Aihe: Musiikinhistorian paskin vuosikymmen (2000-)
1 2 3 4 5 6
miän vain
14.04.2004 10:56:03 (muokattu 14.04.2004 10:56:44)

Tuleehan MTV:ltä hyvääkin musiikkia. Pitää vain tietää, milloin ja mitä katsoo. Ohjelmatiedot ovat kai aika uusi käsite?

Eli ei siis sitä shittiuptkea, vaan vaikka alternative nation ja mtv new. Ja sopivilta tuntuvat teemaviikonloput. Sieltä voi löytää uutta ja erilaista, jos osaa etsiä. Niihän se on kaiken musiikin kanssa, ja niin se on aina ollut. Joku tuossa jo mainitsikin, että eivät nämä nykyiset 70-luvun klassikot olleet silloin suosittuja. 70-luvun lopussa oli Suomessa vallalla 50-lukuvillitys. Rasvatukkaa ja Elvistä, jne. "niitä pidettiin yleisesti hieman yksinkertaisina"
Lennu
14.04.2004 11:33:40

- Paska on paskaa.

Sami Mustonen, linnankosken lukio 1994.
(.)(.) :: ( | )
Jussi Guitar
14.04.2004 12:04:16
- Paska on paskaa.

Sami Mustonen, linnankosken lukio 1994.

Joo tossa on pointtia paska on kuitenkin aina sitä itteään vaikka se olis pudonnu takapuolesta jo 50-luvulla tai eilen.

Kyllä mä pystyn melkein myöntämään että 2000-luvullakin on tehty mun mielestä hyviä levyjä, tosin pääosin ne on niitä mulle vanhoja tuttuja artisteja menneiltä vuosikymmeniltä.

Ittee ottaa musateollisuudessa pattiin se sana "teollisuus" sitä se s..tana nykyään on.
Jos vertaat tän hetken disco hittejä esim 70's ja 80's disco hitteihin niin kyllä ne laulajat ja biisit oli täynnä dynamiittia ja munaa silloin, ne laulajat ja lauluntekijät oli vuodattaneet niihin biiseihin ihan v.tusti verta, hikeä ja kyyneleitä. Nyky discojutuista voi sanoo vaan että v.tun hyvin markkinoitua ja brändättyä, itte musa on näissä jutuissa todella muovista ei mitään sielua, sama pätee sitte tähän rokkipuoleen.
Kuinka monta bändiä on nytkin listoilla ja nauttii median hillitöntä kehumista joiden nimi on "the *******'s" ja niitä kehutaan kuinka ne on niin s..tanan älykkäitä ja mahtavia ku ne soittaa väärin ja laulajakin laulaa huonommin ku keskiverto karaokejuoppo.

Mut ei se mitään mä oon vielä alle 30v et enköhän mä ehdi nähdä vielä monen jutun tulevan ja menevän. 2000-luvun muovi R'n'B ja The ******'s on vaan yx muoti virtaus mikä poikii pari ikivihreetä hittiä radio novan aalloille niitä ihmisiä varten jotka kolmekymppisenä vuonna 2015 ovat toimisto töissä.
PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA.
Huevos
14.04.2004 12:11:23

3090- 3080 ekr.
skinkarde
15.04.2004 05:17:59 (muokattu 15.04.2004 05:26:00)
minulle ainakin nykyään on todella tuskallista hommaa etsiä hyvää musiikkia. se todellakin on etsimistä. perkele että ottaa hermoon kun netti ja tv ja radio ja lehdet ja kaikki media on täynnä kauheata hypetystä paskasta. "osta uusi kauan odotettu debyyttialbumi siltä ja siltä bändiltä" + joku tosi hieno promokuva viereen ja hiiohei. ja sitten on liikaa tilulilua ja liikaa paskaa rokkia ja yleensäkin liikaa paskaa jokaisessa musiikkigenressä. jos aatellaan että joka vuosi tulee paljon lisää artisteja ja yleensäkin muusikoiden määrä kasvaa. niin on aivan selvää että hyvien artistien suhde huonoihin pienenee koko ajan. huonoja tulee aina enemmän kuin hyviä. ja lopulta kukaan ei enää korvillaan jaksa kuunnella mitään musiikkia kovin tarkkaan tai miettiä kuinka mahtavaa tai paskaa se mahdollisesti on, kun kaikki alkaa olla sitä tasapaksua scheissea joka on muotilla tehty ja kolmeen kertaan kopioitu.. oon joka kerta kiitollinen siitä, jos kuulen oikeasti hyvän kappaleen, koska niitä nykyään harvemmin kuulee. vittu ku vituttaa

edit: pitäs tehä joku laki joka estäis liiallisen rahan tekemisen taiteella. jos musiikkia vaan tehtäis kaikkien iloksi, niin kellään ei olisi valittamista. muusikoille pitäis olla joku vakiopalkka. eikä deadlineja biisien valmistumiselle. aina ku tulis kunnon idikset ni eiku purkkiin ja radioon ja silleen.. jes. hyvät idikset irtoaa tähän aikaan aamusta.
"Siitä puhe mistä puhutaan"
Huevos
15.04.2004 09:09:29

nykysin erotellaan jyvät akanoista. ihan niinkuin aina tähänkin mennessä. jätkät ei tajua, että musiikkia on tehty muulloinkin ku 1960- luvulta lähtien. maailma on täynnä musiikkia, jota voi diggailla. mä oon löytäny vuoden aikana aivan uskomatonta kamaa, josta en vuos sitten ollu millään lailla tietoinenkaan.
TiMiTheShiT
16.04.2004 11:50:12
Kyllä täällä "maan alla" kaikkee hyvää tulee ulos!
he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-|
Janne F
16.04.2004 18:31:47
Yllättäin nykypäivän "tosirokkia" kuuntelevat eivät kuuntelekaan oman aikansa rockbändejä, vaan ottavat lempibändinsä aikaisemmilta vuosikymmeniltä. 90-luvun alussa suunnilleen kaikki diggailivat näitä Gunnareita ja Nirvanoita, ja edelleen bändien fanikanta on suuri. Kenelle tulee mieleen nykypäivältä samanlaisia, yhtä isoja rokkijätkiä liikuttavia bändejä?

Miten ois vaikka QOTSA?
Janne F
16.04.2004 18:33:32 (muokattu 16.04.2004 18:50:16)
Mun mielestä on typerää ruikuttaa asioista, joihin ei ole vielä mitään perspektiiviä. Ihan samalla lailla 80-luvulla varmasti ajateltiin jostain Stock-Aitken-Waterman-tuotannoista ja kaiken maailman Sinitoista, Samanthoista ja Sabrinoista.

Tässä muutama tämän vuosituhannen puolella julkaistu albumi, joita uskoisin muisteltavan vielä ensi vuosikymmenelläkin:

Coldplay: A Rush Of Blood To The Head
The Flaming Lips: Yoshimi Battles The Pink Robots
Queens Of The Stoneage: Songs For The Deaf
Queens Of The Stone Age: Rated R
Radiohead: Kid A
Radiohead: Amnesiac
Radiohead: Hail To The Thief
Johnny Cash: American III: Solitary Man
Johnny Cash: The Man Comes Around
Eminem: The Marshall Mathers
Air: The Virgin Suicides
Mew: Frengers
Tool: Lateralus
The Strokes: Is This It
Sparklehorse: It's A Wonderful Life
Mercury Rev: All Is Dream
The Hellacopters: High Visibility
The Hellacopters: By The Grace Of God
The White Stripes: White Blood Cells
The White Stripes: Elephant
Wilco: Yankee Hotel Foxtrot
Supergrass: Life On Other Planets
Beck: Sea Change
The Streets: Original Pirate Material
Interpol: Turn On The Bright Light
DJ Shadow: The Private Press
Outkast: Speakerboxxx/The Love Below
The Mars Volta: De-Loused In The Comatorium
Calexico: Feast Of Wine

Riittänee?
Janne F
16.04.2004 18:39:33
minulle ainakin nykyään on todella tuskallista hommaa etsiä hyvää musiikkia. se todellakin on etsimistä. perkele että ottaa hermoon kun netti ja tv ja radio ja lehdet ja kaikki media on täynnä kauheata hypetystä paskasta. "osta uusi kauan odotettu debyyttialbumi siltä ja siltä bändiltä" + joku tosi hieno promokuva viereen ja hiiohei. ja sitten on liikaa tilulilua ja liikaa paskaa rokkia ja yleensäkin liikaa paskaa jokaisessa musiikkigenressä. jos aatellaan että joka vuosi tulee paljon lisää artisteja ja yleensäkin muusikoiden määrä kasvaa. niin on aivan selvää että hyvien artistien suhde huonoihin pienenee koko ajan. huonoja tulee aina enemmän kuin hyviä. ja lopulta kukaan ei enää korvillaan jaksa kuunnella mitään musiikkia kovin tarkkaan tai miettiä kuinka mahtavaa tai paskaa se mahdollisesti on, kun kaikki alkaa olla sitä tasapaksua scheissea joka on muotilla tehty ja kolmeen kertaan kopioitu.. oon joka kerta kiitollinen siitä, jos kuulen oikeasti hyvän kappaleen, koska niitä nykyään harvemmin kuulee. vittu ku vituttaa

edit: pitäs tehä joku laki joka estäis liiallisen rahan tekemisen taiteella. jos musiikkia vaan tehtäis kaikkien iloksi, niin kellään ei olisi valittamista. muusikoille pitäis olla joku vakiopalkka. eikä deadlineja biisien valmistumiselle. aina ku tulis kunnon idikset ni eiku purkkiin ja radioon ja silleen.. jes. hyvät idikset irtoaa tähän aikaan aamusta.

Oliko tää huumoria?
Cathi777
17.04.2004 13:46:58

Olen täysin samaa mieltä. 80-luku on musiikin persreikä (musiikillinen 80 -uku sijoittuu minun mielestä suunnilleen 1982-1992 jaksolle). Ja sellaiseksi luultavasti myös jää. Saunditkin aivan hirveät joka levyllä.

No sinä et kyllä sitten tiedä mistään mitään jos noin haastelet. En tosiaan tiedä mitä levyjä olet kuunnellut jos olet tota mieltä.
Veri on vettä sakeampaa
Huevos
17.04.2004 15:30:44

'tun keharit. 80- luvulla oli kasari saundit ja 90- l. ysäri saundit. ei kumpikaan niistä ole "parempi"...asiat vaan tehdään eri aikoina eri lailla. sitä sanotaan tympääntymiseksi. emmäkää jaksa jotain grunge junttaus saundia enää kuunnella. se oli ja meni. nyt on jonkin muun vuoro.
Teijo K.
17.04.2004 20:29:46

kyllä nykysin on enemmän hyvää musiikkia kuin 80-luvulla

*juoksee karkuun*

Kyllä minäkin sen -80 luvun nimenomaan muistan kauhistuttavana aikana. Mutta tiä siitäkään sitten.
Kernelit ne on unixeissakin ...
- KooAa.
maelstrom
17.04.2004 22:27:16
No sinä et kyllä sitten tiedä mistään mitään jos noin haastelet. En tosiaan tiedä mitä levyjä olet kuunnellut jos olet tota mieltä.

Se on hyvä että on selkeitä auktoriteetteja, jotka sanovat että mikä on hyvää musiikkia ja mikä ei.
Anteeksi siitä että pidän väärästä musiikista. Yritän tehdä jotain asian eteen.
On ässäarpa syntyä Suomeen. IMIK #12
Huevos
17.04.2004 22:38:33

kertokaapa mulle mitä on "hyvä" musiikki? kaikki puhuu aina hyvästä musiikista ja kaikki on aina eri mieltä mitä se on. voisko tosta koko termistä luopua ja sanoa vaan "mä pidän siitä ja siitä" jne jne.
vaurio
18.04.2004 00:31:14
musiikista tienaa rahaa = se on paskaa?
hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!!
Huevos
18.04.2004 00:39:30

musiikista tienaa rahaa = se on paskaa?

no, miten se, että musiikki myy vaikuttaa sen musiikin "huonouteen"? onko beethoven, mozart, bach, stravinsky jne. jne. sitten paskaa?
Rejoy
18.04.2004 01:45:58

Minä tiedän hyvin selvästi mistä pidän. Tietätkö itse?
Kun katsot jäsen kuvausta niin tiedät mitä olen kuunnellut. Hyvää musiikkia.
Rejoy
18.04.2004 01:51:52
'tun keharit. 80- luvulla oli kasari saundit ja 90- l. ysäri saundit. ei kumpikaan niistä ole "parempi"...asiat vaan tehdään eri aikoina eri lailla. sitä sanotaan tympääntymiseksi. emmäkää jaksa jotain grunge junttaus saundia enää kuunnella. se oli ja meni. nyt on jonkin muun vuoro.

Kuuleppas nyt. Pystyn kuuntelemaan kaikilta muilta vuosikymmeniltä laajasti musiikkia (musiikkia tosiaan tehtiin jo ennen 80-lukua). Etenkin 70-luvulla tuli hyviä levyjä. Ja tietysti myös 60, 90 , 00 jne. 80-luvulta ei taas löydy kuin muutama levy joita jaksaa kuunnella.
Kyse ei ole tympääntymisestä vaan siitä, että kasari musa on suurimmaksi osaksi huonoa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)