Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Strymonilta tulossa uutta
1 2
McNulty
13.04.2012 10:52:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt pukkaa FLINT!
 
http://www.strymon.net/products/flint/
 
Tremolo ja Reverb samassa rasiassa.
Aika vähän on tietoa tarjolla, mutta vaikuttaisi siltä että olisi Fenderin legendaarista Blackface-vaffariosastoa lyöty tremolon ja reverbin osalta pieneen rasiaan.
 
Erittäin mielenkiintoinen ainakin minun mielestäni.
 
"Courage is not the absence of fear, but rather the judgement that something else is more important than fear." -A. Redmoon
JuSu
13.04.2012 12:09:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Nyt pukkaa FLINT!
 
http://www.strymon.net/products/flint/
 
Tremolo ja Reverb samassa rasiassa.
Aika vähän on tietoa tarjolla, mutta vaikuttaisi siltä että olisi Fenderin legendaarista Blackface-vaffariosastoa lyöty tremolon ja reverbin osalta pieneen rasiaan.
 
Erittäin mielenkiintoinen ainakin minun mielestäni.

 
Mä haluisin nähdä sellaisen lootan, jossa ois delay ja reverb. Ja että olis mahdollisuus käyttää niin, että ne saa joko yhtäaikaa päälle, kumman tahansa yksinään ja vielä niin, että kun polkaisee toisen päälle, toinen menee pois.
 
Niin no, noihan nyt hoituis tarpeeksi lähellä toisiaan olevilla jalkakytkimillä kyllä...
 
JuSu
PJS
13.04.2012 12:26:43 (muokattu 13.04.2012 12:27:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi menee aika herkästi hankintalistalle, sopis just kivasti El Capistanin kanssa samaan lautaan. Tota ei vaan melko varmasti saa siten että signaaliketju kulkisi:
 
Trem-->Delay-->Reverb...
 
Peace!
I3enjam1n
13.04.2012 16:24:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.strymon.net/blog/
 
Noissa blogi-merkinnöissä kerrotaan mihin tremolo - ja reverb-tyyppeihin noi eri modet perustuu.
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
Kivijalka
13.04.2012 18:39:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan kiinnostava paketti, harmi ettei tremoloa saa poljettua tempoon.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
I3enjam1n
13.04.2012 19:18:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Ihan kiinnostava paketti, harmi ettei tremoloa saa poljettua tempoon.
 
Expression pedaali liitäntähän löytyy, tiedä sitten mitä sillä voi ohjata. Ois kätevä jos sama liitäntä toimisi erillisen tap-tempo pedaalin kanssa.
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
Andy J.
13.04.2012 23:06:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: Expression pedaali liitäntähän löytyy, tiedä sitten mitä sillä voi ohjata. Ois kätevä jos sama liitäntä toimisi erillisen tap-tempo pedaalin kanssa.
 
Liitäntä toimii Strymonin mukaan joko ekspressiopedaalin, ulkoisen tap-tempon tahi Strymonin Favorite-switchin kanssa.
 
Hyviä kauppoja: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski, p. s, esaruoho, jarialanaama, jaroslove_80, DaNoNe, georges, mataki, jubar1, Kunnalli
Hankster
13.04.2012 23:27:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Mä haluisin nähdä sellaisen lootan, jossa ois delay ja reverb. Ja että olis mahdollisuus käyttää niin, että ne saa joko yhtäaikaa päälle, kumman tahansa yksinään ja vielä niin, että kun polkaisee toisen päälle, toinen menee pois.
 
Niin no, noihan nyt hoituis tarpeeksi lähellä toisiaan olevilla jalkakytkimillä kyllä...
 
JuSu

 
ZCAT Pedals : http://www.zcatpedals.com/?dir=view&id=delay-reverb
Ja onhan siellä tremolo/ reverb pedaaleja parikin:
http://www.zcatpedals.com/?dir=view&id=q-trem
http://www.zcatpedals.com/?dir=view&id=tremolo
 
zapateados
14.04.2012 14:49:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Mä haluisin nähdä sellaisen lootan, jossa ois delay ja reverb. Ja että olis mahdollisuus käyttää niin, että ne saa joko yhtäaikaa päälle, kumman tahansa yksinään ja vielä niin, että kun polkaisee toisen päälle, toinen menee pois.
 
Niin no, noihan nyt hoituis tarpeeksi lähellä toisiaan olevilla jalkakytkimillä kyllä...
 
