Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5 6 7 8 9297 298 299 300 301
Sergei Fallinen
10.04.2012 20:48:41
Tsugu Way:

- jälleenmyyntiarvo heikohko?

Mä en millään tajua tätä mitä aina hoetaan että miten se Gibsoni muka pitäis jälleenmyyntiarvonsa Epiphonea paremmin jos kitarat muuten on hyvälaatusia hintaluokissaan. Eihän siinä ole mitään perää.
fox
10.04.2012 20:53:33

Gabe: Toi on muuten todella upea, noita ei tehdä enää vai? :/

Ei oo tehty tämän uuden omistajan aikana ennää.. Sellanen kuriositeetti, että sisarmallin (Epiphone) Spirittejä tehtiin taas Jenkeissä tuoloin 80-luvun puolivälissä.. ensimmäiset jenkki-Epit sitten 1969, kun Epiphone-tuotanto siirrettiin Japaniin..
Tuossahan on kaikki Gibson Spiritistä..

http://en.wikipedia.org/wiki/Gibson_Spirit
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Rämppy
10.04.2012 20:55:11
Kuha: Nuohan on saundimaailmaltaan aivan erilaisia pelejä: Epissä on BurstBucker-humpparit ja Gibsonissa on yksikelaiset P90-mikit. Riippuu aivan minkälaista saundia olet hakemassa - valkkaa sen mukaan.

Nimenomaan! Ja jos nauhojen päät törröttää kaupassa olevassa uutukaisessa, niin ilman muuta kannattaa tinkaista nauhapäiden viilaus mukaan. Tai vastaava summa rabattia. Tuo viilaus on ammatti-kitarasepälläkin n. 20 euron homma.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Midrange
10.04.2012 20:56:45 (muokattu 10.04.2012 21:04:05)
Laulava Kylätohtori: Itse en ymmärrä, miksi ylipäätään täytyy tällaiseen ketjuun tulla haukkumaan kitaraa, jota ei omista, eikä tule koskaan omistamaan ja joka omasta mielestä on paskin. Eihän se tavallaan mulle kuulu, mutta ihmettelen nyt kuitenkin. Toki laadusta saa keskustella jne., mutta kyllä täällä monet ovat siirtyneet kommenteissaan järkevyyden rajan tuolle puolen.

Epäilenpä että kovinkaan moni Gibsonia kritisoiva tai huonoja kokemuksia omaava sitä pitäisi mitenkään "paskimpana" kitarana kuten sanot. Pikemminkin sitä vaan olettaa että siihen hintaan saisi kitaran joka olisi todella loistava joka yksilön suhteen. Kyllähän siinä soittomies hämmentyy kun kaupassa roikkuva Epiphonen lessu voi olla viimeistelyltään Gibsonia parempi, eikä tarvitse lähettää nauhanpäitä hiotuttamaan esimerkiksi.

Luulen että vitutus johtuu siitä että Gibsonissa on helvetisti potentiaalia joka kyseisellä hintalapulla jää joidenkin mielestä hieman puolitiehen. Hyvä kysymys on sitten se että pitäisikö kitara hyväksyäkin kaupasta ostettaessa hieman huonosti viimeisteltyänä. Olisiko jopa ihan asiaankuuluva ohje m.netissäkin neuvoa että uusi kitara aina huoltoon ennen käyttöönottoa? Voisi ollakkin..ja tähän on useita näkökantoja. Omani vain on se että jos koen että kaupasta jo suoraan joudun viemään skeban huoltoon niin siitä jää jotenkin paska maku suuhun.
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
hallu
10.04.2012 21:20:52
Midrange: Epäilenpä että kovinkaan moni Gibsonia kritisoiva tai huonoja kokemuksia omaava sitä pitäisi mitenkään "paskimpana" kitarana kuten sanot. Pikemminkin sitä vaan olettaa että siihen hintaan saisi kitaran joka olisi todella loistava joka yksilön suhteen. Kyllähän siinä soittomies hämmentyy kun kaupassa roikkuva Epiphonen lessu voi olla viimeistelyltään Gibsonia parempi, eikä tarvitse lähettää nauhanpäitä hiotuttamaan esimerkiksi.

Luulen että vitutus johtuu siitä että Gibsonissa on helvetisti potentiaalia joka kyseisellä hintalapulla jää joidenkin mielestä hieman puolitiehen. Hyvä kysymys on sitten se että pitäisikö kitara hyväksyäkin kaupasta ostettaessa hieman huonosti viimeisteltyänä. Olisiko jopa ihan asiaankuuluva ohje m.netissäkin neuvoa että uusi kitara aina huoltoon ennen käyttöönottoa? Voisi ollakkin..ja tähän on useita näkökantoja. Omani vain on se että jos koen että kaupasta jo suoraan joudun viemään skeban huoltoon niin siitä jää jotenkin paska maku suuhun.

Gibson on mielestäni soittajan soitin. Suurin osa lukemastani Gibsonkritiikistä kertoo kritisoijan ymmärtämättömyydestä sen suhteen mitä on ostanut. Tylsää autovertausta käyttääkseni tilanne muistuttaa sitä kun käytännöllistä perheautoa hakeva olisi ostanut italialaisen käsin tehdyn urheiluauton ja sitten kritisoisi sitä kovaan ääneen netissä tyyliin "... kyllä tämän hintaisessa autossa jo odottaisi olevan automaattivaihteiston vakiovarusteena ja miten tässä voi olla näin kovat moottoriäänetkin..... kyllä tämän hintaiselta voisi jo odottaa vetokoukun olevan....."

Varsinkin jos kirtiikki on törröttäviä nauhan päitä josta sitten syytetään valmistajaa, niin ehkäpä se kertoo kaiken tarpeellisen kritisoijan käsityskyvystä- Senkin jälkeen kun asia on selitetty, vielä jatketaan jankkaamista samasta asiasta, niin kyse ei ole enään edes kritiikistä vaan provoamisesta.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Spiral
10.04.2012 21:24:56

hallu: Gibson on mielestäni soittajan soitin.

Soittaminen on suoritus ja osa Gibsonin vioista vaikuttaa suoraan tuohon suoritukseen, esim. vireongelmat, särinät ja nauhanpäät.
Tarkoitat varmaan että Gibson on fiksaajan soitin, koska soittajan soitin toimii soittaessa. Fiksaajan soitin toimii fiksauksen jälkeen, sen ajan jälkeen minkä soittaja olisi halunnut käyttää soittamiseen.
-JiiTee-
10.04.2012 21:36:36
hallu: Gibson on mielestäni soittajan soitin. Suurin osa lukemastani Gibsonkritiikistä kertoo kritisoijan ymmärtämättömyydestä sen suhteen mitä on ostanut. Tylsää autovertausta käyttääkseni tilanne muistuttaa sitä kun käytännöllistä perheautoa hakeva olisi ostanut italialaisen käsin tehdyn urheiluauton ja sitten kritisoisi sitä kovaan ääneen netissä tyyliin "... kyllä tämän hintaisessa autossa jo odottaisi olevan automaattivaihteiston vakiovarusteena ja miten tässä voi olla näin kovat moottoriäänetkin..... kyllä tämän hintaiselta voisi jo odottaa vetokoukun olevan....."

Varsinkin jos kirtiikki on törröttäviä nauhan päitä josta sitten syytetään valmistajaa, niin ehkäpä se kertoo kaiken tarpeellisen kritisoijan käsityskyvystä- Senkin jälkeen kun asia on selitetty, vielä jatketaan jankkaamista samasta asiasta, niin kyse ei ole enään edes kritiikistä vaan provoamisesta.

Osuit naulan kantaan.

Vois hyvin kuvitella et autoharrastajien keskuudessa on samanlaista väittelyä japskit vs jenkit jne.
Wradlin
10.04.2012 21:37:34
Spiral: Soittaminen on suoritus ja osa Gibsonin vioista vaikuttaa suoraan tuohon suoritukseen, esim. vireongelmat, särinät ja nauhanpäät.
Tarkoitat varmaan että Gibson on fiksaajan soitin, koska soittajan soitin toimii soittaessa. Fiksaajan soitin toimii fiksauksen jälkeen, sen ajan jälkeen minkä soittaja olisi halunnut käyttää soittamiseen.

http://assets0.ordienetworks.com/im … /GifGuide/clapping/citizen_cane.gif
hallu
10.04.2012 21:39:19
Spiral: Tässä alkaa olemaan jotain samaa kuin Mac/PC -väittelyissä.

Itse en välttämättä ihan ymmärrä miksi Gibsonin omistaa harmittaa jos joku mu ei pidä Gibsoneita hintansa väärteinä. Tai että tarvitsee toisten Gibson-omistajien tukea ja selkääntaputtelua. Tai sitä että kaikkia viat väännetään ominaisuuksiksi tai niistä huomauttaminen tyhjäksi valittamiseksi. Onhan tätä tietenkin viihdyttävää seurata.

Ihmiset hakevat tukea toisiltaan tietääkseen etteivät ole yksin. Ihan samanlaisesta laumaantumisilmiöstähän on kyse myös myös sen kritiikin kumuloitumisessa ja sielläkin ihmiset hakevat tukea toisiltaan. Itse olin todella pitkään aika ymmälläni monien kritiikkien kohdalla ja mietin, että missä ne kaikki vialliset gibsonit oikein luuraa kun en ole itse ainoataan nähnyt. Kunnes tajusin ihmisten kritisoivan sellaisia asioita joita itse en pidä vikoina ja joista osaa suorastaan pidän arvostettavana piirteenä (esimerkiksi tribuuttien, studioiden ja fadedien ohuita pintakäsittelyitä). Silloin ollaankin äkisti tilanteessa, jossa joku sanoo minun hyvääni huonoksi ja minun kaunistani rumaksi jolloin asiat muuttuvatkin ison korporaation tuotoksen arvioinnista henkilökohtaisemmaksi. Tulee tunne, että kritiikin kohteena onkin minun arvostelukyky. Samanlainen ideologisoituminenhan toistuu myös mac/pc väännöissä.

Minusta tämä ketju on ollut ihan tervehenkinen vastareaktio ja meidän Gibson diggareiden keskinäinen kokoontumisajo johon ei nyt yhtään tartte tulla soittamaan suuta ja haastamaan riitaa, nyt kun meillä on täällä niin mukavaa;-)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Rämppy
10.04.2012 21:44:13
Spiral: Soittaminen on suoritus ja osa Gibsonin vioista vaikuttaa suoraan tuohon suoritukseen, esim. vireongelmat, särinät ja nauhanpäät.

No tuo nauhapää-juttu ei todellakaan ole mikään Gibson-erikoisuus. Koskee aivan kaikkia kitaroita, jotka altistuvat riittävästi kuivalle ilmalle. Mun mielestä kyse ei ole soittimen huonoudesta. Mulla on ollut monen merkkistä ja hintaista kitaraa, Gibsonia ja CS Fenderiä sekä PRSää, sekä halpiksia, ja kaikissa on jossain vaiheessa viilailtu nauhojen päitä. Mun kokemus on, että Gibsoineissa tuota otelautapuun kutistumista esiityy huomattavasti hillitymmin kuin useimmissa muissa merkeissä. Samoin ainuttakaan kitaraa ei ole tullut mulla vastaan, jossa satula olisi tehtaan jäljiltä 100% tip top, etenkin jos on tullut vaihdettua kielisettiä. Ja särinät...ne johtuu useimmiten huonoista säädöistä.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Jucciz
10.04.2012 21:45:18
-JiiTee-: Osuit naulan kantaan.

Vois hyvin kuvitella et autoharrastajien keskuudessa on samanlaista väittelyä japskit vs jenkit jne.

Niinpä. Itsehän suosin nelipyöräisissä saksalaista, joten en ota kantaa. ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
LaMotta
10.04.2012 21:53:58

Jos Gibsonin kanssa ei voi elää, sellaista ei pidä hankkia.
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
Spiral
10.04.2012 21:59:50

Rämppy: No tuo nauhapää-juttu ei todellakaan ole mikään Gibson-erikoisuus.

Tämä on toki totta. Mutta esim. satulan väitetty huono materiaali ja usein (kuten edellä linkattu kitaratohtorin blogipostaus kertoo) sen päälle vielä huono viimeistely ei ole soittamisen kannalta mikään pikkujuttu, vaikka laadunvalvonnan, ja hinnakin, kannalta on.
Mutta näistähän ei osan mielestä Gibsonin kohdalla saa edes keskustella, koska se kertoo vain ymmärtämättömyydestä. Positiivisa kokemuksia saa kyllä kertoa mutta kaikki muu heitetään ymmärtämättömyyden tai ilkeämielisyyden piikkiin.
Spiral
10.04.2012 22:02:53

hallu: Minusta tämä ketju on ollut ihan tervehenkinen vastareaktio ja meidän Gibson diggareiden keskinäinen kokoontumisajo johon ei nyt yhtään tartte tulla soittamaan suuta ja haastamaan riitaa, nyt kun meillä on täällä niin mukavaa;-)

Kyllähän se tietenkin sitten auttaa tekemään allaolevan kaltaisia johtopäätöksiä:

Gabe: Tässäkin ketjussa näistä about sadasta tähän mennessä mainitusta Gibsonista ei löydy viallisia yksilöitä, voisi päätellä jotain?
Gabe
10.04.2012 22:19:07
Hallulle pari plussaa hyvistä teksteistä, itse olen samoilla linjoilla.

Minua eniten Gibson kritiikissä ärsyttää kun valtaosa kritisoijista ei ole parjaamaansa soitinta edes nähnyt saati soittanut vaan kaikki "fakta" on poimittu netin keskustelupalstoilta tyyliin " netistä luin että kirjoittajan naapurin poika oli ostanut sellaisen Gibsonin jossa kaks nauhaa törrötti ja piti sitten viedä ihan korjaajalle ja maksoi 15 euroa, ai että "

Nuo törröttävät nauhat alkaa olemaan jo pikkuhiljaa niin kuollut heitto. Mulla oli pentuna halpis ibanez josta törrötti ostaessa suunnilleen jokainen nauha, ihan hyvä siitä tuli kun olin ne hionut. Ja pitää muistaa että Gibsoneissa esi. puuosat ovat ensiluokkaisia. Toisin kuin monessa edullisemmassa missä mahonki ei välttämättä edes ole mahonkia ja nauhat pelkkää tinaa jne, tällaisissa edullisemmissa malleissahan juuri on pintakäsittely mitä mainiointa, ehkä siksi ettei kukaan vahingossakaan menisi katsomaan pintaa syvemmälle?

Ja muutenkin haluttaisi kuulla että mitä se on joltain pois jos toinen omistaa hyvän Gibsonin? Onko se joku sellainen että kun itsellään ei ole niin onhan sen on pakko olla huono?
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Spiral
10.04.2012 22:28:57

Gabe: Minua eniten Gibson kritiikissä ärsyttää kun valtaosa kritisoijista ei ole parjaamaansa soitinta edes nähnyt saati soittanut

Tää on yhtä kulunut ja kuollut heitto kuin tuo nauha-juttu.

Ja pitää muistaa että Gibsoneissa esi. puuosat ovat ensiluokkaisia.

Liekö noita kukaan kritisoinutkaan?

Ja muutenkin haluttaisi kuulla että mitä se on joltain pois jos toinen omistaa hyvän Gibsonin? Onko se joku sellainen että kun itsellään ei ole niin onhan sen on pakko olla huono?

Toimii toiseenkin suuntaan. Miten se on Gibsonin omistajalta pois jos joku toinen ei tykkää? Itse haluan ainakin kuulla rehellisiä mielipiteitä kaikesta siitä kitarakamasta mitä kulloinkin satun omistamaan tai harkitsemaan.
Gabe
10.04.2012 22:32:47
Spiral: Itse haluan ainakin kuulla rehellisiä mielipiteitä kaikesta siitä kitarakamasta mitä kulloinkin satun omistamaan tai harkitsemaan.

Samoin, tämän vuoksi soisinkin että palautteen antajalla olisi kokemusta tuotteesta josta hän antaa palautetta. Sellaiset " mäkin haukun tätä kun muutkin haukkuu " ovat hyödyttömiä eivätkä anna tuotteesta oikeaa informaatiota.
Gabe
10.04.2012 22:34:39
fox: Ei oo tehty tämän uuden omistajan aikana ennää.. Sellanen kuriositeetti, että sisarmallin (Epiphone) Spirittejä tehtiin taas Jenkeissä tuoloin 80-luvun puolivälissä.. ensimmäiset jenkki-Epit sitten 1969, kun Epiphone-tuotanto siirrettiin Japaniin..
Tuossahan on kaikki Gibson Spiritistä..

http://en.wikipedia.org/wiki/Gibson_Spirit

Kiitos sivistyksestä :) Jos tuota aletaan jälleen tekemään niin menee samantien ostoslistalle.
Ikihonka
10.04.2012 22:36:21
Tiedä sitten siitä puiden ensiluokkaisuudesta, ensiluokkaista mahonkia ei tarvinne kevennysporata....

Hyvää puuta ehkä, muttei ensiluokkaista (No ehkä kuitenkin R6/7/8/9/0-sarjalaisissa).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)