Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 520 21 22 23 24497 498 499 500 501
rheinone
14.04.2012 18:02:49
Zenerith: tein virheen kun en heti aluksi lisännyt kirjoitukseeni että enemmän tarjoava voittaa.

Mut eihän huutokauppa edes tullu sulle mieleen vasta ku sen jälkeen kun olit jo ehdottanut noutoa ekalle ostajalle tiettynä ajankohtana?
Bratwurst
14.04.2012 18:05:34
Zenerith: Ja Bratwurst arvaa mikä meteli siitä syntyis jos nyt ilmottaisin sille henkilölle joka on tänään tai huomenna tulossa ostamaan tuon kaapin että "sori, myin sen sille ekalle joka sitä pyysi". Seuraavaksi saisin olla selittelemässä sitä. Tämä koko myynti-ilmoitusjuttu on ollut yksi farssi, mutta opin tästä sentään sen että miten EN toimi ensikerralla. Tämä virhe menee mun piikkiini, tein virheen kun en heti aluksi lisännyt kirjoitukseeni että enemmän tarjoava voittaa.

Nooh, metelihän tästä on jo syntynyt. Kyllä itsellä ainakin jäisi vielä sinusta sellainen kuva että selkärangan tynkää löytyy jos ehdottamallani tavalla toimisit. Ihmisiä me kaikki ollaan ja virheitä tulee tehtyä. Toiset korjaavat virheensä ja toiset ei.
Zenerith
14.04.2012 18:10:45
rheinone: Mut eihän huutokauppa edes tullu sulle mieleen vasta ku sen jälkeen kun olit jo ehdottanut noutoa ekalle ostajalle tiettynä ajankohtana?

Niin, en aluksi tullut edes ajatelleeksi että tuosta tuotteesta tulisi noin paljon osto-ilmoituksia. Taidan tästä lähin laittaa myynti-ilmoituksiin aina että enemmän tarjoava voittaa. Luulin että täällä on sallittua myydä enemmän tarjoavalle ilman että siitä erikseen tarvitsee kirjoittaa myynti-ilmoitukseen. Nyt tiedän että niin ei saa tehdä.

Ja valitettavasti en voi myydä tuota kyseistä kaappia ensimmäiselle tarjoajalle, annoin osoitetietoni jo tuolle ostajalle aikaisemmin ja hän on tosiaan tulossa sen hakemaan tänään tai huomenna.

Jos ketään yhtään lohduttaa niin tällä viikolla saapunut Axe-Fx II on ilmeisesti viallista erää ja ruutu jäätyy hetken käytön jälkeen (googlettamalla löysin paljon muitakin joilla sama vika koneessa ja saaneet axensa samasta laivalastillisesta), pitää lähettää takaisin saksaan. Liekö karman laki vaikken tahallisesti mielipahaa aiheuttanutkaan?
Spiral
14.04.2012 18:51:02

Myyjä on jo myöntänyt virheensä, eiköhän tuo olisi aika antaa asian jo olla.
jiiar8
14.04.2012 19:07:05
Annetaan olla... ;) Torelloon roudaan nyty....
MikaHekkanen
14.04.2012 19:11:02
Zenerith:
Huvittavinta tässä on että tuohon myynti-ilmoitukseeni kommentoineista yksikään ei ole lähettänyt minulle "ostaisin kaappisi"-viestiä vaan viesti petkuttavasta kusipäämyyjästä on kulkenut kaverilta toiselle...ja lopulta sinne on tultu vaan pidentämään sitä virtuaalipenistä ja polkemaan vähän kapitalistisikaa maanrakoon.

Yksi tuttu yritti tuon hankkia, toinen tuttu olisi sen sinulta hakenut, jos tämä ensimmäinen olisi kanssasi kaupoista sopinut ja kolmas sekä kenties vielä neljäskin olisi vielä kuskannut tuota hyvänä diilinä pidetyn kaapin valtakunnan päästä toiseen :D

Olen yksi näistä neljästä ja yksi ilmoituksen kommentoijista.
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
Zenerith
14.04.2012 19:16:43
MikaHekkanen: Yksi tuttu yritti tuon hankkia, toinen tuttu olisi sen sinulta hakenut, jos tämä ensimmäinen olisi kanssasi kaupoista sopinut ja kolmas sekä kenties vielä neljäskin olisi vielä kuskannut tuota hyvänä diilinä pidetyn kaapin valtakunnan päästä toiseen :D

Olen yksi näistä neljästä ja yksi ilmoituksen kommentoijista.

