Aihe: Yliarvostetuin rumpali
1 2 3 4 532 33 34 35 36 37 38 39
Rumba-Ali
01.04.2012 11:31:31

arse: perkkuheppukin mukana.

Emmätiijjä tarkotitko, mutta hajosin, ja annan biittikomppia tälle.
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
Haihattelija
01.04.2012 15:13:45
Piittikompistakaan ei ole juuri mitään hyötyä, jos väliin ei saa mäiskytellä rolleja..
Kailis
01.04.2012 16:45:43

Kenney Jones oli pahinta mitä sen aikaiselle Wholle saattoi tapahtua. Täydellinen kastrointi. Siitä ei koskaan toivuttu.
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
RNold
01.04.2012 19:17:38
Kailis: En oikein ymmärrä tuota Simon Phillipsiä muuten kuin että moni närähti ainakin Toto ja The Who pesteistä. Molemmat olivat tietyssä mielessä ns. mission impossible-tyyppisiä tehtäviä, joista kuitenkin selvisi mielestäni ihan kunnialla.
Jeff Beck 1980;
http://www.youtube.com/watch?v=ij7yR0LubxY
The Who 1989;
http://www.youtube.com/watch?v=RVjZk0Hdpg8&feature=related
Toto 2007;
http://www.youtube.com/watch?v=I6apwAZHzkw
Yliarvostetuin? Ok.
Mä pistän perusvarman eli Larssin.

Larssihan on aivan pelle varsinkin nykyään, mutta täytyy myöntää, että on ainoa oikea mies omaan hommaansa.

http://www.youtube.com/watch?v=LcumH9n1g40
Lemon
01.04.2012 19:38:27

RNold: Larssihan on aivan pelle varsinkin nykyään, mutta täytyy myöntää, että on ainoa oikea mies omaan hommaansa.

Tossa klipissähän homma toimii oikein mainiosti!
Kailis
02.04.2012 00:29:35

Lemon: Tossa klipissähän homma toimii oikein mainiosti!

Kieltämättä. Aika vauhdilla kitaristi liikkuu taustalla. Tulee mieleen Alien-leffa.
http://www.youtube.com/watch?featur … detailpage&v=LcumH9n1g40#t=122s
majuku: Kirjota myyjälle että rummut on tehty sun pihalta kaatuneista puista ja käytännössä melkeen kuuluvat sulle.
Gardiner
02.04.2012 17:20:50

Kailis: Kenney Jones oli pahinta mitä sen aikaiselle Wholle saattoi tapahtua. Täydellinen kastrointi. Siitä ei koskaan toivuttu.

Kenny Jones ehkä myös kastroitiin The Whon takia. Oli kelpo groovaaja ennen sitä "luurit päässä" soittamisen aikaa.
Tai siis silleen "klonksuttelee" nyrjähdellen takakenossa, mut mie tykkään tollasesta "jytä" Beatistä ja urasta. :-)
PS. Mut eihän tuolla meinigillä Keith "mad dog" Moonin myrskyä korvata. :-D

http://www.youtube.com/watch?v=xBdQ … B2TU&feature=endscreen&NR=1
Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk
Kailis
02.04.2012 23:39:18

Täytyy vähän peruuttaa, sillä tämä versio on ihan ok;
http://www.youtube.com/watch?v=DTC7z_wsjr4&feature=related
VeKrio
06.04.2012 02:30:48

Lemon: Kerranki tsänssi nimetä joitaki rumpaleita, joiden soittoa en vaan tajua. Sanahirviö tulossa, rumpalit ovat listassa ymmärtämättömyysjärjestyksessä.

Mike Mangini
Mike Portnoy
Thomas Lang
Simon Phillips
Sheila E.
Herman "El Negro" Hernandez
Marco Minnemann

Ja, jotta lukija saa jonkunlaista perspektiiviä tohon nimilistaan, niin voin nimetä joitakin rumpaleita, joiden soitossa löytyy mun mielestä se olennainen rumpujensoittojuttu.

Abe Laboriel Jr., Ringo Starr, Steve Jordan, Matt Chamberlain, Levon Helm, Antonio Sanchez, Fredrik Dahl (Bo Kaspers), Bengt Lagerberg (The Cardigans), Mikko Kaakkuriniemi (suomen kovin jäbä).

Harvoin lista sattuu osumaan näin samoihin kuin itsellä, siltä osin kuin tunnen noi. Poikkeus on Sheila E. josta diggaan. Minnemanista tykkään iloisen asenteen takia. Muilta osin just näin. No Lang on viihdyttävä, sellainen kahden pykälän musikaalisempi kuin Portnoy.

Levon Helm, Jordan menee ihan melkein fakiiri-osastolle.

Kaakkuri on kyllä hieno muusikko. Kävin kerran herralla soittotunnilla. Meni haastellessa rankasti yliajalle ja kahlattiin aikamoinen siivu aiheesta ammattimuusikkous-lujaa soittaminen-rummusta läpi lyöminen yms. Oikeastaan 95 % ajasta keskusteltiin. Tykkäsin sen soittotatsista kun siitä metrin päästä katseli. Kakkurilla parasta on ehkä se energian taju. Jätkältä lähtee kaikki hissuksesta jyrähdykseen.

Opin siltä ehkä eniten sen, että mun perussoitto volume oli silloin todella kova. Soittelin jotain biittiä ja ajattelin että soitan sellaista jämäkkää mezzofortea, niin hänen näkemys oli, että aika tosi kovaa tulee.
Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä.
J.Hollström
11.04.2012 23:41:44
VeKrio: Soittelin jotain biittiä ja ajattelin että soitan sellaista jämäkkää mezzofortea, niin hänen näkemys oli, että aika tosi kovaa tulee.

Tämän kun rumpalit oppis niin kaikilla ois mukavampaa.

99% orkestereista elää rumpalin volan ehdoilla, ja 99% rumpaleista soittaa liian kovaa. No, ei se ihme kun nykyjengi on opetellut vetämään Metallicaa pelttorit päässä ja ainoo motiivi on polkea tuplia ihan kyrpänä.

Käytin omaa poikaa joskus täältä löytyneellä ilmoituksella rumputunneilla ja heti ekaksi "opettaja" pyysi hankkimaan metsurin kuulosuojaimet. Ajattelin että nyt menee rahat hukkaan ja näin kävi. No, pääsipähän poika soittelemaan settiä, mutta eipä otettu lisää tunteja ko. kaverilta.
Kailis
12.04.2012 00:01:42

Mä kuulun siihen yhteen prosenttiin, joka yritän joka treeneissä saada kitarakamoja hiljemmälle ettei tarvitse paiskoa lujaa. Muutenkin munsta on kivempaa jos on dynamiikan suhteen pelivaraa. Ei sellainen jatkuva jööti ole kivaa. Tosin olen hieman eri mieltä siitä että se kokonaisvola olisi kokonaan rumpaleiden syytä. Siitä lähtien kun Marshallit yleistyivät (-60 luvun lopulla), alkoi sellainen äänivallin ihannointi. Ja useampi kuin yksi kitaristi on valittanut ettei Marsun vahvistimet edes soundillisesti aukea hiljaa soittaessa. Että kumpi nyt sitten oli ensin, muna vai kana, eli alkoivatko rumpalit soittamaan lujaa siksi että kitaristit alkoivat soittamaan lujaa?
reaper666: PS. En itse ole mikään HRCaffejen ystävä mutta kannatan tätä ehdottomasti. Koska tämä on taas yksi askel eteenpäin saamaan Suomea kohti sivistystä.
velipesonen
12.04.2012 08:02:39

Näin on asiat. Suuri osa rumpaleista ei tiedä mitään mezzoforten alapuolisesta maailmasta.
"Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg
passe
12.04.2012 08:06:32
velipesonen: Näin on asiat. Suuri osa rumpaleista ei tiedä mitään mezzoforten alapuolisesta maailmasta.

No mutta maailma on silti ihan jees paikka.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
OPJ1974
12.04.2012 10:12:44

Kailis: Mä kuulun siihen yhteen prosenttiin, joka yritän joka treeneissä saada kitarakamoja hiljemmälle ettei tarvitse paiskoa lujaa.

Sitten meitä on kaksi. Eilen treeneissä hyvin kuvaavaa oli, kun basisti tokaisi, että "Nyt noi rummut jää kyllä mun mielestä koko ajan alle. Pitäiskö sun soittaa kovempaa?"

Johon tokaisin, että eipä onnistu, kun nimittäin ihan reilulla kädellä jo siinä vaiheessa.

Kovin oli siinä yleistä ihmettelyn aihetta, kun laulu ei oikein kuulunut ja soundi on mössöä. Ehdotin, että Josko sitä kitaraa ei tarttis nyt mikittää ja ajaa PA:sta ulos ja kiippari-basso-osastoa voisi vääntää sen yhden pykälän alaspäin. Kappas, ei tarttenut enää paiskoa ja laulukin kuului. Itse asiassa kaikki kuului erottelevasti, jopa rumpusetin taakse. Kumma juttu :)
hollmi-5
12.04.2012 10:26:50
velipesonen: Näin on asiat. Suuri osa rumpaleista ei tiedä mitään mezzoforten alapuolisesta maailmasta.

Mulla on kyllä tulpat, mutta en juuri koskaan ota monitoria keikoillakaan. Jotensakin outoa on se, että tulpat laittaa ja sitten monitoriin kaikki... Bändibalanssi pitää löytää ja oppia kuuntelemaan... Onneksi melkein kaikki soittokaverini osaavat tämän.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
12.04.2012 10:39:51 (muokattu 12.04.2012 10:41:37)

hollmi-5: Mulla on kyllä tulpat, mutta en juuri koskaan ota monitoria keikoillakaan. Jotensakin outoa on se, että tulpat laittaa ja sitten monitoriin kaikki... Bändibalanssi pitää löytää ja oppia kuuntelemaan... Onneksi melkein kaikki soittokaverini osaavat tämän.

Eikö sulla ole vaikeuksia kuulla laulua tai koskettimia? Monitorin tarkoitushan on saada bändi balanssiin omalle tontille. Aina se reunalla oleva kitara (puhumattakaan kiippareista tai laulusta jotka tulevat usein pelkistä monitoreista lavalla) ei oikein kuulu rumpalille. Monitorinhan saa parhaimmillaan ihan korvan viereenkin, ja soittopaikasta riippuen olen sinne ottanut rumpuja myös. Tavastialla mulla oli joskus stereomonitorointi, ja oli aikaa tehdä kunnon check. Päädyin ottamaan kitaroiden, basson, laulujen ja kiippareiden lisäksi snaren, tomit ja basarin, vielä oikein hienosti kaikki panoroituna. Ei tarvinnut paiskoa kun kaikki kuului niin hyvin.
reaper666: PS. En itse ole mikään HRCaffejen ystävä mutta kannatan tätä ehdottomasti. Koska tämä on taas yksi askel eteenpäin saamaan Suomea kohti sivistystä.
Epämuusikko
12.04.2012 10:41:19
Sen verran noista Peltoreista, että jos aloittelevalla rumpalilla on oikeasti pelko soittaa vähänkään lujempaa niin kuulo on pakko suojata jollain lailla. Tai siis, kuulo olisi pakko suojata koko ajan joka tapauksessa, mutta kaikki eivät muista pitää edes niitä korvatulppia mukana. Tuloksena on ei-mihinkään johtavaa nypläystä. Näin siis ainakin beatia ja fillejä katseltaessa.

Siinä mielessä opettajan neuvo ei ollut tuulesta temmattu. Tietämättä ja väittämättä että asia olisi ollut näin. Mutta jos se mystisesti olisi johtanut siihen että 10 vuoden päästä ko. henkilön soitto on pelkkää MikeBordinia niin silloin on menty pieleen.

mezzoforte Gulli Briem, saatana :D
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
ferodoz
12.04.2012 10:52:54

Kailis: Eikö sulla ole vaikeuksia kuulla laulua tai koskettimia? Monitorin tarkoitushan on saada bändi balanssiin omalle tontille. Aina se reunalla oleva kitara (puhumattakaan kiippareista tai laulusta jotka tulevat usein pelkistä monitoreista lavalla) ei oikein kuulu rumpalille.

Mä en myöskään käytä omaa monitoria, kuulen kyllä kaiken kiipparistin ja laulajan monitorista mitä tarvitsenkin.
www.suhdelukucoverband.fi
kincy
12.04.2012 11:24:49

RNold: Larssihan on aivan pelle varsinkin nykyään, mutta täytyy myöntää, että on ainoa oikea mies omaan hommaansa.

Tuossa pätkässä on sitä awesome Metallicaa, joten en ymmärrä miksi tuon vedon linkitit. Tuohon aikaan soitto oli hyvää ja metallimusiikki semmoista, kun sen pitäisi edelleenkin olla, eikä sitä helvetin kikkailu/tuplabasaripaskaa. Tai metalcorea.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)