Aihe: Kaikki ohmeista
1 2 3 4 516 17 18 19 20 21 22
Ashdown123
04.04.2012 13:01:31
Bass Head 307W into 4Ohm + Ashdown MAG410T bass cabinet - 4x 10" + tweeter, 450W @ 8 Ohm.

Näissä kamoissa ei riitä tehot kunnolla, joten auttaako jos näihin lisää vielä ao. kaapin vai räjähtääkö?

Ashdown MAG210T Bass Cabinet - 2x 10" speakers with tweeter, 200W/8ohm
hollstro
04.04.2012 13:40:48

Ashdown123: Bass Head 307W into 4Ohm + Ashdown MAG410T bass cabinet - 4x 10" + tweeter, 450W @ 8 Ohm.

Näissä kamoissa ei riitä tehot kunnolla, joten auttaako jos näihin lisää vielä ao. kaapin vai räjähtääkö?

Ashdown MAG210T Bass Cabinet - 2x 10" speakers with tweeter, 200W/8ohm

Mikäli ymmärsin oikein niin molemmat kaapit on 8 Ohmia. Yhdessä ne tekee 4 Ohmia, joka on tuolle nupille OK.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Ashdown123
04.04.2012 14:46:42 (muokattu 04.04.2012 15:04:20)
hollstro: Mikäli ymmärsin oikein niin molemmat kaapit on 8 Ohmia. Yhdessä ne tekee 4 Ohmia, joka on tuolle nupille OK.

Nouseekohan volyymit merkittävästi? Ja miten noi watti määrät vaikuttaa, kun nehän ylittää sitten tuon nupin 307w?
Mr.Sit.com
04.04.2012 15:18:07
Ashdown123: Nouseekohan volyymit merkittävästi? Ja miten noi watti määrät vaikuttaa, kun nehän ylittää sitten tuon nupin 307w?

Ei haittaa, jos pistäisit ton 2x10" kaapin (tehonkesto 200w) ja se olis 4 ohmia eli antais ton täyden tehon siihen ja luukuttaisit täysillä, ni sit rupeis pieremään kaappi. Ei haittaa yhtään vaikka tehonkesto on suurempi ku nupin antoteho.
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara - '"Heh heh juum", sanokaa minun sanoneen.' - Skywriter
Ashdown123
04.04.2012 15:35:04
Mr.Sit.com: Ei haittaa, jos pistäisit ton 2x10" kaapin (tehonkesto 200w) ja se olis 4 ohmia eli antais ton täyden tehon siihen ja luukuttaisit täysillä, ni sit rupeis pieremään kaappi. Ei haittaa yhtään vaikka tehonkesto on suurempi ku nupin antoteho.

Kiitos vastauksista! Mitä luulette ton volumen kanssa tapahtuvan? Nykyisellään siis tuo 410 kaappi on todella hiljainen, mutta auttaako tuo lisäkaappi? tällä hetkellä volyymet joutuu pitämään vahvistimessa lähes täysillä kokoajan eikä silti tehot riitä.
Mr.Sit.com
04.04.2012 15:39:32
Ashdown123: Kiitos vastauksista! Mitä luulette ton volumen kanssa tapahtuvan? Nykyisellään siis tuo 410 kaappi on todella hiljainen, mutta auttaako tuo lisäkaappi? tällä hetkellä volyymet joutuu pitämään vahvistimessa lähes täysillä kokoajan eikä silti tehot riitä.

Riippuu paljon elementeistä, mut ainakin teoriassa kun vahvari pääsee antamaan tolla "täydellä" 4 ohmin kuormalla ni mökän pitäis lisääntyä.
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara - '"Heh heh juum", sanokaa minun sanoneen.' - Skywriter
Ashdown123
04.04.2012 15:47:59
Mr.Sit.com: Ei haittaa, jos pistäisit ton 2x10" kaapin (tehonkesto 200w) ja se olis 4 ohmia eli antais ton täyden tehon siihen ja luukuttaisit täysillä, ni sit rupeis pieremään kaappi. Ei haittaa yhtään vaikka tehonkesto on suurempi ku nupin antoteho.

Mutta mitens kun nupin antoteho on suurempi sitten kun toisen kaapin tehonkesto, vai jakautuuko toi vahvarin 307w puoliksi molemmille kaapeille?
Mr.Sit.com
04.04.2012 15:50:29
Ashdown123: Mutta mitens kun nupin antoteho on suurempi sitten kun toisen kaapin tehonkesto, vai jakautuuko toi vahvarin 307w puoliksi molemmille kaapeille?

Ei ihan tasan, mut öbaut. Tehonkesto kuitenkin on 450w+200w=650w, joten voisit tohon kaappiyhdistelmään lyödä vaikka 500-600w@4 ohm vahvarin eikä tulis mitään ongelmia.
Ashdown123
04.04.2012 15:53:24
Mr.Sit.com: Ei ihan tasan, mut öbaut. Tehonkesto kuitenkin on 450w+200w=650w, joten voisit tohon kaappiyhdistelmään lyödä vaikka 500-600w@4 ohm vahvarin eikä tulis mitään ongelmia.

Ok, tänks. Enää kaapin ostossa epäilyttää se, että lisääntyykö volyymit riittävästi vai onko setti edelleen yhtä laimea kuin nykyisellään. Uskomatonta miten tuo Ashdown Evo II + 410 kaappi ei riitä edes perus treeneihin, jossa soitellaan muuten vaan blusia ilman korvatulppia...
Mr.Sit.com
04.04.2012 15:57:58 (muokattu 04.04.2012 16:00:50)
Ashdown123: Ok, tänks. Enää kaapin ostossa epäilyttää se, että lisääntyykö volyymit riittävästi vai onko setti edelleen yhtä laimea kuin nykyisellään. Uskomatonta miten tuo Ashdown Evo II + 410 kaappi ei riitä edes perus treeneihin, jossa soitellaan muuten vaan blusia ilman korvatulppia...

Kyllähän tommosesta pitäis lähteä hönkää riittävästi, saattaa olla et vika on jossain muualla ku kaappien "vähyydes"?

e. yks juttu mikä saattaa auttaa on pistää tohon Effects Send ja Return väliin lyhyt plugipiuha. Entä kummassa sisääntulossa sulla on basso? Ja muutenkin vähän et mitkä asetukset sulla tossa on.
hollstro
04.04.2012 16:22:26

Ashdown123: Ok, tänks. Enää kaapin ostossa epäilyttää se, että lisääntyykö volyymit riittävästi vai onko setti edelleen yhtä laimea kuin nykyisellään. Uskomatonta miten tuo Ashdown Evo II + 410 kaappi ei riitä edes perus treeneihin, jossa soitellaan muuten vaan blusia ilman korvatulppia...

Musta tuntu että sulla voi olla ihan joku muu vika kuin liian heikkotehoinen vahvistin / tehonkestoinen kaappi. Ei kuulosta normaalilta että tuollainen setti ei riitä treeniksellä, edellyttäen että teidän teenivolyymi on normaali.
pardy
04.04.2012 23:47:12

Onhan etuasteen sisääntulon gain säädetty sopivaksi? Nupin lopulliseen mökäntuottoon vaikuttaa oleellisesti se, että etuaste antaa pääteasteen puolelle tarpeeksi höökiä. J-mikitetyillä passiivibassoilla voi järestään kääntään input gainin sinne kello kahden nurkille. Saman nimellistehon omaavilla nupeilla olen monillakin soittanut, yhdelläkin kaapilla eli ns. puoliteholla, ja kyllä niillä on hevibändin treenitkin taittuneet. Eli itse lähtisin kyllä etsimään vikaa muualta kuin kaapeista ja niiden impedanssista.
Ashdown123
10.04.2012 14:39:53
pardy: Onhan etuasteen sisääntulon gain säädetty sopivaksi? Nupin lopulliseen mökäntuottoon vaikuttaa oleellisesti se, että etuaste antaa pääteasteen puolelle tarpeeksi höökiä. J-mikitetyillä passiivibassoilla voi järestään kääntään input gainin sinne kello kahden nurkille. Saman nimellistehon omaavilla nupeilla olen monillakin soittanut, yhdelläkin kaapilla eli ns. puoliteholla, ja kyllä niillä on hevibändin treenitkin taittuneet. Eli itse lähtisin kyllä etsimään vikaa muualta kuin kaapeista ja niiden impedanssista.

etuaste ja ulostulo, molemmat säädetty lähes täysille eikä silti volyymit kovin suuret? passiivibassolla soitan. suht normaalit tasot treeniksellä, mutta ei meinaa kyllä millään volyymi riittää tässä setissä? en usko että kuitenkaan vikaa laitteissa vaan yksinkertaisesti näistä kamoista ei saa enempää irti.

Auttaakohan tuon lisäkaapin ostaminen merkittävästi?
3108
11.04.2012 11:34:35

Jotain on kyllä pielessä tuossa yhtälössä. Lisäkaapilla sa lisää tehoa vahvarista alle 3db:tä eli ääntä tulee hieman lisää, mutta ei paljoa.
Jos siihen kytkee vaikka kitaran niin miten käy äänien? Jos ei muutosta niin basso liene ok, etenkin jo käytössä oli sama piuha. Onko kaappi kytketty plugipiuhalla vahvariin? Jos on niin onkos siinä tarpeeksi kuparia kaiutinjohdoksi vai onko se mikkipiuha? Tavallinen pöytälampun johto ei käy mikkipiuhaksi, mutta on kaiutinjohdoksi huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kitaranpiuha.

Humppaharkoissa pärjään 50W vahvarilla volumet noin kakkosen tasolla ja keikalla vähän enempi. Koskaan ei yli puolenvälin. Rokissa vähän isompi vahvari ja silti volumet max 4 ja korvatulpille on käyttöä.
hollstro
11.04.2012 12:42:14

3108: Jotain on kyllä pielessä tuossa yhtälössä. Lisäkaapilla sa lisää tehoa vahvarista alle 3db:tä eli ääntä tulee hieman lisää, mutta ei paljoa.
Jos siihen kytkee vaikka kitaran niin miten käy äänien? Jos ei muutosta niin basso liene ok, etenkin jo käytössä oli sama piuha. Onko kaappi kytketty plugipiuhalla vahvariin? Jos on niin onkos siinä tarpeeksi kuparia kaiutinjohdoksi vai onko se mikkipiuha? Tavallinen pöytälampun johto ei käy mikkipiuhaksi, mutta on kaiutinjohdoksi huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kitaranpiuha.

Humppaharkoissa pärjään 50W vahvarilla volumet noin kakkosen tasolla ja keikalla vähän enempi. Koskaan ei yli puolenvälin. Rokissa vähän isompi vahvari ja silti volumet max 4 ja korvatulpille on käyttöä.

Pitää ottaa huomioon, että kaiutinpinta-ala myös kasvaa, joten lisäkaapin kytkeminen tuo paljonkin lisää ääntä. Silti, samaa mieltä siitä että tuossa on jotain pilelessä jo valmiiksi.
Mr.Sit.com
11.04.2012 21:39:07
Voihan toi vahvistinkin olla viallinen, tiedä häntä.
pardy
11.04.2012 23:12:03

Ashdown123: Kiitti avusta. Täytyy koittaa toista piuhaa nupista kaiuttimeen, nykyinen on setin mukana tullut joten ei tullu mieleenkään ettei siinä kulkis tarpeeksi tehoa..

Tässä siis vielä setti, josta kyse:
http://www.thomann.de/fi/ashdown_mag_300h_bundle.htm

Piuha on ihan kelvollinen jos on vain ehjä. Vahvistinkin voi tosiaan olla rikki. Onko kokeiltu vastaavan tehoisella toisella nupilla? Entä kaapilla? Sellainenkin - hyvin epätodenännäköinen mutta silti mahdollinen - skenaario tuli mieleen, että jos tuo skobe olisikin jonkin kasaajan aivopierun johdosta väärin johdotettu? Impedanssi tyyliin 32 ohmia tai osa tötteröistä vastavaiheessa tms...
Ashdown123
12.04.2012 12:51:24
pardy: Piuha on ihan kelvollinen jos on vain ehjä. Vahvistinkin voi tosiaan olla rikki. Onko kokeiltu vastaavan tehoisella toisella nupilla? Entä kaapilla? Sellainenkin - hyvin epätodenännäköinen mutta silti mahdollinen - skenaario tuli mieleen, että jos tuo skobe olisikin jonkin kasaajan aivopierun johdosta väärin johdotettu? Impedanssi tyyliin 32 ohmia tai osa tötteröistä vastavaiheessa tms...

Tuolla toisessa topicissa oli maininta että nyt kun kaappi on 8ohm antaa vahvistin vain puolet tehoista ja jos lisään toisen 8ohm kaapin niin saan täydet 300w. Pitääkö paikkansa että sitten volyymi lisääntyy merkittävästi?
poppamies
12.04.2012 17:41:19

Ashdown123: Tuolla toisessa topicissa oli maininta että nyt kun kaappi on 8ohm antaa vahvistin vain puolet tehoista ja jos lisään toisen 8ohm kaapin niin saan täydet 300w. Pitääkö paikkansa että sitten volyymi lisääntyy merkittävästi?

Ei lisäänny mitenkään merkittävästi vain sen takia että ajat 4 ohmiin. Suurempi merkitys on sillä kun kaiutinpinta-ala tuplaantuu.
G strings are for strippers
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)