Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaranobo kysyy: Vahvistinta kotiin ja treenikselle
1
Kieppi
13.04.2012 22:25:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvon kitaristit,
 
meikä on päsääntöisesti akkarikitaristi ja basisti lähtökohdiltaan. Sähkistäkin tulee silti joskus soitettua. Nyt olisi etsinnässä uusi vahvistin kotisoitteluun ja treenikselle edellisen (Vox AC-15 C1) lähdettyä maailmalle.
 
Peruslähtökohta on se, että kun sähkiksensoittohimo kotona yllättää haluan yleensä soittaa hevanderia, Metallicaa ja Boodomia ja sellaista. Toisaalta silloin harvoin kun tie vie sähkökepin kanssa treenikselle on ohjelmistossa lähinnä covereita suomi- ja bluesrocktyyliin.
 
Hakusessa olisi siis combo tai pieni stack, joka suoriutuisi näistä ilman valtavaa kasaa pedaaleita. Voxi oli mukava sinänsä, mutta pirun äänekäs säröillä eikä hevi taipunut boostattunakaan. (Arsenaalista löytyy edelleen Bad Monkey sekä Bossin ME-50, mutta voihan ne myydäkin :)
 
Olen katsellut Blackstarin HT-5:ttä ja HT-20:aa. Mielessä on käynyt myös Engl Gigmaster ja H&K Tubemeister. Tuleeko teille, jotka enemmän olette styrkkarien kanssa tekemisissä, muita vaihtoehtoja mieleen?
 
Kiitos ystävällisestä avustanne.
 
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin-
madcow2
13.04.2012 22:39:22 (muokattu 13.04.2012 23:05:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsehän suosittelen ht-20 tuohon tarkoitukseen: Kotona hewit irtoaa overdrive-kanavalta ihan puhevolallakin ja treeniksellä vääntelet clean-kanavan volan isolle ja masterilla säädät lopullisen volumen. Irtoo muuten omaan makuun aika makeeta bluessäröä tosta puhtaasta kanavasta tällä menetelmällä, niin telellä kuin lespallakin. =)
 
e: kirjoitusvirheitä yms.
 
Möö. Koti on mun stage.
Vapour
13.04.2012 22:50:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henk. koht mielipide soundien puolesta kallistuu Tubemeisterin puoleen. Mielestäni se on mainitsemistasi vaihtoehdoista tatsiltaan dynaamisin ja jotenkin luonnollisin. Varoituksen sana tosin, ainakin vielä vuosi takaperin noissa oli teknisiä ongelmia monissa yksilöissä. Siitäkin huolimatta olisin ostanut moisen, ellen olisi itse tykästynyt VHT Special 6 Ultraan, joka taas on täysin eri vehje, eikä mene varmaankaan genrevaateesta läpi tossa raskaammassa päässä..
 
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
Spiral
14.04.2012 08:21:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kieppi:Olen katsellut Blackstarin HT-5:ttä ja HT-20:aa. Mielessä on käynyt myös Engl Gigmaster ja H&K Tubemeister.
 
Jos HT-20 toimii kotonakin (kuten yllä mainittiin) niin valitsisin Blackstareista sen. HT-5 on hyvä ja varmasti riittää säröpuoleltaan jonkinlaiseen bändisoittoon mutta voi olla ettei tehot riitä puolipuhtailla tai puhtailla, jos teillä on suomi- ja bluesrocktyyliä tarkoitus soitella.
Tubemeister sopisi tuohon tarkoitukseen varsin hyvin myös. Toimii hiljaisella kotona mutta lähtee aikamoinen möykkäkin 18W asetuksilla. Ja cleanit on HUOMATTAVASTI Blackstar HT-5:sen cleanejä paremmat.
Häpeilemättä heitän vielä linkin omaan videoon jossa vertailussa HT-5 ja Tubemeister.
http://youtu.be/na5mml18i5Y
 
Kieppi
14.04.2012 12:01:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselinkin Spiral videoitasi, tosi hyviä ja hauskoja juttuja, kiitos niistä!
 
Alan kallistua pois HT-5:sta. Kaipailisin jotakuta Gigmasterin kehujaa vielä tänne :)
 
HT-20 voisi tosiaan olla hyvä kanssa, jotenkin vain epäilyttää se, että sen kanssa käy samoin kuin Voxin kanssa, eli että mökä on niin kauhea että soittohalut loppuu äkkiä.
 
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin-
madcow2
14.04.2012 12:12:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kieppi: HT-20 voisi tosiaan olla hyvä kanssa, jotenkin vain epäilyttää se, että sen kanssa käy samoin kuin Voxin kanssa, eli että mökä on niin kauhea että soittohalut loppuu äkkiä.
 
Äääh, ainakin noi kotisoittelut sujuu nätisti. Oli tässä kirjoittamisen lomassa pakko vielä kokeillä omalla ht-20:lla ja kyllä noi metallicat munsta ihan hyvin menee puhevolalla, kiitos hyvän volumensäädön. Ja blyysit irtoo clean-kanavalla joko luukuttamalla vahvaria tai sitten pikkuvolumella poljet Pahan Apinan päälle.
 
Kauppaan kokeilemaan, mars! =)
 
Möö. Koti on mun stage.
Kieppi
14.04.2012 13:28:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

madcow2: Kauppaan kokeilemaan, mars! =)
 
Näinhän se täytyis kun kerkiäis vaan :) Kiitoksia avuista kaikille tasapuolisesti.
 
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin-
-Cale
14.04.2012 14:52:41 (muokattu 14.04.2012 14:57:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=626328
 
Tuosta. Power Amp potikka tarjoaa portaattoman tehonsäädön 0-20 watin välillä, joka takaa hyvät saundit jo pienellä volalla. Hyvin lähtee mielestäni bluesit, rockit ja hevit ilman boostejakin.
 
http://www.amptone.com/hktube20.htm
http://www.sacmusic.de/amps/reload.html?hughes.html (crunchy lick -ääninäyte)
www.tomhoelle.com/thistoowillpass-.mp3 (ääninäyte)
 
Gabe
14.04.2012 15:19:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ht-5 tai ht-20 olisi sun tarkoituksiisi varmaan sopivin. Jos treeneihinkin aiot kuskata niin kallistuisin tuohon ht-20:seen ennemmin. Kotikäytössä mulla on ollut ht-5 joskus ja oli enemmän kuin riittävä.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Kieppi
14.04.2012 16:12:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kurkin Toria ja Thomannia ja seuraavat ajatukset tuli vielä mieleen:
 
- Flextonet?
- JCA Picovalve?
- Laboga The Beast?
- Egnater Rebel 20?
- Orange Dark Terror?
 
Näitä selailin tässä. Kysymyshän voi olla typerä, mutta tietämättömyyttäni kyselen ihan tosissani.
 
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin-
Morri
14.04.2012 16:46:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackstareista ei missään nimessä HT-20...omistanut sekä nupin että combon. HT-5 (R) toimii paljon paremmin (tästäkin ollut molemmat versiot). Tubemeister voisi olla myös jees. Testiä vaan jos mahdollista ensin.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
madcow2
14.04.2012 17:03:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Blackstareista ei missään nimessä HT-20...omistanut sekä nupin että combon.
 
Itsekin oon kyllä toisinaan kritisoinu ht-20:aa, mut ei kai se noin huono oo?
Hyvä kaappi alle ja sopivat putket sisään, niin kelpaa ainaskin mulle.
 
HT-5 (R) toimii paljon paremmin (tästäkin ollut molemmat versiot). Tubemeister voisi olla myös jees. Testiä vaan jos mahdollista ensin.
 
Mä en sitten taas syttynyt kummastakaan näistä. Mutta tosiaan, ketjun aloittaja saa muodostaa oman mielipiteensä, kun menee ja kokeilee näitä.
Aika harvasta vahvarista tykkää ihan kaikki. Siitähän nää just on kivoja.=)
 
Möö. Koti on mun stage.
Gabe
14.04.2012 22:18:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin vaan että mahtaako ht 5:sessa riittää paukut rumpujen yli? :/ Hyvän kuuloinen se kyllä on...
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
novo
14.04.2012 22:22:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mietin vaan että mahtaako ht 5:sessa riittää paukut rumpujen yli? :/ Hyvän kuuloinen se kyllä on...
 
Meiän reeniksellä ei riittäis ainakaan, sen verta on tilaa ja mahdollisuus metelöidä. Jos Blackstar pitäis olla, niin nelikymppinen ois pienin mitä lähtisin kattelee.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
JuSu
15.04.2012 08:11:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mietin vaan että mahtaako ht 5:sessa riittää paukut rumpujen yli? :/ Hyvän kuuloinen se kyllä on...
 
Ei taida oikein riittää, ainakaan puhdasta ei irtoa riittävällä äänenpaineella.
 
Tubemeisterin (tai minkä vaan) vahvistimen soundiin vaikuttaa kaiutin huomattavasti. Mun mielestä se V30, mitä tuon kanssa usein tarjoillaan, ei ole kovinkaan mairitteleva kaveri Tubemeisterille. Mä oon viimeviikkoina testannut reilu puolenkymmentä erilaista elementtiä tuon kanssa, ja erot ovat huomattavia.
 
JuSu
vänkylä
15.04.2012 08:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu:
 
Tubemeisterin (tai minkä vaan) vahvistimen soundiin vaikuttaa kaiutin huomattavasti. Mun mielestä se V30, mitä tuon kanssa usein tarjoillaan, ei ole kovinkaan mairitteleva kaveri Tubemeisterille. Mä oon viimeviikkoina testannut reilu puolenkymmentä erilaista elementtiä tuon kanssa, ja erot ovat huomattavia.
 
JuSu

 
Komppia tälle.Minäkin testasin erilaisia kaappeja/kaiuttimia Tubemeisterin kanssa ja V30:nen ei oo paras vaihtoehto tuolle muuten niin loistavalle pikku-nupille.Kyllä kaiuttimella saat huomattavasti enemmän muokattua vahvistimen soundia kuin vaikka esim.putkien vaihdolla,jonka vaikutus soundiin on yleensä enempi luultua kuin kuultua.
 
JuSu
15.04.2012 10:58:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vänkylä: Komppia tälle.Minäkin testasin erilaisia kaappeja/kaiuttimia Tubemeisterin kanssa ja V30:nen ei oo paras vaihtoehto tuolle muuten niin loistavalle pikku-nupille.Kyllä kaiuttimella saat huomattavasti enemmän muokattua vahvistimen soundia kuin vaikka esim.putkien vaihdolla,jonka vaikutus soundiin on yleensä enempi luultua kuin kuultua.
 
Jeps.
 
Tubemeisterin valitellaan olevan kirkas soundiltaan. Mä sain hyvinkin siloiteltua tuota vaihtamalla kaikki putket JJ:n tuikkuihin (n. 40 euroa). Kaiuttimia kävin läpi VHT:n halpiksen lisäksi Celestion V30, Classic Lead 80 ja G12H-100, Eminence Texas Heat, Cannabis Rex sekä Swamp Thang. Lopulta olen päätynyt WGS ET-65 -tötteröön. Pitäisi vaan toinen vielä 2x12" kaappiin kaveriksi, ja ehkä tuohon 1x12":een myös Swamp Thangin tilalle. Oivallinen ämyri on tuo ET-65.
 
JuSu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «