Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stratoon yksikelaisen kokoiset humbuckerit, mitkä valita?
1 2
ATIA
12.04.2012 16:32:24 (muokattu 12.04.2012 16:34:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Minua kiinnostaisi kuulla kokemuksiani sellaisesta, että laittaa stratoon 3kpl yksikelaisen kokoisia humbuckereita.
 
Mitkä kyseisen kaltaiset mikit ovat mielestänne hyviä?
Mitkä mikit olisivat hyvä yhdistelmä, jos tarkoitus on laittaa kaikki 3 humbuckereina?
 
Strato on Japanissa valmistettu Fender, ruusupuuotelautainen strato. En ole vielä päättnyt, haluanko soinnista maksimi ulostuloa vaiko keskitasoa. Minua kiinnostaisi kuulla molemman tyylisistä vaihtoehdoista.
 
Olen kokeillut stratossa tallassa Seymour Duncanin Cool Rails tallamikkiä, ja olen ollut myönteisesti yllättynyt sen saundista. Se on sekä erotteleva että hyvä sointinen mikki.
 
Kertokaa mielipiteitänne ja kokemuksianne. Arvostan teidän ajatuksianne!
 
Hienoa päivää teille kaikille!
 
T: at
 
Edit: korjattu kirjoitusvirhe
 
Durty
12.04.2012 22:27:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile tätä.
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/334417
 
yanera
12.04.2012 22:41:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelläni stratossa on Seymour Duncanin Screamin Demon tallassa ja hyvin on pelittänyt, toiset mikit olen pitänyt alkuperäisinä.
 
Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen.
MikaHekkanen
12.04.2012 23:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ATIA: Moi!
 
Minua kiinnostaisi kuulla kokemuksiani sellaisesta, että laittaa stratoon 3kpl yksikelaisen kokoisia humbuckereita.
 
Olen kokeillut stratossa tallassa Seymour Duncanin Cool Rails tallamikkiä, ja olen ollut myönteisesti yllättynyt sen saundista. Se on sekä erotteleva että hyvä sointinen mikki.

 
Mulla oli tosi pitkään paikallaan tallassa Hot Rails, keskellä ja kaulassa Cool Rails.
Tasapainoinen setti.
 
Nuo mikit odottelevat tuossa miljoonalaatikossa seuraavia projekteja, hyötykäyttöön menevät siis vielä.
 
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
vänkylä
14.04.2012 09:19:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://bareknucklepickups.co.uk/ma … &sub=contemporary&pickup=the_sinner
 
Jos ärjyä soundia etsit niin noilla lähtee,on laadukkaat ja onnistuu myös perinteinen strato soundi ja katosprkl:löytyy koko setti multa ylimääräisenä..
 
Gabe
15.04.2012 15:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen itsekin tällaisia joskus miettinyt niin lainaanpa aihetta jos sattuisi tietäväisiä olemaan paikalla. Eli kuullostavatko nämä yksikelaisen kokoiset humbuckerit ihan oikeasti normi humbuckkereilta?
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
fox
15.04.2012 15:38:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Olen itsekin tällaisia joskus miettinyt niin lainaanpa aihetta jos sattuisi tietäväisiä olemaan paikalla. Eli kuullostavatko nämä yksikelaisen kokoiset humbuckerit ihan oikeasti normi humbuckkereilta?
 
Jos tarkoitat "Normihumbukkerilla" sitä ihan perus-"PAF" -johdannaista, niin ihan fyysisten ominaisuuksien puolestakaan ne ei ihan samoille pääse. Näet kun sen (passiivi) dynaamisen kitaramikin perussoundiin vaikuttaa paljon se kelarungon eli bobbinin muoto. Korkea ja kapea pyrkii poimimaan enemmälti niitä ylä-keskialueen värähtelyjä. Taas matala ja leveämpi ottaa sitä ala-keskialuetta paremmin. Nythän tuollaseen "strat"-kokoiseen kuoreen ei rinnakkain mahdu kovinkaan leveitä bobbineita. Jos taas sen "yksikelaisen kokoisen" humbukkerin toteuttaa siten, että kelat ovat päällekkäin, toki RWRP (reverse wound reverse polarity)-periaatteella, ei se silti ole normi humpparin kuuloinen. Nuo pinotut eli "stacked" humbukkerit ovat yleensä sellasia selkeitä ja erottelevia, muttei sellasta "murinaa" kuin tavallisesta humpparista niistä saa.
Tietenkin noita singlecoil-kokoisia humpukkereita voidaan käämiä "kuumiksi" jolloin tehoja kyllä lähtee, mutta tuohon kelarungon kokoonhan ei se vaikuta.
Noin yleisesti näin, mutta sanotaanko, että kylläpä niistä soundia lähtee, singlecoil-kokosistakin. Ja saahan niillä sitä hurinaa aisoihin! =)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Gabe
15.04.2012 17:14:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Jos tarkoitat "Normihumbukkerilla" sitä ihan perus-"PAF" -johdannaista, niin ihan fyysisten ominaisuuksien puolestakaan ne ei ihan samoille pääse.
 
Kiitos hyvin täydentävästä vastauksesta! :) Sitä vähän epäilinkin. Ehkä pidän yksikelaiset yksikelaisina ja humbuckerit humbuckereina.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
fox
15.04.2012 17:54:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kiitos hyvin täydentävästä vastauksesta! :) Sitä vähän epäilinkin. Ehkä pidän yksikelaiset yksikelaisina ja humbuckerit humbuckereina.
 