JuSu

 
EarthQuaker Devices Ghost Disaster Echo/Reverb menee aika lähelle noita speksejä, mutta saatavuus taitaa olla aika heikko. eBaysta vois ehkä löytyä.
 
http://www.youtube.com/watch?v=7CxlwQY_3XA
 
"Ain't nobody now can play the blues that I play" - Junior Kimbrough
Artist
15.04.2012 19:43:51 (muokattu 15.04.2012 19:48:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa, koska oikeastaan ainoat efektit (säröjen lisäksi) joita nykyään käytän ovat reverb ja tremolo. Tuollaisella ne saisi samassa lootassa.
 
Voi kyllä olla, että tuossa on paljon ominaisuuksia joita en tarvitse (reverbin puolella esim. '70s ja '80s kuulostavat ainakin nimen perusteella mulle turhilta). Harmi ettei (ainakaan kuvan perusteella) tuossa ole reverse reverbiä, koska sellaisen haluaisin kuriositeettina.
 
Toivottavasti tuota pääsee jossain testaamaan, mikäli tuo soundaa riittävän autenttiselta ja hinta ei ihan hirveä ole niin ainakin harkintaan menee.
 
E: Jaa, blogin mukaan tuo '60s reverb mallintaa nimenomaan fenkun combojen kaikua eikä ns. standalone jousikaikulaitetta, joten mahtaakohan tuosta saada sitten riittävän överiä reverbiä kuitenkaan...
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
sandelius
17.04.2012 11:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä efekti menee selkeästi ostoon. BlueSkyn spring reverb ei toimi itselle ollenkaan. Toivottavasti tämä paikkaisi jousikaiun tarpeen ja tremolo on plussaa!
 
Spirocore
17.04.2012 15:54:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sandelius: Tämä efekti menee selkeästi ostoon. BlueSkyn spring reverb ei toimi itselle ollenkaan. Toivottavasti tämä paikkaisi jousikaiun tarpeen ja tremolo on plussaa!
 
Jos BlueSky jää tarpeettomaksi niin saa tarjota tähän suuntaan.. :) Hommasin vastikään Brigadierin, hitto että on hyvä dilsa.
 
You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose!
sandelius
18.04.2012 09:11:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spirocore: Jos BlueSky jää tarpeettomaksi niin saa tarjota tähän suuntaan.. :) Hommasin vastikään Brigadierin, hitto että on hyvä dilsa.
Haha pidetään mielessä. Pitää ensin katsastaa Flint. BlueSky on muuten aivan älyttömän hyvä kaiku. Strymonin laitteet on sen verran laadukkaita, että ei niitä kovin helpolla kiertoon halua laittaa :)
 
makoskela
18.04.2012 09:35:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle kelpaisi kans tuo Bluesky! Monttu auki katselin eilen juutuubin esittelypätkät läpi. Tänne yksi, kiitos - saa tarjota.
 
All I need is another Schecter
jyrkalt
18.04.2012 09:47:12 (muokattu 18.04.2012 09:50:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e: Unipöröä.. Sori?
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
JuSu
18.04.2012 09:48:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Emmätiä.. Mä ajattelen niin että jos mä keksisin alkaa porukoita torilla huiputtamaan niin sen verran allerginen mä kivulle oon että kyllä muutama turpakeikka panis miettimään, onko tässä uudessa elämän tyylissä mitään järkeä.
 
Tais lipsahtaa väärään ketjuun... =)
 
JuSu
jyrkalt
18.04.2012 09:48:29 (muokattu 18.04.2012 09:48:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Tais lipsahtaa väärään ketjuun... =)
 
JuSu

 
Toihan muute lipsahti väärään ketjuun. MITVIT!
Edit: ei jaksa editoida :P
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Imper
18.04.2012 13:33:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oonko mä ainut kenen mielestä reverbit tulee miksauspöydästä miksaajan laittamana? Mun mielestä reverb syö kaiken presencen kitarasoundista, ja yleensä reverbiä käyttävät kitaristit soundaa paskalta IMO :) (Rautalankamelodiat on asia erikseen)
 
Everyone is a per-son
jussimus
18.04.2012 22:37:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aihetta sivuten, tilasin viimeinkin pitkään himoitsemani Strymon Timelinen. Demovideoiden perusteella tiedossa on orgastisia sessioita, varsinkin kun olen melkoinen delay-fanaatikko. Jänskättää kun natiaista jouluna! :)
 
ReBeat
18.04.2012 23:07:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Imper: Oonko mä ainut kenen mielestä reverbit tulee miksauspöydästä miksaajan laittamana?
 
Ehkä hiukan samaan liittyen niin ite pitäisin mielenkiintoisena jos Strymonilta ilmestyis hiljalleen joku räkkivärkki, johon olis tungettu kaiut, lesliet ja muuta kivaa. Hyvillä liitännöillä ja tietokone-editorilla varustettuna.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «