Gabe 07.04.2012 12:32:11 | |
---|
PIM: No sitä suuremmalla syyllä, kehtaako sitä meksikolaista jättää perillisten riesaksi? Varmaan oma vintage arvonsa 50 vuotiaalla meksikolaisellakin :) Ja toisekseen se on tietenkin täysin oma asia ostaako kitaran itselleen soittimeksi vai jälkipolvilleen perinnöksi ;) Mä ostan ainakin kitarat käyttöön...tehkööt niille mitä tekevät kun minusta aika jättää :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
Illu 07.04.2012 12:50:55 (muokattu 07.04.2012 12:51:34) | |
---|
Straton kohdalla kannatta miettiä kaulaprofiilin lisäksi otelaudan pyöristyssäde eli radius, 7.25", 9,5" vai 12", aika erituntuisia vehkeitä. Ja kyllähän Stratossa kampi olla pitää! |
Spiral 09.04.2012 17:12:31 | |
---|
Kiitoksia kommenteista. Hieman karkasi aihe turhaan mexico-usa väittelyyn, vaan ihan paikallaahan se on sekin. |
arijuki 09.04.2012 20:43:55 | |
---|
Hommasin just straton ja päädyin Fender SRV Starocaster -malliin. Mulle yksi juttu oli että kun olen soitellut Les Paulilla niin kaula oli saman tyylinen. Soitin kaikki american versiot läpi ja päädyin tohon.... Täytynee vielä todeta että olen kotisoittaja, vasta muutama vuosi takana - ja HALUSIN jenkkiversion :-) |
hallu 09.04.2012 21:47:37 | |
---|
arijuki: Hommasin just straton ja päädyin Fender SRV Starocaster -malliin. Mulle yksi juttu oli että kun olen soitellut Les Paulilla niin kaula oli saman tyylinen. Soitin kaikki american versiot läpi ja päädyin tohon.... Täytynee vielä todeta että olen kotisoittaja, vasta muutama vuosi takana - ja HALUSIN jenkkiversion :-) No juu, kyllähän jenkkiversioissakin on ihan asiallisia pelejä;-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
hallu: No juu, kyllähän jenkkiversioissakin on ihan asiallisia pelejä;-) Paremman puutteessa menee ;D No ei, vähän nämä keskustelut aina menee sivuraiteille mut tuleepa hyödyllistä (tai väheän hyödyllistä ) infoa siinä sivussa :) Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille. |
lavaamo 09.04.2012 21:55:41 | |
---|
Tokain Stratocasterin hankin juuri. Virittimet ja talla Gotohia, profiilina soft V, nauhoina medium jumbot, mikeiksikin oli vaihdettu BKP:t. Todella hyvä keppi, ja hyvä syy heittää Fender torille. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Spiral 13.04.2012 08:22:22 | |
---|
LaMotta: tallasta (vintage / modern) Yritin jo vähän googletaakin mutta mikä näiden ero oikeastaan on? |
Laulava Kylätohtori 13.04.2012 08:26:44 | |
---|
lavaamo: Tokain Stratocasterin hankin juuri. Virittimet ja talla Gotohia, profiilina soft V, nauhoina medium jumbot, mikeiksikin oli vaihdettu BKP:t. Todella hyvä keppi, ja hyvä syy heittää Fender torille. Komppia tälle... (kyseessä ilmeisesti OW vaahteraotelaudalla) San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano... |
MadMatt 13.04.2012 08:44:12 (muokattu 13.04.2012 08:54:51) | |
---|
Spiral: Yritin jo vähän googletaakin mutta mikä näiden ero oikeastaan on? Suurin ja silmiinpistävin ero löytyy tallapaloista. Moderneissa on huomattavasti enemmän massaa. |
LaMotta 13.04.2012 11:06:14 (muokattu 13.04.2012 11:11:33) | |
---|
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!" |
Spiral 13.04.2012 11:22:22 | |
---|
LaMotta: Modern on tanakampi valukappale ja siinä on kielen ura. Vintage on pellistä kantattu läpyskä jossa ei ole kieliuraa. Jälkimmäistä kartan kuin ruttoa. Kyseessä taitaa termein ilmaistuna olla mieluummin tallapala. Vintagepalan ongelma on se, että kielet tahtoo luistella sivusuunnassa. Vintage: https://www.darrenriley.com/shop/images/products/820.jpg Modern: http://www.axesrus.com/Hardware/Ter … dern/Fender/ModernFenderSaddles.jpg Kiitos, tämä oli hyvä tietää! Alkaa jo pikkuhiljaa tarkentumaan mitä haluan. - kaulaprofiili: modern C, mahd. V - mikit voisi olla kohtalaisen kuumat, rokkin jne., ehkä hum cancellin, mutta SSS mikitys kuitenkin - modern talla - nauhat: mieluusti jumbo tai medium jumbo - maple neck - väri: valkoinen (esim. olympic/arctic white), ei roadworn |
antnis 13.04.2012 11:26:52 | |
---|
Moderneissa tallapaloissa ei ole Mojoa. |
jussimus 13.04.2012 11:27:38 | |
---|
Spiral: Kiitos, tämä oli hyvä tietää! Alkaa jo pikkuhiljaa tarkentumaan mitä haluan. - kaulaprofiili: modern C, mahd. V - mikit voisi olla kohtalaisen kuumat, rokkin jne., ehkä hum cancellin, mutta SSS mikitys kuitenkin - modern talla - nauhat: mieluusti jumbo tai medium jumbo - maple neck - väri: valkoinen (esim. olympic/arctic white), ei roadworn Samat speksit kuin mun halajamassani stratossa, paitsi että mikeillä ei väliä koska vaihtoon menevät kuitenkin aina. |
LaMotta 13.04.2012 11:31:16 (muokattu 13.04.2012 11:36:56) | |
---|
Spiral: Kiitos, tämä oli hyvä tietää! Alkaa jo pikkuhiljaa tarkentumaan mitä haluan. - kaulaprofiili: modern C, mahd. V - mikit voisi olla kohtalaisen kuumat, rokkin jne., ehkä hum cancellin, mutta SSS mikitys kuitenkin - modern talla - nauhat: mieluusti jumbo tai medium jumbo - maple neck - väri: valkoinen (esim. olympic/arctic white), ei roadworn Saattaisin tietää mistä löytyy sopiva käytetty.........usalainen. Mahtuu budjettiin. Voin linkittää tiedon privaatisti jos kiinnostaa. Kaikista spekseistä en ole täysin varma, mutta sanoisin, että ollaan todella lähellä haluttua. "Hyvä ja halpa? Osta molemmat!" |
MadMatt 13.04.2012 12:29:08 | |
---|
LaMotta: Vintagepalan ongelma on se, että kielet tahtoo luistella sivusuunnassa. Eivät luistele jos kitaran säädöt ovat kunnossa. Mitään tuonsuuntaisia ongelmia ei ole itselläni koskaan esiintynyt. Kokemuksia löytyy pitkälti yli kymmenestä vintage-talla stratosta (mex, usa, CS) Vintagemallin talla on se ainoa ja oikea strato-talla. |
rheinone 13.04.2012 12:36:51 | |
---|
Illu: Straton kohdalla kannatta miettiä kaulaprofiilin lisäksi otelaudan pyöristyssäde eli radius, 7.25", 9,5" vai 12", aika erituntuisia vehkeitä. Tanakkaa laukkakomppia tälle. Kääntäisin tän vielä niin päin että radiuksen lisäksi voi ehkä miettiä myös kaulaprofiilia, vaikkei se kyllä yhtä oleellinen kriteeri olekaan. |
LaMotta 13.04.2012 15:00:25 (muokattu 13.04.2012 15:06:42) | |
---|
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!" |