Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä tehdä? Tele ja strato kummatkin tuntuvat oikealta vaihtehd.
1 2 3 4
Niilo94
12.04.2012 17:37:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tavoitteenani on hommata uusi lankku, mutta ongelmaksi koituu se että telecaster sekä stratocaster kummatkin tuntuvat oikealta vaihtoehdolta. Puhe on siis Fenderin Standard sarjan kitaroista. Stratocasterissa houkuttelee mahdollisuus tehdä ihan mitä vaan, soittaa ihan mitä vaan. Telecasterissa, se kuulu twangi ja true balls of steel saundi. Mitä tehdä!? Päättäminen tuntuu mahdottomalta, kertokaa mielipiteenne asiaan!
 
ReBeat
12.04.2012 17:58:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten olis telecasterin bodyyn isolapainen straton kaula?
 
McNulty
12.04.2012 18:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ratkaisin tämän ongelman hankkimalla sekä Straton että Telen :)
Toki jos tämä ei ole mahdollista, niin kyllä Stratostakin saa oikeanlaisella mikkivalinnalla (ja tarvittaessa vaikka vaiheenkääntö-tempuilla) varsin twängäävää soundiakin.
 
Minä valitsisin Straton jos vain toinen pitäisi valita.
 
"Courage is not the absence of fear, but rather the judgement that something else is more important than fear." -A. Redmoon
Sergei Fallinen
12.04.2012 18:05:04 (muokattu 12.04.2012 18:05:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä telelläkin soittaa mitä vain jos on tarpeeks äijjä. Mä en oo mutta toivosin olevani, joten tele on mun kitara, siis noista kahdesta.
 
Morri
12.04.2012 18:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pakko olisi valita niin itse ottaisin hyvän straton hyvän telen edestä. Sitten säästäisin vähän ja ostaisin telenkin :D
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
antnis
12.04.2012 18:08:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta hyvä tele ja laita keskimikki ja 5-way switch.
 
JuSu
12.04.2012 18:09:21 (muokattu 12.04.2012 18:10:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Minä ratkaisin tämän ongelman hankkimalla sekä Straton että Telen :)
 
No tämä. Mikäs se on niilon budjetti?
 
Vaikkakin oma valinta olis estottomasti strato, jos vain toinen pitäisi.
 
JuSu
Gabe
12.04.2012 18:09:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta kolme mikkinen tele ;) Mut joo, mulla ei ole tullut kyllä telellä soitellessa vielä vastaan tilannetta että olis ollut soittimesta kiinni mitä pystyn vetämään :)
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
markus16
12.04.2012 18:11:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta lespaul.
 
Hyvä seksi on parempaa kuin taskulämmin kalja.
klobasa
12.04.2012 18:18:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Telessä saat verrattuna stratoon:
 
-vähemmän elektroniikkaosastoa
-vähemmän liikkuvia osia (mm. tallamekanismia)
-vähemmän mikkejä
-enemmän puuta
 
Eli potentiaalisesti saat telessä enemmän rahalle vastinetta, koska huonoja osia ei ole niin paljoa. Tai mistäpä minä tiedän, ehkä ne on kaikki yhtä huonoja.
 
charvette
12.04.2012 19:32:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nashville Deluxe Tele.
 
Gabe
12.04.2012 20:31:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

charvette: Nashville Deluxe Tele.
 
On muuten upea keppi, eikä pahan hintainenkaan.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Jyrken
12.04.2012 20:35:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

charvette: Nashville Deluxe Tele.
 
Sehän se. Tämän olisin itekin sanonu.
 
Ja heitetään vielä, että ei kyllä pidä paikkaansa, että jollain vintage-tyylisellä Stratocasterilla oikeasti soittas kaiken :P Claptonkin sanoo, jotta Stratossa on se hyvä puoli, että sen saa tarpeen tullen kuulostamaan vaikka Les Paulilta, mutta jätkä vetääkin jollain midboost-potikalla.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Niilo94
12.04.2012 21:04:35 (muokattu 12.04.2012 21:07:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No budjettia ei sinänsä ole.. Mutta sellainen 600€ tuntuisi järkevältä maksimi sijoitukselta tässä vaiheessa elämää :D! Unohtui tuosta kirjoituksesta sellainen pääpointti että kitaran pitäisi olla vasenkätinen :D Budjettihan tarkoittaisi periaattessa sitä että jos uutta metsästää rajoittuu haarukka meksikolaisiin?
 
Gabe
12.04.2012 22:39:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/fender_deluxe_nashville_tele_rw_hb.htm
 
Tuossahan oli just sopiva hinnankin puolesta. En tiedä miten vasureina saa...
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
rheinone
13.04.2012 02:12:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fiiliksen mukaan mennään. Itselleni telessä on ollut aina jotain hienoa, yksinkertaisuutta kaiketi.
 
On Stratokin kyllä ihan jees, ei siinä mitään. Mutta ei se telelle vertoja vedä. Siinähän on volumenappulakin ihan väärässä mestassa.
 
Gabe
13.04.2012 09:42:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: Fiiliksen mukaan mennään. Itselleni telessä on ollut aina jotain hienoa, yksinkertaisuutta kaiketi.
 
On Stratokin kyllä ihan jees, ei siinä mitään. Mutta ei se telelle vertoja vedä. Siinähän on volumenappulakin ihan väärässä mestassa.

 
Samaa mieltä :) Stratossa liikaa nippeleitä ja nappeleita. Telessä on kaikki oleellinen mitä soittamiseen tarvitaan.
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
JuSu
13.04.2012 10:17:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Samaa mieltä :) Stratossa liikaa nippeleitä ja nappeleita. Telessä on kaikki oleellinen mitä soittamiseen tarvitaan.
 
Lakatkaa nyt perus-telemasta asioitanne, tässähän on kohta pakko mennä telekauppaan. =)
 
JuSu
dropD
13.04.2012 10:27:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuohon alkuperäiseen ongelmaan varmaan ole muuta ratkaisua kuin hankkia molemmat. Vasurivaatimus tuppaa asettamaan omat rajoituksensa, joten hankkisin ehkä ensiksi sen kumpi vasurina ja sopivana yksilönä tulee eteen. Käytettyjen tarjontaa kannattaa kyllä seurata. Itse hiljattain etsikelin jotain kohtuuhintaista stratoa ilman suurempia speksejä merkin, valmistusmaan, mallin tai värin suhteen. Eteen tuli käytetty highway one fenkku 350 eurolla, niin korjasin talteen. Hyvän ja jämäkän tuntuinen keppi ja soi mukavasti. Ulkomuodoltaan oli kovin relikoitunut ja väärän värinenkin, mutta ajaa asiansa paremmin kuin hyvin.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
svilo
13.04.2012 10:40:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.wildwoodguitars.com/images/products/396_lg5.jpg
 
;)
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «