Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: oma klikkiraita reaperiin
1
drums123456
16.04.2012 21:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hep! Osaan käyttää reaperin omaa klikkiraitaa, mutta osaisiko joku neuvoa miten reaperiin saisi aivan oman "klikkiraidan"?
 
Mysteria
16.04.2012 23:09:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieman vois olla kysymys paremmin aseteltu mutta... Insert new media ja voit lisätä minkä tiedoston vaan. Reaperin omaa klikkiraitaa voi myös muokata jos sen äänet ei kelpaa.
 
http://maihinnousu.net/a/2585
Jeszse
17.04.2012 07:44:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teet vaikka guitar prolla rumpuraidalle haluamaas tempoon klikin, muunnat sen raidan midiks ja raahaat reaperin raidalle.
 
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
Mysteria
17.04.2012 10:40:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Teet vaikka guitar prolla rumpuraidalle haluamaas tempoon klikin, muunnat sen raidan midiks ja raahaat reaperin raidalle.
 
Eikö tähän tarvi jonkun plugarin sitten joka muuntaa midin ääniksi? Itselläni pelkkä midiraita ei ole tuottanut tähän mennessä yhtään ääntä vaan siihen on pitänyt ladata joku VST.
 
http://maihinnousu.net/a/2585
Jeszse
17.04.2012 11:08:42 (muokattu 17.04.2012 11:08:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria: Eikö tähän tarvi jonkun plugarin sitten joka muuntaa midin ääniksi? Itselläni pelkkä midiraita ei ole tuottanut tähän mennessä yhtään ääntä vaan siihen on pitänyt ladata joku VST.
 
Reaperin puolella vai? En mä siitä tiä sit. Pystyykös gp:llä tuottaan suoraan wavin? Mä tein aikanaan omia äänityksiä reaperilla sillain et tein hydrogenillä wav-muotosen rumpuraidan ja siirsin sen reaperiin ja äänitin kitarat seuraavalle raidalle.
 
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
Mysteria
17.04.2012 11:23:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Reaperin puolella vai? En mä siitä tiä sit. Pystyykös gp:llä tuottaan suoraan wavin? Mä tein aikanaan omia äänityksiä reaperilla sillain et tein hydrogenillä wav-muotosen rumpuraidan ja siirsin sen reaperiin ja äänitin kitarat seuraavalle raidalle.
 
GP:tä aika paljon käyttäneenä en ole koskaan siitä wavia saanut ulos ilman että nauhoitan sitä suoraan toiseen ohjelmaan, tai teen ensin midin jonka sitten muunnan jollain ohjelmalla mp3:ksi, laatu on hirveä. Nauhoituksessa taas tahtoo tulla niitä taukoja välillä jos kone ei ole parhaasta päästä.
 
Itse neuvoisin käyttämään vaan sitä Reaperin klikkiraitaa, on aika monipuolinen kuitenkin kun alkaa muokkaamaan, tai sitten aloittaja voisi hieman selventää miksi näin ei voisi tehdä? Tahtilajimuunnoksia?
 
http://maihinnousu.net/a/2585
Jeszse
17.04.2012 12:41:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria: Itse neuvoisin käyttämään vaan sitä Reaperin klikkiraitaa, on aika monipuolinen kuitenkin kun alkaa muokkaamaan, tai sitten aloittaja voisi hieman selventää miksi näin ei voisi tehdä? Tahtilajimuunnoksia?
 
Jos tasasta, saman äänen klikkiä käyttää koko ajan ni eihän siihen kai tahtilajimuutokset vaikuta? Pitää vaan osata laskee iskut ite. Tempon vaihtelu olis mulla ekana mielessä, mut enpä mäkään kyl osaa keksiä et mikä siinä reaperin klikissä on vikana. :D
 
Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
Mysteria
17.04.2012 14:05:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Jos tasasta, saman äänen klikkiä käyttää koko ajan ni eihän siihen kai tahtilajimuutokset vaikuta? Pitää vaan osata laskee iskut ite. Tempon vaihtelu olis mulla ekana mielessä, mut enpä mäkään kyl osaa keksiä et mikä siinä reaperin klikissä on vikana. :D
 
No joo totta, monet käyttää vaan sitä ekan iskun korostusta...
Reaperissa voi myös vaihtaa kesken biisinki klikin tempoa, mutta se voi tuoda taas omat haasteensa...
 
http://maihinnousu.net/a/2585
Antti1
17.04.2012 15:03:57 (muokattu 17.04.2012 15:04:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, Reaperissahan saa muutettua mm. korostukset, samplet, korostuksien voimakkuudet, tahtilajit ja tempon. Näistä ainakin tempoa ja tahtilajia saa muuteltua lennosta tempokartan kanssa vaikka keskeltä biisiä 26 kertaa, jos niin sattuu haluamaan. Vaikeusaste on parin napinpainalluksen luokkaa. Insert click sourcella (tjsp. ei voi muistaa ulkoa) tulee erillinen klikkiraita. Mitä puutteita tässä mahtaa olla, joita vielä halutaan korjata?
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
Mysteria
17.04.2012 21:03:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Niin, Reaperissahan saa muutettua mm. korostukset, samplet, korostuksien voimakkuudet, tahtilajit ja tempon. Näistä ainakin tempoa ja tahtilajia saa muuteltua lennosta tempokartan kanssa vaikka keskeltä biisiä 26 kertaa, jos niin sattuu haluamaan. Vaikeusaste on parin napinpainalluksen luokkaa. Insert click sourcella (tjsp. ei voi muistaa ulkoa) tulee erillinen klikkiraita. Mitä puutteita tässä mahtaa olla, joita vielä halutaan korjata?
 
Jos sen Reaperin sais vielä tekemään biisit valmiiksi ja tuomaan vaikka kaljaa kaupasta niin vois ite vaan nauttia mallasta ja kuunnella valmiita tuotoksia?
 
http://maihinnousu.net/a/2585
Antti1
18.04.2012 15:10:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mysteria: Jos sen Reaperin sais vielä tekemään biisit valmiiksi ja tuomaan vaikka kaljaa kaupasta niin vois ite vaan nauttia mallasta ja kuunnella valmiita tuotoksia?
 
Sopivalla plugarilla onnistuu tuokin, joskin helpompi on haalia jostain vanhat Technicsin kiipparit ja pistää orkesteri soimaan napista.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «