Aihe: Queen
1 2 3 4 559 60 61 62 6380 81 82 83 84
HXY
15.03.2012 07:52:51

Mihin Queenin levyyn kannattaa tutustua, kun Sheer Heart Attack, A Night at the Opera, News of the World ja Innuendo on käyty jo läpi? Queen II?
"Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti
McNulty
15.03.2012 09:21:18
HXY: Mihin Queenin levyyn kannattaa tutustua, kun Sheer Heart Attack, A Night at the Opera, News of the World ja Innuendo on käyty jo läpi? Queen II?

A Day At The Races, Jazz ja toki Queen II (sekä ykkönen myös).
"Courage is not the absence of fear, but rather the judgement that something else is more important than fear." -A. Redmoon
aivokuolio
15.03.2012 10:00:52
Roger: Videossakin ensimmäiset kaksi minuuttia lavalla on hölmistynyt laulaja, joka vain ihmettelee yleisöä eikä maailman karismaattisin esiintyjä.

Mitä sen olis pitäny tehä? Eiköhän tuossa oo kyseessä kumminki sellanen juttu vaan että eka kertaa tuolla keikalla Williams pysähty kattelemaan sitä jengin määrää ja uskon että itse kullakin vois mennä pala kurkkuun moisessa tilanteessa. Ja Robbietahan ne sinne olivat tulleet kattelemaan eli äijän vetovoimasta tuskin oli puute. Tuostahan rupeaa olemaan tosin nyt jo 9 vuotta ja tais olla Williams uransa huipulla just tuollon.
Atomic Cafe
15.03.2012 14:37:01 (muokattu 15.03.2012 15:13:20)
Se fiilistely on tuossa tilanteessa ihan tyylikästä kun yleisö on täysillä mukana, sitä yleisön pauhua se jää siihen kuuntelemaan. Jos yleisö tuijottelisi Robbieta vihaisen ja väsyneen näköisenä, kaivelisi nenää ja persettä kun vaihtaisi jalan painoa toiselle, niin homma olisi mennyt pahasti pieleen.

Tuon kyseisen videon laitoin tuohon siksi että se on yksi hienoimpia yleisön haltuunottoja mitä olen ikinä nähnyt. Siinä on suorastaan mystinen tunnelma kun kymmenet tuhannet naiset saa orgasmin samaan aikaan. Jos tuo konsertti olisi ollut sisätiloissa niin salin kosteustaso olisi ollut sitä luokkaa että keikka olisi jouduttu keskeyttämään. Minä en ole kovin paljon Robbien tekemisiä seurannut mutta tuo taltiointi on tehnyt minuun aina hyvin suuren vaikutuksen.

Harva tuollaista ilmapiiriä kykenee edes tuolla tasolla luomaan, vaikka tottahan se on että tuo on kuvattu Robbien huippuvuosina ja tuskin tuokaan jätkä yhtä tiivistä ilmapiiriä nykyään saa aikaiseksi, vaikka kuinka pussailisi yleisöään ja päästäisi sen kourimaan persettään sinne lavan eteen (mimmin ilmeet ovat kyllä näkemisen arvoiset). Onhan tuo sellaista limaista yleisön nuoleskelua koko juttu mutta jos homma toimii ja yleisön housut kastuu, niin mikäs siinä...antaa mennä vaan.
Roger
16.03.2012 09:34:20

aivokuolio: Mitä sen olis pitäny tehä? Eiköhän tuossa oo kyseessä kumminki sellanen juttu vaan että eka kertaa tuolla keikalla Williams pysähty kattelemaan sitä jengin määrää ja uskon että itse kullakin vois mennä pala kurkkuun moisessa tilanteessa. Ja Robbietahan ne sinne olivat tulleet kattelemaan eli äijän vetovoimasta tuskin oli puute. Tuostahan rupeaa olemaan tosin nyt jo 9 vuotta ja tais olla Williams uransa huipulla just tuollon.

Nyt päästiin asian ytimeen

Koska kyseessä on kuitenkin Queen-ketju ja vertailu Freddie Mercuryyn on edelleen sallittua, niin kyse on siitä, että vaikka itse kullakin (allekirjoittanut mukaan luettuna) tulisi tuossa vaiheessa pala kurkkuun, niin enpä ole koskaan nähnyt Freddieltä vastaavaa käytöstä millään keikalla, josta olemassa videoitua materiaalia.

Robbie osoittaa oman "kuolevaisuutensta" tuossa. Kannattaa esimerkkinä katsoa Live Aid ja nähdä kuinka 80000 ihmisen ja parin miljardin tv-katsojan edessä otetaan ns. homma haltuun hetkessä.

Edelleen sanon, että Robbie Williams on kovan luokan esiintyjä ja showmies, mutta nämä on juuri niitä pieniä asioita, jotka erottavat kovan luokan esiintyjät ja showmiehet legendoista.
"Darling, I'm not going to be star, I'm going to be a legend" - Freddie Mercury 1971
Musta Arkipyhä
16.03.2012 09:37:58
Roger:Edelleen sanon, että Robbie Williams on kovan luokan esiintyjä ja showmies

Tämän voi allekirjoittaa.Mutta laulajana mies ei ole hääppöinen puhumattakaan ,että olisi Freddien tasoinen.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
locoloco
18.03.2012 13:46:46 (muokattu 18.03.2012 13:49:10)
C: Kyllä Brian laulaa osaa, erityisesti omia biisejään, mutta ääni on liian ohut ja yksipuolinen Queenin päävokalistin rooliin. Enkä usko, että May kokisi sopivansa siihen pestiin muutenkaan.

May ja Taylor osaavat laulaa!, mutta Freddillä oli Se soundi.

Onkos muuten porukka täällä huomannut biisissä somebody to love kohdalla 2:55 nuotti onkin taylorin suusta eikä May kitarasta!!!.

http://www.youtube.com/watch?v=sZ5f6hT4QdE&feature=related
kk80
19.03.2012 22:56:16
Robbie osoittaa oman "kuolevaisuutensta" tuossa. Kannattaa esimerkkinä katsoa Live Aid ja nähdä kuinka 80000 ihmisen ja parin miljardin tv-katsojan edessä otetaan ns. homma haltuun hetkessä.

Katsoin joskus telkkarista tuon Williamsin Knebworthin keikan ja se kyllä muutti käsitystäni ko. artistista. Itse tykkäsin tuosta hyvinkin spontaanin oloisesta häkeltymisestä kun ukko tajuaa esiintyvänsä 120 000 ihmisen edessä. Muutenkin keikassa oli paljon tuollaisia harjoittelemattoman oloisia pikkujuttuja joilla Williams otti yleisönsä huomioon. Manööverit oli aika korneja (eikös se poiminut jonkun eukon lavalle jne.)mutta muuten kyllä homma toimi. Toimi muuten vuosien päästä Live 8 -konsertissakin. Queenin Live Aid on tietty legendaarinen mutta eipä tuokaan veto Wembleytä kylmäksi jättänyt.

Freddien lähestymistapa esiintymiseen oli tietenkin täysin erilainen. Koko Freddie Mercuryn lavapersoona oli übermacho rooli jossa ei paljoa anteeksi pyydelty. Wembleyllä yleisön laulatus päättyy "fuck you" kehoitukseen ja yleisö ihan pähkinöinä. Muutenkin aika harvassa ovat esiintyjät jotka voivat vetää tuon kukkoilun noin överiksi ja silti pysyä uskottavina. Pohjana kaikelle toimii tietenkin musiikillinen lahjakkuus.

Edelleen sanon, että Robbie Williams on kovan luokan esiintyjä ja showmies, mutta nämä on juuri niitä pieniä asioita, jotka erottavat kovan luokan esiintyjät ja showmiehet legendoista.

Kuolema -mielellään traaginen sellainen tekee taiteilijan. Väittäisin että todelliseksi legendaksi on vaikea päästä pelkillä musiikillisilla avuilla. Ainakin musiikkimedia ja lehdistö on ruvennut arvostamaan Queenia vasta yhtyeen varsinaisen uran jälkeen. Kaipa Freddiekin nautti arvostusta mutta todelliseksi legendaksi hänet nostettiin varmaankin vasta kuolemansa jälkeen.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
The Rikza
23.03.2012 11:06:57
Eilen tuli ostettua liput Moskovan keikalle... Pääsen vihdoin näkemään Queenin livenä, eihän tätä ole kun kohta kun 7 vuotta odotettu... :) Queen kun kuitenkin on mulle se #1 bändi...

