Ianuarius 19.03.2012 20:33:56 | |
---|
laitat sen ekan nuotin neljäsosaksi ja toisen kaheksasosaksi? The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
Gabe 01.04.2012 14:01:08 | |
---|
Mulla on toi käytössä, oikein hyödyllinen ja hyvä ohjelma. Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Mr.Sit.com 01.04.2012 18:17:26 | |
---|
Gabe: Mulla on toi käytössä, oikein hyödyllinen ja hyvä ohjelma. Aprilliam! Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara - '"Heh heh juum", sanokaa minun sanoneen.' - Skywriter |
Junor 04.04.2012 22:16:38 | |
---|
Ianuarius: laitat sen ekan nuotin neljäsosaksi ja toisen kaheksasosaksi? No näinhän sen sai, kiitos. Erilainen merkintä kuin lapuissa mutta eipä tuolla väliä. |
En ole GP6 käyttänyt, mutta GP5 löytyy typerä ominaisuus. Tahdin koon muuttaminen biisin keskeltä lykkää kaikkien edellä olevien tahtien määritettyä kokoa yhden eteenpäin. En siis pysty käytännössä muokkaamaan kappaleen rakennetta jos olen muuttanut tahtien kokoa. No tietenkin voin, mutta joudun kuluttamaan aikaa tuhottomasti tahtikokojen korjaamiseen. Muuten kyllä täysin pätevä ohjelma, realistic sound enginekin on ihan mukava, ei tosin löydy kaikista instrumenteista kuten sitarista. Mutta jos joku tietää oikotien onneen noiden tahtien kanssa kertokaa ihmeessä. Säästyy pieni ihminen paljolta turhalta työltä. Timo Tolkki: "Mä en riko kieliä, mä rikon kitaroita." |
Volcom 10.04.2012 12:15:43 | |
---|
Metal Jewel: En ole GP6 käyttänyt, mutta GP5 löytyy typerä ominaisuus. Tahdin koon muuttaminen biisin keskeltä lykkää kaikkien edellä olevien tahtien määritettyä kokoa yhden eteenpäin. En siis pysty käytännössä muokkaamaan kappaleen rakennetta jos olen muuttanut tahtien kokoa. No tietenkin voin, mutta joudun kuluttamaan aikaa tuhottomasti tahtikokojen korjaamiseen. Muuten kyllä täysin pätevä ohjelma, realistic sound enginekin on ihan mukava, ei tosin löydy kaikista instrumenteista kuten sitarista. Mutta jos joku tietää oikotien onneen noiden tahtien kanssa kertokaa ihmeessä. Säästyy pieni ihminen paljolta turhalta työltä. Maalaa vain ne tahdit joiden tahtikokoa haluat muuttaa. |
Ianuarius 13.04.2012 12:56:36 | |
---|
Hehe, RSE on kyllä ehkä turhin keksintö ikinä. Kehitettiin varmaankin juuri siksi kun porukka valitti että ku MS-syna kuulostaa niin piipitykseltä (ja niinhän se kuulostaakin). Mutta ku ei se RSE kuulosta paljoa sen paremmalta... ei ny oikeesti soitettua lähelläkään. Mitä se siis hyövää siellä? Ku soitat niitä biisejäs jollekki kaverille, niin niitten korvat ei vuoda verta? :D Ja sit ne paketit vie jotain gigoittain tilaa kovolta. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
Kondoori 27.04.2012 10:47:05 | |
---|
Tiedä mikä kusee gp6:sessa. Playta, kun painaa, niin kuuluu suhinaa. Sitten laittaa stop, ja play, niin soi kuten pitää. Eli jokatoinen painallus suhisee, ja pahimmillaan saattaa kaatua ohjelma. En tajua mikä vittu on vikana, kun olen asentanut ohjelman 2 kertaa. Toisen kerran täyden formatoinnin jälkeen. "Society failed to tolerate me, and i have failed to tolerate SOCIETY!" |
Ianuarius 27.04.2012 11:06:38 (muokattu 27.04.2012 11:07:02) | |
---|
No siis... ne sen ohjelman tekijät on niin amatööriporukkaa, että luultavasti ne ei vaan oo osannu tehä sitä kunnola, eikä testausta oo tehty yhtään ku suoraan vaan hyllyyn ja rahat pois ja supportit kiinni. Ei siis millään pahalla niitä tekijöitä kohtaan, nää on vaan meikäläisen kokemukset. :) Viimesin GP5:n versiohan bugaa ku perkele ja ne tyypit kerto että joo windowsin vika ku se kaatuilee. Suosittelen kuitenki siirtymistä GP5:een (koska monet netistä löytyvistä tabeista on siinä formaatissa) tai jos mahollista niin GP4:ään. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
crestfall 27.04.2012 11:16:19 | |
---|
Ianuarius: Suosittelen kuitenki siirtymistä GP5:een (koska monet netistä löytyvistä tabeista on siinä formaatissa) tai jos mahollista niin GP4:ään. Tälle ääni. Itseltä löytyy GP5 vain jotta saa *.gp5-tiedostot auki ja exportattua *.gp4-muotoon. GP4 on omien kokemuksien perusteella ylivoimaisesta paras valinta ja se toimiikin pääasiallisena musiikki-ideoiden ylöskirjoitusvälineenä. Kaveri käyttää GP3:a, mutta siitä versiosta puuttuu mulle niin monta oleellista toimintoa, että sen käyttöä en itse enää ymmärrä. "Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru |
Stone 13.01.2013 12:19:58 (muokattu 13.01.2013 12:35:19) | |
---|
Paljon juttua GP6:sta, joten en jaksanut kahlata jokaista kirjoitusta lävitse. Käytin joskus PowerTab editoria, jos jotain pientä hankalaa pätkää piti jakaa osiin treenatakseen. Sitten kun keksin, että miten helppo ja NOPEAA tietsikalla on äänittää oikeata omaa soittoaan moniraiturille muistiin rumpuraidan päälle, niin mietin, että mihin ylipäätään Guitar pro:ta sitten tarvitsee, että se olisi ylivoimainen tässäkin suhteessa? Asia olisi tietysti toinen, jos se nuotintaisi automattisesti soittoani ylös ;) Sikäli minua kyllä kiinnostaa tuo Guitar Pro, mutta en saa siitä pointista kiinni, että mihin sitä sitten hyödyntäisin, kun pyrin minimoimaan tabulatuuri soittoa ja kykyjeni puitteissa opettelemaan biisejä korvakuulolta? Voi olla, että minä putkiaivo olen missannut jotain tärkeetä, joten saa valistaa?? Edit. Toinen juttu, että tuota GP 4 tai 5 versiota ei taida enään saada ladattua mistään (kehutumpi versio?), kun pelkästään 6 versiota on tyrkyllä? "If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!"
-Keith Richards |
Vetehinen 13.01.2013 14:32:09 | |
---|
Kutosessa on huomattavasti paremmat saundit kuin edellisessä GP:ssä joka koneellani oli, eli 5.2. Biisien sovittamisessa ja bändikavereille esittelyssä ihan lyömätön softa. Tataa. |
Stone 13.01.2013 14:48:19 (muokattu 13.01.2013 15:16:03) | |
---|
beliel: Kutosessa on huomattavasti paremmat saundit kuin edellisessä GP:ssä joka koneellani oli, eli 5.2. Biisien sovittamisessa ja bändikavereille esittelyssä ihan lyömätön softa. Mitäs sellainen täysversio kustantaa? Kyllähän sillä tietysti ajan kanssa hommiakin tekee. Kyllä tuollainen omalla kitaralla tietokone demonauhoitus ajaa asiansa myös esittelyssä ja ei vie montaa minuuttia (yleensä) ,että on jo mp3 formaatissa esiteltävissä. Eri asia tietty, jos esim. rumpulooppeja haluaa hifistellä taustalle enempi. "If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!"
-Keith Richards |
Vetehinen 13.01.2013 20:20:48 | |
---|
Stone: Mitäs sellainen täysversio kustantaa? T-kaupan hinta normaaliversiolle on 55€ ja XL-versiolle 66€. Tataa. |
Groke 13.01.2013 21:19:55 (muokattu 13.01.2013 21:22:11) | |
---|
Viime kesänä tuo XL-versio oli Tampereen DLX-musiikissa 59 EUR. Nythän siinä on joku Musacorneri tilalla. Eihän tuossa XL:ssä yhtään mitään muuta eroa taida olla, kuin että mukaan on ympätty "6 packs of additional soundbanks" ja paketin päälle tarra, jossa lukee 'XL edition'. Eli ilmeisesti nämä samat jälkikäteenkin ostettavissa olevat instrumenttien äänet siis tulevat XL:n mukana: http://www.guitar-pro.com/en/index.php?pg=soundbanks Harva noita tosin tuolla hinnalla (XL:ää vastaava setti yli 30 EUR...) jälkikäteen ostaa, tabisofta kun kuitenkin on kyseessä. Jolla tosin saa rumpuraitojakin yms. tehtyä. Kyllähän soundit välillä yllättävänkin hyvältä kuulostavat (varmaan äänikorttikin vaikuttaa), mutta aina välillä sittten jotkut jutut kuulostavat selvästi joltain tabiohjelman tai MIDI-soittimen tuotoksilta. Eli eihän GP6:llakaan mitään studiotason rumpukoneita, sähkökitaroita tai muitakaan soittimia tietenkään luoda, vaikka kuinka lisäosia lataisi. Mutta ankeimpiin Windowsin perusmidi-piipityksiin nähden ne ovat kuitenkin pääosin melko hyviä. Paljon mieluummin niitä tabien toistossa siis kuuntelee ja biiseistäkin saa paremmin tolkkua. Aika ylihinnoitelluilta kyllä vaikuttavat, ainakin toistaiseksi. Kenties ihan vain XL-version myynnin buustaamiseksi. Enhän minäkään sitä tavallista versiota kaupassa lainkaan nähnyt... :-p |
Stone 14.01.2013 15:37:44 | |
---|
"If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!"
-Keith Richards |