Kuitenkaan sinä et minulle lähettänyt yhtään viestiä että haluaisit tuon ostaa ja siihen viittasin. Tässä kävi nyt tällä kertaa näin, kaikkia ei voi miellyttää ja päädyin myymään kaapin eri henkilölle kuin ensimmäiselle ostoinnokkaalle. Saan kuitenkin myydä kaapin kenelle haluan, en tiennyt tästä kirjoittamattomasta säännöstä mikä täällä selvästikin on. Jos olen tämän takia täysi kusipää loppuelämäni niin pyydän sitäkin nyt sitten anteeksi. Tuntuu kuitenkin että tässä on tehty kärpäsestä härkänen, puolet tästä porukasta tekisi varmaan itse samalla lailla mutta silti kiillottaa täällä omaa kuvaansa.
toxic
14.04.2012 19:35:03
Miksi porukka suuttuu jos ilmoituksessa lukee, että myy 100 eurolla tai sitten sille joka tarjoaa eniten? Se olisi sitten toinen juttu, jos siinä ei lukisi niin. En ole itse tuolla tyylillä tavaraa myynyt, mutta en nyt ymmärrä mikä siinä on niin kauheaa.
Zenerith
14.04.2012 19:37:55 (muokattu 14.04.2012 19:46:14)
toxic: Miksi porukka suuttuu jos ilmoituksessa lukee, että myy 100 eurolla tai sitten sille joka tarjoaa eniten? Se olisi sitten toinen juttu, jos siinä ei lukisi niin. En ole itse tuolla tyylillä tavaraa myynyt, mutta en nyt ymmärrä mikä siinä on niin kauheaa.

Koska sitä tekstiä ei lukenut siinä alusta lähtien (en sitä siihen tajunnut aluksi laittaa kun ajattelin että kukaan ei kaappia haluaisi)

LISÄYS: ja laitoin sen tekstin siihen heti ensimmäisen myynti-ilmoitukseeni tulleen kommentin jälkeen jossa sanottiin että
"Olisi varmaan ihan asiallista mainita ilmoituksessa pitävänsä huutokauppaa, jos semmoista meinaa tehdä." Sanon nyt vielä kerran että en tiennyt että on kiellettyä myydä korkeamman hinnan tarjoavalle jos siitä ei ole erikseen ilmoittanut myynti-ilmoituksessa.
Fantasmic
14.04.2012 19:50:51
Jos nyt kokee kauheaa tunteenpaloa pitä huutokauppaa muttei vaivaudu raahautumaan vaikka nettihuutokauppa-saitille, voisi olla hyvä idea laittaa ilmoitukseen hinnan millä lähtee/tarjous. Ja pyytää jättämään tarjoukset kommenttiosioon.

Tällöin muut näkevät mitä laitteesta on tarjottu jos kukaan oikeasti koskaan mitään on tarjonnutkaan.
toxic
14.04.2012 19:51:09
Zenerith: Koska sitä tekstiä ei lukenut siinä alusta lähtien (en sitä siihen tajunnut aluksi laittaa kun ajattelin että kukaan ei kaappia haluaisi)

LISÄYS: ja laitoin sen tekstin siihen heti ensimmäisen myynti-ilmoitukseeni tulleen kommentin jälkeen jossa sanottiin että
"Olisi varmaan ihan asiallista mainita ilmoituksessa pitävänsä huutokauppaa, jos semmoista meinaa tehdä." Sanon nyt vielä kerran että en tiennyt että on kiellettyä myydä korkeamman hinnan tarjoavalle jos siitä ei ole erikseen ilmoittanut myynti-ilmoituksessa.

Eihän se kiellettyä ole, mutta kannattaa toki laittaa ilmoitukseen että myy tarjousten perusteella. Ja senhän sinä teit, joten ainakin minun mielestäni turha valittaa asiasta.
Vetehinen
14.04.2012 19:53:04
Annetaas jo olla. Ei kaikki tiedä että lupausten rikkominen ei tunnu mukavalta. Torilla on muitakin ohari-olleja. On oharit tehty minullekin. Nimimerkki muistiin ja sit harkintaa jatkossa.
Music is the best escape.
rheinone
14.04.2012 20:05:59 (muokattu 14.04.2012 20:08:53)
beliel: Annetaas jo olla. Ei kaikki tiedä että lupausten rikkominen ei tunnu mukavalta. Torilla on muitakin ohari-olleja. On oharit tehty minullekin. Nimimerkki muistiin ja sit harkintaa jatkossa.

Jep jep. Kun jiiar8:kin oharin uhrina on sitä mieltä.
oiva tumpeloinen
14.04.2012 20:43:55 (muokattu 14.04.2012 20:45:35)
Zenerith: Kuitenkaan sinä et minulle lähettänyt yhtään viestiä että haluaisit tuon ostaa ja siihen viittasin. Tässä kävi nyt tällä kertaa näin, kaikkia ei voi miellyttää ja päädyin myymään kaapin eri henkilölle kuin ensimmäiselle ostoinnokkaalle. Saan kuitenkin myydä kaapin kenelle haluan, en tiennyt tästä kirjoittamattomasta säännöstä mikä täällä selvästikin on. Jos olen tämän takia täysi kusipää loppuelämäni niin pyydän sitäkin nyt sitten anteeksi. Tuntuu kuitenkin että tässä on tehty kärpäsestä härkänen, puolet tästä porukasta tekisi varmaan itse samalla lailla mutta silti kiillottaa täällä omaa kuvaansa.

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin siinä vaiheessa, kun sä sanoit ensimmäiselle, että saapi tulla noutamaan, teille on syntynyt kauppa. Näin sanotaan täällä niin kovin monelle tutuksi käyneessä oikeustoimilaissa.

Eli siinä vaiheessa, kun sä peruit sen kaupan yksipuolisesti, sä olet syyllistynyt sopimusrikkoon. Noutoilmaisu on kuitenkin käsittääkseni kaupan hyväksyminen. Pelkkä tarjousten ottaminenhan ei sinänsä sitouta vielä yhtikäs mihinkään. Mitään ei ole tosiaankaan pakko myydä ensimmäiselle innokkaalle.

Pääsinpäs pätemään oikeustoimilaista.

E: tämä nyt lähinnä siitä myyntivelvoitteesta, ja siitä mitä itse aiemmin mainostit tonnin ja kahden tarjouksista autokaupoissa.
Twinkle
14.04.2012 20:46:54
oiva tumpeloinen: oikeustoimilaissa.

x----------------------DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDdd
Laulava Kylätohtori
15.04.2012 08:49:54
Jos kaupat tosiaan oli jo sovittu nro 1 kanssa, niin onhan tämä vähän ikävää. Toisaalta kyse on alle 200 kaapista uutena ja väärydellä huijattu raha on ~10 euroa, joten ei kai tässä nyt mitään vuosisadan rikosta tapahtunut.

Joo, kyse on periaatteesta ja kyllä mua vituttaisi, jos olisin ollut nro 1, mutta eiköhän tämä ole jo käsitelty. Mielestäni pisteet myyjälle sentään siitä, että hän on pyytänyt anteeksi ja yrittänyt selittää toimiaan...

Eiköhän tämä kauppa voida katsoa jo käsitellyksi...?
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
Spiral
16.04.2012 09:00:21

Ihmetyttää nuo torilla keikkuvat Westone-ilmoitukset joita tuntuu tulevan 1 per päivä. Samaa kitaraa tunnutaan kauppaan, mutta hinta vaihtelee randomilla 85-100 euron välillä. Vai ovatko sitten eri kitaroita? Uusimmassa ilmoituksessa kitarassa on näemmä yhtäkkiä tarra.
Terry Pantheras
20.04.2012 22:21:55
Suhteellisen turvonnut, vai pitäiskö sanoa, että liian vähän uuden hinnasta laskenut:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=630087
*kvarts*
GrooverMan
20.04.2012 22:31:32
Terry Pantheras: Suhteellisen turvonnut, vai pitäiskö sanoa, että liian vähän uuden hinnasta laskenut:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=630087

No joo, en maksais tota. Muttei nyt sentään aivan röyhkeä yritys. Kenties aloitus hintaneuvottelulle?
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)