Jos kuitenkin haluaa sellasta vähän "beefympää" soundia, olettaen, että on Strato jossa ei oo uimaallasrouttauksia tms. niin kyllähän nuo ykskelaisen kokoset humpparit on ihan varteenotettava vaihtoehto?? Mutta, kovasti nuo soittajakohtasia on, nuo mikinvaihdot ja soundin tavoittelukeinot. Aina tietty voi ihan kuumemmat singlecoilit laittaa, tällöin se humbucking-juttu kyllä yhdellä mikillä jää saamatta.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
LaMotta
15.04.2012 19:12:02 (muokattu 15.04.2012 20:16:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ATIA: Olen kokeillut stratossa tallassa Seymour Duncanin Cool Rails tallamikkiä, ja olen ollut myönteisesti yllättynyt sen saundista. Se on sekä erotteleva että hyvä sointinen mikki.
 
Cool Railsia saa kaikkiin kolmeen reikään.
 
ATIA: Kertokaa mielipiteitänne ja kokemuksianne. Arvostan teidän ajatuksianne!
 
Itsellä on Telen tallassa Lil 59. Se ei poikkea tolkuttomasti perushumpparin soundista. Samaa sarjaa on saatavilla myös Stratoon.
 
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
StJerky
15.04.2012 19:58:53 (muokattu 15.04.2012 20:41:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Cool Railsia saa kaikkiin kolmeen reikään.
 
Tai Hot Rail tallaan. Ja kaikkiin puolitusmahdollisuus vaikka yhdellä nostopotikalla. Tällainen minulla. Tasapainoinen setti, kun tallamikki riittävästi kuumempi.
 
Jabe
15.04.2012 20:17:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on straton tallassa DiMarzion Fast Track 2, olen siihen erittäin tyytyväinen.
 
DiMarzion nettisivut on hyvät, sielä löytyy hyvät kuvaukset mikeistä: http://www.dimarzio.com/
 
Tosta suoraan niihin ykskelaisen kokoisiin humbuukimikrofooneihin: http://www.dimarzio.com/pickups/strat/hum-canceling-strat
 
Myös Larryn Youtube-kanavalla kannattaa käydä, ja tsekkailla sieltä videoita kiinnostavista mikeistä: http://www.youtube.com/user/LarryDiMarzio?feature=watch
 
jii.haanpaa
15.04.2012 20:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainataas ketjua pienellä sivuluisulla: mahtuvatko p90:t uima-allasroutattuun ameriikan standardiin ns. heittämällä? Jos kokeilisi tollasta piruuttaan.
 
slapvete
15.04.2012 21:09:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No täytyy heittää vasta-argumentti aikeelle... Mielestäni strato toimii parhaiten yksikelaisilla, kokemukset noista "pikku-humppareista" on olleet hieman valjuja. No, jotkut diggaa. Itse pitäisin yksikelaisit ja hommaisin Gibson-tyylisen keihään jos humpparisoundia kaipailee. Tai sitten normaalikokoinen humbuckeri tallamikiksi, se toimii paremmin.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
DrGreenegg
15.04.2012 22:39:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen pitänyt Duncanin SSL-3 Hot- tallamikistä stratossa, ei presiis humbuckeri soundia, mutta tallahumpparin kaltainen. Kytkin Tonen vaikuttamaan myös tallamikkiin, niin säätövaraa on kivasti lisää.
 
Victor Helldriver
15.04.2012 22:47:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä ostin kimppatilauksessa teslan tollaset ja laitoin squierin stratoon. täytyy sanoa et hauska homma ku ei kuulosta ei humppariskebalta eikä sinkkustratolta. ihan ihme soundi. ei huono mut erilainen ku mitä odotin.
 
kiva sil on välil soitella.
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
PIM
15.04.2012 23:53:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta:
Itsellä on Telen tallassa Lil 59. Se ei poikkea tolkuttomasti perushumpparin soundista. Samaa sarjaa on saatavilla myös Stratoon.

 
Kuten myös itselläni Esquiren tallassa. Hyvin laulaa, eikä tämä nyt ainakaan ihan perus telen tallamikkisoundilta kuulosta.
 
http://soundcloud.com/pimust/stretching-the-strings
 
novo
16.04.2012 00:00:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hot rails straton tallasta löytyy multa. On se hilppasen liian kuuma jopa omaan makuun puhtaiden osalta, mutta säröillä futaa pirun hyvin. Ei ole niin tuhti kuin humbucker, mutta enpä sitä olettanutkaan.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
fox
16.04.2012 01:34:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: Lainataas ketjua pienellä sivuluisulla: mahtuvatko p90:t uima-allasroutattuun ameriikan standardiin ns. heittämällä? Jos kokeilisi tollasta piruuttaan.
 
Voi olla hiukka kapea se routtaus.. P-90 on leveempi kuin normihumppari. Käväsen tupakilla ja mittaan..
Jos on kovin tarkasti jyrsitty routtaus, niin voi olla parin millin "ahdinko".. P-90 on äkkiseltään tönärillä mitattuna 86,2 mm leveä.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jii.haanpaa
16.04.2012 08:53:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Voi olla hiukka kapea se routtaus.. P-90 on leveempi kuin normihumppari. Käväsen tupakilla ja mittaan..
Jos on kovin tarkasti jyrsitty routtaus, niin voi olla parin millin "ahdinko".. P-90 on äkkiseltään tönärillä mitattuna 86,2 mm leveä.

 
Tattista! Tällä pärjätään. Mä vähän arvaan, että noissa 80/90-vaihteen stratojen routtauksissa mikään ei ollut niin tarkkaa, mutta pitääpä tarkastaa :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «