Aihe: midi kiippari?
1
tender.insanity
11.04.2012 14:41:55
Mistään en mitään tiedä, mutta kirjoitellaan nyt jotain.

Niiden sormipädien käyttö rumpuina nyt on aika hanurista. Helpompaa on koskettimilla suoraan soitella rumpuja. Sormipädejä voi vaikka käyttää efektin on/off kytkimenä ja rullauspotikkaa vaikka kaiun levelinä. Eli millä tahansa voit ohjata mitä vain. Ohjelmointi tapahtuu useimmiten niin, että softassa on eri jutuille oppimisfunktio, eli klikkaa sitä ja pyörittää jotain namiskuukkelia, niin sen jutun ohjaaminen tapahtuu sitten sillä.

Myös audioraitojen efektiautomaatiot voit hoitaa nappuloilla. Jos klippiin tahtoo siksakkipanorointia, niin laittaa vain napin ohjaamaan sitä ja päälleäänitys päälle ja pyörittää nappia tahtomallaan tavalla.

Mulla on M-Audio Oxygen 49 3rd Gen http://www.dv247.fi/assets/products/67742_l.jpg ja vaikkapa Sonarin mikseriä ohjailee noilla liu'uilla. Tämmöisellä: http://www.americanmusical.com/ItemImages/Large/23986.jpg voi myös homman hoitaa, jos erillisen tahtoo.

Itse en koe tarpeelliseksi kiipparissani midi-liitäntää, koska USBilla hommat hoituu, eikä kiipparia tarvitsekaan yhdistää kuin tietokoneeseen. Aiemmin mulla oli pienempi kiippari midi liitännöillä ja tuli koitettua kaikkea. Yhdistin kiinni Boss GT-8:iin ja namiskoilla ohjasi GT-8:n wahia ja muita efektiparametrejä. Tuolloin ohjelmointi on vaivalloisempaa tosin.
Klezberg
11.04.2012 16:09:00

Hommasin joulun aikaan Logic Prota varten Axiom 49:n, sille löytyi Hypercontrol-softa jolla ne säätimet sai laakista toimimaan aika hyvin Logicin kanssa. Säätimet toimii, ja hypercontrol on midiin verrattuna kaksisuuntainen, esim kun valitsee Axiomista raidan, raidalle Logicissa annettu nimi näkyy Axiomin näytössä. Eikä tarvinnut alkaa opettaa Logicille Axiomin säätimiä eikä päinvastoin.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
anapena
11.04.2012 21:51:06
Omat kokemukset Roland/Edirol/Cakewalk-kiippareista ovat olleet myönteisiä. M-Audion kanssa on joskus tullut pettymyksiä. Ei tartte välttämättä hankkia toista, jos kerralla hommaa kunnollisen. Useimmat merkit toimivat hyvin useimmissa koneissa, ja usb-liitäntäinen kannattaa ottaa, niin ei tarvitse midi-interfacea. Toki midi-liitäntä kiipparissa on plussaa kaiken varalta...Hieman kannattaa tonkia itseä kiinnostavan kiipparin valmistajan sivuja ja foorumeja yhteensopivuus mielessä.
Skebaristi
12.04.2012 18:05:35

Klezberg: Hommasin joulun aikaan Logic Prota varten Axiom 49:n, sille löytyi Hypercontrol-softa jolla ne säätimet sai laakista toimimaan aika hyvin Logicin kanssa. Säätimet toimii, ja hypercontrol on midiin verrattuna kaksisuuntainen, esim kun valitsee Axiomista raidan, raidalle Logicissa annettu nimi näkyy Axiomin näytössä. Eikä tarvinnut alkaa opettaa Logicille Axiomin säätimiä eikä päinvastoin.

Hypercontrol-manuaali antaa ymmärtää, että kyseinen toiminto toimii Axiom Pro:lla. Toimiiko softa kuitenkin myös ihan perustason Axiomilla?
Klezberg
12.04.2012 18:39:15

Skebaristi: Hypercontrol-manuaali antaa ymmärtää, että kyseinen toiminto toimii Axiom Pro:lla. Toimiiko softa kuitenkin myös ihan perustason Axiomilla?

Joo, itse asiassa mulla on Axiom eikä Pro. Menin jo itse sekaisin noissa. Aloin ihmetellä että manuaalissa oli näytössä enemmän tietoa.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)