Aihe: Voice of Finland
1 2 3 4 533 34 35 36 37112 113 114 115 116
A.O.K.
14.04.2012 11:17:37

jazzmies: Millä luokalla sinä olet?

hehe :D

Puuttui lainausmerkit tuosta mun kirjoituksesta "säilyi rock-uskottavuus" siis viitaten siihen ettei tarvitse tehdä noita ostoskeskuskiertueita. Mutta saat ymmärtää ihan rauhassa väärin mitä tarkoitin :)
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
RawknRawl
14.04.2012 11:21:18
Tupuna: Jazzmiehen kirjoitus ei nyt ole ihan linjassa.

Mikko Herranen putosi nimittäin Michael Monroen epäreilulla 70-30-pistejaolla Saara Aallon hyväksi. Yleisö- ja Spotify-äänillä Herranen olisi ollut KIRKKAASTI jatkossa. Että eipä se yleisö tainnut Herraseen kyllästyäkään! Ei saa vääristellä totuutta.

Monroe siis mokasi ja on hiton epäreilua, että kliininen Saara Aalto pääsi jatkoon. Oikeusmurha.

Mielestäni Makke piti vaan osaltaan huolen siitä, että sitä oikeusmurhaa ei päässyt tapahtumaan. Aalto on artistina tuossa seurassa loppupeleissä kuitenkin täysin ylivoimainen. Going places.

Koskisenhan yleisö voittajaksi äänestää, se lienee selvää.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
Boyakasha
14.04.2012 11:26:59
sirdickyj: Hiffasin, että koko VOF kisassa ei kukaan oikeadtaan kuulosta yhtään miltään.

Hei, ei näistä formaattiskaboista haeta näemmä persoonallisinta ja parasta solistia, vaan munatonta radioääntä, joka soljuu mukavasti ja harmittomasti radioaalloilla. Kun levyt ei myy, hoidetaan fyrkat sitä kautta talliin.
jazzmies
14.04.2012 11:45:50
Alan valmistautua henkisesti siihen, että Mikko Sipola on The Voice of Finland 2012. Hänen saundinsa on paras ja laulaminen luontevinta koko poppoossa. Kuunnelkaa vaikkapa Spotifystä.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
bedlam
14.04.2012 12:23:14

Kukaan ei vissiin tiedä edes, että mikä tässä on voittajalle palkintona? Levysoppari? Eiköhän tästä parhaat laulajat jonkinlaisen uranosteen saanut joka tapauksessa, voittaa tai ei. Esim. jossain American Idolissa niillä loppukierroksilla ei ole mitään merkitystä, kun jokainen on jo voittaja.
http://www.petrilampela.net
Boyakasha
14.04.2012 12:51:55 (muokattu 14.04.2012 13:01:08)
Olin eilen pe 13. huhtikuuta 2012 seuraamassa Voice of Finlandin semifinaalilähetystä pääkallopaikalla Turun Logomossa. En poistunut saniteettitiloihin tai virkistäytymään missään vaiheessa, vaan istuin kiltisti omalla paikallani alakatsomossa rivillä 15 paikalla 42 koko lähetyksen ajan.

Toiseksi viimeisen mainoskatkon aikana tapahtuu mielenkiintoinen episodi.

Tuolloin Michael Monroen luo ryntää Voice of Finlandin väreihin pukeutunut blondi nainen, joka aloittaa intensiivisen keskustelun herra Monroen kanssa.

Nyt muistutan, että Nelonen Medialta 11. huhtikuuta 2012 saamassani tiedotteessa Voice of Finlandin pistelaskujärjestelmästä kerrotaan muun muassa seuraavaa: "Jokaisella tähtivalmentajalla on käytössään 100 pistettä, jotka hän jakaa omien laulajiensa kesken haluamallaan tavalla. Pisteiden välisen eron tulee olla vähintään 51/49 ja enintään 1/99. Tähtivalmentaja antaa omat pisteensä ensimmäisenä tietämättä muita pisteitä."

Toiseksi viimeisellä mainoskatkolla on pituutta viitisen minuuttia. Intensiivinen neuvottelu blondin ja Monroen välillä jatkuu tauotta. Se päättyy vasta, kun mainoskatkoa on jäljellä enää 10 sekuntia. Tuolloin juontaja Axl Smith huikkaa mikrofoniin sanat, "Anne, pois."

Voice of Finlandin yhden tuottajan nimi on Anne Wahlström.

Puoli tuntia myöhemmin on pisteiden laskun aika. Äänet jakaantuvat Monroen, Spotify-kuunteluiden sekä yleisöäänestyksen pohjalta. Potissa on jaossa yhteensä 300 pistettä.

Aiemmissa puheenvuoroissaan herra Monroe on ollut hyvin tasa-arvoinen mielipiteissään. Nyt hän kuitenkin tekee radikaalin tempun ja jakaa Saara Aallolle ja Mikko Herraselle käytössään olevat 100 pistettä 70-30 Aallon hyväksi. Sattumaako?

Aika raju piste-ero.

Spotify-kuunteluissa äänet menevät Herraselle (44-56), kuten yleisöäänetkin (46-54).

Palataan siihen Voice of Finlandin tiedotteeseen: "Tähtivalmentaja antaa omat pisteensä ensimmäisenä tietämättä muita pisteitä."

Näinkö on?

Jos Monroe olisi noudattanut pisteidenjaosssa yhtä tasa-arvoista linjaa kuin tähän astisissa tuomarikommenteissaan, olisi tilanne ollut toinen. Esimerkiksi 55-45 pisteenjakotilanteessa finaalissa olisi ollut Saara Aallon sijasta Mikko Herranen. Tällöin finaalissa olisi ollut neljä miestä - ei yhtäkään naista.

Olisiko tällöin toteutunut tuotantoyhtiö Solar Filmsin pahin pelko?

Minä en tiedä, mistä Michael Monroe ja Anne Wahlström keskustelivat, sen tietävät asianomaiset itse. Kerron vain sen, minkä itse näin.

Puoli tuntia myöhemmin Anne Wahlströmin kanssa keskusteltuaan Michael Monroe antaa 70 pistettä Saara Aallolle ja 30 Mikko Herraselle.

Saara Aalto menee finaaliin äänin 160-140.
Folcce
14.04.2012 13:32:47
Hmm. Mielenkiintoista.

Kyllä mulle ainakin tuli mieleen noista Monroen pisteistä että pitäähän finaalissa ainakin yksi tyttö olla. Amandalla ei ollut mahiksia. Mutta olihan tuo 70-30 tosi pahassa ristiriidassa sen reaktion kanssa mikä Mikella oli Herrasen esityksen jälkeen.

Finaalin top-4 veikkaus:

1. Sipola
2. Kaikuranta
(tosi tiukkaa. voi mennä miten päin vaan koska Jesse laulaa kumminkin suomeks.)

3. Koskinen
4. Aalto
Music's my life, Moxey.
tsugaru
14.04.2012 13:36:14 (muokattu 14.04.2012 13:38:27)
Boyakasha:Jos Monroe olisi noudattanut pisteidenjaosssa yhtä tasa-arvoista linjaa kuin tähän astisissa tuomarikommenteissaan, olisi tilanne ollut toinen.

Noudattikohan kukaan tuomareista oikeastaan tähänastisten tuomarikommenttiensa linjaa.

Elastinen vannoi lavashown ja soulin nimeen - päätyi Sipolaan, Paula suitsutti Aki Louhelaa ja valitsi Jessen. Tähkäkin taisi tulla yllätetyksi valinnallaan. Mike verrattain tasapuolisesti ylisti sekä Mikkoa että Saaraa plus edellämainittuja herroja.
"Uni on toinen elämä". Gerard de Nerval
Askr
14.04.2012 13:46:47 (muokattu 14.04.2012 13:47:52)
Boyakasha: Minä en tiedä, mistä Michael Monroe ja Anne Wahlström keskustelivat, sen tietävät asianomaiset itse. Kerron vain sen, minkä itse näin.

Niin kauan kuin tiedossa ei ole mistä keskusteltiin on varmaankin yhtä mahdollista, että tuotantotiimillä on tiedossa, että Monroen mielestä Saara Aalto ansaitsee finaalipaikan. Koska Herranen on tuotantotiimin mielestä ohjelman kannalta kaupallisesti myyvempi ja suositumpi, tuotannossa halutaan yrittää vaikuttaa Monroen päätökseen pisteiden jaosta. Tähän viittaa Monroen pisteiden jaon yhteydessä lausuma ajatus että syyttäkää sitten minua, mutta aion antaa pisteet näin ...

Mutta tämä keskustelu on kyllä kuin isovanhemmilla kylässä Salkkareiden aikaan.
Johnny Buzz
14.04.2012 14:03:06

tsugaru: Mitä tulee spotify-äänten vähemmyyteen, luulenpa että moni hänen kannattajistaan ei ole aktiivisesti rockia tai nyky-genrejä kuuntelevia nuoria, joka spotifyta valtaosin oletettavasti käyttää.

Kyl mä näkisin, että Spotify-äänet kuvastelee tarkemmin kansan tahtoa kuin yleisöäänet. Spotifysta biisejä kuunnellessasi et kuitenkaan tee ostopäätöstä, vaan kuuntelupäätöksen, jolla tukee sitten suosikkiaan.
tsugaru
14.04.2012 16:04:06 (muokattu 14.04.2012 20:38:10)
Johnny Buzz: Kyl mä näkisin, että Spotify-äänet kuvastelee tarkemmin kansan tahtoa kuin yleisöäänet. Spotifysta biisejä kuunnellessasi et kuitenkaan tee ostopäätöstä, vaan kuuntelupäätöksen, jolla tukee sitten suosikkiaan.

Totta sekin.

Mutta ainakin tässä ympärillä oleva VoF -yleisö ei harrasta Spotifyta ja ihmettelee, miksi pisteytys lasketaan sitä kautta. Spotify-äänet kuvastelevat enemmänkin nuorison tahtoa, joka on sen aktiivikäyttäjäkunta.
rieppo sörttiröijy
14.04.2012 17:06:39
Haluan nähdä lopuksi saaran ja jessen vastakkain. Jessellä on juuri se mitä saaralla ei melkein ollenkaan. Kummankaan biisit ei sytytä mutta jessen voisin haluta nähdä livenä ihan vain saadakseni hyvän mielen. Saaran keikalta lähtisin ehkä silmät ja suu ihastuksesta ymmyrkänä mutta muuten tyhjänä. Pudotetuilla mikkolalla ja herrasella paras meininki kylläkin kaikkiaan.
blaekie
14.04.2012 20:09:33

Ei kyllä jaksa uskoa nyt mihinkään salaliittoteorioihin tässä yhteydessä. Tsori :-)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
ganesha
14.04.2012 20:57:05
kyllä mulle tuli jo Battle-vaiheessa semmoinen fiilis koko kilpailusta, että se on aika lailla käsikirjoitettua skeidaa: tekemällä tehdään draamaa, jotta saadaan lööppejä ja ilmaista promootiota noille yleisön suosikeille jotta ne levyt sitten myy paremmin. siellä on kumminkin rahoittajana jonkin sortin musiikkibisnes-mooseksia. kuka voittaa? ihan sama, finalistit ja muutama muu tulee julkaisemaan sen levyn piakkoin ja luulenpa että suurin osa vaipuu unohduksiin nopeasti. Muiden kilpailijoiden taustaa en juurikaan tiedä, mutta luulisin että Mikko Herranen ainakin tulee tekemään pidemmänkin uran koska takana on jo jotain 15 vuotta musabisneksessä.

Toisaalta sitten tämmöinen katsojien vedättäminen on vähän nihkeää, amerikkalaistyylistä hevonpaskaa.
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
blaekie
14.04.2012 21:24:33

ganesha: kyllä mulle tuli jo Battle-vaiheessa semmoinen fiilis koko kilpailusta, että se on aika lailla käsikirjoitettua skeidaa: tekemällä tehdään draamaa, jotta saadaan lööppejä ja ilmaista promootiota noille yleisön suosikeille jotta ne levyt sitten myy paremmin. siellä on kumminkin rahoittajana jonkin sortin musiikkibisnes-mooseksia. kuka voittaa? ihan sama, finalistit ja muutama muu tulee julkaisemaan sen levyn piakkoin ja luulenpa että suurin osa vaipuu unohduksiin nopeasti. Muiden kilpailijoiden taustaa en juurikaan tiedä, mutta luulisin että Mikko Herranen ainakin tulee tekemään pidemmänkin uran koska takana on jo jotain 15 vuotta musabisneksessä.

Toisaalta sitten tämmöinen katsojien vedättäminen on vähän nihkeää, amerikkalaistyylistä hevonpaskaa.

No, täytyy myöntää onhan tuossa "Big Brother" teoriassakin perää. Tuottajat siellä "säätää" , tilanteen mukaan toki. Mikseivät säätäisi ? jonkinlaista bisnestähän kaikki loppupelissä on !
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Tsugu Way
15.04.2012 08:49:50
Minä uskon "salaliittoteoriaan". Oikeasti nämä tosi-tv visailut sun muut realityt ovat (ainakin osittain) käsikirjoitettuja. Draaman kaari täytyy aina toteutua! Ja kisoista tai finaaliporukoista täytyy aina löytyä seuraavat hahmot: sekä miehiä että naisia, yksi tosi taitava kisailija, komea perusrokkari, kiintiöhomo, naapurinpoika tai -tyttö (joka pnnahtaa tuntemattomuudesta tähteyteen). Näin joka katsojalle löytyy samastumiskohde ja kassakoneet kilisevät, kun joka katsoja äänestää.

Tämä Monroe - tuottaja - Mikko herranen - episodi on aivan selvä tapaus!
Blues is allright!
Janizio
15.04.2012 11:33:41
Me kaikki tiedettiin etukäteen jo ennen perjantai iltaa, että kaksi yleisön suurinta suosikkia on vastakkain ja toisen kotiin lähtö on edessä ja se voi olla ihan kumpi tahansa, koska heidän takanaan oli kaksi suurinta yleisö massaa niin pudotuksesta puhetta ja närää tulee riittämään ja tähän olis mielestäni pitänyt osata valmistautua jo viimeistään, kun Logomoon siirryttiin, että tässä kohtaan Mikko ja Saara on vastakkain ja jonkilaista draamaa siinä kohtaa todennäköisesti nähdään ja tuloksesta puhetta tulee piisaamaan. Onhan se selvä kun vastakkain on noin eri mukaavuus musa genrejen edustajat, että mielipiteet jakaantuu aika paljon heistä. Kun miettii, että vastaikkan oli raavas ja omalla tavalla raju hevi/rock- mies ja hempeä, herkkä ja suloinen enkeli, niin onhan se selvä, että puhetta ja juttua piisaa jo mustyyli eron takia.

Mutta kaikien tulis nyt mielestäni rauhoittua, koska Mikko fanit ihan turha pistää päätä puskaan edes Miken pistepäätöksen takia, koska Mikko vaikka en varmaan itse hänen keikoillaan käy. Enkä ole rokki ihmisiä, niin Mikko touhu ei tähän Miken päätökseen kuollut ja ihan varmaan saatte Mikosta nauttia jatkossa Suomen rock-festari kesissä. Oikeasti toivon, että Mikko saa hommansa ns. lentoon. Miks teidän pitää olla niin jyrkkiä ja tylyjä Saaraa kohtaan hän on musa genrellisesti niin kaukana Mikosta, että he eivät toisiltaa työ ja keikka tarjouksia syö pois eli molemmat mahtuu tämän valtion musan tähtikartalle ihan hyvin.

Te ilmeisesti kuvittelette minusta, että kun pidän Saarasta niin paljon ,että en näi Mikkossa mitään hyvää, mutta miks en näkis. Hän ei ole mun musatyyppiäini, mutta ei se tarkoita sitä että inhoaisin Mikkoa ja miks pitäis inhota. Ei mulla käy edes mielessä haukkua Mikkoa samalla tavalla kuin te osa teette Saaran kohdalla. Ei Mikossa ole mitään epämielyttävää.
tsugaru
15.04.2012 11:48:51 (muokattu 15.04.2012 14:54:31)
Janizio: Me kaikki tiedettiin etukäteen jo ennen perjantai iltaa, että kaksi yleisön suurinta suosikkia on vastakkain ja toisen kotiin lähtö on edessä ja se voi olla ihan kumpi tahansa, koska heidän takanaan oli kaksi suurinta yleisö massaa niin pudotuksesta puhetta ja närää tulee riittämään ja tähän olis mielestäni pitänyt osata valmistautua jo viimeistään, kun Logomoon siirryttiin, että tässä kohtaan Mikko ja Saara on vastakkain ja jonkilaista draamaa siinä kohtaa todennäköisesti nähdään ja tuloksesta puhetta tulee piisaamaan.

Joo, taitaa salaliittoteoria pelastaa osan piinasta: Saaran mahdollinen voitto on kuitenkin vain tuomaripeliä (voihan voittaja olla Sipolakin tai Kim, herra tietää) eikä Monroe oikeasti olisi Saaraa kannattanut eikä kilpailijatar oikeasti voi voittaa kotimaisessa laulukisassa.

Mutta kaipa kulissientakainen veivaaminen, jos sitä on, ulottuu muihinkin kilpailijoihin, Mikko-Saara -vastapari on vain komeillut tämän threadin suurennuslasin alla.

Kaikki kunnia Herrasenkin uralle.

"Herra antoi herra otti, tyydy siihen hottentotti".
pkhlo
15.04.2012 12:35:56
A.O.K.: Ootko kuullut miten Dave vetää livenä?
Joo, oon kuullu. Pari kertaa keikalla ja muutamia kertoja videolta. Et oo ihan väärässä mut vertailukohta Dave Grohlin kaltaiseen supersankariin on sekä epäreilua, että arrin puolesta Mikon/tuotannon valinta. Eihän siihen samaan nyt vaan voi päästä. Eikä Mikko tod. huonosti vetäny. Muiden arrit ei vertautunu samalla tavalla alkuperäisiin ja ne toimi siksi helpommin esittäjiensä eduksi.

Muuten sulloli ihan samaa pohdintaa kun mulla. Nää on luultavasti kutkuttavuudessaankin pitkälle kaupallisia valintoja. Mulle on oikeestaan ihan sama kuka voittaa, show on hyvä.
They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)