Aihe: Voice of Finland
1 2 3 4 529 30 31 32 33112 113 114 115 116
honza
09.04.2012 17:53:58
Arvostelu on tärkeää kun siinä myös tulee esiin meidän ennakkoluulot ja pelot, toiveet ja pettymykset, haaveet ja unelmat, lupaukset ja hiljaisuus.

Laulua on maailma täynnä. Jos lapset syntyisivät kuuromykkinä mitä meille jäisi.

Musiikki joka siirtyy toiselle sukupolvelle on elämän viisautta joka antaa meille mahdollisuuden ymmärtää ja oppia jotain.

Odotan ensi perjantaita ja jotain jota en ole koskaan kokenut.
Vurki
09.04.2012 18:18:33
honza: Arvostelu on tärkeää kun siinä myös tulee esiin meidän ennakkoluulot ja pelot, toiveet ja pettymykset, haaveet ja unelmat, lupaukset ja hiljaisuus.

Laulua on maailma täynnä. Jos lapset syntyisivät kuuromykkinä mitä meille jäisi.

Musiikki joka siirtyy toiselle sukupolvelle on elämän viisautta joka antaa meille mahdollisuuden ymmärtää ja oppia jotain.

Odotan ensi perjantaita ja jotain jota en ole koskaan kokenut.

Meinaatko et Sipola putoaa?
honza
09.04.2012 19:18:02
En meinaa en tiedä odotan. Toivon Herraselle menestystä.
jazzmies
09.04.2012 19:22:51
blaekie: Nyt alkaa jo melkeen oksettamaan tämä Eveliinan ylistys. Eveliina oli ihan väärässä kisassa, kuten Ela itsekin jo näköjään totesi. Idols olisi ollut parempi paikka Eveliinalle kisailla.

Katsoin tänään toistamiseen tuon 'Super Bassin' ja ei minulla ole siitä muuta kehuttavaa kuin se, että se loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin. Tyttöhän on ihan raakile mitä tulee sekä räpättämiseen että laulamiseen. Minne katosikaan arvostelukyky laulukilpailusta arvon m-nettiläiset? Juuri oikea putosi.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
honza
09.04.2012 19:33:06 (muokattu 09.04.2012 19:35:08)
Hei edellinen oli ensimmäinen viestini tänne ja pakko tunnustaa kuinka vaikeaa on ollut yrittää kirjoittaa. Sanat vain ovat niin helvetin epätarkkoja ainakin ne mitä minä ulos itsestäni saan. Ehkä se onnistuisi laulamalla en tiedä.

Ihan mukavaa on ollut lueskella tätä voice keskustelua kivasti on tunteet nousseet pintaan.
tsugaru
09.04.2012 19:33:55
jazzmies: Katsoin tänään toistamiseen tuon 'Super Bassin' ja ei minulla ole siitä muuta kehuttavaa kuin se, että se loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin. Tyttöhän on ihan raakile mitä tulee sekä räpättämiseen että laulamiseen. Minne katosikaan arvostelukyky laulukilpailusta arvon m-nettiläiset? Juuri oikea putosi.

Yritin kuunnella toistamiseen, mutta kesken jäi. Aika kova hiomaton ääni niinkuin nuorella vain olla voi. Luotan tuomariston valintoihin.
- Hän luki kaiken rivien välistä, mutta tekstiä hän ei ymmärtänyt. Henrik Tikkanen
novo
09.04.2012 21:21:12
jazzmies: Katsoin tänään toistamiseen tuon 'Super Bassin' ja ei minulla ole siitä muuta kehuttavaa kuin se, että se loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin. Tyttöhän on ihan raakile mitä tulee sekä räpättämiseen että laulamiseen. Minne katosikaan arvostelukyky laulukilpailusta arvon m-nettiläiset? Juuri oikea putosi.

Aina ennemmin raakile jatkoon kuin parhaimman huippunsa saavuttanut äärimmäisen teennäinen ja turha tapaus. Mut tässä en toki vertaillut Eveä hänen kanssaan kisoilla olleeseen ämöriikänrokkijäbään, josta tunnetta ois saanu kaivella tongeilla.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Janizio
11.04.2012 18:08:54
Perjantaina on kovat piipussa tulossa huikea show ja taistelu finaalipaikoista:

Koskinen vs Löfman

Tässä on ens perjantain selkein pari. Ei Amandalla pitäisi olla paljoakaan mahdollisuuksia finaaliin. Paitsi olen kuullut huhuja, että Kimiin olis iskenyt aika ärhäkkä flunssa pöpö. Se flunssa pöpö onkin Amanda ainut edes ohuen ohut oljenkorsi finaaliin. Nimittäin laulu taidoillan hällä ei oon Kimiä vastaan mitään jakoja. Eli Kim finaaliin

Kolme muuta paria onkin sitten paljon moni mutkaisempia juttuja:

Kaikuranta vs Louhela

Jesse oli aikaisemmin pitänyt pienennä suosikkina finaaliin, mutta viime perjantai tasoitti puntteja, koska Aki viime perjantainen veto oli hieno ja hän menikin ansaitusti yleisönäänestämän jatkoon. Kaikin puolin mielestäni puntit on siis Jesse ja Akin välillä aika tasan. Menee fiilis ja mielipide asioiden puolelle kumpi jatkaa, mutta pitää kai sitä oululaisena kääntyä sit Aki puolelle.

Mikkola vs Sipola

Jännä pari tämäkin, koska olisin ollut valmis lähetää Mikon kotiin jo viime perjantaina, koska mielestäni hänen vetonsa oli Elan jengin huonoin, mutta kansa oli näköjään eri mieltä ja mulle yllätykseksi äänesti Mikon suoraan jatkoon ja jätti Elalle todella 50-50 valinnan Even ja Laurin välillä, josta itelläkin olis ollu vaikea valita kumpi jatkaa. No jos sama trendi vetojen suhteen jatkuu niin Laurin pitäis mennä jatkoon, mutta Mikolla taas tuntuu olevan suurempi yleisön suosio, että aika pahasti ennustettavaksi, mutta Mikkolaan mä näin ennakkoon kääntyisin.

Herranen vs Aalto

Perjantain se todellinen titaanien taistelu. Kisan kaksi taitavinta kohtaa ja heidän taistelunsa tulee varastamaan ison osan perjantain show:sta. Mikko on hyvä siitä ei ole mitään epäselvyyttä, mutta mielestäni Saara vain yksinkertaisesti on vähän joka osa-alueella sen askeleen edellä. Oikeastaan se tuli esiin kahdessa viime heidän vedoissaan, kun molemmat lähti kokeileen omasta genrestään ulos. Mikko viime kerralla ja Saara sitä edellisellä ja Saaraan kokeilu onnistui jopa aika selkeesti paremmin, joka toi myös hiuka esiin Mikon laulutekniikan kapeuden. Hevissä se toimii hyvin, mutta kun sielä tullaa rauhallsimpaan päin vähänkin ei okein onnistu tai ehkä äänessäkään ei oo mitään suurta vikaa, mutta joku ei toiminut niin hyvin kuin Saara touhu Barracudan kanssa. Saaran toivon ehdottomasti menevän tästä finaalin. Mutta joka tapauksessa kumpi tahansa meneekin finaalin hän on suuri suosikki finaalissa
Bluesmies
11.04.2012 18:36:35
Janizio: Perjantaina on kovat piipussa tulossa huikea show ja taistelu finaalipaikoista:

Flunssapöpö.
Laulutaidoillaan.
Mielipideasioiden.

Mun mielestä toi Aallon veto Barracudasta oli hirveä. Onhan sulla Janizio jo askarreltuna Saara Aalto-naamari ensi perjantain ohjelmaa varten? :)
Janizio
11.04.2012 20:47:10 (muokattu 11.04.2012 20:48:07)
Bluesmies: Flunssapöpö.
Laulutaidoillaan.
Mielipideasioiden.

Mun mielestä toi Aallon veto Barracudasta oli hirveä. Onhan sulla Janizio jo askarreltuna Saara Aalto-naamari ensi perjantain ohjelmaa varten? :)

Miks te osa käytte mun kimppuuni koko ajan, kun mä en mollaa teitä enkä teidän mielipiteitänne. Samoin en mollaa kisaajiotakaan. Okei sanoin, että Amandalla ei oo tsäänsejä finaaliin, mutta se on kyllä valitettavan tyly fakta Amandan kannalta

Mäkin voisin ruveta esim. Herrasta haukkumaan ja mollaamaan kun on Saaran se kovin este ehkä kisan voittoon, mutta ei mulla ole siihen tarvista. Jos Mikko perjantaina menee finaaliin niin sitten menee ja todennäköisesti voittaa koko kisan kuten käynee myös silloinkin jos taas Saara menee finaaliin, että Mikella on siinä mielessä kiva tilanne, että menee hän kumman kanssa tahansa finaaliin niin menee sinne valmenettavansa kanssa sinne kovana suosikkina
kk80
11.04.2012 21:21:08
Janizio: Perjantaina on kovat piipussa tulossa huikea show ja taistelu finaalipaikoista

Hyvää pohdintaa. Biisivalinnat on se mikä tässä nyt ratkaisee. Toivottavasti Aalto on hereillä ja vetäisee jonkun tosi mielenkiintoisen biisin; esim. Tori Amoksen Bouncing off cloudsin soittaen amosmaisesti kahta pianoa niin helvetti jäätyy ja lupaan äänestää Saraa vaikka kahdesti. Pessimistinä arvelen sieltä tulevan kuitenkin myheartwillgoonia tms. absoluuttista kuraa. Jännityksellä odotetaan. Suurin vitutus tässä kuitenkin tarjoillaan jos AOR-Mikko pääsee taas jatkoon jollain pubirockin helmellä.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
jazzmies
11.04.2012 21:23:47
Bluesmies: Mun mielestä toi Aallon veto Barracudasta oli hirveä.

Miltä osin?
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Bluesmies
11.04.2012 22:20:25
jazzmies: Miltä osin?

No ei vaan uponnut yhtään. En kyllä ikinä kyseisestä biisistäkään ole digannut. Kosonen soitti sen hyvin, se jäi päällimmäisenä mieleen.
Rhapa
12.04.2012 06:44:12
Bluesmies: No ei vaan uponnut yhtään. En kyllä ikinä kyseisestä biisistäkään ole digannut. Kosonen soitti sen hyvin, se jäi päällimmäisenä mieleen.

Olihan se aika puiseva veto laulun osalta kyllä.

Herrasen lauluvalinta seuraavalle kierrokselle tuntuisi olevan juurikin passeli hänelle. Veikkaan räjäytävän potin tuolla skipaleella.
sirdickyj
12.04.2012 18:52:52
Mä oon tässä viime päivinä kuunnellu jonkun verran musaa, ja miettinyt että mikä niissä laulajissa on joita diggaan. On ollu Tom Pettyä, Donny Hathawaytä, Sebastian Bachia, David Lee Rothia ja Adelea. Joko omavalintaisesti tai ympäristön pakottamana.

Hiffasin, että koko VOF kisassa ei kukaan oikeadtaan kuulosta yhtään miltään. Kaikki yrittää vähän olla kaikkea. Ainoastaan se Sipola pysyttelee omassa karsinassaan ja pärjää siinä. Se hänen juttunsa on vaan peräisin melko haikeilta solisteilta. Mut silti. Hän kuulostaa joltakin.

Louhelakin kuulostaa joltakin, mutta on silti kauheen allarpund-mies.

Kukaan muu ei oikeastaan kuulosta yhtään miltään. Osaamista on mutta oikeestaan ihan tyhjänpäiväistä taitojen esittelyä.

"My voice sounds like a flat tyre in a muggy roud" sanoi Roth. Se on sentään jotain. Miten voisitte kuvailla yhdenkään noista laiöajista ääntä?

Kyseessähän on siis Voice of Finland, ei Most talented singer of Finöand.
It's the singer, not the song.
locoloco
12.04.2012 19:38:04 (muokattu 12.04.2012 20:02:35)
sirdickyj: Mä oon tässä viime päivinä kuunnellu jonkun verran musaa, ja miettinyt että mikä niissä laulajissa on joita diggaan. On ollu Tom Pettyä, Donny Hathawaytä, Sebastian Bachia, David Lee Rothia ja Adelea. Joko omavalintaisesti tai ympäristön pakottamana.

Hiffasin, että koko VOF kisassa ei kukaan oikeadtaan kuulosta yhtään miltään. Kaikki yrittää vähän olla kaikkea. Ainoastaan se Sipola pysyttelee omassa karsinassaan ja pärjää siinä. Se hänen juttunsa on vaan peräisin melko haikeilta solisteilta. Mut silti. Hän kuulostaa joltakin.

Louhelakin kuulostaa joltakin, mutta on silti kauheen allarpund-mies.

Kukaan muu ei oikeastaan kuulosta yhtään miltään. Osaamista on mutta oikeestaan ihan tyhjänpäiväistä taitojen esittelyä.

"My voice sounds like a flat tyre in a muggy roud" sanoi Roth. Se on sentään jotain. Miten voisitte kuvailla yhdenkään noista laiöajista ääntä?

Kyseessähän on siis Voice of Finland, ei Most talented singer of Finöand.

Kun tota sun nimi listaa katselee niin jokainen noista omistaa tunnistettavan the Soundin!!!. Ainakin itse tunnistan heti noista vokalisteista kun ne avaa suunsa. Mercuryn ja Stingin pistäisin kanssa listaan monen muunkin kanssa:).
Thet
12.04.2012 19:58:06
locoloco:
edit: kävi sellainen ajatus( onkohan järkeä) mielessä että onkohan sitä oppinut tunnistaa vuosien varrella tiettyjä vokalisteja sen takia. Että on kuunnellut miljoona kertaa heidän ääntänsä ja sen takia tunnistaa heitä??.

This makes no sense.
That guy wasn't gay, he had a moustache. -Pierce Hawthorne
tsugaru
12.04.2012 20:04:56
sirdickyj: Ainoastaan se Sipola pysyttelee omassa karsinassaan ja pärjää siinä. Se hänen juttunsa on vaan peräisin melko haikeilta solisteilta. Mut silti. Hän kuulostaa joltakin.

Tämä on hiton kiinnostava näkökulma siinä mielessä, että yleisöllä täytyy sittenkin olla korvat.
"Uni on toinen elämä". Gerard de Nerval
sirdickyj
12.04.2012 20:34:35
locoloco: Kun tota sun nimi listaa katselee niin jokainen noista omistaa tunnistettavan the Soundin!!!. Ainakin itse tunnistan heti noista vokalisteista kun ne avaa suunsa. Mercuryn ja Stingin pistäisin kanssa listaan monen muunkin kanssa:).

Listaahan vois jatkaa kuinka pitkälle tahansa.

Mutta mun pointti on että esim.noi luettelemani laulajat ovat siirtyneet hommassa oleellisen äärelle eli sille että kuulostaisivat joltain, itseltään.

Koko tossa kisassa ei ole ollut yhtään Solistia mukana. Tietenkään.
It's the singer, not the song.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)