Olen vähän uuno miksauspöytien suhteen joten mistähän löytyis helppolukuinen miksauspöytä for dummies ohje? Sellanen missä selitettäs suht' helposti auxit, trimmit jne. Ei ole niin hirveästi tullut tohon studiotekniikkaan tutustutta. |
Mase 16.04.2004 22:54:53 | |
---|
Muistaakseni Soundcraftilla oli pdffinä hyvät tutoriaalit niitten webbisivulla, mutta kotisivu näyttää nyt oleva down niin ei voi tarkistaa... On niistä täälläkin ollut joskus juttua, onko jo haulla etsitty? |
magic 17.04.2004 00:38:38 | |
---|
Muistaakseni Soundcraftilla oli pdffinä hyvät tutoriaalit niitten webbisivulla, mutta kotisivu näyttää nyt oleva down niin ei voi tarkistaa... On niistä täälläkin ollut joskus juttua, onko jo haulla etsitty? Tässäpä muutama dokumentti aiheesta: www.beijer.fi/personal/magnus/pa |
kivi 17.04.2004 00:47:42 | |
---|
Olen vähän uuno miksauspöytien suhteen joten mistähän löytyis helppolukuinen miksauspöytä for dummies ohje? Sellanen missä selitettäs suht' helposti auxit, trimmit jne. Ei ole niin hirveästi tullut tohon studiotekniikkaan tutustutta. Toiseksi viimeisessä Suessa oli Rautamaailman lopussa linkki saitille, jossa mikserin toiminta käytiin helposti ja selkeästi suomen kielellä läpi. Ei vaan oo lehteä tässä. |
HK 17.04.2004 03:17:17 | |
---|
Muistaakseni Soundcraftilla oli pdffinä hyvät tutoriaalit niitten webbisivulla, mutta kotisivu näyttää nyt oleva down niin ei voi tarkistaa... On niistä täälläkin ollut joskus juttua, onko jo haulla etsitty? Tuohon samaiseen pdf:ään olen törmännyt, ja oli kyllä lukemisenarvoinen pläjäys ehdottomasti. Peltikorva puupäässä. |
Ben_D 17.04.2004 07:37:47 | |
---|
Tuohon samaiseen pdf:ään olen törmännyt, ja oli kyllä lukemisenarvoinen pläjäys ehdottomasti. Jep Jep. Asiallinen dokumentti. |
jorma_r 20.04.2004 08:34:52 | |
---|
|
krushing 20.04.2004 15:48:41 | |
---|
|
Juntunen 20.04.2004 16:17:10 | |
---|
Marzi kirjotti joskus vuonna miekka muistaakseni tutoriaalin tuosta. Löytyi FAQ:sta sillon. Muistaakseni. Uusi rokkidemo valmis!! Kuuntele demostudiosta tai täältä. |
kivi 20.04.2004 16:34:38 (muokattu 20.04.2004 16:36:53) | |
---|
Toiseksi viimeisessä Suessa oli Rautamaailman lopussa linkki saitille, jossa mikserin toiminta käytiin helposti ja selkeästi suomen kielellä läpi. Ei vaan oo lehteä tässä. Löytyi: http://www.lukio.vihanti.fi/studiotekniikka/sivut/index.htmValitettavasti vain olivat ottaneet ne sivut pois verkosta. Harmi. |
jorma_r 23.04.2004 09:53:27 | |
---|
Muutama mikserikysymys vielä kun tämä nyt on puheena: -Onko direct out (yleensä) ennen vai jälkeen kanavan faderin? -Mitä faderit tekevät (yleensä) - olen ollut huomaavinani että ainakin edullisilla miksereillä soundi huononee silloin kun master fader on alle puolen välin. Onko faderi siis ikään kuin vastus nollatasoon asti ja sen jälkeen vahvistin vai johtuuko em. ilmiö vain huonosta mikseristä? |
Välikäsi 23.04.2004 12:13:58 (muokattu 23.04.2004 12:15:02) | |
---|
Onko faderi siis ikään kuin vastus nollatasoon asti ja sen jälkeen vahvistin vai johtuuko em. ilmiö vain huonosta mikseristä? Ikkään kuin. Faderin ollessa nollassa homma pelaa "unity gain"-periaatteella eli se antaa bussiin (väylään, whatever) yhtä isoa signaalia kuin etuasteelta tulee. EDIT: niin, siis, nollassa toiminta on "optimaalisimmillaan". |