Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Plexi-tyylinen (putki)etuaste
1 2
Terry Pantheras
12.04.2012 10:33:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heippa!
 
Mitäs etuasteita on markkinoilla jos haluaa päästä mahdollisimman lähelle Marsun Plexiä/Laney Supergroupia?
 
Mallintavia/emuloiviahan on ties mitä, mutta putkarit on ensisijaisesti tähtäimessä.. Säröpuoli ei ole hakusessa itse etusesta, vaan se toimisi pohjana ulkoiselle särölle. Mallintavia voi toki myös ehdottaa, mikäli toimivat hyvänä kliinipohjana.
 
Mahdollisimman autenttisia ja/tai yhteensopivia päätevahvistinehdotuksia otetaan myös vastaan.
 
Kiitos!
 
*kvarts*
dropD
12.04.2012 10:58:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota noin... Plexi etuaste tuntuu sikäli vähän erikoiselta, että plexi-soundi assosioituu nimenomaan päätteeseen (vaiheenkääntäjä+pääteputket+muuntaja). Eli jos plexi-tyylistä pohjasoundia haluais, niin se löytyis varmaan helpoiten hankkimalla plexi-tyylinen nuppi. Jos asiaa johtaa pidemmälle, niin plexi kai perustuu fenderin bassmaniin, jonka etuaste taasen on ilmeisesti kopsattu Alembic bassoetuseen (olisko ollu F-2B tms.). Noita Alembicejä on käytetty kyllä kitarakäytössä. En tiedä saatavuudesta taikka hintatasosta. Ampmaker on tehnyt tuosta etusesta rakennussarjan (ei näy vielä nettisivulla ja rakennussarjojen toimituksen muutenkin muuton takia vielä holdissa), jonka hintaluokka pyörii jossain parin sadan paikkeella...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Terry Pantheras
12.04.2012 11:19:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jospa avaan aihetta hieman enemmän. :)
 
Tarkoituksena olisi ajaa kahta vahvistinta (ja saundia) yhtä aikaa, joista toinen perustuisi Plexiin ja toinen Soldanon etuasteeseen. Molempia pöristäisin kahdella dedikoidulla säröllä. Vahvistimeksi joku stereopääte; VHT, Marshall tai joku muu sellainen...
 
Olin studiossa viime viikonloppuna ja käytin kahta eri omaa vahvistinta eri komppiraidoille: Soldano SLO100 ja Laney Supergroup, joita molempia kuritin DOD American Metallilla stoner/deathmetal-pörinälle. Tuli todettua, että tuo kombinaatio toimi aivan tautisen hyvin yhteen molempien tukiessa toisten hyviä ja huonoja puolia. Nyt olisi tarkoitus saada samantyylinen set-up myös keikoille, ilman, että tarvitsee roudata koko vahvistinarsenaalia mukana.
 
Eli: kitara - efektit - amp splitter/aby-boksi - DOD:t - vahvistimet - 4x12 kaappi kahdella eristetyllä inputilla
 
SLO:n korvaajana toimisi esim. SP-77 etuaste.
 
*kvarts*
dropD
12.04.2012 12:41:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Idea kuulostaa selkeältä vaikka miä silti epäilen, että se plexin ominaissoundi tulee jostaan muualta kun etusesta. Alembic varmaan on lähinnä haettua. Itse tuommoisen tarpeessa saattaisin miettiä haluaisko joku vahvistinrakentaja vääntää moisen kasaan. Kytkikset ei oo mitään valtionsalaisuuksia ja samalla vaivalla sitä laittais molemmat etuset samaan boxiin.
 
Ampmakerin versiosta löysin tuon verran http://www.ampmaker.com/infocentre/thread-109.html eli tuloillaan on kunhan kerkiää. Tuossahan on jo itsessään kaksi erillistä kanavaa, josta näppärämpi modais toisen soldanon suuntaan...
 
Joku on ilmeisesti miettiny ennenkin plexi-etushommaa kun tuollainenkin askare näyttää markkinoilla olevan http://www.londonpower.com/catalog/product_info.php?products_id=68 Äkkisältään ainakin mun silmään pistää, että vaatinee ulkoisen virtasyötön.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Ukkovaari
12.04.2012 13:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Heippa!
 
Mitäs etuasteita on markkinoilla jos haluaa päästä mahdollisimman lähelle Marsun Plexiä/Laney Supergroupia?
 
Mallintavia/emuloiviahan on ties mitä, mutta putkarit on ensisijaisesti tähtäimessä.. Säröpuoli ei ole hakusessa itse etusesta, vaan se toimisi pohjana ulkoiselle särölle. Mallintavia voi toki myös ehdottaa, mikäli toimivat hyvänä kliinipohjana.
 
Mahdollisimman autenttisia ja/tai yhteensopivia päätevahvistinehdotuksia otetaan myös vastaan.
 
Kiitos!

 
En tiedä onko tää mun vaihtoehto sinulle edes sopiva mutta laitetaan.
 
Eleven Rack ei ole putkari mutta siinä on sitä samaa dynamiikkaa ja Plexin soundit on aika herkulliset ja tuosta löytyy Soldano ym. vahvarin mallinnuksia. Ite ainakin tykkään laitten soundeista ja dynamiikasta.
 
Testaamalla ja tutustumalla ei ainakaan mitään häviä ja näkee soveltuuko se yhtään käyttötarkoitukseen, joten jos tuollaiseen törmäät niin katsasta läpi.
 
Terry Pantheras
12.04.2012 13:37:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Idea kuulostaa selkeältä vaikka miä silti epäilen, että se plexin ominaissoundi tulee jostaan muualta kun etusesta. Alembic varmaan on lähinnä haettua. Itse tuommoisen tarpeessa saattaisin miettiä haluaisko joku vahvistinrakentaja vääntää moisen kasaan. Kytkikset ei oo mitään valtionsalaisuuksia ja samalla vaivalla sitä laittais molemmat etuset samaan boxiin.
 
Juu, mm. Bluetone on käynyt mielessä, mutta pitää vielä tsekata noita bulkkikamoja ensteks.
 
Alembic näyttäisi olevan harvinaisempi; yksi löytyi ebaysta...
 
Ampmakerin versiosta löysin tuon verran http://www.ampmaker.com/infocentre/thread-109.html eli tuloillaan on kunhan kerkiää. Tuossahan on jo itsessään kaksi erillistä kanavaa, josta näppärämpi modais toisen soldanon suuntaan...
 
Joku on ilmeisesti miettiny ennenkin plexi-etushommaa kun tuollainenkin askare näyttää markkinoilla olevan http://www.londonpower.com/catalog/product_info.php?products_id=68 Äkkisältään ainakin mun silmään pistää, että vaatinee ulkoisen virtasyötön.

 
Voipi olla, että jää DIY-jutut toistaiseksi taaemmas, kun on aika kortilla jo perheenkin takia...
 
Mutta kiitos näistä ideoista!
 
*kvarts*
Terry Pantheras
12.04.2012 13:41:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: En tiedä onko tää mun vaihtoehto sinulle edes sopiva mutta laitetaan.
 
Eleven Rack ei ole putkari mutta siinä on sitä samaa dynamiikkaa ja Plexin soundit on aika herkulliset ja tuosta löytyy Soldano ym. vahvarin mallinnuksia. Ite ainakin tykkään laitten soundeista ja dynamiikasta.
 
Testaamalla ja tutustumalla ei ainakaan mitään häviä ja näkee soveltuuko se yhtään käyttötarkoitukseen, joten jos tuollaiseen törmäät niin katsasta läpi.

 
Mjuu, pitää vaan testata miten toimii ulkoisen särön kanssa, joka tapauksessani on puolet koko hommasta. Ei kuitenkaan ollenkaan pois suljettu vaihtoehto.
 
Saako Eleven Rackin siis "jaettua kahtia"? Eli kahdeksi etuasteeksi jotka ajaa erillisiin päätteisiin eri saundeilla/mallinnoksilla? Niin ettei tarvitsisi ABY-boxia?
 
Sori, mä oon huono tässä termistöviidakossa...
 
*kvarts*
Terry Pantheras
12.04.2012 13:44:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki ymmärrän ja tiedostan, että Plexin saundi muodostuu koko paketista, eikä pelkästä etusesta, mutta jos pääsisi edes sinne päin...
 
*kvarts*
JuSu
12.04.2012 13:51:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras:
 
Saako Eleven Rackin siis "jaettua kahtia"? Eli kahdeksi etuasteeksi jotka ajaa erillisiin päätteisiin eri saundeilla/mallinnoksilla? Niin ettei tarvitsisi ABY-boxia?

 
Muistaakseni PODeissa on ollut tuo kahden mallinnoksen samanaikainen ajaminen ainakin Xt -versiosta alkaen. Oiskohan tuollainen sulle osuva ratkaisu? Vettassa muistaakseni on myös.
 
JuSu
Ukkovaari
12.04.2012 14:08:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Mjuu, pitää vaan testata miten toimii ulkoisen särön kanssa, joka tapauksessani on puolet koko hommasta. Ei kuitenkaan ollenkaan pois suljettu vaihtoehto.
 
Saako Eleven Rackin siis "jaettua kahtia"? Eli kahdeksi etuasteeksi jotka ajaa erillisiin päätteisiin eri saundeilla/mallinnoksilla? Niin ettei tarvitsisi ABY-boxia?
 
Sori, mä oon huono tässä termistöviidakossa...

 
Hmm.. eipä taida saada Eleven Rackista kerrallaan kuin sen yhden vahvarin ym. soundit. (ehdotin kun ajattelin että haet nykysen rinnalle toista mutta roudattavampaa vehjettä).
 
Eleven Rack toimii vallan mainiosti ulkoisen särön kanssa ja siinä on itsessään vallan hyvät säröt niin efekteissä kuin ne mallinnettujen vahvareiden omilla säröillä eli toimii.
 
PJS
12.04.2012 14:13:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Hmm.. eipä taida saada Eleven Rackista kerrallaan kuin sen yhden vahvarin ym. soundit. (ehdotin kun ajattelin että haet nykysen rinnalle toista mutta roudattavampaa vehjettä).
 
Eleven Rack toimii vallan mainiosti ulkoisen särön kanssa ja siinä on itsessään vallan hyvät säröt niin efekteissä kuin ne mallinnettujen vahvareiden omilla säröillä eli toimii.

 
Axe FX:ssähän sai myös ajettua kahta eri mallinnosta rinnakkain kaiketi. Ja stereo, ulostulot, yms. systeemit pitäis löytyy. Sit vaan nautraali pääte ja aktiivikaapit keikoille ja hyvin hönkii.
 
Peace!
Tympee Huttunen
12.04.2012 14:17:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras:
SLO:n korvaajana toimisi esim. SP-77 etuaste.

 
Mitä jos tuota koittaisi täysin toisinpäin? Ajaisi tuota Dod+SP77-etuastetta Supergroupin yhteen kanavaan ja toiseen kanavaan ajaisi pelkkää Dodia?
 
Mallinnusromujen tielle en kyllä lähtisi.
Terry Pantheras
12.04.2012 14:22:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Mitä jos tuota koittaisi täysin toisinpäin? Ajaisi tuota Dod+SP77-etuastetta Supergroupin yhteen kanavaan ja toiseen kanavaan ajaisi pelkkää Dodia?
 
Mallinnusromujen tielle en kyllä lähtisi.

 
Hmm, mitenkäs tuo etuaste etuasteeseen on toimiakseen? Mulla tosiaan on Supergroupin PA-versio, jossa on 4 identtistä inputia. Käytännössähän kaappiin tuleva signaali on sekoitus noista, eli ei välttämättä toimisi saundien suhteen kuten haen. Mutta sietääpi kokeilla...
 
*kvarts*
Terry Pantheras
12.04.2012 14:25:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Muistaakseni PODeissa on ollut tuo kahden mallinnoksen samanaikainen ajaminen ainakin Xt -versiosta alkaen. Oiskohan tuollainen sulle osuva ratkaisu? Vettassa muistaakseni on myös.
 
JuSu

 
Karsastan jotenkin noita Line6:n laitteita bänditouhuissa... POD ja Flextone 2 löytyy ja 3 oli joskus pykälässä, mutta ei nuo oikein bänditouhuissa ole vakuuttaneet mua koskaan.
 
*kvarts*
Terry Pantheras
12.04.2012 14:29:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Axe FX:ssähän sai myös ajettua kahta eri mallinnosta rinnakkain kaiketi. Ja stereo, ulostulot, yms. systeemit pitäis löytyy. Sit vaan nautraali pääte ja aktiivikaapit keikoille ja hyvin hönkii.
 
Toki tämäkin kävi mielessä, mutta on ehkä vähän liian tyyris nykyisen set-upin rinnalle hankittavaksi pelkkänä etuasteena.
 
Tosiaankin vaikka saundi on prioriteetti yksi, niin tykkään enempi perinteisistä vahvistimista valikkolabyrinttien sijaan. Vaikka kyllähän minä saundeja jaksan aina ruuvailla... :)
 
*kvarts*
Tympee Huttunen
12.04.2012 14:32:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Hmm, mitenkäs tuo etuaste etuasteeseen on toimiakseen? Mulla tosiaan on Supergroupin PA-versio, jossa on 4 identtistä inputia. Käytännössähän kaappiin tuleva signaali on sekoitus noista, eli ei välttämättä toimisi saundien suhteen kuten haen. Mutta sietääpi kokeilla...
 
Kyllä ne äänet ilmassa kuitenkin sekoittuu :) Säästyisi ainakin vaiva kaapin mikittämiseen kahdella mikillä. Itse joskus koitin kahden nupin systeemejä treeniksellä (Supergroup ja JCM800), mutta jotenkin kovin vaivalloista se oli ja aina oli jotain säätöä volumetasapainojen yms. suhteen.
 
Terry Pantheras
12.04.2012 14:35:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Hmm.. eipä taida saada Eleven Rackista kerrallaan kuin sen yhden vahvarin ym. soundit. (ehdotin kun ajattelin että haet nykysen rinnalle toista mutta roudattavampaa vehjettä).
 
Eleven Rack toimii vallan mainiosti ulkoisen särön kanssa ja siinä on itsessään vallan hyvät säröt niin efekteissä kuin ne mallinnettujen vahvareiden omilla säröillä eli toimii.

 
Juu, on varmasti hyvä vehje! Studiossa tuli vaan niin hieno ahaa-elämys loihditusta uniikista saundista ilman mitään miksauksia ja jälkikäteen equtuksia, jota tuossa toisessa viestissä valotin, että haluaisin sen myös livenä käyttöön näin bändin ainoana kitaristina mahdollisimman samanlaisena.
 
*kvarts*
Terry Pantheras
12.04.2012 14:44:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Kyllä ne äänet ilmassa kuitenkin sekoittuu :) Säästyisi ainakin vaiva kaapin mikittämiseen kahdella mikillä. Itse joskus koitin kahden nupin systeemejä treeniksellä (Supergroup ja JCM800), mutta jotenkin kovin vaivalloista se oli ja aina oli jotain säätöä volumetasapainojen yms. suhteen.
 
Kyllähän ne eetterissä ja pizzeriakeikalla viimeistään tosiaan sekoittuu/puuroutuu... :)
 
Pitäähän tuo siis testata. Pitää vaan hommata jostain se SP77, torilla näyttäis kyllä olevan moisen klooni... Omistin joskus 77:n, mutta myin pois Soldano Hot Rodin tieltä, joka lähti SLO:n tieltä...
 
*kvarts*
Tinippa84
12.04.2012 15:14:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Heippa!
 
Mitäs etuasteita on markkinoilla jos haluaa päästä mahdollisimman lähelle Marsun Plexiä/Laney Supergroupia?

 
Marshallin JMP-1:stä löytyy ainakin. On vielä erittäin hyvä kuulonen!!
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Terry Pantheras
12.04.2012 15:27:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Marshallin JMP-1:stä löytyy ainakin. On vielä erittäin hyvä kuulonen!!
 
No perhana, olinpa tän värkin tyystin unohtanut...
 
*kvarts*
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «