Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Emg afterburner
1
JohnBoner
11.04.2012 14:36:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellää tommosesta kokemuksia, lähinnä boosteripedaaliin verrattuna? Mulla on ollu käytössä bossin eq flattina ja vaa volaa nostettuna. Oisko järkee korvata se afterburnerilla? Sais yhen purkin jaloista pois.
 
JohnBoner
17.04.2012 02:30:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks kellään oo tosiaan kokemuksia? Johan on show...
 
toxic
17.04.2012 03:34:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=165959&o=0&#p8221265
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=198480&o=0&#p9784707
 
En tiedä onko noista paljoa vanhoista keskusteluista hyötyä, mutta toivottavasti edes vähäsen :)
 
Jotenkin tuntuu siltä, että kannattaa pysyä pedaalissa :)
 
JuSu
17.04.2012 07:36:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toxic:
 
Jotenkin tuntuu siltä, että kannattaa pysyä pedaalissa :)

 
Kannattaa juu. Mulla on yhdessä kitarassa tuo Afterburner, ja aika turhake se on. Jotenkin kliinisen ja keinotekoisen kuuloinen soundi, ainakin passiivimikkien perässä.
 
Kunhan jossain vaiheessa tuo kitara menee huoltoon ja pieneen muutoshommaan muutenkin, niin Afterburner lähtee, tilalle vaikka mid boost tai jotain muuta hauskaa elektroniikkaa, kun nyt on kitrassa patterikolo valmiiksi.
 
Mutta siis ehdottomasti pedaali.
 
JuSu
horseface
17.04.2012 09:09:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on yhdessä kitarassa JE-1000, joka on ihan jees tuollaisena gain-/volumeboostina. Afterburnerista ei tosin kokemusta.
 
Oli miten oli, näin on!
JuSu
17.04.2012 09:32:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horseface: Mulla on yhdessä kitarassa JE-1000, joka on ihan jees tuollaisena gain-/volumeboostina. Afterburnerista ei tosin kokemusta.
 
JE-1000 on paljon parempi kuin Afterburner, mun mielestä.
 
JuSu
jupsipupu
02.05.2015 13:57:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mutta jos on kitarassa afterburner niin onko siitä haittaa?
T:rokki-/hevikitaristi
 
JuSu
02.05.2015 20:40:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jupsipupu: No mutta jos on kitarassa afterburner niin onko siitä haittaa?
T:rokki-/hevikitaristi

 
No ei, jos tykkää... =)
 
Afterburner on suunniteltu ensisijaisesti käytettäväksi aktiivimikkien kanssa. Passiivimikkien kanssa se muuttaa signaalin matalaimpedansiseksi, joka ei ole moksiskaan kitarapiuhasta, ts. ei tapahdu normaalia ylä-äänien vaimenemista piuhan kapasitanssista johtuen. Aktiivimikkien kanssa ei ole ongelmaa, koska ne on suunniteltu tämä silmällä pitäen.
 
Passiivimikit taasen on suunniteltu tämä ylä-äänien vaimeneminen tiedostaen. Jos passiivimikit yhdistetään Afterburneriin, on kitaravahvistimeen saapuva signaali kirkkaampi kuin mitä niitä mikkejä suunniteltaessa on tuumittu. Hyvä vai paha, se on kuulijan korvassa. Omassa kitarassani oli jonninverran metallinen klangi tuon kanssa. Vaihdoin saman puljun SPC:hen, jonkin verran parempi, mutta soundi on edelleen kirkas.
 
JuSu
 
Tyhjännaurajasta tulee räkänokka.
antikristus
04.05.2015 07:07:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli pa-2 yhessä kitarassa, se on kai afterburner ilman säätöä. Myin pois ja ostin Maxon od-808. Toimii paremmin ja on helpompi polkea jalalla kesken soiton.
 
jhlamm
12.05.2015 00:03:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko toi EMG ABQ jonkinlainen afterburner? Mielestäni tuo on toiminut ihan passiivimikkienkin kanssa aivan loistavasti juurikin kiristäen sitä löysää alapäätä. Mutta niinkuin JuSu sanoi, että kuulijan korvissa se on. Kaveri aina valittaa tosta omasta mieltymyksestä high gain soundeissa.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Decadetroll
12.05.2015 09:02:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Onko toi EMG ABQ jonkinlainen afterburner? Mielestäni tuo on toiminut ihan passiivimikkienkin kanssa aivan loistavasti juurikin kiristäen sitä löysää alapäätä. Mutta niinkuin JuSu sanoi, että kuulijan korvissa se on. Kaveri aina valittaa tosta omasta mieltymyksestä high gain soundeissa.
 
ABQ taitaa olla eq/boosteri, jollen aivan väärin muistele.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «