marviner 08.03.2012 08:19:04 | |
---|
Loistavaa. Kiitoksia paljon. |
Barrakuda 10.04.2012 15:39:55 | |
---|
Olen tässä Axe-Fx II ostoa miettinyt, mutta suurin mietteeni on että kuinka hyvältä soitto kuulostaa kuulokkeista? Kaikkilla ''oikeilla'' vahvareilla ääni on hirveä, mutta miten tässä? Metalliahan minä soittelen. |
efunkelist 11.04.2012 09:27:17 | |
---|
Kaikkilla ''oikeilla'' vahvareilla ääni on hirveä Tätä en ymmärtäny. Tarkoitatko että vahvarisoundit on kuulokkeista huonot? Axella saat aivan varmasti hunajaiset kuulokesoundit (heviin tai mihin hyvänsä) kun sehän mallintaa mikitettyjä kaappeja - studiomeininkiä. Taitaa jäädä kuulokkeista eikä axesta tuo soundi kiinni. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
KUNU 11.04.2012 10:00:21 | |
---|
efunkelist: Tätä en ymmärtäny. Tarkoitatko että vahvarisoundit on kuulokkeista huonot? Axella saat aivan varmasti hunajaiset kuulokesoundit (heviin tai mihin hyvänsä) kun sehän mallintaa mikitettyjä kaappeja - studiomeininkiä. Taitaa jäädä kuulokkeista eikä axesta tuo soundi kiinni. Vähän luulen että nuilla "oikeilla vahvistimilla" tarkoitetaan tässä jotakin Rolandin Cubea. Kuulokkeista kuulee juurikin kaiken oleellisen mitä vahvistin antaa ulos. Itselläni Kemper, ja kuulokkeista saa ulos aivan samat saundit kuin monitoreidenkin läpi, enkä usko että AXE on tässä tapauksessa yhtään poikkeus. Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa |
Barrakuda 11.04.2012 12:47:10 | |
---|
Anteeksi hieman epäselvä kirjoitus, en todellakaan tarkoittanut mitään micro cubea, vaan en ole ikinä soittanut vahvistimella kuulokkeiden kautta jossa soundi olisi millään tavalla tyydyttävä. Ajattelinkin että tällä mallintavalla saisi ihan mukavat kuulokesoundit |
KUNU 11.04.2012 13:54:22 | |
---|
Barrakuda: Anteeksi hieman epäselvä kirjoitus, en todellakaan tarkoittanut mitään micro cubea, vaan en ole ikinä soittanut vahvistimella kuulokkeiden kautta jossa soundi olisi millään tavalla tyydyttävä. Ajattelinkin että tällä mallintavalla saisi ihan mukavat kuulokesoundit Valaise toki meitä että millä vahvistimilla olet soitellut kuulokkeiden läpi ja kuulostaneet hirveältä. Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa |
F_Lame 11.04.2012 14:00:22 | |
---|
Barrakuda: Anteeksi hieman epäselvä kirjoitus, en todellakaan tarkoittanut mitään micro cubea, vaan en ole ikinä soittanut vahvistimella kuulokkeiden kautta jossa soundi olisi millään tavalla tyydyttävä. Ajattelinkin että tällä mallintavalla saisi ihan mukavat kuulokesoundit Täällä ja youtubessa porukka on jakanut paljon klippejä, jotka on äänitetty axella suoraan linjaan. Kuuntele niitä kuulokkeilla niin saanet kuvan siitä miltä axe kuulostaa. "When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org |
KUNU: Valaise toki meitä että millä vahvistimilla olet soitellut kuulokkeiden läpi ja kuulostaneet hirveältä. Mä voisin kuvitella, että melkein mikä tahansa vahvari kuulostaa hirveältä, jos sen käyttö tapahtuu ottamalla kuulokkeisiin töky etuasteen linjaulostulosta. |
KUNU 11.04.2012 17:43:07 (muokattu 11.04.2012 17:59:35) | |
---|
oiva tumpeloinen: Mä voisin kuvitella, että melkein mikä tahansa vahvari kuulostaa hirveältä, jos sen käyttö tapahtuu ottamalla kuulokkeisiin töky etuasteen linjaulostulosta. Siksipä juuri olis hyvä kuulla että mistä vahvistimista puhutaan koska itellä on kokemusta vain juurikin Kemperistä ja Micro cubesta kuulokkeilla ja kumpikin kuulostaa hyvien kuulokkeiden läpi käytännössä samalta kun kajareitten kautta. Mutta vastaus kysyjälle, en ole kokeillut mutta mitä olen lukenut ja pari tuttavaa kertonut kommenttia niin hyvin toimii. Kannattaa kuitenki kokeilla tuo Kemper myös läpi. Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa |
MoreK 11.04.2012 18:42:49 | |
---|
Joo, siis sekä Axe että Kemper (että kaikki muut mallintavat) kuulostavat soittotilanteessa kuulokkeilla juuri samalta kuin kaikki klipit ympäri Internettiä. (Siis olettaen, että äänitys on kohtuullisen hyvälaatuinen eikä ylimääräisiä efektejä ole käytetty äänityslaitteessa/tietokoneessa tms., mihin se klippi nyt on äänitettykään) Molemmista on kokemusta ja hyvin toimivat kuulokkeilla. Mitä tulee Axe vs Kemper keskusteluun, nämä jäi mulle päällimmäisenä mieleen: - jos tykkää ruuvata omia soundeja ziljoonalla parametrilla -> Axe - jos tykkää leikkiä eksoottisilla efekteillä -> Axe - jos haluaa mahdollisimman autenttisen vahvistin/kaappi -soundin vähällä säädöllä -> Kemper - jos tykkää mättöhevistä tai moderneista hevi-soundeista kaksikelaisilla mikeillä -> Axe - jos kitarat on yksikelaisia -> Kemper - jos tykkää kliineistä tai rouheista blues -soundeista -> Kemper Tämä siis kovasti yksinkertaistaen, molemmista kyllä löytyy kelvollisia clean/crunch/high-gain soundeja, efektejä ja parametreja ihan riittävästi. |
LaXu 12.04.2012 11:08:04 | |
---|
Barrakuda: Olen tässä Axe-Fx II ostoa miettinyt, mutta suurin mietteeni on että kuinka hyvältä soitto kuulostaa kuulokkeista? Kaikkilla ''oikeilla'' vahvareilla ääni on hirveä, mutta miten tässä? Metalliahan minä soittelen. Kuulokkeiden kautta ei oo kiva soittaa, siinä kun jää pois se kaiuttimen ja kitaran interaktio joten soundista tulee jotenkin lattea. Soundillisesti se kuulostaa about samalta kuin mikitetty kitaravahvistin kuunneltuna miksauspöydän kautta. Henkilökohtaisesti en tykkää Axe-Fx:sta enkä mistään muustakaan kitaralaitteesta kuulokkeiden kautta soiteltuna. Testattu useammilla kuulokkeilla (AKG K400, Sennheiser RS130, Beyer-Dynamic DT990 PRO) ja kaikilla kuulostaa vähän erilaiselta, mutta millään ei hyvältä yksinään. Muiden instrumenttien seassa toimii kyllä. |
Barrakuda 14.04.2012 13:08:46 (muokattu 14.04.2012 13:10:40) | |
---|
KUNU: Siksipä juuri olis hyvä kuulla että mistä vahvistimista puhutaan koska itellä on kokemusta vain juurikin Kemperistä ja Micro cubesta kuulokkeilla ja kumpikin kuulostaa hyvien kuulokkeiden läpi käytännössä samalta kun kajareitten kautta. Mutta vastaus kysyjälle, en ole kokeillut mutta mitä olen lukenut ja pari tuttavaa kertonut kommenttia niin hyvin toimii. Kannattaa kuitenki kokeilla tuo Kemper myös läpi. Muutamalla Tech 21, kaverin Line 6 ja parit Oranget sekä Blackstarit käyty läpi. Ei vain tunnu miellyttävän, mutta kaikki voi kyllä johtua ihan minustakin jos odotan liikoja. |
TTV 14.04.2012 13:15:45 | |
---|
Barrakuda: Muutamalla Tech 21, kaverin Line 6 ja parit oranget sekä blackstarit käyty läpi Eli, Line6:sta lukuunottamatta olet kokeillut perinteisiä vahvistimia, joissa on jonkinlainen kaappiemuloitu ulostulo tai sitten olet kaivanut saundin kuulokkeisiin jotain muuta reittiä? Joka tapauksessa, itsekkään en ole perinteisten vahvistinten yhteydessä kuullu siedettävää saundia suoraan kuulokkeista, ja siksipä suosittelenkin rohkeasti astumaan mallintavien mellevään maailmaan. Itsellä on kuulokesoitossa kokemusta vain BOSS ME-50 ja DG-8, Line6 Pocket POD ja POD HD, Vox Tonelab ST, Microcube ja nykyinen Eleven Rack ja kyllähän näistä kaikista saa kuulokkeisiin todella maukkaat saundit. Eli, unohda ne "oikeat vahvistimet", jos meinaat kuulokkeilla soitella :-) Ja kyllä tää Axekin taipuu kuulokkeisiin, eli jonoon vaan ostosille ... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Barrakuda 14.04.2012 17:05:53 (muokattu 14.04.2012 17:17:17) | |
---|
TTV: Eli, Line6:sta lukuunottamatta olet kokeillut perinteisiä vahvistimia, joissa on jonkinlainen kaappiemuloitu ulostulo tai sitten olet kaivanut saundin kuulokkeisiin jotain muuta reittiä? Joka tapauksessa, itsekkään en ole perinteisten vahvistinten yhteydessä kuullu siedettävää saundia suoraan kuulokkeista, ja siksipä suosittelenkin rohkeasti astumaan mallintavien mellevään maailmaan. Itsellä on kuulokesoitossa kokemusta vain BOSS ME-50 ja DG-8, Line6 Pocket POD ja POD HD, Vox Tonelab ST, Microcube ja nykyinen Eleven Rack ja kyllähän näistä kaikista saa kuulokkeisiin todella maukkaat saundit. Eli, unohda ne "oikeat vahvistimet", jos meinaat kuulokkeilla soitella :-) Ja kyllä tää Axekin taipuu kuulokkeisiin, eli jonoon vaan ostosille ... Tosiaankin juuri tuosta Line6 jossa oli kiinni Boss ME-70 sai todella tiukat soundit ulos. Etin juurikin helvetin tiukkoja kuulokesoundeja metalliin, niin onko nuo Line6 Pod HD 500 ja 300 mitään verrattuna Axe-Fx? Tai ylipäätänsä mitkään halvemmat mallintavat? EDIT. Joo tiedän että on hölmöä vertailla 1000-2000e vehjettä 500e kamoihin |
TTV 14.04.2012 17:35:26 (muokattu 14.04.2012 17:36:47) | |
---|
Barrakuda: Tosiaankin juuri tuosta Line6 jossa oli kiinni Boss ME-70 sai todella tiukat soundit ulos. Etin juurikin helvetin tiukkoja kuulokesoundeja metalliin, niin onko nuo Line6 Pod HD 500 ja 300 mitään verrattuna Axe-Fx? Tai ylipäätänsä mitkään halvemmat mallintavat? EDIT. Joo tiedän että on hölmöä vertailla 1000-2000e vehjettä 500e kamoihin Kyllä noi HD POD:it on todella hyviä, ei nyt sentään ihan AXE mutta todella hyviä. Kannattaa ottaa vertailuun myös DigiDesignin ElevenRack (11R), joka on saundillisesti, soittotuntumaltaan ja käytettävyydeltään 11R on erinomainen. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
jhkj 27.04.2012 13:46:45 | |
---|
Moro. Kauanko on ollut jonotus Axe II tilaajilla. Itse nyt kuukauden jonossa kököttänyt ja mietin kauanko vielä pitää odotella. |
juikkipuikki 27.04.2012 14:49:20 | |
---|
jhkj: Moro. Kauanko on ollut jonotus Axe II tilaajilla. Itse nyt kuukauden jonossa kököttänyt ja mietin kauanko vielä pitää odotella. Mulla meni 5kk(marraskuu-maaliskuu), mutta taitaa olla nykyään vähän nopeempaa. Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden! |
KUNU 27.04.2012 16:55:37 | |
---|
jhkj: Moro. Kauanko on ollut jonotus Axe II tilaajilla. Itse nyt kuukauden jonossa kököttänyt ja mietin kauanko vielä pitää odotella. Nykyisin AXElla on semmonen taktiikka että jos laitat viestiä että haluat pois jonotuslistalta niin heti ovat valmiita lähettämään laitteen "jonon ohitse"-tyyliin, aika naurettavaa mutta tämän huomasin kun itse olin listalla hetken ajan. Kannattaa kokkeilla Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa |
h.e.k.a 27.04.2012 17:43:17 | |
---|
KUNU: Nykyisin AXElla on semmonen taktiikka että jos laitat viestiä että haluat pois jonotuslistalta niin heti ovat valmiita lähettämään laitteen "jonon ohitse"-tyyliin, aika naurettavaa mutta tämän huomasin kun itse olin listalla hetken ajan. Kannattaa kokkeilla Ilmeisesti tuo on siis G66:n strategia (kyseinen lafka tuo laitetta Eurooppaan), ei Fractal Audion oma toimintamalli? Aika riskialtis tyyli, joka helposti generoi melkoisen paljon negatiivista mainetta kyseiselle toimijalle. Luulisi, että he saavat muutenkin kaikki saapuvat laitteet myytyä, joten en ihan ymmärrä syytä tuollaiselle kikkailulle... "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... |
Ziggy Bubba 27.04.2012 18:12:34 | |
---|
Tosta kuulokekuuntelusta vielä.. Musta ainakin vanhemmat mallintajat soundasi aika kehnoilta luureihin, testattu on ainakin Pod XT ja V-Amp2. Ongelmaa ei noiden kanssa pitäisi tulla päätteen puutteesta tms., mutta ehkä se kuulokelähtö ei sitten vaan ole noissa tarpeeksi hyvä. Eli ymmärrän yskän. |