Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5 6 7 8297 298 299 300 301
hevuorenmaa
10.04.2012 13:21:18
Itsellä stankku SG eikä mitään valittamista. Hinta ja laatu hyvin kohdillaan.
Midrange
10.04.2012 15:04:53 (muokattu 10.04.2012 15:07:45)
novo: Se ois sit tällä viikolla tulossa kolmas Gibson talouteen, les paul studio. On tästä taloudesta maailmalla ehtinyt tosin lähtä jo kolme Gibaa: SG standard, SG special faded ja Melody Maker.

Eikös tuo Studio ole just se malli jossa laadunvalvonta käyttäjäkokemusten mukaan on vähän niin ja näin. Testaa ainakin ensin äläkä kanna suoraan liikkeestä kotia asti.

Tai sitten osta vaan Epiphonen vastaava. Parempaa laatua ja jää rahaa kaljaankin. Eikä tartte viedä edes nauhoja hiottavaksi saati ostaa värisilmästä uusia maalia reunalistoille roiskuneiden hutipisaroiden takia. Kitarakorjaajakin välttyy unettomalta yöltä kun ei jatkuvasti vilise Gibsonin lokoa työpöydällä.
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Jimbob
10.04.2012 15:12:49
Gibson Flying V Faded.

Torilta hankittu, ei moitittavaa. Tykkään tosta faded-viimeistelystäkin.
fox
10.04.2012 15:27:11

Midrange: Eikös tuo Studio ole just se malli jossa laadunvalvonta käyttäjäkokemusten mukaan on vähän niin ja näin. Testaa ainakin ensin äläkä kanna suoraan liikkeestä kotia asti.

Tai sitten osta vaan Epiphonen vastaava. Parempaa laatua ja jää rahaa kaljaankin. Eikä tartte viedä edes nauhoja hiottavaksi saati ostaa värisilmästä uusia maalia reunalistoille roiskuneiden hutipisaroiden takia. Kitarakorjaajakin välttyy unettomalta yöltä kun ei jatkuvasti vilise Gibsonin lokoa työpöydällä.

Ei taida olla tällä hetkellä montakaan Studio-mallia jossa olis reunalistat?
Aivan käsittämättömän loistokasta viimeistelyä esimerkiks tuossa..
http://www.lehmo.com/fox/lataamo/Nhawk3pStd.jpg
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
novo
10.04.2012 15:29:33
Midrange: Eikös tuo Studio ole just se malli jossa laadunvalvonta käyttäjäkokemusten mukaan on vähän niin ja näin. Testaa ainakin ensin äläkä kanna suoraan liikkeestä kotia asti.

Käytettynä dadasta tulossa erittäin kilpailukykyiseen hintaan ja valmiiks mikit vaihdettu, ne orkkismikit kun ois menny muutenkin vaihtoon tod.näk. Viimeistelyssä saakin olla pieniä puutteita, ei meikää jaksa kiinnostaa, ellen sit ostais uutena parin tonnin vehjestä. Epiphonen ja Tokain lepikoita kyttäilin kans tuossa jossain vaiheessa, mutta eivät antaneet riittävästi aihetta tarttua hetkeen.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Gabe
10.04.2012 16:05:14
fox: http://www.lehmo.com/fox/lataamo/Nhawk3pStd.jpg

Aika upea on :) Mä en ole nähnyt yhtäkään huonosti viimeisteltyä studiota kyllä missään, en edes liikkeissä roikkumassa. Ja kuten monesti todettua niin eihän sitä tarvitse väkisin ostaa jos sattuu huono yksilö olemaan :)
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Numb
10.04.2012 16:15:12 (muokattu 10.04.2012 16:15:44)

Gabe: Mä en ole nähnyt yhtäkään huonosti viimeisteltyä studiota kyllä missään, en edes liikkeissä roikkumassa.

Mun Studiossa oli viimeistelyssä pientä huomauttamista. Ja paino on sanalla pieni. Mutta se oli - ja oletan, että on edelleen - erinomainen soitin. Siksi sen silloin ostinkin. Kiertoon läks, kun se kaula ei sitten kuitenkaan istunut kouraan.

Nyt mulla on Flying V. Pienen nauhatyön tarpeessa, mutta soitin onkin pian teini-iässä. En muista, että olisin koskaan huonoa Gibsonia kokeillut.
Terv. Kikki Hiiri
fox
10.04.2012 16:29:29

Numb: Mun Studiossa oli viimeistelyssä pientä huomauttamista. Ja paino on sanalla pieni. Mutta se oli - ja oletan, että on edelleen - erinomainen soitin. Siksi sen silloin ostinkin. Kiertoon läks, kun se kaula ei sitten kuitenkaan istunut kouraan.

Nyt mulla on Flying V. Pienen nauhatyön tarpeessa, mutta soitin onkin pian teini-iässä. En muista, että olisin koskaan huonoa Gibsonia kokeillut.

Juu, on tainnu joltain kyllä nyt lentää ne hutipisarat ihan muualle kuin reunalistaan.
Studioita on tosiaan tullut jokusia kateltua, ja on tuolla meidän "bändikombinaatissa" jopa 2 kipaletta, toinen on mun kitaristipennun -95 WR Studio, jossa on rungon mahonki yhestä palasta, ja kyseisen kepin soundia on kehuttu. Kaipa siin ihan hyvä "viimeistely ja ulkoasu" on uutena ollut, vähän se on relikoitunut koska sillä on jonnii verran keikkaa heitetty ja tuollasta. Se toinen taas on uudempi 2000-luvun alkupuolen tekosia, taitaa olla -04 desertbursti Studio Plus. Ei siinä ole myöskään mitään huomautettavaa isommin.

Midrange:Kitarakorjaajakin välttyy unettomalta yöltä kun ei jatkuvasti vilise Gibsonin lokoa työpöydällä.

Kaipa se aivan sama on korjaajalle, kunhan töitä on sillee sopivasti, mitä siellä pajan pöydillä on... Unettomia öitä taitaa ennemmin teettää, jos työpöytä on pitempään aivan tyhjä. Aivan asian vierestä tuollanen kitinä ja nillitys.. =)
Tsugu Way
10.04.2012 17:46:51
Les Paul kuume jatkuu. Taidan alkaa vaihtamaan/ostamaan uutta Lespaulia. Sanokaapa nyt täällä pesivät Gibson-omistajat rehellisesti, että kannattaako ostaa halpaa Gibson Les Paulia? Vai ostanko kalliin Epiphonen? Tiedän jo vastauksenne, mutta kysyn silti. Ja hieman perustelen.

Budjettini on 600-800 euroa. Olen liikkeissä käynyt testaamassa uusia Bonamassan ja Slashin Epiphoneja sekä Gibsonin 60`s Tribuuttia. Ja kyllä pikatestissä minusta yksinkertaisesti nuo em. Epit olivat parempia. Etenkin viimeistely parempaa.

Guitarist lehdessä verrattiin Epin Bonamassaa ja Gibsonin tribuuttia. Ei niissä juurikaan eroa hirveästi laadussa löytynyt lehden mukaan. Paitsi se, että Epissä (joka oli halvempi) saa enemmän vastinetta rahalle. Mutta jos Gibson-nimi lavassa on tärkeä, niin silloin valinta on selvä.

Mutta joo, saapa nähdä minin päädyn. Olisihan se toki mukavaa, että lavassa lukee Gibson. Mutta on se perhana tärkeää että rahalle saa reilusti vastinetta (eli laatua).

Tässä varovaisia plussia ja miinuksia. Korjatkaa, jos olen väärässä:

Bonamassa tai Slash Epiphone

+ Hinta/laatu kohdillaan
+ Huippu mikit
+ helvetin hyvä viimeistely
+ soittokelpoinen suoraan
- valmistusmaa mikä lie?
- jälleenmyyntiarvo heikohko?

Gibson tribute studio

+ Aito Gibson!
+ made in USA
+ pitänee jälleenmyyntiarvon hyvin
- nauhat törröttää
- huono viimeistely
- täytyy kiikuttaa viilattavaksi
Blues is allright!
Spiral
10.04.2012 17:57:50

Tsugu Way: Tässä varovaisia plussia ja miinuksia. Korjatkaa, jos olen väärässä:

+ Hinta/laatu kohdillaan
+ Huippu mikit
- valmistusmaa mikä lie?

Gibson tribute studio

+ Aito Gibson!
+ made in USA
- nauhat törröttää
- huono viimeistely

Jos nuo on faktat niin aika selvä peli Epille. En ole varma tuosta jälleenmyyntiarvostakaan, jos mietit että Giba on kalliimpi ja pitää viedä viilattavaksi... Pitääkö se prosentuaalisestikaan arvonsa niin paljon paremmin? En ole varma. Muut Gibsonin plussat ei vaikuta soittoon.

Kyllä Gibsoni kannattaa ostaa jos se on hyvä, muttei pelkästään sen takia että se on Gibson ja made in USA! USA! USA!
Gabe
10.04.2012 18:04:59 (muokattu 10.04.2012 18:08:26)
Tsugu Way: Les Paul kuume jatkuu. Taidan alkaa vaihtamaan/ostamaan uutta Lespaulia. Sanokaapa nyt täällä pesivät Gibson-omistajat rehellisesti, että kannattaako ostaa halpaa Gibson Les Paulia? Vai ostanko kalliin Epiphonen? Tiedän jo vastauksenne, mutta kysyn silti. Ja hieman perustelen.

Budjettini on 600-800 euroa. Olen liikkeissä käynyt testaamassa uusia Bonamassan ja Slashin Epiphoneja sekä Gibsonin 60`s Tribuuttia. Ja kyllä pikatestissä minusta yksinkertaisesti nuo em. Epit olivat parempia. Etenkin viimeistely parempaa.

Tässä varovaisia plussia ja miinuksia. Korjatkaa, jos olen väärässä:

+ Hinta/laatu kohdillaan
+ Huippu mikit
- valmistusmaa mikä lie?

Gibson tribute studio

+ Aito Gibson!
+ made in USA
- nauhat törröttää
- huono viimeistely

Noh, mulla on omasta kokemuksesta pelkästään negatiivista sanottavaa epiphoneista laadun puolesta. Ei se ole automaattinen tuomio että tributessa nauhat törröttää ym. Varmaan valtaosalla tributeista tätä ongelmaa tuskin on, ainakaan niissä ei ole ollut mitä olen nähnyt. Toisekseen jos säästät vielä vähän... kolme neljäkin sataa niin jo on taas paljon enemmän valinnanvaraa Gibsoneistakin :) Mä varmaan itse tuon Tributen ostan jossain välissä. Epiä en huoli enää edes vaihdossa kun niistä edellisistä olen eroon päässyt.

Mun henkilökohtainen neuvo sulle on että satsaa kerralla Gibsoniin, siinä on sulle keppi niin pitkäksi aikaa kuin haluat ja jos jostain syystä kyllästyt niin ei tule niin paljon takkiin sen myymisestä. Ja mikithän saa aina vaihdettua sellaisiksi kuin haluaa :) Mä en niitä juuri mieti edes kitaraa ostaessa. Mut tämä on minun mielipide, älkööt kukaan nyt suivaantuko :)
Midrange
10.04.2012 19:07:00 (muokattu 10.04.2012 19:08:33)
fox: Juu, on tainnu joltain kyllä nyt lentää ne hutipisarat ihan muualle kuin reunalistaan..

Kaipa se aivan sama on korjaajalle, kunhan töitä on sillee sopivasti, mitä siellä pajan pöydillä on... Unettomia öitä taitaa ennemmin teettää, jos työpöytä on pitempään aivan tyhjä. Aivan asian vierestä tuollanen kitinä ja nillitys.. =)

Kettu meni nyt helppoon ja otti etenkin tuon viimeisen ihan täydestä todesta ;)
Totta hemmetissä korjaajalle on sitä parempi mitä enemmän kitaroita tarjotana.
Olisi pitänyt lisätä se kuuluisa "hoho" loppuun ilmeisesti jotta tältä oltaisiin vältytty.

Mutta siis asiaan. Reunalista, lapa tai body, muistin perusteella sanoin sieltä toisesta gibson ketjusta jossa noiden studioidenkin valmistusvikoja on käsitelty. En minäkään voi muistaa mitä kaikkea Gibson on tyrinyt minkäkin mallin kohdalla
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Kuha
10.04.2012 19:08:09 (muokattu 10.04.2012 19:11:32)

Tsugu Way: Guitarist lehdessä verrattiin Epin Bonamassaa ja Gibsonin tribuuttia. Ei niissä juurikaan eroa hirveästi laadussa löytynyt lehden mukaan. Paitsi se, että Epissä (joka oli halvempi) saa enemmän vastinetta rahalle. Mutta jos Gibson-nimi lavassa on tärkeä, niin silloin valinta on selvä.

Nuohan on saundimaailmaltaan aivan erilaisia pelejä: Epissä on BurstBucker-humpparit ja Gibsonissa on yksikelaiset P90-mikit. Riippuu aivan minkälaista saundia olet hakemassa - valkkaa sen mukaan.
fox
10.04.2012 19:35:28

Midrange: En minäkään voi muistaa mitä kaikkea Gibson on tyrinyt minkäkin mallin kohdalla

Onhan se ihan kiva että tuut tähän(kin) säikeeseen meitä onnettomia valistamaan, aika kauan täällä jo kerittiinkin pelkkiä kehuja julkistamaan... Varmaan aiheutti kovasti mielipahaa. Olemme pahoillamme, kaikki Gibsonin omistajat & soittajat.
Mutta toisaalta, emmehän me varmaan noitten omien soittimiemme kehumista lopeta? Vai pitäskö keskittyä enemmän sitten niitten _toisten_ kitaroitten haukkumiseen ja niissä säikeissä kälättämiseen?? Pohdinnan aihe tämä.

Pistetään nyt vielä kaiken päälle jotain:
Aivan loistava kitara, ja yllättävän pienillä viimeistelyvirheillä on tuo Gibson Spirit I , joka on tuota vähän harvinaisempaa reunalistoitettua mallia.
http://muusikoiden.net/dyn/users/98551.jpg

Kansipuu (paksua vaahteraa, ei viilu, joita taas löytyy jostain muista, muunmaalaisista) on yhdestä puusta, ja sitähän ihmettelis varmasti nuo muunmaalaiset kovin.
Ja miten hyvä tuo on soittaa! Kaula on todella hyvä käteen, nauhatyö on ensiluokkaista ja ennen kaikkea se nauhamateriaali ei ole mitään burmanpoikien joulutinaa. Kestää vähintään 2 ellei 3 tasoitusta ennen vaihtoa. ;)

No, onhan ne toki taas tuossa tyrineet, kun on pitäny Johnin siihen mikkiswitchi laittaa kanteen, ihan käsittämätöntä meininkiä. Eikä laadunvalvonta ole sanonut muuta, ku että "laita siihen nyt sitten puolitus, kun tuollasen menit tekemään!"
Kyllä se olis muualla ollut varmaan seppukun paikka??

Kyllä siinä on toisille rima asetettu korkealle, ja huomaahan sen näistä (toistuvista) kirjoituksista. Gibsoniinhan sitä yleensä kaikkia verrataan, ja referenssinä käytetään.
Herää kysymys jälleen, että onko ne kaikki muut niin onnettomia soittimia, ettei ne pärjää "omillaan", kun aina siihen Gibsoniin sitä vertailua täytyy tehdä.
Midrange
10.04.2012 19:43:13
Camon fox hei. Ota rauhallisesti ja mee vaikka oluelle. Ei tää noin vakavaa ole.
fox
10.04.2012 20:07:51

Midrange: Camon fox hei. Ota rauhallisesti ja mee vaikka oluelle. Ei tää noin vakavaa ole.

Höh, eihän mulla mitään hätää ole.. ;)
Eikä tää säie muutenkaan mun olemisiani, menemisiäni eikä muutakaan käsittele?
Tää on Gibson-faktojen käsittelyä varten, ja muuta moista.
Laulava Kylätohtori
10.04.2012 20:14:18
Itse en ymmärrä, miksi ylipäätään täytyy tällaiseen ketjuun tulla haukkumaan kitaraa, jota ei omista, eikä tule koskaan omistamaan ja joka omasta mielestä on paskin. Eihän se tavallaan mulle kuulu, mutta ihmettelen nyt kuitenkin. Toki laadusta saa keskustella jne., mutta kyllä täällä monet ovat siirtyneet kommenteissaan järkevyyden rajan tuolle puolen.
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
Gabe
10.04.2012 20:23:26 (muokattu 10.04.2012 20:25:46)
Midrange: Mutta siis asiaan. Reunalista, lapa tai body, muistin perusteella sanoin sieltä toisesta gibson ketjusta jossa noiden studioidenkin valmistusvikoja on käsitelty. En minäkään voi muistaa mitä kaikkea Gibson on tyrinyt minkäkin mallin kohdalla

Eli huutelet faktoina joistain nettikeskusteluista poimimiasi negatiivisia palautteita ja niitäkään et muista ihan tarkkaan miten se meni? Luotettavaa toimintaa. Tässäkin ketjussa näistä about sadasta tähän mennessä mainitusta Gibsonista ei löydy viallisia yksilöitä, voisi päätellä jotain? Mutta kiitos toki panoksestasi tähänkin ketjuun, ehtihän se jo ollakin viisi sivua asialinjoilla :)
Confidentum
10.04.2012 20:27:06
Tää on hiano ketju. Myykää mulle Stankku (halvalla pliis) että määki pääsen avautumaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)