Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: vid: H&K Tubemeister 18 vs. Blackstar HT5, kovalla voluumilla!!
1
Spiral
09.04.2012 10:34:24 (muokattu 09.04.2012 12:34:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://youtu.be/na5mml18i5Y
Recorded with Shure SM57 (pics of mic position in 0:55).
 
Videon Description osassa klikattava aikalinkit:
0:00 H&K Lead channel, no boost, 5W mode
0:39 H&K Lead channel, boost, 5W mode
3:00 Blackstar, Overdrive channel, varying gan/volume settings
9:25 Blackstar, Overdrive channel, boost: Boss SD-1
13:57 H&K, Lead channel, boost: Boss SD-1, 5W mode
16:36 H&K, Clean channel
17:20 H&K, Lead channel, boost: Boss SD-1, 18W mode
 
Pahoittelen soiton toistuvuutta ja haparoivuutta, mulla on aina vaikeuksia keksiä mitä soittaa tämmösissä. Yritin sitten soitella samantyylisiä riffejä kaikilla asetuksilla. Gibsonin A-kielen intonaatiossa sattu vielä olemaan ongelmia saadana, eikä ollut aikaa fiksata sitä.
 
Karhukoira74
09.04.2012 11:00:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plussaa tälle! Kyllä se taitaa ehkä sittenki olla mulle tuo mustatähti kanssa se valinta....jotenkin on jämäkämmät säröt. Joutuneekohan hommaamaan takas tuon HT5:n....tai sitte 20 tai 40 W combon.
 
-So many assholes, so few bullets-
Kivijalka
09.04.2012 11:37:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackstar pörisi vähemmän ja siitä tykkäsin. Tubemeister oli vähän miehekkäämpi pienemmällä murolla tosin.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Gabe
09.04.2012 11:51:12 (muokattu 09.04.2012 11:52:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackstar vei tämän mun mielestä. Aika hauska vertailu :)
 
Ohi aiheen tämöinen että miten laadukkaita noissa Blackstareissa muuten on nuo pintamateriaalit?
 
Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
Spiral
09.04.2012 11:59:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps, Tubemeisterissa tuntuu tuo alapää olevan tukkosempi, joka kyllä paranee huomattavasti jos pistää Bossin SD-1:n eteen. Nyt oli muuten kummassakin nupit aikalailla klo 12, eli mitään hienosäätöä soundien suhteen en soundin suhteen tehnyt.
 
Spiral
09.04.2012 12:00:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Ohi aiheen tämöinen että miten laadukkaita noissa Blackstareissa muuten on nuo pintamateriaalit?
 
Paha sanoa kun en juurikaan roudaile mutta itse en ole huomannut mitään "laaduttomuutta". :)
 
mhaarala
09.04.2012 12:16:41 (muokattu 09.04.2012 12:23:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisi se pintavinyyli paksumpaakin olla, omaan pinoon on pari vekkiä tullut kun on roudattu edestakaisin auton takakontissa. Toiminnassa ei ole kuitenkaan mitään valittamista, tukevasti on mustatähti rakennettu. Ja roudauskulumaa nyt ei muutenkaan voi loputtomiin välttää...
 
Jos noissa klipeissä on säädöt klo.12 niin ilmeisesti blackstar toimii paremmin Les Paulilla kuin vähän kirkassoundisemmilla kepeillä. Omassa olen joutunut korostamaan alapäätä aika paljon (=täysille) että saan soundin tasapainoon. RR5:llä taas keskiäänet honottaa jonkin verran, se on hankala säätää pois. Ehkä jos vaihtaisi SH5/Jazz-yhdistelmän...
 
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Spiral
09.04.2012 12:32:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhaarala:
Jos noissa klipeissä on säädöt klo.12 niin ilmeisesti blackstar toimii paremmin Les Paulilla kuin vähän kirkassoundisemmilla kepeillä. Omassa olen joutunut korostamaan alapäätä aika paljon (=täysille) että saan soundin tasapainoon. RR5:llä taas keskiäänet honottaa jonkin verran, se on hankala säätää pois. Ehkä jos vaihtaisi SH5/Jazz-yhdistelmän...

 
Millä kaapilla/kaiuttimella olet soitellut?
Unohtui mainita että tässä kumpikin vahvistin tulee tuon H&K TM 112 kaapin kautta.
 
JuSu
09.04.2012 20:11:40 (muokattu 09.04.2012 20:12:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Millä kaapilla/kaiuttimella olet soitellut?
Unohtui mainita että tässä kumpikin vahvistin tulee tuon H&K TM 112 kaapin kautta.

 
Noissa klipeissä tulee hyvin ilmi se Tubemeisterin kirkkaus ja sirinä varsinkin isommilla gaineilla. Mä olen saanut tasoiteltua sitä hyvin vaihtamalla putkikattauksen kauttaaltaan JJ:hin, sekä sopivalla kaiutinvalinnalla. Mun mielestä V30 ei ole kovin hyvä valinta Tubemeisterin kaveriksi, ihmettelen kovasti, miksi Kettusella on siihen päädytty noiden Tubemeisterin omien komeroiden kohdalla.
 
Spiralille plussaa vaivannäöstä.
 
JuSu
mhaarala
09.04.2012 21:46:51 (muokattu 09.04.2012 21:48:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Millä kaapilla/kaiuttimella olet soitellut?
Unohtui mainita että tässä kumpikin vahvistin tulee tuon H&K TM 112 kaapin kautta.

 
Mulla on Blackstarin omat 10" skobet Celestioneilla (olisiko G10N-40 tai jotain sinne päin). Jotkut taisivat jossain suositella vaihtoa Greenbackeihin, jotkut taas haukkuivat ne ihan alimpaan hornaan. En ole vain saanut aikaiseksi perehtyä asiaan sen enempää kun keikkoja on noillakin vedetty.
 
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Spiral
09.04.2012 21:57:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhaarala: Mulla on Blackstarin omat 10" skobet Celestioneilla (olisiko G10N-40 tai jotain sinne päin). Jotkut taisivat jossain suositella vaihtoa Greenbackeihin, jotkut taas haukkuivat ne ihan alimpaan hornaan. En ole vain saanut aikaiseksi perehtyä asiaan sen enempää kun keikkoja on noillakin vedetty.
 
Minusta tuossa combon kaiuttimessa (ilmeisesti sama kuin Blackstarin kaapeissa) on ihan ok soundi, ehkä vähän keskiäänipainotteinen, muttei huono siltikään. Voipi olal että tuo 12'' tuo sitten sitä alapäätä, tiiä häntä.
 
mhaarala
10.04.2012 08:27:34 (muokattu 10.04.2012 08:28:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, keksiäänialue on ihan hyvä pientä honotustaipumusta lukuunottamatta. Alakerta on vaan vähän turhan ohut noissa 10-tuumaisissa. Se voi hyvinkin olla kiinni elementin koosta, hyvä puoli on että tuohon Blackstarin komeroon saa mahdutettua myös 12-tuumaisen elementin pienellä modauksella. Täytyy varmaan joskus ottaa työn alle...
 
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
JuSu
10.04.2012 09:13:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhaarala: Se voi hyvinkin olla kiinni kotelon koosta...
 
tai sitten näin... =)
 
JuSu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «