Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 519 20 21 22 23497 498 499 500 501
Celeb
14.04.2012 12:28:41 (muokattu 14.04.2012 12:29:54)
En näe siinä mitään pahaa jos joku päättää myydä omaisuuttaan sille joka tarjoaa eniten, vaikka hintapyyntö olisi jo tarjottu jonkun muun toimesta. Jos olisin ostaja ja missaisin tuotteen sen takia, niin vituttaishan se mut ei voi mitään. Uusia kamoja tulee ja menee.

edit: tarkennuksena vielä, että kyseenanalaistan tällaisen myyjän toiminnan ja pidän sitä huonona piirteenä, mutta myyjä saa tehä kamoillaan ihan mitä haluaa.
ReBeat
14.04.2012 13:49:36

Celeb: Jos olisin ostaja ja missaisin tuotteen sen takia, niin vituttaishan se mut ei voi mitään. Uusia kamoja tulee ja menee.

Jos olis tilanne että sattunut oleen kyseessä joku vähän yksilöllisempi laite, niin kyllähän se sillon vituttais rankasti. Jos tietäis että ei tule kaheksaan vuoteen taas myyntiin.
rheinone
14.04.2012 14:07:20
ReBeat: Jos olis tilanne että sattunut oleen kyseessä joku vähän yksilöllisempi laite, niin kyllähän se sillon vituttais rankasti. Jos tietäis että ei tule kaheksaan vuoteen taas myyntiin.

Joo siis periaatekysymys; Siks meikäkin kävi kovan sanan panemassa tonne ilmon kommentteihin.
Laulava Kylätohtori
14.04.2012 14:11:49 (muokattu 14.04.2012 14:19:50)
Mielestäni tämä vähän riippuu siitäkin, että onko kaupat ensin sovittu alkuperäisellä hinnalla ja sitten peruttu jonkun tarjotessa enemmän. Tämä on kusipäistä touhua, ei siinä mitään. Mutta jos tulee useita saman aikaisia tarjouksia, eikä ole kenelläkään vielä luvannut alkuperäisellä hinnalla, niin silloin se jollain tasolla on mahdollista pistää uusi "tarjouskierros" halukkaille.

Itse pistän hinnan aina siten, että sille ensimmäiselle sen myyn, eikä tarvitse itkeä perään (persaukisena ehkä vähän liiankin ylös ;). Enkä periaatteestakaan lähde mihinkään vedätyskierroksiin, vaan unohdan koko jutun, jos ei ilmoitushinnalla lähde...

Tällä pelillä saa helposti ikävän maineen, mikä vaikeuttaa tulevia kauppoja. Voi mennä joku itse himoitsema vehje ohi, kun on jossain kohtaa saanut myyjän vittuuntumaan...
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
jii.haanpaa
14.04.2012 14:13:02 (muokattu 14.04.2012 14:14:02)
ReBeat: Jos olis tilanne että sattunut oleen kyseessä joku vähän yksilöllisempi laite, niin kyllähän se sillon vituttais rankasti. Jos tietäis että ei tule kaheksaan vuoteen taas myyntiin.

Tuossahan annettiin mahdollisuus korottaa panosta, joten siinä sentään annettiin mahdollisuus säästyä ketutukselta. En sitten tiedä onko tästä tullut torilla tapa. Itse olen törmännyt torilla kuluvan vuoden aikana pari-kolme kertaa hyödykkeeseen, joista jäin nuolemaan näppejäni vaikka tarjosin pyydetyn hinnan.

Ottaahan se päähän, mutta en mä ole sitä osannut myyjän syyksi laittaa. Enemmän olen harmitellut omaa persaukisuuttani.
Spirocore
14.04.2012 14:20:57

Melkosta tekstiä (afrikkalaiset asekauppiaat jne.) ottaen huomioon, että kyseessä on tosiaan vain skoben myynti.

Hinnan hilaaminen ylöspäin tuollaisella systeemillä olisi toki todella nihkeää, mutta jos kukaan ei tosiaan ole mitään noutanut eikä kauppoja ole loppuun asti sovittu niin näkisin että myyjällä on täysi oikeus "nostaa hintapyyntöä", etenkin jos/kun tuotteen kysyntä onkin huomattavasti odotettua kovempaa.

Nihkeämpi ovat mielestäni ostajat jotka kertovat maksavansa laitteesta pyynnön verran tietän, että paikan päällä hinnasta pitää hinkata pois pari kymppiä kuitenkin.
You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose!
jiiar8
14.04.2012 14:35:53
Ko. kaapista kauppaa:

Torstai-ilta: ......... olit ensimmäinen joten siksi otan sinuun nyt yhteyttä!
Huomenna olen xxxxxxxxx ja lauantaina olen xxxxx mutta esim lauantai-iltapäivästä (joskus neljän jälkeen) sopisi tuo nouto varmaan aika hyvin! Ilmoittelen enemmän lähempänä....

Ystävällisin Terveisin
xxxxxx

jatkoa perjantaina iltapäivällä:

Ostaja numero 3 tarjosi 115€, pistätkö paremmaksi? Sanoi myös ettei lähde enää korkeampaa hintaa huutamaan tuosta kaapista. Olen nyt xxxxxxxx ja kirjoitan tätä puhelimella, tarkastan viestit uudestaan taas illalla!

Ystävällisin Terveisin
xxxxxxxxx

Pitäköön tunkkinsa, en lähtenyt huutokauppaan mukaan...;)

ps. Kukahan voitti?
MikaHekkanen
14.04.2012 14:37:41
jiiar8: Ko. kaapista kauppaa

Että tämmöinen tapaus.
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
Laulava Kylätohtori
14.04.2012 14:53:40
jiiar8: Ko. kaapista kauppaa:

Torstai-ilta: ......... olit ensimmäinen joten siksi otan sinuun nyt yhteyttä!
Huomenna olen xxxxxxxxx ja lauantaina olen xxxxx mutta esim lauantai-iltapäivästä (joskus neljän jälkeen) sopisi tuo nouto varmaan aika hyvin! Ilmoittelen enemmän lähempänä....

Ystävällisin Terveisin
xxxxxx

jatkoa perjantaina iltapäivällä:

Ostaja numero 3 tarjosi 115€, pistätkö paremmaksi? Sanoi myös ettei lähde enää korkeampaa hintaa huutamaan tuosta kaapista. Olen nyt xxxxxxxx ja kirjoitan tätä puhelimella, tarkastan viestit uudestaan taas illalla!

Ystävällisin Terveisin
xxxxxxxxx

Pitäköön tunkkinsa, en lähtenyt huutokauppaan mukaan...;)

ps. Kukahan voitti?

Itse olin ostaja numero 2, eikä mulle tarjottu korotusmahdollisuutta. No, olisin hävinnyt tämän joka tapauksessa, joten samapa tuo mulle sinänsä...

Kaipa Herra Numero 3 tämän sitten vei....
MikaHekkanen
14.04.2012 14:58:05
Laulava Kylätohtori:
Kaipa Herra Numero 3 tämän sitten vei....

Toivottavasti jäi myyjälle käsiin.
Laulava Kylätohtori
14.04.2012 15:03:04
MikaHekkanen: Toivottavasti jäi myyjälle käsiin.

Etusivulla oli samaan aikaan myös 2 kpl ostoilmoituksia ko. kaapista. Luulisi, että jompi kumpi heistä olisi voinut maksaa jopa yli tuon 115.....
MikaHekkanen
14.04.2012 15:08:52
Laulava Kylätohtori: Etusivulla oli samaan aikaan myös 2 kpl ostoilmoituksia ko. kaapista. Luulisi, että jompi kumpi heistä olisi voinut maksaa jopa yli tuon 115.....

Eiköhän niitä löydy muiltakin kuin tuolta vedättäjältä.
markus16
14.04.2012 16:11:39 (muokattu 14.04.2012 16:12:06)
ei mitään
Hyvä seksi on parempaa kuin taskulämmin kalja.
high_society
14.04.2012 16:52:50
Ootte te kyllä aika kerrostalo kyttääjiä.
Like I give A Shit....
Zenerith
14.04.2012 17:39:55 (muokattu 14.04.2012 17:43:17)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=627400#comments

Hei, olen tämä kyseessä oleva Antikristus, petkuttaja ja armoton trollaaja. Ottakaapa mukava asento ja lukekaa rauhassa.

Kun sain tuossa muutama päivä sitten tuon nupin tuosta kaapin päältä myytyä niin ajattelin että pistän tuon kaapinkin myyntiin ettei jää pyörimään, en vaan oikein tiennyt että paljoa siitä pyytää joten laitoin satasella ja toivoin että joku ostaa.
Yllätyin vähän kun tarjouksia sitten tulikin enemmän ja koska näin innokasta ostobuumia en ole ennen nähnyt niin en oikein tiennyt että mitä tehdä. Ajattelin että jos kerran ostajia on näin paljon niin ehkäpä joku maksaa enemmän saadakseen kaapin (kysynnän ja tarjonnan laki?).

En olettanut että joku on unohtanut käyttää vaseliinia ja näinollen kipeyttää perseensä kun porukka jonossa kiilaa ohitse. Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään enkä todellakaan jätä seuraavista myynti-ilmoituksista tuota "tai parempi tarjous"-kommenttia pois (jota en siis alkuperäiseen tekstiin laittanut, koska ajattelin että kaappi ei ketään kiinnosta ja olen onnekas jos sen saan edes myytyä...huom, en katsonut Ostetaan-palstaa ennenkuin laitoin myyntiin mikä oli oma moka.)

Olen myynyt täällä ennenkin tavaraa eikä ole tullut mitään valittamista, päinvastoin...ajattelin vielä muutama päivä sitten olevani rehti myyntimies mutta ilmeisesti olenkin konna ja luikuri jonka kuuluisi palaa helvetissä.

Huvittavinta tässä on että tuohon myynti-ilmoitukseeni kommentoineista yksikään ei ole lähettänyt minulle "ostaisin kaappisi"-viestiä vaan viesti petkuttavasta kusipäämyyjästä on kulkenut kaverilta toiselle...ja lopulta sinne on tultu vaan pidentämään sitä virtuaalipenistä ja polkemaan vähän kapitalistisikaa maanrakoon.

Vielä viimeisen kerran, en tiennyt että täällä on porukalla näin ohut nahka, en halunnut loukata ketään vaan halusin vaan saada kaapin myytyä ja mieluiten nopeasti.

Ja jos 195€ laitteen myyminen 100€ + n.10€ hinnalla on todellakin "turvonnutta" ja ansaitsee tähän kastiin tulla liitetyksi niin menkää töihin.

Lähden tästä syömään lapsia, hei.
rheinone
14.04.2012 17:47:56 (muokattu 14.04.2012 17:49:43)
Zenerith: Hei, olen tämä kyseessä oleva Antikristus, petkuttaja ja armoton trollaaja. Ottakaapa mukava asento ja lukekaa rauhassa.

Kun sain tuossa muutama päivä sitten tuon nupin tuosta kaapin päältä myytyä niin ajattelin että pistän tuon kaapinkin myyntiin ettei jää pyörimään, en vaan oikein tiennyt että paljoa siitä pyytää joten laitoin satasella ja toivoin että joku ostaa.
Yllätyin vähän kun tarjouksia sitten tulikin enemmän ja koska näin innokasta ostobuumia en ole ennen nähnyt niin en oikein tiennyt että mitä tehdä. Ajattelin että jos kerran ostajia on näin paljon niin ehkäpä joku maksaa enemmän saadakseen kaapin (kysynnän ja tarjonnan laki?).

Lue toi:

http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=10664855

Onks toi sun mielestä suoraselkäistä meininkiä?

En olettanut että joku on unohtanut käyttää vaseliinia ja näinollen kipeyttää perseensä kun porukka jonossa kiilaa ohitse. Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään enkä todellakaan jätä seuraavista myynti-ilmoituksista tuota "tai parempi tarjous"-kommenttia pois (jota en siis alkuperäiseen tekstiin laittanut, koska ajattelin että kaappi ei ketään kiinnosta ja olen onnekas jos sen saan edes myytyä...huom, en katsonut Ostetaan-palstaa ennenkuin laitoin myyntiin mikä oli oma moka.)

Olen myynyt täällä ennenkin tavaraa eikä ole tullut mitään valittamista, päinvastoin...ajattelin vielä muutama päivä sitten olevani rehti myyntimies mutta ilmeisesti olenkin konna ja luikuri jonka kuuluisi palaa helvetissä.

Huvittavinta tässä on että tuohon myynti-ilmoitukseeni kommentoineista yksikään ei ole lähettänyt minulle "ostaisin kaappisi"-viestiä vaan viesti petkuttavasta kusipäämyyjästä on kulkenut kaverilta toiselle...

Tottakai sana noinkin törskistä toiminnasta leviää pienellä foorumilla kulovalkean tavoin.

ja lopulta sinne on tultu vaan pidentämään sitä virtuaalipenistä ja polkemaan vähän kapitalistisikaa maanrakoon.

Vielä viimeisen kerran, en tiennyt että täällä on porukalla näin ohut nahka, en halunnut loukata ketään vaan halusin vaan saada kaapin myytyä ja mieluiten nopeasti.

Ja jos 195€ laitteen myyminen 100€ + n.10€ hinnalla on todellakin "turvonnutta" ja ansaitsee tähän kastiin tulla liitetyksi niin menkää töihin.

Lähden tästä syömään lapsia, hei.

Kyse on periaatteesta ja tavasta miten torilla tai missä tahansa kauppatilanteessa tulee toimia.
Zenerith
14.04.2012 17:55:34
rheinone: Lue toi:

Toinen ostaja vaan nyt yksinkertaisesti tarjosi myöhemmin ohitse. En tiennyt että siitä nousee täällä niin hirveä mekkala enkä aio sitä enää anteeksi pyytää kun olen pahoitellut jo sen tuhat kertaa. Ensi kerralla toimin toisin mutta tälle kerralle en voi enää mitään.
Zenerith
14.04.2012 17:58:45
Ja Bratwurst arvaa mikä meteli siitä syntyis jos nyt ilmottaisin sille henkilölle joka on tänään tai huomenna tulossa ostamaan tuon kaapin että "sori, myin sen sille ekalle joka sitä pyysi". Seuraavaksi saisin olla selittelemässä sitä. Tämä koko myynti-ilmoitusjuttu on ollut yksi farssi, mutta opin tästä sentään sen että miten EN toimi ensikerralla. Tämä virhe menee mun piikkiini, tein virheen kun en heti aluksi lisännyt kirjoitukseeni että enemmän tarjoava voittaa.
rheinone
14.04.2012 17:58:56
Zenerith: rheinone: Lue toi:

Toinen ostaja vaan nyt yksinkertaisesti tarjosi myöhemmin ohitse. En tiennyt että siitä nousee täällä niin hirveä mekkala enkä aio sitä enää anteeksi pyytää kun olen pahoitellut jo sen tuhat kertaa. Ensi kerralla toimin toisin mutta tälle kerralle en voi enää mitään.

Ymmärrän, että kymppikin on rahhoo. Mun mielestä bratwurstin ehdottama tapa korjata asia olis kyllä tässä tilanteessa paikallaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)