Tammikuussahan Suomeen tulee tuo War of the Words-musikaali, jossa naispääosassa on Kerry Ellis, joka oli WWRY-musikaalin alkuperäisessä castissa, ja jonka kanssa Brian on pari viime vuotta tehnyt yhteistyötä...
"Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä
HaloOfFlies
29.03.2012 14:42:36 (muokattu 29.03.2012 14:46:14)

Englannin Sonisphere, jossa Queenin + Adam Lambertin piti esiintyä, peruttiin. Virallisen selityksen mukaan järjestäjät kusivat festarin (!). Eivät pysty järjestämään sitä kunnolla.

Ainakin Queenin keikalle lipunmyynti oli kuulemma ollut katastrofaalisen heikkoa. Brittifanit ovat raivoissaan Adam Lambertista eivätkä suostu ostamaan Queenin keikoille lippua.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Decadetroll
30.03.2012 22:02:11
danny: Englannin Sonisphere, jossa Queenin + Adam Lambertin piti esiintyä, peruttiin. Virallisen selityksen mukaan järjestäjät kusivat festarin (!). Eivät pysty järjestämään sitä kunnolla.

Ainakin Queenin keikalle lipunmyynti oli kuulemma ollut katastrofaalisen heikkoa. Brittifanit ovat raivoissaan Adam Lambertista eivätkä suostu ostamaan Queenin keikoille lippua.

Sillälailla.. Hyvin tehty siellä britteinmaalla..

En kyllä toisaalta minäkään ostais lippua sen määkivän lampaan vuoksi.
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
AlaE
30.03.2012 22:06:00
Decadetroll: Sillälailla.. Hyvin tehty siellä britteinmaalla..

En kyllä toisaalta minäkään ostais lippua sen määkivän lampaan vuoksi.

Näin täytyy suhtautua kaikkeen. Eihän kukaan saa puuttua bändin musaan solistin kuoleman jälkeen. Olihan se sellainen kukko, että oksat pois.
Salvo honore
Zed
30.03.2012 22:35:31

Decadetroll: En kyllä toisaalta minäkään ostais lippua sen määkivän lampaan vuoksi.

0:36-0:43:

http://www.youtube.com/watch?v=-6qPn9fGE7k
"Syö perunamuussia!" - Jiri Jalkanen
Decadetroll
08.04.2012 19:13:57 (muokattu 08.04.2012 19:15:14)
AlaE: Näin täytyy suhtautua kaikkeen. Eihän kukaan saa puuttua bändin musaan solistin kuoleman jälkeen. Olihan se sellainen kukko, että oksat pois.

No minulle on aivan sama vaikka bändi jatkaakin, pidin kyllä Paul Rodgersista queenin nokkamiehenä, en vaan henkilökohtaisesti pidä Alam Lambertista, hää kuulostaa minusta ihan lampaalta.

Jos sinä hänestä pidät niin mikäs siinä. Minä en pidä, eikä näemmä pidä myöskään britteinmaalla immeiset.

Zed: Heh. Hieno pätkä. Ei silti muuta mielipidettäni mihinkään suuntaan, eli mielestäni Mercury oli noin 120 kertaa parempi laulaja kuin Lambert.
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
kk80
13.04.2012 23:58:38
Decadetroll: No minulle on aivan sama vaikka bändi jatkaakin,

Mulle ei. Queen ei tietenkään tule koskaan taikaisin mutta Brian ja Roger voivat Queen+:na tarjota mielenkiintoista settiä. Täysimittaiselle soolouralle kumpikaan herroista ei enää jaksa lähteä ja Queen spesiaalit jonkun ulkopuolisen laulajan kanssa ovat ainoa asia joka saa Brianin irti kettutyttöilystä ja 3D kuvien vääntelystä. Sheer Heart Attackin pyörittelyn sijasta on välillä kiva tarkistaa mitä uutta matskua herrat tarjoavat.

Zed: Heh. Hieno pätkä. Ei silti muuta mielipidettäni mihinkään suuntaan, eli mielestäni Mercury oli noin 120 kertaa parempi laulaja kuin Lambert.

Ei tuo Lambertkaan nyt ihan turha jätkä ole; American Idolin 2. tila ja Clarksonin ohella kansainvälisesti menestynein Idols artisti. Tositv leima taitaa painaa, mutta kyllä jenkeissä taso tuossa ohjelmassa on aika huima. Ei ehkä oma suosikki mutta varmasti menisin katsomaan jos sellainen tsäänssi olisi.... ja kyllähän sitä mahdollisuutta nyt tarjotaankin. Knebworth peruuntui mutta Hammersmith Apollon keikat tuli tilalle.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
The Rikza
16.04.2012 14:52:31
Hieman vituttaa tuo Moskovan keikan siirtyminen, kun kuitenkin on hotellit ja lennot varattu...

Mikä ihmisillä on Adamia vastaan? Aika ilkeitä kommentteja löytyy sekä Facebookista ja Queenonlinesta. Onko se American Idol-tausta, vai se että Rog ja Bri kiertää edelleen Queenin nimen alla? Ja eihän tuo Queenin nimen alla kiertäminenkään pidä paikkaansa...
Stradlin
16.04.2012 15:06:24
Mallaslahti: Mikä ihmisillä on Adamia vastaan?

No se nyt on semmoinen pompöösi homppeli.
"Voi elämä teidän kanssa oikeasti. Joku erottuu vähän noista teidän massamielipiteistä niin sitten heti ollaan oven takana hiilihankojen ja soihtujen kanssa." - M4ss3 m/
derringer
16.04.2012 15:08:24
Mallaslahti: Hieman vituttaa tuo Moskovan keikan siirtyminen, kun kuitenkin on hotellit ja lennot varattu...

Mikä ihmisillä on Adamia vastaan? Aika ilkeitä kommentteja löytyy sekä Facebookista ja Queenonlinesta. Onko se American Idol-tausta, vai se että Rog ja Bri kiertää edelleen Queenin nimen alla? Ja eihän tuo Queenin nimen alla kiertäminenkään pidä paikkaansa...

No ,mulla se on ainakin ihan rock-uskottavuudesta kiinni. Adam Lambert voi olla ihan hieno laulaja ja varmasti joidenkin mielestä sopii Queenin solistiksi kuin silmä päähän. Nyt on vaan niin ,että kun olen Queen-yhtyettä kuunnellut jo vuodesta 1974 ja pidän bändiä kaikkien aikojen rock-yhtyeiden top- 6 mahtuvana ,ettei tuollainen nuori american idols-tähti ja julkimo omaa alkuunkaan sitä rock-uskottavuutta mitä kyseisen bändin keulilla heiluminen edellyttäisi. Tiedän ,että Lambertin ja Mercuryn välillä haetaan tiettyjä yhtäläisyyksiä ja jotkut pitävät "loistavaa" Adam Lambertia päivitettynä versiona Freddiestä.

Itse olen kun olen vielä enempi mieltynyt Queenin 70-luvun musiikkiin niin tuollaisen kaverin heiluminen siellä keulilla "sheer heart attackin" ,"bohemian rhapsodyn" ja "day at the racesin" biisejä vetämässä tuntuisi pyhäihäväistykseltä. Nyt vielä kun tämän keskustelun vuoksi olen lambertin lauluun tutustunut lähinnä youtubesta käsin ,niin eipä ole sekään pahemmin intoa nostanut. Paul Rodgers oli täydellisesti eri asia. Mieheltä löytyi rock-uskottavuutta ja karismaa vaikka muille ajaa. Onhan mies sentään "the voice"
Rock&Roll ,Blues but not so much Jazz...
The Rikza
16.04.2012 15:08:41
Stradlin: No se nyt on semmoinen pompöösi homppeli.

Ja Freddiekö sitten ei? tai no, olihan sillä edes viikset
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)