Aihe: Rumpukapulat
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
markku jokela
27.07.2011 14:28:12
...kun taas jos on kyseessä hieman epäraskaampaa puuta otan mielellään 5A:ta.

Hmmmmn.... "epäraskaampaa"..... ööööhh, siis kevyttä? ;)
Dondy
11.08.2011 23:34:59
Tällä hetkellä on Regal Tip 7A. On kuin meikäläisen käteen tehty, samoin on Regal Speed-Ex ja Rock X.
YAMAHA - PAISTE - AQUARIAN - REGAL TIP
Yappis
15.08.2011 20:12:04
^ Ihan mielenkiinnosta, miten tuo vaikuttaa soittoon/soundiin toi Speed-Ex:än spesiaali-tippi?
Pannujen paukuttelua tunteella. Myös paistinpannut ja keramiikkalautaset huomioidaan.
Ginga
16.08.2011 12:00:04
Jotenkin ihmettelen ku parit kaverit valittelee ku kapulat ei kestä "Ei mulla ne kuitenkaa kestä kun korkeintaa pari viikkoa nii ostelen Milleniumeja..".. mulla oli reilu kaks vuotta sama pari perus firthin 5At ja vaihdoin nyt kun päät alko hiukan halkeilemaan.. ois vielä menny : D.
Tilasin thomannilta vaihteluks promarkin 5A:t, hikkori ja vaahtera, saa nähä onko erilaiset.
Unfortunately, rather like prog rock, James' lap is going to last 48 minutes and make no sense to anyone. -Hammond
dozen912
05.10.2011 17:01:09
Pro*Mark:in 5AL Ringo Starr signature. About sentin pidempiä kuin "normit", tykkään
Lieto Pst
09.11.2011 22:41:56
Pro Markin Cool Rodit ollu suosikit, parilla muullakin riisitikulla soitellut mut nuo on mukavimmat tähän mennessä.
Ernesti
11.11.2011 16:36:23
Gadd-keppejä oon käyttäny ja nyttemmin myös pro markin Michael Carvin Signatureja.
-T0BBE-
12.11.2011 13:14:18

Nyt on tullu kesästä asti käytettyä Taman Traditional Oak 5B nailontipeillä tai ilman. Omaan käteen istuu parhaiten. Sopivan paljon massaa kapuloissa ettei tarvitse käyttää paljon energiaa kovan iskun aikaansaamiseksi. Näillä ei kyllä soiteta 280 bpm blast beattia mutta tarvitseeko..?
Suosittelen
Roope96
12.11.2011 21:27:46
Mulla ollut jo pitkään käytössä vic firth 7AN. Nyt alkaa pikkuhiljaa loppumaan nuo, vielä muutama pari jäljellä. Puupäiset ei oikeen tahdo mulla kestää, niitä käyttäisin muuten.

Seuraavaksi taidan alkaa käytämään balbexeja, 5A kokona ja nylontipeillä. Balbexin 7a ja 5a valkopyökkikapuloita puutipeillä ollutkin jo minulla kokeiltavana, ei ne oikein mulla kestä, tipit romuna tosi äkkiä ja katkeilee, Jos sitä balbex hikkoria nylontipeillä vaikka seuraavaksi hankkisi.
Eikai?
Antti1997
13.11.2011 07:05:02
Nuorempana kokeilin vähän kaikkea, mutta nyt vanhoilla päivillä on suosikiksi vakiintunut perus Vic Firth 5A. Nylonpäisillä soittelin pitkään, koska joskus niitä kokeiltuani totesin että ne kestivät silloin käytössäni pidempään, mutta nyt olen pikkuhiljaa taas siirtynyt puupäisiin, olenhan sellainen itsekin.

ps. jos joku tietää mistä saisi erikoishalvalla esim jonkun tukkupakkauksen, kertokoon sen minulle :P
"taidan kuitenkin paskoa vielä vähän tänne ja lentää päin tuota ikkunaa tällä kertaa"
ferodoz
15.11.2011 11:44:19

Näillä ei kyllä soiteta 280 bpm blast beattia mutta tarvitseeko..?
Suosittelen

Miksei soiteta? Onko niissä nopeusluokitukset?
Handmade in Finland. #348
Ruutikallo
15.11.2011 17:21:30
Varmaan monilla on kokemuksia Balbexin kapuloista niin ajattelinpa uteliaisuuttani tiedustella että millaiset mahtavat olla painotukseltaan, soitettavuudeltaan?

Lähinnä ajattelin että josko ottaisi vertailukohteeksi VF:n 5A:n ja Balbexin 5A:n.
VF on tuntunut jotenkin perhanan hyvältä kapulalta omaan käteen ja mieluummin tuo 85A kuin 5A.
ProMarkin keppejä silloin tällöin ostanut ja lähes aina ne jää käyttämättä. Miksi, jaa-a.
Tuntuvat ehkä liian "hentoisilta", vaikka tatsi on mielestäni kohtalaisen kevyt.

Toki tuo nyt ei ole suuri sijoitus ostaa vaikka muutama pari testiin, mutta juusri tämän lähialueen "musiikki(-ko) kaupassa niitä ei löydy.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
OPJ1974
15.11.2011 21:35:50

henydrum: Varmaan monilla on kokemuksia Balbexin kapuloista niin ajattelinpa uteliaisuuttani tiedustella että millaiset mahtavat olla painotukseltaan, soitettavuudeltaan?

Lähinnä ajattelin että josko ottaisi vertailukohteeksi VF:n 5A:n ja Balbexin 5A:n.
VF on tuntunut jotenkin perhanan hyvältä kapulalta omaan käteen ja mieluummin tuo 85A kuin 5A.
ProMarkin keppejä silloin tällöin ostanut ja lähes aina ne jää käyttämättä. Miksi, jaa-a.
Tuntuvat ehkä liian "hentoisilta", vaikka tatsi on mielestäni kohtalaisen kevyt.

Toki tuo nyt ei ole suuri sijoitus ostaa vaikka muutama pari testiin, mutta juusri tämän lähialueen "musiikki(-ko) kaupassa niitä ei löydy.

Omaa kokemusta on sen verran, että soitin iät ja ajat VF:n 5A-kapuloilla. Kokeilin Balbexin KS Fusionia valkopyökkisenä ja takasin en kyllä vaihda. Että kannattaa siitä "vitossarjasta" ehkä vähän eksyä ulkopuolellekin?

Valkopyökkisissä on vaan se miinus mulla, että tipit menee suht nopeasti.
markkuliini
17.04.2012 13:37:38

Nolte: Taisi löytyä ihan täydellinen keppi viimein, Regal Tip 5AX. Soittelin jonkin aikaa 5A:lla, mutta se oli loppupeleissä vähän liian paksu omaan aika pieneen käteen. 5AX on muuten samanlainen, mutta paksuus on suunnilleen VF:n Steve Gadd -luokkaa, eli ohuempi, kuin 5A.

Gaddeilla on mainio soittaa, mutta snaresoundi on aika ohut, eikä tipit kestä.

X:t on kans vähän pitempiä kuin normit. Eli 5AX on on vähän ohuempi ja pitempi kuin Regalin 5A. Ja 5BX on vähän ohuempi ja pitempi kuin 5B. Itse oon käyttäny viime aikoina 5BX:ää kun tuntui että 5A:ssa on hieman liian ohut soundi.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Nolte
17.04.2012 13:43:36 (muokattu 17.04.2012 13:49:39)
markkuliini: X:t on kans vähän pitempiä kuin normit. Eli 5AX on on vähän ohuempi ja pitempi kuin Regalin 5A.

Joo, niin olikin. Ei ole tässä käsillä muita verrokkeja, mutta ovat noin sentin Gaddeja pidemmät.

edit. Huono suomi korjattu.
Tätä en allekirjoita!
Hakki
17.04.2012 14:07:23
Pitkän etsimisen jälkeen päädyin sitten ihan peruskapulaan, eli 5B nylontipillä. Sekä Vic Firthin että Pro markin 5B nylonit istuvat hyvin käteen, Pro markkien ollessa vähän kevyemmät ja ohuemmat, Vic Firthit taas sopivat rankempaan menoon. Voisi sanoa että näillä mennään tästä eteenpäin.
while(true) {play(metal);}
Lucky 7
17.04.2012 16:37:59
Onko totta että Waterilla ei ole enää maahantuontia?
Mikä olis 7a Manhattania vastaava joku muu merkki/malli?
Noilla on tullu paukuteltua aika pitkään ja ne on havaittu sopiviks, soitettavuudeltaan ja kestävyydeltään.
TÄ?
ferodoz
17.04.2012 16:52:36

Lucky 7: Onko totta että Waterilla ei ole enää maahantuontia?
Noilla on tullu paukuteltua aika pitkään ja ne on havaittu sopiviks, soitettavuudeltaan ja kestävyydeltään.

Itsellä sopii käteen Vater 3a Fatback vallan mainiosti, harmi ettei niitä tunnu saavan oikein mistään niin että sais valita.
www.suhdelukucoverband.fi
Kailis
17.04.2012 20:34:11

Lucky 7: Onko totta että Waterilla ei ole enää maahantuontia?

Vic Firth American Classic 8D
reaper666: PS. En itse ole mikään HRCaffejen ystävä mutta kannatan tätä ehdottomasti. Koska tämä on taas yksi askel eteenpäin saamaan Suomea kohti sivistystä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)