Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Green Daylta kolme uutta levyä
1 2 3 4
HaloOfFlies
12.04.2012 10:41:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdysvaltalainen rockyhtye Green Day työstää parhaillaan kolmea uutta studioalbumia, jotka kantavat nimeä _Uno!, _Dos! ja _Tré!. Trilogian kaikki albumit ilmestyvät puolen vuoden sisällä; 24. syyskuuta 2012, 12. marraskuuta 2012 ja 14. tammikuuta 2013.
 
Albumit ovat jatkoa yhtyeen Grammy-palkitulle 21st Century Breakdown -levylle, joka myi Suomessakin lähes platinaa.
 
Uusilla levyillä yhtye jatkaa yhteistyötä luottotuottajansa Rob Cavallon kanssa. Yhtye äänittää albumeita kotikaupungissaan Oaklandissa, Kaliforniassa.
 
http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=25351
 
Mielenkiintoista nähdä, riittääkö bändillä tarpeeksi laadukasta materiaalia kolmen levyn täyttämiseksi.
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
AnonHero
12.04.2012 10:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

danny:
 
Mielenkiintoista nähdä, riittääkö bändillä tarpeeksi laadukasta materiaalia kolmen levyn täyttämiseksi.

 
Ei.
 
Ei virhettä.
 
"The trouble with quotes on the internet is that its difficult to discern whether or not they are genuine." -Abraham Lincoln
novo
12.04.2012 10:46:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AnonHero: Ei.
 
Ei virhettä.

 
Näinpä. Yhden hyvän levyn tekeminen tuntuu varsinkin nykyään olevan näille jätkille mahdoton tehtävä.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Jussiman
12.04.2012 10:49:34 (muokattu 12.04.2012 10:50:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en tajua miksi kyseistä bändiä haukutaan niin paljon. Mun mielestä pari edellistä levyä oli oikein hyviä. Livenäkin bändi toimii paremmin kuin monet muut.
 
Tietenkin kun kyseessä on "valtavirtaa" edustava bändi, niin eihän se voi olla "kunnon" musadiggarin tai "punkkarien" mielestä muuta kuin paskaa.
 
aivokuolio
12.04.2012 10:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli kyllä hieno tempaus stailaajilta se bändin muokkaaminen punkkiplösöistä tommosiksi 69 Eyes/My Chemical Romance-jäbiksi sillon 10 vuotta sitten.
 
Dookie oli pikkuskidinä kova juttu mutta tän bändin musa on ollu aina semmosta pikkukivaa. Ei oikei herättele tuntemuksia suuntaan tai toiseen.
 
novo
12.04.2012 11:13:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussiman: Itse en tajua miksi kyseistä bändiä haukutaan niin paljon. Mun mielestä pari edellistä levyä oli oikein hyviä. Livenäkin bändi toimii paremmin kuin monet muut.
 
Tietenkin kun kyseessä on "valtavirtaa" edustava bändi, niin eihän se voi olla "kunnon" musadiggarin tai "punkkarien" mielestä muuta kuin paskaa.

 
Osta sä ne uudet levyt, mä kuuntelen ennemmin hyllystä löytyviä vanhempia tuotoksia. Livetouhut on silkkaa sirkusta ja American Idiot lie ainoa pätevä uudempi biisi. Holirei on toki kans ihan perusmuljuttelu. Ei mulla ole tarvetta inhota bändiä, ennemmin digaisin nykyisestäkin touhusta.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
HaloOfFlies
12.04.2012 11:14:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussiman: Itse en tajua miksi kyseistä bändiä haukutaan niin paljon. Mun mielestä pari edellistä levyä oli oikein hyviä. Livenäkin bändi toimii paremmin kuin monet muut.
 
Tietenkin kun kyseessä on "valtavirtaa" edustava bändi, niin eihän se voi olla "kunnon" musadiggarin tai "punkkarien" mielestä muuta kuin paskaa.

 
Onhan 21st Century Breakdownilla hetkensä. Peacemaker on yksi suosikeistani tuolla levyllä. samoin The Static Age. Ja olihan se 21 Guns hieno kokemus Helsingissä 2010.
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
carnation
12.04.2012 14:46:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yrittääkö nää olla jotain Robert Pollardeja tai Ryan Adamseja? Ehei onnistu...
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Gritsen
12.04.2012 15:58:23 (muokattu 12.04.2012 15:58:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussiman: Itse en tajua miksi kyseistä bändiä haukutaan niin paljon. Mun mielestä pari edellistä levyä oli oikein hyviä. Livenäkin bändi toimii paremmin kuin monet muut.
 
Tietenkin kun kyseessä on "valtavirtaa" edustava bändi, niin eihän se voi olla "kunnon" musadiggarin tai "punkkarien" mielestä muuta kuin paskaa.

 
Solistin lauluääni, -tyyli, -tuotto ja asenne nyt ovat yleensä populäärimusiikin keskeisiä vetoavuuden osa-alueita. Ihan hyvä jakaa mielipiteitä toki.
 
C.F.D.T
12.04.2012 16:12:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hyvä uutinen on se, että pojat on ottanut Rob Cavallon takaisin tuottajanpallille. jos vaikka Rob sanois Billie Joelle, että unohda se falsetti..
 
"You can't dis hip hop so don't you even go there" KRS-One
Sperm Donor
12.04.2012 19:12:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääliömäinen mammutti-idea. Edellinen levy olisi ollut ok jos se olisi lyhennetty 40 minuuttiin. En usko että saavat kokonaisuuden toimimaan. Eikä nuo pitkät teemat ja erikoisuudet ole toimineet suurimmaksi osaksi muillakaan.
 
Pedroz
12.04.2012 20:01:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ha, kunnolla överiksi vaan! Idiot oli perhanan kova levy, eikä Breakdownkaan huono, mutta Kalasataman keikka oli aivan kammottavaa katseltavaa/kuunneltavaa. Welcome to Paradisen aikana tuli kyllä tippa silmään. Tjoo, mikäs siinä, eiköhän tuonne muutama huippubiisi osu, ja jos taso on muuten perushyvää GD-laatua, niin en valita.
 
I Am Three People "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
vkl
14.04.2012 08:56:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä kalasataman keikka oli todella hyvä. Tuntuu siltä, että väki on jämähtänyt dookieen. Mitään uutta ja erilaista ei saisi kokeilla.
 
sticky fingers
14.04.2012 11:20:02 (muokattu 14.04.2012 11:24:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo pitää kyllä antaa kredittiä siitä, että ovat tehneet oman (BJ:n) mielen mukaan koko ajan juttuaan. American Idiot oli loistava "comeback"- levy ja 21st Century Breakdownillakin hetkensä, mutta jälkimmäisessä homma on mennyt vähän liian mammuttimaiseksi jo. On jäänyt aika vähälle kuuntelulle. Odotan silti noita uusia levyjä - en usko, että petyn.
 
Viimeaikoina Nimrod on pyörinyt autossa soittimessa tiuhaan. Huippulevy se. Dookien ohella lempparini - Dookie pitäskin hankkia. Satunnaisesti näkyy levykaupan hyllyssä sillon, kun ei ole rahaa ostaa. Jospa nyt, kun palkkakin tuli.
 
EDIT: Kalasatamakeikalla vaivasi juuri tuo mammuttitauti.
 
...
Jussiman
14.04.2012 11:41:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vkl: Mun mielestä kalasataman keikka oli todella hyvä. Tuntuu siltä, että väki on jämähtänyt dookieen. Mitään uutta ja erilaista ei saisi kokeilla.
 
Jotkut vaikuttaa yhä ajattelevan että Green Dayn pitäisi olla vaikka väkisin joku räkäinen punkbändi. Sinänsä ihme, koska kyllähän Green Day siirtyi ihan rock-osastolle jo silloin 90-luvulla. Eikä siinä ole mielestäni mitään pahaa tai väärää, parin viime levyn perusteella linja sopii tyypeille oikein hyvin.
 
sticky fingers
14.04.2012 11:46:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussiman: Jotkut vaikuttaa yhä ajattelevan että Green Dayn pitäisi olla vaikka väkisin joku räkäinen punkbändi. Sinänsä ihme, koska kyllähän Green Day siirtyi ihan rock-osastolle jo silloin 90-luvulla. Eikä siinä ole mielestäni mitään pahaa tai väärää, parin viime levyn perusteella linja sopii tyypeille oikein hyvin.
 
Armstrongin sanoin: "I want for Green Day to be the biggest band in the world!"
 
Well played, sir.
 
...
Juugeli
14.04.2012 11:46:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsehän kuuntelen mieluiten aliarvostettua Warningia. American Idiotilla on vielä jotain hyviä hetkiä ja Jesus of Suburbia on yllättävänkin loistava tykitys ysäripunkbändin 9-minuuttiseksi biisiksi. Mutta viimeisin ei sitten kolissut mistään kohdasta eikä tääkään uutinen kuulosta kovin innostavalta.
 
A good song should make you wanna tap your feet and get with your girl. A great song should destroy copcars and set fire to the suburbs. I'm only interested in writing great songs. Tom Morello
novo
14.04.2012 19:10:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on hyvä, että muut tietää parhaiten mihin toiset ovat jämähtäneet.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
FuguManiac
15.04.2012 11:25:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmen levyn tekeminen samaan aikaan on mun mielestäni aika kova julistus melkeinpä miltä tahansa bändiltä... väkisinkin sinne täytemateriaalia tulee, harvan luovuus on niin huisi että about kolme tuntie mielenkiintoista ja erilaista musiikkia pystyisi tuosta vaan polkasemaan.
 
Itse en ole Green Dayn tuotantoon hirveän hyvin perehtynyt, mutta mielestäni American Idiot on "OK" levy, vaikkakin miksauksessa on mielestäni tiettyä onttoutta. Breakdown sen sijaan... sisälsi joitakin todella hyviä kappaleita, mutta oli armotta ylipitkä.
 
HaloOfFlies
20.08.2012 22:47:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uno-albumin ensimmäinen single Oh Love on jo jonkin aikaa ollut ulkona.
 
http://www.youtube.com/watch?v=H_05XAPR8q8
 
Suunnitteilla on myös noin 3000 keikkaa käsittävä maailmankiertue.
 
http://www.gigwise.com/news/75560/g … tour-to-follow-triple-album-release
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «