Aihe: Yliarvostetuin rumpali
1 2 3 4 534 35 36 37 38 39
jazzmies
13.04.2012 10:40:46
OPJ1974: Tää on paradoksi, koska oman kokemukseni mukaan rumpaleilla juuri tuota yleensä löytyy vaikka muille jaettavaksi :) Mutta ehkä rumpalihuumori ei ylitä basisti-, kitaristi- tai kiipparistikynnystä?

Totta puhuen me rumpalit olemme aika tyhmiä.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
ferodoz
13.04.2012 10:57:18

J.Hollström: Sit mä pyydän lisää huumorintajuu rumpaleille.

Hyväkin vitsi menee liiallisella toistamisella pilalle. :P
www.suhdelukucoverband.fi
Kailis
13.04.2012 11:21:31

jazzmies: Totta puhuen me rumpalit olemme aika tyhmiä.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/Ru … mpi%C3%A4%21/art-1288336454805.html

Tosin tämä on ruotsalaistutkimus, mutta jos summataan niin rumpalit ovat komeita, älykkäitä ja hyväkuntoisia. Elävä (toistaiseksi) todiste on Remu.
reaper666: PS. En itse ole mikään HRCaffejen ystävä mutta kannatan tätä ehdottomasti. Koska tämä on taas yksi askel eteenpäin saamaan Suomea kohti sivistystä.
Vallu-Veke
13.04.2012 11:23:33 (muokattu 13.04.2012 11:24:56)
jazzmies: Totta puhuen me rumpalit olemme aika tyhmiä.

Jaa korkeintaan ehkä puoliksi totta. Jos ihmisellä on hyvä rytmitaju hän on kuulemma ainakin keskivertoa älykkäämpi. Tällaisia tuloksia on ollut esillä viimeaikoina. (E: Jaa Kailishan se laittoikin sen tutkimuksen)
Toisaalta rumpalina voi olla ilman hyvääkin rytmitajua ja basisteilla on myös hyvä rytmitaju ja osalla taas vähemmän.

Viittaatko nyt enemmän:
viisas/tyhmä
vai
älykäs/tyhmä (heikko lahjainen)
?
EJ84
13.04.2012 11:34:56

Kailis: http://www.iltasanomat.fi/viihde/Ru … mpi%C3%A4%21/art-1288336454805.html

Tosin tämä on ruotsalaistutkimus, mutta jos summataan niin rumpalit ovat komeita, älykkäitä ja hyväkuntoisia. Elävä (toistaiseksi) todiste on Remu.

Artikkeliin liittyvän älykkörumpaliutta ja muusikkoutta huokuvan kuvan perusteella aistin tämän ehkä olevan satiiria. Suurin osa rumpaleista ja muistakin soittajista omaa kehnon rytmitajun. "luontaisen rytmitajun omaavat ovat myös keskimääräistä älykkäämpiä" -lause ei liity mitenkään siihen että soittaa rumpuja, soitanhan minäkin ja rytmitajuni on todellakin vajavainen. Asian vielä pelottavammaksi tekee se, että poikkeuksetta lähes kaikki ihanat ihmiset joiden kanssa olen saanut soittaa, ovat rytmitajultaan samaa tasoa tai jopa heikompia. Tutkimus varmaan pitää paikkaansa, mutta tulos on ihanan viihtellisesti esitetty täysin vääristyen. Ei mene nallekarkit tasan.

Käsi ylös kuka tunsi ylemmyyttä ja otti tuon uutisen tosissaan? :D
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
Kailis
13.04.2012 11:51:44 (muokattu 13.04.2012 13:12:02)

Toisaalta voi ajatella, että erilaisten rytmilajien sekä -kudosten pohtiminen ja harjoittelu synnyttää uusia hermoratoja aivoissa. Näin ollen esim. Epämuusikko, markkuliini ja jazzmies ovat huippuälykkäitä!
reaper666: PS. En itse ole mikään HRCaffejen ystävä mutta kannatan tätä ehdottomasti. Koska tämä on taas yksi askel eteenpäin saamaan Suomea kohti sivistystä.
Vallu-Veke
13.04.2012 11:58:26
Kailis: Toisaalta voi ajatella, että erilaisten rytmilajien -kudosten pohtiminen ja harjoittelu synnyttää uusia hermoratoja aivoissa. Näin ollen esim. Epämuusikko, markkuliini ja jazzmies ovat huippuälykkäitä!

Näin olen käsittänyt tapahtuvan. Mutta kaiken a&o on kuitenkin se lähtötaso, mistä lähdetään kehittäämään sitä uutta kudosta, kohti neroutta ;)
No en epäile pätkääkään ko. herrojen kohdalla etteikö se ole ollut valmiiksi jo keskivertoa ylempänä.
markkuliini
13.04.2012 15:57:35

Kailis: Toisaalta voi ajatella, että erilaisten rytmilajien sekä -kudosten pohtiminen ja harjoittelu synnyttää uusia hermoratoja aivoissa. Näin ollen esim. Epämuusikko, markkuliini ja jazzmies ovat huippuälykkäitä!

Jotenkin erittäin hyvään suuntaan menossa tää ketju. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
13.04.2012 19:38:32

markkuliini: Jotenkin erittäin hyvään suuntaan menossa tää ketju. :)

Ketjun evoluutio?
hollmi-5
13.04.2012 19:43:01
Kailis: Ketjun evoluutio?

Ketjuvetoinen?
Soundit, piuhat ja kajarit.
sahkuifk
13.04.2012 19:57:09
Tarviihan sitä välillä hengähtää niin jaksaa taas perustella kantojaan :))
Kävelin sumussa koulun ohitse.
VeKrio
18.04.2012 19:51:32

J.Hollström: 99% rumpaleista soittaa liian kovaa.

Word.

Mulla on ollut muutamia tilanteita, että soitin muka liian hiljaa. Ne on varmaan yleensä joko a.) tilan akustiikka on aivan kuollut ja muut soittimet on säädetty sen mukaan tai b.) Marsupino on "ykstoistasessa".
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
Kefiiri
19.04.2012 09:46:37
Epämuusikko: Tai siis, kuulo olisi pakko suojata koko ajan joka tapauksessa, mutta kaikki eivät muista pitää edes niitä korvatulppia mukana. Tuloksena on ei-mihinkään johtavaa nypläystä. Näin siis ainakin beatia ja fillejä katseltaessa.

Ihan vilpittömästi... en ymmärrä mitä tuossa tarkoitettiin. Meneekö rummunsoitto Epämuusikon mielestä liian varovaiseksi, jos äänenvoimakkuus pidetään maltillisena? Vai mitä? (: I
Kailis
19.04.2012 10:52:30 (muokattu 19.04.2012 10:53:51)

Kefiiri: Ihan vilpittömästi... en ymmärrä mitä tuossa tarkoitettiin. Meneekö rummunsoitto Epämuusikon mielestä liian varovaiseksi, jos äänenvoimakkuus pidetään maltillisena? Vai mitä? (: I

Ehkä siellä opettajan luona soittovola pidetään "varovaisena", mutta kyllä mun mielestä nuoren pitää antaa myös irroitella rumpujen kanssa ja ainakin silloin suojaus on paikallaan. Eli kyllä, rummunsoitto menee helpostikin liian varovaiseksi, jos äänenvoimakkuus pidetään maltillisena vain siksi ettei ole kuulonsuojausta. Vai mitä?
Itse en voi soittaa ilman suojausta, koska tinnitus ja meluherkkyys, joka aiheutui juuri siitä että en suojausta käyttänyt.
Epämuusikko
19.04.2012 11:00:41
Kailis: Ehkä siellä opettajan luona soittovola pidetään "varovaisena", mutta kyllä mun mielestä nuoren pitää antaa myös irroitella rumpujen kanssa ja ainakin silloin suojaus on paikallaan. Eli kyllä, rummunsoitto menee helpostikin liian varovaiseksi, jos äänenvoimakkuus pidetään maltillisena vain siksi ettei ole kuulonsuojausta.

Kyllä.

ei virheitä tässä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kefiiri
19.04.2012 12:12:50
Epämuusikko: Kyllä. ei virheitä tässä.

Jees tänkjuu. Näinhän asia kaikessa paradoksaalisessa harmillisuudessaan on.
jazzbass-73
03.06.2012 21:44:02
Tankero: Täällä on jo threadi aliarvostetuimmasta rumpalista,mutta ken lienis yliarvostetuin.
Oma ehdokkaani on suvereenisti Charlie Watts

Anteeksi , mutta mihin absurdi väitteesi perustuu ? Kuuntelepas vaikka ' Steel Wheels ' - levy kerran ajatuksella läpi niin huomaat miksi Charlie Watts on ... vaan Charlie Watts !!!
Herran runpalointi on Rollari- soundin TÄRKEIN kulmakivi !
Kefiiri
03.06.2012 21:59:14
jazzbass-73: Anteeksi , mutta mihin absurdi väitteesi perustuu ?

Provosointiin... :D
Arttuuu
11.08.2012 15:08:46
Ehdottomasti 2 yliarvostetuinta on Lars Ulrich ja Joey Jordison.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)