Aihe: Squier-straton kustomointi
1 2
rheinone
11.04.2012 19:32:22
2randpo: Mikä tahansa Fenderin strato tuntuu heti huomattavan paljon paremmalta kuin skuju.

Aaaarrghhhh!!!
2randpo
11.04.2012 19:39:50 (muokattu 11.04.2012 19:40:20)

rheinone: Aaaarrghhhh!!!

Ööh, mitvit., siis näistä uusista kitaroista puhun nyt. Ja joita on itsellä ollut ja/tai joita olen kokeillut. En ole testannut niitä vanhoja kaheksakööt luvulta peräsin olevia skujuja. Eli asenneongelmaa minulla ei ole.
Gabe
11.04.2012 19:42:00
Makuasia se kai on, ei nuo squierit mullekaan oikein istu vaikka muuten ihan ok peliltä tuo cv vaikuttikin
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
rheinone
11.04.2012 19:56:23
2randpo: Ööh, mitvit., siis näistä uusista kitaroista puhun nyt.

Joo joo, niin oletinkin.

Ja joita on itsellä ollut ja/tai joita olen kokeillut.

Ok.

En ole testannut niitä vanhoja kaheksakööt luvulta peräsin olevia skujuja. Eli asenneongelmaa minulla ei ole.

Eiku tarkoitan vain sitä että Fenkuissakin on paskoja joukossa.

Mutta olen haukkunut Mexico Classic:ini niin monessa ketjussa, etten viitsi sitä tehdä enää tässä. Jos joku on kiinnostunut, niin haulla löytyy.
2randpo
11.04.2012 20:19:02

rheinone: Joo joo, niin oletinkin.

Ok.

Eiku tarkoitan vain sitä että Fenkuissakin on paskoja joukossa.

Mutta olen haukkunut Mexico Classic:ini niin monessa ketjussa, etten viitsi sitä tehdä enää tässä. Jos joku on kiinnostunut, niin haulla löytyy.

No tuo on vähän eri asia kuin mistä puhuin yleisellä tasolla. Mutta tottahan se on, että kelvotonta tavaraa tulee myyntiin saakka Fenderiltäkin. Itsellä käväisi kierokaulainen Road Worn jatsari. Ja muistan aika hyvin mitä kerroit mehikolaisestasi. Mullahan muuten on Classic sarjalainen, '60s-starto, vuosikertaa 1999-2000. Ja pari muuta Fenkun stratoa (jenkki ja mehiko) sekä mehiko deluxe-jatsari.

Mut siis tosiaan soittotuntumasta jne puhuin edellä, ja en esim. ole pitänyt skujujen ohuesta kaulasta enkä CV Skujun lakkauksesta. Mutta kyllähän jopa ne hintahaitarin alapään skujut ihan soitettavia pelejä ovat. Itsellänikin on ollut aikoinaan Affinity sarjan strato ja tele sekä deluxe Hot Rails strato.
tapetti
11.04.2012 23:20:17
luoma-kunta: Anteeksi tämä säätäminen. Ilmeisesti viestikenttä ei hyväksy pienempi kuin -merkkiä.

Kattelin, että Skujun Affinity maksaa alle 200e. Siinä olisi leppärunko ja ruusupuuotelauta, niin kuin haluankin. GHS:stä kattelin osia:
elektroniikkasetti: 16 dollaria(?)
talla/tremolo: 37 dollaria
virityskoneisto: n. 30 dollaria
Musamaailmasta kattelin mikkejä. Seymour duncanin kivan perussetin sais alle 200e. Yhteensä siis alle 500e eli kustomoidusta skujusta saman verran kuin fenderin mehico standardista.

Onko tässä mitään järkeä? Tiedän, että halpiskitaroiden kustomoinnista ollaan montaa mieltä. Unohdanko koko jutun? :D Minkä muiden merkkien stratoja kannattaa kattoa? En halua piikikkään näköistä keppiä (lue: ibanez yms). Ulkonäkö on kuitenkin puoli soundia. :)

Oma cv60's squier on ollut todella positiivinen yllätys, laadukas peli. Jos sulla on budjettina tuo 500e niin torilta löytyy jos jonkinmoista stratoa. Vaikkapa http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=626884 tai http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=626819

Jos tuota jaksaa vähän aikaa päivystää niin sieltä saattaa löytyä erittäinkin hyviä diilejä :) Toki kitaran modailukin on kivaa ajanvietettä ja ainakin saa just mitä haluaa (tai oppii että mitä ei olis kannattanut tehdä).
rheinone
12.04.2012 03:50:52 (muokattu 12.04.2012 04:11:43)
Gabe: Mutta hauska peli squeristakin customoituna vois tulla ja eihän niitä hyviä mikkejä ole pakko myydä sen mukana jos siitä joskus on luopumassa.

Eikä niitä muitakaan vaihdettuja kilkkeitä ois pakko myydä yhdessä kitaran kanssa.

Jos sen homman hoitais tolla periaatteella plus vielä hankkis ne kilkkeet pikkuhiljaa käytettynä, en kyllä näkis mitään estettä Skuju Affinityn kustomointiin.

Tyttärelläni on Affinity-sarjan strato, joka tosin on kiinteätallainen. Hyvä peli. Kantsuu kyl sit valkata/testata tarkkaan, että saat hyvän yksilön. En usko että Skujujenkaan laatu on tasaista, vaikka mulle ei huonoja Skujuja ookaan sattunut tulemaan vastaan.
luoma-kunta
12.04.2012 10:54:36
Oi oi, tämä menee vaikeaksi. :) Alunperin olin nimittäin kiinnostunut juurikin classic player 60s -kitarasta. Sit jotenkin, kun kattelin käytettyjen laitteiden hintoja, aloinkin haaveilemaan american stankusta tms. Lopulta tuli vaan sellanen fiilis, et en mä nyt kyl rupee ostamaan mitään kallista ja siks lähin miettimään tätä hommaa just toisesta suunnasta. Eli että saisinko halvalla toimivan laitteen. Mut valitse nyt sitten halvan ja hyvän väliltä. :D
novo
12.04.2012 11:08:06
luoma-kunta:Eli että saisinko toimivan laitteen. Mut valitse nyt sitten halvan ja hyvän väliltä. :D

Fox sanoisi, että vastinetta rahalle. Hommaat sit kitaran käytettynä tai uutena niin testaa kunnolla. Käyt hakemassa musaliikkeestä vauhtia ja käyt läpi kaikki halpat raadot ja pohdit miks jokin on parempi kuin jokin toinen. Halvallakin saa hyviä vempeleitä, mutta se on tuurin tai työn takana. Rautaa ja mikkejä voi päivittää, niin esim. soundi sähköillä on itsestä vähän toissijainen jopa sähkökitaraa ostettaessa: kitaran pitää tuntua ja kuulostaa hyvältä akustisestikin. Joku toinen on varmasti aivan toista mieltä.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
MikaHekkanen
12.04.2012 11:31:16
novo: Hommaat sit kitaran käytettynä tai uutena niin testaa kunnolla. Käyt hakemassa musaliikkeestä vauhtia ja käyt läpi kaikki halpat raadot ja pohdit miks jokin on parempi kuin jokin toinen.

Pahoittelen OT:ta, mutta Straton voi hankkia myös näkemättä siten, että antaa tuttujen ensin testata sitä huolella.
Neath the bougie a nimble rigger slyly rolls the pea
Gabe
12.04.2012 12:14:16
rheinone: Eikä niitä muitakaan vaihdettuja kilkkeitä ois pakko myydä yhdessä kitaran kanssa.

Jos sen homman hoitais tolla periaatteella plus vielä hankkis ne kilkkeet pikkuhiljaa käytettynä, en kyllä näkis mitään estettä Skuju Affinityn kustomointiin.

Näinpä, onhan tuolla torilla ilmoituksia tyyliin tämä hinta päivitettyjen osien kanssa ja tämä hinta alkuperäisten osien kanssa. Säästää kamat vaan tulevan varalle.

Ja onhan se kitaran customointi hauskaa puuhaa huolimatta siitä mitä se jälleenmyyntiarvolle tekee :)
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
novo
12.04.2012 12:15:35
MikaHekkanen: Pahoittelen OT:ta, mutta Straton voi hankkia myös näkemättä siten, että antaa tuttujen ensin testata sitä huolella.

Tämä kyllä. Varsin painava syy hankkia moinen strato on esimerkiksi kitaran, pleksin ja hilkkeiden väri sekä otelautamateriaali.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
antnis
12.04.2012 13:34:11
novo: Fox sanoisi, että vastinetta rahalle. Hommaat sit kitaran käytettynä tai uutena niin testaa kunnolla. Käyt hakemassa musaliikkeestä vauhtia ja käyt läpi kaikki halpat raadot ja pohdit miks jokin on parempi kuin jokin toinen. Halvallakin saa hyviä vempeleitä, mutta se on tuurin tai työn takana. Rautaa ja mikkejä voi päivittää, niin esim. soundi sähköillä on itsestä vähän toissijainen jopa sähkökitaraa ostettaessa: kitaran pitää tuntua ja kuulostaa hyvältä akustisestikin. Joku toinen on varmasti aivan toista mieltä.

Njooh toisaalta taas tuntuu siltä, että käytetyllä plektralla on kaikista isoin vaikutus soundiin, etenkin akustiseen.
novo
12.04.2012 13:42:49
antnis: Njooh toisaalta taas tuntuu siltä, että käytetyllä plektralla on kaikista isoin vaikutus soundiin, etenkin akustiseen.

Mutta samalla plektralla eri soittajat ja eri soittotatsit tuottavat taas eri soundia. Ei kannata ostaa kitaraa ollenkaan, pelkät sormet riittää. Kustomoi sit niitä vaikka kynsisalongissa.
antnis
12.04.2012 14:51:13
novo: Mutta samalla plektralla eri soittajat ja eri soittotatsit tuottavat taas eri soundia. Ei kannata ostaa kitaraa ollenkaan, pelkät sormet riittää. Kustomoi sit niitä vaikka kynsisalongissa.

Näkisin että nyt oot asian ytimessä.
luoma-kunta
12.04.2012 18:16:25
Kävin hyvin pikaisesti kokeilemassa noita Vintage-merkkisiä kitaroita. Tykkäsin kaulasta, joka oli hitusen paksumpaan päin eikä niin muovisen tuntuisesti lakattu kuin Fenderin halvat kitarat. Muuten se ei sitten hämmästyttänyt hyvyydellä eikä huonoudella. Sanokaapa nyt äkkiä joku jotain huonoa näistä, etten innostu. :) Maksoi nimittäin juuri sen verran kuin halusinkin: 250e. Noi kulutetun näköiset mallit ei ilmeisesti tarjoa mitään muuta lisää kuin ulkonäköä ja satasen hintaa ja musta se kulumakin oli aika teollisen näköistä.

Uh ja olipa muuten 335-kopiokin melko pätevän oloinen. Se on sitten se seuraava haave. :) Samoin kuin Petersonin viritin, joka maksaakin sitten jo saman verran kuin tuo edellämainittu strato. :D
mopar
12.04.2012 23:30:11

Mä ostin aikanaan tommosen affinity skujun torilta muistaakseni 60 €:lla. Sitä oon vähä modaillu (relikoinu), ja vaihtanu teslan vr-1 mikit. Kitaran bodi on tosiaan vähä ohuempi ku perinteisessä stratossa, mut toisaalta se on kevyt ja mukava soitella. Täysin toimiva kitara, ja tykkään kovasti.

Tossa muutama kuva. Kitara oli siis alkujaan sunbursti....
http://kuvablogi.com/blog/28903/4/
Nyttemmin oon vaihtanu kitaraaan vielä mint-greenin pleksin ja kerman valkoset muovit, mutta siitä ei oo mulla kuvaa. Kaikki osat oo ostellu torilta käytettyinä, eli ei tää oo vieläkään tullu maksamaan ku n. 150€...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)