passe 12.04.2012 12:08:47 | |
---|
kincy: Tuossa pätkässä on sitä awesome Metallicaa, joten en ymmärrä miksi tuon vedon linkitit. Tuohon aikaan soitto oli hyvää ja metallimusiikki semmoista, kun sen pitäisi edelleenkin olla, eikä sitä helvetin kikkailu/tuplabasaripaskaa. Tai metalcorea. Tuo kuuluu vetää noin! Lähdepä tuohon mezzoforteilemaan ja höpöttelemään tarkkuudesta niin jep jep. Lars on jo pidempään ollut rumpalispiirien lempi-inhokki, mutta esim tältä/kin palstalta löytyy maksimissaan kourallinen rumpaleita, jotka vetävät tuon samalla draivilla. Kaikelle on paikkansa. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
kincy 12.04.2012 12:23:17 (muokattu 12.04.2012 12:27:15) | |
---|
Totta. Mutta on niitä olemassa ihan oikeasti tarkkojakin metallirumpaleita. Siis metallirumpaleilla tässä tarkoitan nyt sitä kunnollista musiikkia, eikä sitä kellontarkkaatriggerisämpylämoskaa. Esmes Tom Hunting, joka on muuten minun mielestäni erittäin aliarvostettu rumpali, soittaa metallia todella tarkasti ja väitän, ettei siihen moni täälläkään kirjoittelevista pysty. Miehen soitto tuntuu vaan paranevan uudemmilla Exoduksen levyillä, vaikka alkaa papparainen jo harmaantumaan. Uudempi Exodus ei ihan niin paljoa mua sytytäkään kuin vanhempi, mutta rumpujen takia sitä kuuntelee jo mielellään. |
Vallu-Veke 12.04.2012 13:42:43 | |
---|
kincy: Tuossa pätkässä on sitä awesome Metallicaa, joten en ymmärrä miksi tuon vedon linkitit. Tuohon aikaan soitto oli hyvää ja metallimusiikki semmoista, kun sen pitäisi edelleenkin olla, eikä sitä helvetin kikkailu/tuplabasaripaskaa. Tai metalcorea. Juu samaa mieltä. Metallicahan oli edelläkävijä omassa tyylissään. Se on sellainen yksi heavy metallin alatyyli vaan. Sitä ennen oli hyvää metallia ja lisää tulee ja väliin tulee huonoakin. Välillä menee överiksi, mutta eiköhän kohta tule muotiin palata metallin juurille taas, jne. Tai joku keksii jonkun muun uuden suuntauksen siihen. Kun kirkot on poltettu, niin voi alkaa välillä polttamaan vaikka rumimpia rakennuksia ja siihen sopiva jytinä vaan, niin siinähän se uusi tyyli taas on. Tämä jos mikä musiikin tyyli on kehittynyt valtavasti. Eli sieltä blues-pohjaisista Led Zeppeliineistä,.. tähän päivään... Ja ennen Zepukoita oli heavymetalliksi luettavia pioneerejä. Metalligenressä tulee uutta musiikkia (tyyliä) koko ajan, vaikka se tuntuu, että tupliksillla siellä vaan vedellään. |
kincy 12.04.2012 14:40:48 | |
---|
Vallu-Veke: Metalligenressä tulee uutta musiikkia (tyyliä) koko ajan, vaikka se tuntuu, että tupliksillla siellä vaan vedellään. Tämä lause oli niin osuvasti kuvailtu, että palkitsen kirjoituksesi plussalla. |
Kailis: Että kumpi nyt sitten oli ensin, muna vai kana, eli alkoivatko rumpalit soittamaan lujaa siksi että kitaristit alkoivat soittamaan lujaa? Marsut tuli ja oli arvokkaita. Vain isoilla bändeillä oli vara soittaa kovaa. Kyllä minä veikkaan että se on siitä lähtöisin. OPJ1974: Sitten meitä on kaksi. Eilen treeneissä hyvin kuvaavaa oli, kun basisti tokaisi, että "Nyt noi rummut jää kyllä mun mielestä koko ajan alle. Pitäiskö sun soittaa kovempaa?" Tämäpäs on tuttu ilmiö. Eilen taas pääsi käymään treeneissä niin etten itsekään kuullut soittoani marsun alta. Vaikka siihen on tätä varten tehty master volume-modaus, jotta saa etuasetta ajettua ruvelle ja pidettyä volume alhaisena. Blääh. Eikä ole mukavaa olla kokoajan kitaristille motkottamassa, mutta pakkohan se on.. kincy: Tuossa pätkässä on sitä awesome Metallicaa, joten en ymmärrä miksi tuon vedon linkitit. Tuohon aikaan soitto oli hyvää ja metallimusiikki semmoista, kun sen pitäisi edelleenkin olla, eikä sitä helvetin kikkailu/tuplabasaripaskaa. Tai metalcorea. Hetkinen, etkös sinä soita tuollaisessa kikkailu/tuplabasari-bändissä? :D |
tomboarmageddon 12.04.2012 17:24:01 | |
---|
passe: Tuo kuuluu vetää noin! Lähdepä tuohon mezzoforteilemaan ja höpöttelemään tarkkuudesta niin jep jep. Lars on jo pidempään ollut rumpalispiirien lempi-inhokki, mutta esim tältä/kin palstalta löytyy maksimissaan kourallinen rumpaleita, jotka vetävät tuon samalla draivilla. Kaikelle on paikkansa. Kourallinen vetää samalla draivilla ja loput paljon paremmin;) |
hollmi-5 12.04.2012 17:46:58 | |
---|
Kailis: Eikö sulla ole vaikeuksia kuulla laulua tai koskettimia? Monitorin tarkoitushan on saada bändi balanssiin omalle tontille. Aina se reunalla oleva kitara (puhumattakaan kiippareista tai laulusta jotka tulevat usein pelkistä monitoreista lavalla) ei oikein kuulu rumpalille. Monitorinhan saa parhaimmillaan ihan korvan viereenkin, ja soittopaikasta riippuen olen sinne ottanut rumpuja myös. Tavastialla mulla oli joskus stereomonitorointi, ja oli aikaa tehdä kunnon check. Päädyin ottamaan kitaroiden, basson, laulujen ja kiippareiden lisäksi snaren, tomit ja basarin, vielä oikein hienosti kaikki panoroituna. Ei tarvinnut paiskoa kun kaikki kuului niin hyvin. Solistin monitorista tulee ihan tarpeeksi infoa, kun sinne ajetaan koskettimet. Basso ja kitarat ovat aina sen verran lähellä rumpuja, että ne kuuluu ihan tarpeeksi. Soundit, piuhat ja kajarit. |
kincy 12.04.2012 18:38:49 (muokattu 12.04.2012 18:41:23) | |
---|
Razanez: Hetkinen, etkös sinä soita tuollaisessa kikkailu/tuplabasari-bändissä? :D En. Kyllä ne meidän bändin vaikutteet ovat siellä 80-luvun meiningissä, eikä siellä modernissa metallissa. Uuteen tuotantoon on vaikutteita jo Hellacopterssista. |
J.Hollström 12.04.2012 18:53:45 | |
---|
Mä pyydän aina monitooriin lisää runpuja, virvelii, crashejä ja tuplabassareita. |
velipesonen 12.04.2012 20:39:39 | |
---|
Hyvä monitorointi on sellainen että monitoreissa on vain crashipelti mielettömästi kaiutettuna eikä sitten mitään muuta, ja tietenkin mahdollisimman kovaa. Pellit kannattaa muuten mikittää alapuolelta mahdollisimman läheltä keskustaa eli kuvun sisältä, jos vain mahdollista. "Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg |
Kailis 12.04.2012 20:47:45 (muokattu 12.04.2012 20:48:23) | |
---|
J.Hollström: Mä pyydän aina monitooriin lisää runpuja, virvelii, crashejä ja tuplabassareita. Mä pyydän vaan basson E-kieltä, koska muuta ei bassosta tarvii. Ja wahia ja doblyä siihen sit. reaper666: PS. En itse ole mikään HRCaffejen ystävä mutta kannatan tätä ehdottomasti. Koska tämä on taas yksi askel eteenpäin saamaan Suomea kohti sivistystä. |
passe 12.04.2012 21:07:49 | |
---|
tomboarmageddon: Kourallinen vetää samalla draivilla ja loput paljon paremmin;) Vaan tästäpä minä olen kovasti eri mieltä;) Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
J.Hollström 12.04.2012 21:11:42 | |
---|
Sit mää pyydän äänittää soundtsekkii rentoutuskasetille (Basfin keltanen C-90) jossa hakataan kolme varttii virvelii / puoli. |
Kailis 12.04.2012 21:29:55 (muokattu 12.04.2012 21:36:35) | |
---|
J.Hollström: Sit mää pyydän äänittää soundtsekkii rentoutuskasetille (Basfin keltanen C-90) jossa hakataan kolme varttii virvelii / puoli. Siihen menee sit kolome tsekkii. Mä pyysin kerra tsekis basistii laskee bassoo ja se sano et ei voi ku hihna on jo vikas reiäs. Sit mä ihmettelin et mikä siel kiertää ku vinku nii perkeleesti mut se oliki vaa basistin maksa. Lähettii sit basistin kaa kävelylle enne keikkaa ja mä sanoin sille et "varo, kuallu lokki!" ja se basisti katto taivaalle niinku et "missä, missä???" Sit se halus mennä nostaan pankkiautomaatist rahaa et sais bissee, ja mä ihmettelin ku se meni iha kipsii. No siin luki et "SOLO". Sit se ei meinannu enää päästä takas keikkapaikalle ku poke kysy et SOITATKO sä bändissä? Se vastas et eiku mä oon basisti. reaper666: PS. En itse ole mikään HRCaffejen ystävä mutta kannatan tätä ehdottomasti. Koska tämä on taas yksi askel eteenpäin saamaan Suomea kohti sivistystä. |
OPJ1974 12.04.2012 22:12:23 | |
---|
tomboarmageddon: KouralliSen vetää samalla draivilla ja loput setistä sen jälkeen ainakin omasta mielestään paljon paremmin;) |
Epämuusikko 12.04.2012 23:28:16 | |
---|
J.Hollström: Sit mää pyydän äänittää soundtsekkii rentoutuskasetille (Basfin keltanen C-90) jossa hakataan kolme varttii virvelii / puoli. Dude. srsly. Relaa. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Deino 12.04.2012 23:30:55 | |
---|
Kailis: Mä pyydän vaan basson E-kieltä, koska muuta ei bassosta tarvii. Ja wahia ja doblyä siihen sit. Pyydän Kailista. |
J.Hollström 13.04.2012 04:20:16 | |
---|
Epämuusikko: Dude. srsly. Relaa. Sit mä pyydän lisää huumorintajuu rumpaleille. |
Epämuusikko 13.04.2012 09:41:44 | |
---|
J.Hollström: Sit mä pyydän lisää huumorintajuu rumpaleille. Vakava asia. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
OPJ1974 13.04.2012 10:15:06 | |
---|
J.Hollström: Sit mä pyydän lisää huumorintajuu rumpaleille. Tää on paradoksi, koska oman kokemukseni mukaan rumpaleilla juuri tuota yleensä löytyy vaikka muille jaettavaksi :) Mutta ehkä rumpalihuumori ei ylitä basisti-, kitaristi- tai kiipparistikynnystä? |