Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Evans virvelikalvot
1
Liver-Box
04.01.2004 01:14:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kertokaa kokemuksia kaikista evans kalvoista mitä ootte käyttäny! Mulla on nyt virvelissä g1 mut seuraavaks vois kokeilla jotain muuta.. g2 - hydraulic dry wet varg mitä niitä nyt on? :)
 
"It goes up to eleven"
Antti1997
04.01.2004 13:09:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on semmonen kokemus Evansin HD Dry- kalvosta että en löytänyt sitä 13-tuumasena...
 
Entäs MyPa?
Paas
04.01.2004 13:44:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virvelissä on yleensä Power Center Reverse Dot Coated kalvo silloin kun evansilla soittelen. Tomeissa olen viimeaiokina pitänyt resonanssi kalvoina g1:siä. Lyöntikalvoina G2:sia, välillä coated mallia ja välillä pinnoitettuja. Äskettäin heitin remon kirkkaat emerorit lyöntipuolelle. Kohtapuolin varmaan vaihdan resonanssi kalvot ohuempiin. Evanssin bassarin kalvoista en ole oikein tykännyt, poikkeuksena EMAD. Remon bassarin kalvoissa on mielestäni parempi tatsi jotenkin ja tuntuvat mukavammalta kun niitä polkee.
Mulla tämä kalvopolitiikka on vähän sellasta että en osaa päättää mitä käyttää. Hypin jatkuvasti remon ja evanssin välillä. Tekisi mieli kokeilla enemmän aquarianin kalvoja mutta niitä on hankalampi saada käsiinsä. Semmoinen mielikuva minulle on ajan mittaan tullut että evanssit ovat tasaisempia laadultaan ja ehkä helpompi virittää mutta remot ovat jotenkin enemmän "elossa"(enemmän tunnetta). Evanssit tuntuvat minusta joskus hieman "kuolleen" oloisilta.
Tais tulla taas hieman "off-topic vuodatusta" mutta minkäs sille voi. Tais keskustelunaihe osittain unohtua? ;)
 
Takatukat kunniaan!
Wiitala
05.01.2004 14:33:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni tuli aikoinaan setin mukana Evanssia. Yllätyin itsekin kuinka hyvä idea oli vaihtaa kaikki Evanssin kalvot (G1 &G2) Remon valkosiin Ambassadoreihin. Ja basariin se Powerstroke. En koske enää koskaan Evanssiin.
 
Jag heter Hans-Peter.
AoA
05.01.2004 14:43:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni tuli aikoinaan setin mukana Evanssia. Yllätyin itsekin kuinka hyvä idea oli vaihtaa kaikki Evanssin kalvot (G1 &G2) Remon valkosiin Ambassadoreihin. Ja basariin se Powerstroke. En koske enää koskaan Evanssiin.
 
Tomeissa kyllä on ja pysyy aina se Ambassador Coated mutta basari ja virveli ovat jossain määrin poikkeus. Sinne nyt saattaa tunkea mitä mieleen tulee...
 
Myyn tuliteränä _käyttämättömän_ Zildjian A-Custom 8'' Splashin. Tarjoa!
Wiitala
05.01.2004 15:38:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomeissa kyllä on ja pysyy aina se Ambassador Coated mutta basari ja virveli ovat jossain määrin poikkeus. Sinne nyt saattaa tunkea mitä mieleen tulee...
 
Virvelissä suosin kyllä myös tuota valkoista suurlähettilästä. Jotenkin vain tuntuu paremmalta kuin Evanssin G1, vaikka aika samoja kalvoja ovatkin...
 
Jag heter Hans-Peter.
Mikko A
05.01.2004 16:12:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla pikkutomissa toimi Evansit perhanan hyvin ja sen vuoksi piti sitten tilata muihinkin sama kattaus, mutta eipä muissa tomeissa sitten enää toiminutkaan ollenkaan. Aika siirtyä takasin Remon rinkiin ja pysyä siellä... Bassariosastolla Evansin EQ3:senkin vahdoin PowerStrokeen (eteen ja taakse) ja jopas parani basarisoundikin. Virvelissä en oo Evansia kokeillu enkä varmaan viitsi kokeillakkaan, kun Remolla on niin monta mukavan tuntuista vaihtoehtoa vielä kokeilematta =)
 
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Paas
05.01.2004 20:28:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evanssit saavat näköjään aika kielteistä palautetta porukoilta ainakin tämän perusteella. Mutta onhan niitä myös monia jotka ovat päinvastaista mieltä ja vannovat evanssin nimeen. Minä olen päästäni sekaisin kalvojen suhteen mutta kokeilen vähän kaikkea kunnes löydän ne parhaimmat itselleni.
 
Takatukat kunniaan!
Jaska
05.01.2004 22:49:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on basarissa EMAD ja se on jossain tilanteissa ihan hyvä. Rungon sisään ei tartte tunkea mitään yrimäärästä koska ne rinkulat vaimentavat tarpeeksi. Saa hyvän matkähdys soundin mutta jos hakee enemmän elävää tomimaista soundia niin sillon ei paras vaihtoehto.
Virvelissä mulla on just tämä Coated reverse dot. Soundi on sopivan kuiva, mutta huomasin tossa kun kalvo alkaa kulua niin tämä lätkä ei ole keskellä kalvoa. En tiedä kuinka paljon se vaikuttaa soundiin mutta kuitenkin.
 
jee
remorules
15.04.2012 12:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tota, löytyskö noita kalvorinkuloita thomannista, jos löytyy niin millä nimellä. PS: Kivan näkönen setti
 
janneto
15.04.2012 22:07:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tykkään käyttää snaressa lätkällä varustettua kalvoa. Remon CS oli valintani pitkään, sitten kokeilin Evansin vastaavaa.
 
Tällä hetkellä käytössä on Aquarianin texture coated reverse dot ja minun makuuni se on edellä mainituista paras. Hyvä soittotatsi ja hyvä soundi. Remo on nasaalein ja Evans kuivin/tummin.
 
www.captaincougar.net
RJL
17.04.2012 21:51:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janneto: Itse tykkään käyttää snaressa lätkällä varustettua kalvoa. Remon CS oli valintani pitkään, sitten kokeilin Evansin vastaavaa.
 
Tällä hetkellä käytössä on Aquarianin texture coated reverse dot ja minun makuuni se on edellä mainituista paras. Hyvä soittotatsi ja hyvä soundi. Remo on nasaalein ja Evans kuivin/tummin.

 
Evansilla on hyviä kalvoja, tomeissa pidän hetkellä G1 alla, päällä G2. Virveliin sopi makuuni Evans Genera Dry. Remolta löytyy variaatioita, mutta haluan tukea pienempiä valmistajia. Aquarianeja voisi testata.
 
markkuliini
17.04.2012 22:48:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RJL: Remolta löytyy variaatioita, mutta haluan tukea pienempiä valmistajia.
 
Evansin omistaa D'addario, josta wikipedia kirjoittaa seuraavaa.
 
D'Addario is a manufacturer of musical instrument strings, primarily guitar strings, currently headquartered in Farmingdale, Long Island, New York. It is a family-owned and -operated business that is one of the largest string manufacturers in the world, not only producing several lines of strings under their own brand names, but also making OEM strings for other musical instrument companies. They also produce and distribute other musical accessories under the companies Planet Waves (guitar cables, tuners, straps, picks, humidification products, polish/cloths and other accessories), Evans Drumheads (drumheads), Puresound and HQ Percussion (Premium Snare wires / Practice Pads and Drum Mutes), and Rico Reeds (reeds for woodwind instruments.)
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
18.04.2012 10:30:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...haluan tukea pienempiä valmistajia. Aquarianeja voisi testata.
 
Eli näin =D
 
reaper666: PS. En itse ole mikään HRCaffejen ystävä mutta kannatan tätä ehdottomasti. Koska tämä on taas yksi askel eteenpäin saamaan Suomea kohti sivistystä.
RJL
18.04.2012 11:40:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Evansin omistaa D'addario
 
Ahaa, tuota en tiennyt. Eipä ole ainakaan mainstream kuten Remo, ainakaan vielä toistaiseksi. Hällä välilä sinänsä, sympatia menee kuten luulin pienemmille valmistajille.
 
hansakemanelius
20.04.2012 23:54:27 (muokattu 21.04.2012 00:23:19)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin huvikseni Evansin Genera Dryn eikä se ole ollenkaan hassumpi. Ei tarvitse mitään muuta demppiä kun siinä on alapuolella sellainen 2 mil rengas. (Siis virvelikalvo)
 
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
Bobana
21.04.2012 00:12:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli SonorLite:ssä EC2:set.
Olivat edellisen jäljiltä mutta uudet. Kyllä jytisi ja omalla tavalla kiehtovasti mutta ennemmin ohutrunkoisiin koivupannuihin laitan ne Ambassadorit.
 
Ai nyvvai??!
janneto
21.04.2012 12:16:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut EC2:set Yamahan MCA:ssa ja Waccoissa. Moderni jytinä irtosi kyllä mutta sävyjä ja soitettavuutta sitten ei.
 
www.captaincougar.net
Krisse82
23.04.2012 07:31:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruuvasin eilisiin treeneihin 13*6 Kumuun Evansin Power center reverse dot kalvon. Omaan makuuni todella toimiva kalvo. Ringiä oli, mutta ei liikaa. Ja botnea löytyy reilusti, kunhan lyö noin sentin ohi keskikohdasta.
 
Nimihirviöstä huolimatta kokeilemisen arvoinen kalvomalli, kuuluisaa muovisuutta en havainnut:D
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
Strumbali
23.04.2012 08:33:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Evansin omistaa D'addario, josta wikipedia kirjoittaa seuraavaa.
 
D'Addario is a manufacturer of musical instrument strings, primarily guitar strings, currently headquartered in Farmingdale, Long Island, New York. It is a family-owned and -operated business that is one of the largest string manufacturers in the world, not only producing several lines of strings under their own brand names, but also making OEM strings for other musical instrument companies. They also produce and distribute other musical accessories under the companies Planet Waves (guitar cables, tuners, straps, picks, humidification products, polish/cloths and other accessories), Evans Drumheads (drumheads), Puresound and HQ Percussion (Premium Snare wires / Practice Pads and Drum Mutes), and Rico Reeds (reeds for woodwind instruments.)

 
D'Addario osti muuten viime vuonna Pro-Markin kapulat. Kaikki. : )
 
Mähän sanoin, että sä sanoit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «