeesti itelle tarvetta.
 
Nyt plakkarissa on toinen Markbassin särötin, Tube Marker, siitä yksi sämple alla eri asetuksilla.
http://juki.1g.fi/mp3/Bassottelua/Tube+Marker.mp3
 
Yhdet treenit oon tolla kolannut, ja tuntuu että ei tuu pitopeliä, tostakaan... Sen jälkeen kun on Fenderin bassmannilla soittanut kunnon turinalla, mikään pedaali ei oo tuntunut miltään.
 
janroknorway
17.04.2012 20:00:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Distorsore on ollut käytössä, mutta se "miten paljon putki vaikuttaa soundiin" kysymykseen ei pysty vastaamaan. Mun mielestä noilla yhden etuasteputken virityksillä ei tee efekteissä mitään. Tokihan se soundiin vaikuttaa, mutta mitään putkisäröä noista ei saa ulos.
 
Muuten ko. värkki vaikutti kyllä ihan toimivalta konseptilta, ja varsinkin puhtaan ja sen efektoidun soundin balanssinsäätö oli fiksu ominaisuus, vaikkakin se särö siihen puhtaan soundin sekaan tuntui vähän päälleliimatulta ja irralliselta. Ne filtteröinnit oli myös toimivia, ainakin paperilla tuntuu järkeviltä toiminnoilta (eli kun ei särötetä koko kaistaa).
 
En oo ihan kaikkia maailman säröjä kokeillu, mutta kyllä toi yksi toimivimmista on ollut, jos ko. vehkeellä on oikeesti itelle tarvetta.
 
Nyt plakkarissa on toinen Markbassin särötin, Tube Marker, siitä yksi sämple alla eri asetuksilla.
http://juki.1g.fi/mp3/Bassottelua/Tube+Marker.mp3
 
Yhdet treenit oon tolla kolannut, ja tuntuu että ei tuu pitopeliä, tostakaan... Sen jälkeen kun on Fenderin bassmannilla soittanut kunnon turinalla, mikään pedaali ei oo tuntunut miltään.

 
joo tuo mix säätö on just se mikä aikalailla tuossa distorsoressa viehättäiski, täytynee jossain vaiheessa itelle tuo ostaa.
 
ja vielä tuosta chorus flangerista, onko sellasesta kellään kokemuksia? ja tietenki jos jollain olis suositella vastaavanlaista poljinta nii mielellään ehotuksia tänne!
 
nro5
18.04.2012 09:09:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janroknorway: joo tuo mix säätö on just se mikä aikalailla tuossa distorsoressa viehättäiski, täytynee jossain vaiheessa itelle tuo ostaa.
 
ja vielä tuosta chorus flangerista, onko sellasesta kellään kokemuksia? ja tietenki jos jollain olis suositella vastaavanlaista poljinta nii mielellään ehotuksia tänne!

 
Olethan huomannut uudet Markbass-efektit. Vanha distorsore ja chorus/flanger näyttävät olevan poistumassa.
http://www.markbass.it/products.php
 
janroknorway
18.04.2012 11:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nro5: Olethan huomannut uudet Markbass-efektit. Vanha distorsore ja chorus/flanger näyttävät olevan poistumassa.
http://www.markbass.it/products.php

 
niinpä tietenki ne efektit on poistumassa mistä mie olen kiinnostunu :)
mut eiköhän nuita vielä jonku aikaa löydä kaupoista
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «