Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saksofonin efektit; loopperit ym.
1
kamelianainen
14.04.2012 10:33:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä käytössä mitään efektejä?? Tarkoitus olis lähiaikoina jonkin näköinen loopperi ja volapedaali ostaa. Onko antaa mitää suosituksia?
 
madclass
15.04.2012 14:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon jonkin verran kokeillut, lähinnä pedaaleja, jotka on muuten käytössä sähkökitaran kanssa.
 
Looppereista aiemmin mulla oli Bossin RC-20, nyt uudempi RC-30, jossa on huomattavasti enemmän tallennustilaa, kaksi raitaa ja USB. Miinuksena 30:ssä on reverse-toiminnon puuttuminen. Sillä sai aikaan hauskoja taustamaalailuja. Toki sitten on paljon muitakin looppereita, mutta noista on kokemusta. Ja toki esim. Line6 dl4:ssa on kaikujen ja delayn lisäksi 16 sekunnin loopperi, ja Bossin DD7:ssa samoin.
 
Sitten Digitechin Whammy toimii fonin kanssa myös ihan mukavasti. Kannattaa kokeilla jos on mahdollisuus!
 
madclass
17.04.2012 14:25:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta onko voluumipedaalisti suuresti iloa fonin kanssa? Puhallinsoittimethan mahdollistaa itsessään aikamoisen dynamiikan hallinnan.
 
kamelianainen
17.04.2012 20:25:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Volapedaalia oon miettinyt lähinnä ton mikin takia... Kun mikki on kiinni fonissa, niin volapedaalin avulla sais mikin äänettömäksi, jos haluaa tarkistaa esim vireyttä kesken biisiä
 
madclass
17.04.2012 20:39:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahaa, ok. Jos sulla mahdollisesti on bossin rc-30 loopperi tulossa käyttöön, niin siinä ainakin on mikin input-voimakkuus säädettävissä ja saa myös kokonaan kiinni, myös joissain muissa looppereissa/efekteissä voi onnistua sama ja erillistä volumepedaali ei siihen tarvitse
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «