Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Virveli hakusessa
1 2 3 4 5 6
Duro
12.04.2012 19:49:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Eikai se mikää kopio olekkaan?
 
Se se taisi olla Kailiksella se pointti.
 
Tilipitappituppitappi
ferodoz
12.04.2012 19:52:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Se se taisi olla Kailiksella se pointti.
 
Kuume. Mikä ihana tekosyy.
 
www.suhdelukucoverband.fi
moderndrummer88
13.04.2012 13:27:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Kuume. Mikä ihana tekosyy.
 
Ian Paice oli aikanaan Ludarin endorsementti ja soitti pitkään 14"x6,5" Supralla. Pearlilta Paice on varmaan kaivannut samanlaista luottopeliä ja Pearl sitten on koittanut tehdä saman oloisen rummun ja soundiltaan sinne päin olevan. Siinä mielessä soundi on Supraan päin, että tossa Paice-signaturessakaan ei ole sellaista metallivirveleille tyypillistä klangia mitä ei juuri suprissakaan ole, tuo Paice-signature on vaan siinä mielessä epäonnistunut, että soundi on sitten saatu kuoletettua ihan tukkoon.
 
Kailis
13.04.2012 13:51:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Ian Paice oli aikanaan Ludarin endorsementti ja soitti pitkään 14"x6,5" Supralla. Pearlilta Paice on varmaan kaivannut samanlaista luottopeliä ja Pearl sitten on koittanut tehdä saman oloisen rummun ja soundiltaan sinne päin olevan. Siinä mielessä soundi on Supraan päin, että tossa Paice-signaturessakaan ei ole sellaista metallivirveleille tyypillistä klangia mitä ei juuri suprissakaan ole, tuo Paice-signature on vaan siinä mielessä epäonnistunut, että soundi on sitten saatu kuoletettua ihan tukkoon.
 
Ei pysty, liian mutua...
 
reaper666: PS. En itse ole mikään HRCaffejen ystävä mutta kannatan tätä ehdottomasti. Koska tämä on taas yksi askel eteenpäin saamaan Suomea kohti sivistystä.
Vallu-Veke
13.04.2012 14:07:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Kuume. Mikä ihana tekosyy.
 
Vesisade, ei tartte mennä klapitalkoisiin :)
 
Juu mutta eikö noita allekirjoitusmalleja ole vähän joka hintaluokkaan, noin yleisesti?
Paice ei välttämättä soita ollenkaan näillä halvemmilla itse?
 
moderndrummer88
13.04.2012 14:21:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ei pysty, liian mutua...
 
Niin en tiedä sit, jostain tuo on mulle tarttunu päähän, varmaan siitä, että täällä on vuosien ajan sitä toitotettu.
 
kincy
13.04.2012 14:37:44 (muokattu 13.04.2012 14:39:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Niin en tiedä sit, jostain tuo on mulle tarttunu päähän, varmaan siitä, että täällä on vuosien ajan sitä toitotettu.
 
Siihen on toki voitu hakea samaa sävyä, kuin Suprassa, mutta ei sitä ole yritettykään lähteä tarkasti kopioimaan. Ihan se on Sensitonen rungosta lähdetty tekemään. On siinä mun mielestä aika vissi ero jo.
 
E: typo
 
Kailis
13.04.2012 14:44:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta miten ihmeessä teräsrungosta jossa on prässivanteet saadaan tukkoinen? Onko se Sensitone jonka runkoa tuossa käytetään (vai käytetäänkö?) tukkoinen?
 
reaper666: PS. En itse ole mikään HRCaffejen ystävä mutta kannatan tätä ehdottomasti. Koska tämä on taas yksi askel eteenpäin saamaan Suomea kohti sivistystä.
moderndrummer88
13.04.2012 15:04:18 (muokattu 13.04.2012 15:08:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta miten ihmeessä teräsrungosta jossa on prässivanteet saadaan tukkoinen? Onko se Sensitone jonka runkoa tuossa käytetään (vai käytetäänkö?) tukkoinen?
 
En tiedä minkä taikatempun pearl on tehnyt, mutta kokeile itse. Tosta virpasta ei vaan kertakaikkiaan lähde mitään ringiä ja soundi on erittäin lyhyt *köp*, se ei kertakaikkiaan soi. Kuulostaa siltä kuin sisäinen demppari ois koko ajan käännettynä päälle.
 
http://www.youtube.com/watch?v=mglpq4qw7mA kuuntele tosta ite, alun rolleissa vanteen lähellekkään ei mitään sointia
 
EJ84
13.04.2012 15:14:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: En tiedä minkä taikatempun pearl on tehnyt, mutta kokeile itse. Tosta virpasta ei vaan kertakaikkiaan lähde mitään ringiä ja soundi on erittäin lyhyt *köp*, se ei kertakaikkiaan soi. Kuulostaa siltä kuin joku sisäinen demppari ois käännetty päälle.
 
Siinä rummussahan on sisäinen demppari, mitä en itse käsitä kun nyt eletään kuitenkin 2000-luvulla. Ruuvailin ite dlx:ssä joskus sitä dempparia ja testasin kevyesti eri asetuksilla, mutta kankea muistikuva siitä kuitenkin jäi, jopa dempparin ollessa täysin irti kalvosta. Taisi se kaipaamani herkkyys puuttua siitä rummusta. Annan ääneni edelleen messinkiselle sensitonelle, jos Pearlista valitaan. Tuossapa 14x6.5 rummusta netistä samplea: http://www.youtube.com/watch?v=iXNhXCR80no
 
Vaikea sanoa onko se Paice signature hintansa arvoinen, suosittelen kokeilemaan itse jos vain mahdollista.
 
Tossa vielä joku video alumiini 14x6,5 sensitonesta: http://www.youtube.com/watch?v=KsEasNHr1Ls
 
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
Kailis
13.04.2012 19:31:58 (muokattu 13.04.2012 19:33:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=xvEZ3fS01PA&feature=related
 
ja kyllä, ymmärrän että tuossa on volumen automatiikka käytössä =D
 
reaper666: PS. En itse ole mikään HRCaffejen ystävä mutta kannatan tätä ehdottomasti. Koska tämä on taas yksi askel eteenpäin saamaan Suomea kohti sivistystä.
ferodoz
13.04.2012 19:56:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: se ei kertakaikkiaan soi. Kuulostaa siltä kuin sisäinen demppari ois koko ajan käännettynä päälle.
 
eli tässä on nyt siis ihan sama homma kuin Pearlin MMX rummuissa, eli niitä ei saa soimaan millään. ;)
 
No, itse virveliin en ota kantaa koska ikinä en ole koittanut.
 
www.suhdelukucoverband.fi
kincy
13.04.2012 20:22:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: http://www.youtube.com/watch?v=xvEZ3fS01PA&feature=related
 
ja kyllä, ymmärrän että tuossa on volumen automatiikka käytössä =D

 
Ja tuo jos ei soi, niin ei sitten mikään.
 
eli tässä on nyt siis ihan sama homma kuin Pearlin MMX rummuissa, eli niitä ei saa soimaan millään. ;)
 
touché!
 
moderndrummer88
13.04.2012 20:41:13 (muokattu 13.04.2012 22:35:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No minä en voi tähän enää muuta sanoa kuin, että kokeilkaa tota rumpua livenä, noi videotkaan ei vielä paljasta sitä miten tumppu se soundi oikeasti on. Tästä on ihan turha kinastella, kun te itse ette ole päässy kokeilemaan rumpua livenä.
 
E: Kuunnelkaa vielä tota miltä toi virveli soundaa noissa klipeissä kun soitetaan ihan kantin viereen rollia, soundissa ei ole minkäänlaista sointia, yleensä virveli nimenomaan soi herkimmiten tuosta kohdasta ja soundissa on ringiä.
 
marktark
16.04.2012 16:45:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla on ianpaisetta myytävänä. Näyttää olevan kumitutit lugien alla; demppaamassa ?
Aika jännää miten noilla spekseillä saadaan tuhnuksi, on tää snaresoundi mystiikkaa joskus muutenkin.
Joku (yamaha?) metallinen signaturemallihan oli varustettu niin, että viisteen alle jäävään tyhjään tilaan on tungettu jotain vaimentavaa materiaalia.
Kurkatkaapas, onko paiseessa jotain piilotettu...
 
Play that song, not the instrument.
hollmi-5
16.04.2012 17:06:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Se on Pearlin kopio Ludarin 6,5" suprasta eikä mikään kovin onnistunu, tosi tuhnu ja tukkoinen soundi.
 
Pari kertaa on tullut testattua. Paice-signature ei ole lähelläkään Supran soundia. En myöskään suosittele ainakaan testaamatta ostamaan. Voihan se jonkun mieleinen soundi siinäkin olla. Minä en kovin pitänyt.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
velteri
08.05.2012 07:27:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sensitonen ajattelin ostaa. Kumpaa suosittelette messinkistä vai fosfori/pronssi virppaa?
Hintaero nuilla ei oo kuin noin 10 euron luokkaa.
 
arse
08.05.2012 10:12:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velteri: Sensitonen ajattelin ostaa. Kumpaa suosittelette messinkistä vai fosfori/pronssi virppaa?
Hintaero nuilla ei oo kuin noin 10 euron luokkaa.

 
Messinkinen on ainakin tosi hyvä ja järkiostos. Pronssista en ole kokeillut, mutta veikkaisin muiden kokemusten perusteella kuivakaksi, mikä ei sekään ole huono jos sellaisesta tykkää.
 
Ai hitto kun mie tykkään!
velteri
08.05.2012 17:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Messinki virvelistä olen lukenutkin jonkin verran ja vaikuttas että se olis ainakin hyvin suosittu. Taidan ostaa sen.
 
ammattimies97
10.05.2012 16:09:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

osta messinkinen!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «