Aihe: John Petrucci
1 2 3 4 5 6 7 8
Burn
11.04.2012 09:40:40

vvaltsu: Vaihin ja Satchiin tuo ehkä pätee, mutta onhan Gilbertin soolouran studiolevyistä 6/9 voksuilla. Ja tietysti kymmenkunta albumia Racer X:n ja Mr. Bigin kanssa, vokaaleilla luonnollisesti.

How silly of me. Voisin joskus ajatella, ellei pääni tulisi moisesta kipeäksi.
ekikoo
11.04.2012 12:04:36
DT:n voksut ei oo suorittamista??
http://www.youtube.com/watch?v=nTzlEadGeTo

!!
Kaijis
11.04.2012 18:04:47
ekikoo: DT:n voksut ei oo suorittamista??

!!

Kukas tollasta on muka väittäny?
ruikku20
11.04.2012 19:27:27 (muokattu 11.04.2012 19:28:07)
Burn:Vain, Satrianin ja Gilbertin vertaaminen Petrucciin noin niinkun musiikillisesti on senkin takia hankalaa, kun kolmen edellä mainitun tuotanto on pääasiallisesti instrumentaalivetoista, kun taas Petruccin tekemisissä on mukana voksut. Mikäli DTltä otettaisiin kaikki vokaaliosuudet pois, niin melkosta suorittamistahan sekin olis.

ekikoo: DT:n voksut ei oo suorittamista??

Kaijis: Kukas tollasta on muka väittäny?

Tuostahan sen voi käsittää vähän miten tahtoo.
Guitar playing is my life.
Epämuusikko
12.04.2012 00:43:34 (muokattu 12.04.2012 00:53:03)
Jucciz: Tähän kiteytyy kaikki olennainen tilukitarismista viimeisen 20-25 vuoden ajalta. Plussan arvoinen teksti. Gilbert on yksi harvoja viihdyttäviä urheilukitaristeja - melkeinpä kaikkia muita kuunnellessa itkettää, eikä todellakaan siksi, ettei itse kykene yhtä nopeisiin suorituksiin.

Tuosta huumoriaspektista voi välillä olla montaa mieltä, mutta Gilbert sentään lataa soittoonsa (menemättä ajoittaisen etukenon märehdintään, ei tehdä tästä Eric Johnson-ketjua) huomattavasti enemmän merkitystä ja Tärkeitä ääniä kuin yrmymmät keppikumppaninsa.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
ekikoo
12.04.2012 11:49:11 (muokattu 12.04.2012 11:50:15)
Kaijis: Kukas tollasta on muka väittäny?

Burn: Mikäli DTltä otettaisiin kaikki vokaaliosuudet pois, niin melkosta suorittamistahan sekin olis.

Eli väite: DT voksuilla = ei suorittamista. :)
Serious biz.
Burn
12.04.2012 13:39:04

ekikoo: Eli väite: DT voksuilla = ei suorittamista. :)
Serious biz.

No voi nyt jumalauta, en mä sitä tolla tavalla tarkottanut. Meinasin vaan, että jos DT:n musa olis puhtaasti instrumentaalivetosta niin jäljelle jäis ne samat elementit mitkä kävis yhtälailla em. urheilukitaroinnista. Millään tavalla en viitannut siihen, että La Brien laulannat olisi millään tavalla vähäpätöisiä tai mitään, vaan että voksut on musta se elementti tässä tapauksessa, minkä vuoksi en vertaisi Vaita, Satriania ja Teatteria keskenään ihan senkin vuoksi, että toisessa lauletaan ja toisissa ei lauleta.
Ianuarius
12.04.2012 16:57:12

Burn: No voi nyt jumalauta, en mä sitä tolla tavalla tarkottanut. Meinasin vaan, että jos DT:n musa olis puhtaasti instrumentaalivetosta niin jäljelle jäis ne samat elementit mitkä kävis yhtälailla em. urheilukitaroinnista.

Basgapuhetta. Vaikkapa uudelta levyltä Beneath The Surface soimaan. Jos pitää vetää sporttikalsarit jalkaan niin jotain on kyllä pahemman kerran pielessä siellä päässä. ;)
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Ianuarius
13.04.2012 07:01:09

No älä sitten sano että Burn: Mikäli DTltä otettaisiin kaikki vokaaliosuudet pois, niin melkosta suorittamistahan sekin olis. jos se kerran ei ole.
Burn
13.04.2012 09:09:16

Ianuarius: No älä sitten sano että Burn: Mikäli DTltä otettaisiin kaikki vokaaliosuudet pois, niin melkosta suorittamistahan sekin olis. jos se kerran ei ole.

Ehkä on parempi etten sano mitään, ettei kukaan vaan ala itkemään tai vahingossakaan tarttuisi asian varsinaiseen pointtiin.
Ianuarius
13.04.2012 12:40:14

No mikähän ihme se pointti sitten oli? :D

Se että Petruccin soittaminen on suurimmaksi osaksi suorittamista?

Mut ku ei se ole.

Jos tuo ei ollu se pointti, niin valaise ihmeessä. Ei mulla riitä aika alkaa dekryptaan sun mystisiä, arvoituksellisia viestejä.
Kampela77
13.04.2012 12:53:22
Ianuarius: No mikähän ihme se pointti sitten oli? :D

Mut ku ei se ole.

Jos tuo ei ollu se pointti, niin valaise ihmeessä. Ei mulla riitä aika alkaa dekryptaan sun mystisiä, arvoituksellisia viestejä.

Mä ainakin tajusin pointin heti, mutten jaksa kertoa.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Burn
13.04.2012 12:55:10

Ianuarius: No mikähän ihme se pointti sitten oli? :D

Kerran. Vielä.

Petruccin tekemän musan vertaaminen lähes kokonaan instrumentaalivetoisen musan kanssa on varsin hankalaa juurikin voksujen olemassaolon vuoksi. Näitä kahta keissiä voi vertailla paremmin jos toisesta ottaa sen erottavan tekijän pois. Vain ja Satchin tuotannosta löytyy himmailuja siinä missä Petrucciltakin, mutta kun syyllistytään kaahailuun niin Petrucci täyttää yhtälailla ne urheilijakitaristin kriteerit. Mitään muuta pointtia ei ollut.

Tekeekö vieläkin kipeetä?
Ianuarius
13.04.2012 13:02:27 (muokattu 13.04.2012 13:03:34)

No vähäsen tekee joo...

Siis mulle jäi vähän hämäräksi, että mitä ny yrität selventää tolla kommentilla. Sitä, että Petrucci tiluttaa? Kyllä. Huomattavasti Gilpettereitä ja Satriaaneja enemmän ja no... Vai:n musaa en oo kuunnellu yhtään niin basga sanoa. Mut siis... niin...?

Jäiköhän mulla jotain todella tärkeää jostain sivulta 3 lukematta. Jotenki tuntuu että kauhea kaistale informaatiota on täysin hukassa. :D

EDIT: Ja mitä Petruccin tekemään musaan tulee, niin onhan sillä soololevyt ja LTE mihin verrata. Soololevy on kyllä aika armotonta tilutusta alusta loppuun asti (ja ne kohat jotka ei ole, on yllättäen sit aika tylsiä).
Burn
13.04.2012 13:05:18

Ianuarius: No vähäsen tekee joo...

Siis mulle jäi vähän hämäräksi, että mitä ny yrität selventää tolla kommentilla. Sitä, että Petrucci tiluttaa? Kyllä. Huomattavasti Gilpettereitä ja Satriaaneja enemmän ja no... Vai:n musaa en oo kuunnellu yhtään niin basga sanoa. Mut siis... niin...?

Jäiköhän mulla jotain todella tärkeää jostain sivulta 3 lukematta. Jotenki tuntuu että kauhea kaistale informaatiota on täysin hukassa. :D

EDIT: Ja mitä Petruccin tekemään musaan tulee, niin onhan sillä soololevyt ja LTE mihin verrata. Soololevy on kyllä aika armotonta tilutusta alusta loppuun asti (ja ne kohat jotka ei ole, on yllättäen sit aika tylsiä).

Peoplez: John Petrucci on maailman paras kitaristi Dream Theateriin. Jos ei siitä musasta tykkää niin sille ei sitten mahda mitään. Mutta en vertaisi häntä mihinkään Satrianiin, Vaihin, Gilbertiin yms urheilijakitaristeihin. Petrutsi tekee kuitenkin musiikkia eikä tekniikkaharjoitteita :=)

Tohon tartuin.
ReBeat
13.04.2012 13:07:47 (muokattu 13.04.2012 13:09:44)

Ei voi olla kuunnellut Satriania kyllä yhtään mikäli sanoo sitä urheilijakitaristiksi. Kyseessähän on nimenomaan sävyjä etsivä, vahvoja melodioita säveltävä, ilmaiseva kitaristi.
Ianuarius
13.04.2012 13:08:56

Burn: Tohon tartuin.

Oulrait. Kyllä Gilpetteri ja Satch tekee mun mielestä musaa siinä missä Petrucciki. Molemmilta viimesimmät levyt olleet oikein miellyttäviä ja varsinki Space Ship Onella tuntu että enemmän sitä urheilua sai kuunnella Minnemanin karsinasta. :D

Ja kuten sanoin, Vain musaa en oo ikinä kuunnellu hirveänä ku ei se vaan herätä minkäänlaisia tuntemuksia. Ite tyyppihän on varsin loistava. :)
T-Stag
13.04.2012 14:28:27 (muokattu 13.04.2012 14:30:38)
Epämuusikko: Gilbert sentään lataa soittoonsa (menemättä ajoittaisen etukenon märehdintään, ei tehdä tästä Eric Johnson-ketjua) huomattavasti enemmän merkitystä ja Tärkeitä ääniä kuin yrmymmät keppikumppaninsa.

Tästäkin voi olla montaa mieltä. Mun mielestä Gilbert on äärimmäisen tylsä soittaja juurikin linjojensa puolesta. Tähän kun lisää langanohuen saundin niin avot. Huumori pelastaa paikka paikoin.
ekikoo
13.04.2012 15:33:12 (muokattu 13.04.2012 16:06:57)
No olihan tuo mun linkkaama juttu läppä ja aika huono sellainen mutta ei ainakaan missään määrin tosissaan. ps. Miellyttävää katsottavaa nää petruccin Boogie-pätkät, osaa selittää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)